Kategorie

Delegacja, Prawa pracownika

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rząd przyjął projekt ustawy wdrażającej unijną dyrektywę o delegowaniu pracowników. Projekt reguluje zasady zatrudniania pracowników delegowanych do pracy w Polsce i z Polski za granicę. Przewiduje m.in. kary od 1 do 30 tys. zł za naruszenie tych zasad.
Trwają prace nad ustawą o delegowaniu pracowników. Z założenia nowe prawo ma lepiej chronić pracowników delegowanych do pracy za granicą, ale zarówno dyrektywa, jak i przedstawiony przez resort pracy projekt budzą wątpliwości pracodawców.
Pracownicy często w ramach pełnionych obowiązków odbywają podróże służbowe. Niezależnie od tego, czy korzystają z transportu publicznego czy z własnego pojazdu, pracodawca ma obowiązek zrefundowania poniesionych wydatków. Pracownik ma także prawo do ubiegania się o zwrot kosztów związanych z wyżywieniem.