REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Firma, E-firma

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Rekomendacja jako sposób promocji firmy

W jaki sposób skutecznie promować firmę? Jedni uważają, że najlepszą metodą jest reklama w Internecie – jest stosunkowo tania i pozwala szybko dotrzeć do klientów. Inni powiedzą, że trzeba przede wszystkim zatroszczyć się o PR – buduje on wizerunek ekspercki i zaufanie klientów. Są też tacy, którzy cały czas wierzą w tradycyjne metody – wpisy w katalogach, ulotki czy ogłoszenia w prasie. I trzeba powiedzieć, że w zdecydowanej większości wypadków te metody są bardzo pomocne. Jednak warto zastanowić się nad inną promocją. Skuteczną i nienachalną. Chodzi o rekomendacje.

Firma jako współczesne pole walki

Lider nie ingeruje w to, jak pracownik ma realizować swoje zadania, ale wtedy, kiedy sytuacja staje się kryzysowa, a pracownicy nie radzą sobie ze stresem i zagrożeniami – tłumaczy gen. Roman Polko, dwukrotny dowódca elitarnej jednostki specjalnej GROM.

Niedozwolone postanowienia umowne stosowane przez firmy

Zmienią się przepisy dotyczące klauzul umownych. Rząd przygotował w tej sprawie założenia zmian w Kodeksie postępowania cywilnego. Nowe regulacje mają zmodyfikować procedurę uznawania za niedozwolone postanowień umów stosowanych przez firmy z konsumentami. Zmienią się w dużym stopniu np. przepisy dotyczące mocy wiążącej orzeczeń Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w tych sprawach.

Odstąpienie od umowy z kontrahentem - co warto wiedzieć?

Obowiązek wywiązywania się z umów to jedna z najważniejszych zasad w obrocie gospodarczym. Czasami jednak zachodzą wyjątkowe okoliczności, w konsekwencji których możliwe jest odstąpienie od umowy, czyli powrót do stanu, w którym kontrakt uważa się za niezawarty.

Strona internetowa firmy - jak dobrze ją przygotować?

Jak przygotować dobrą stronę internetową dla firmy? To pytanie zadaje sobie wielu przedsiębiorców, ponieważ dobrze skonstruowana strona internetowa ma nie tylko efekt wizerunkowy, ale też sprzedażowy. Na co należy zwrócić szczególną uwagę, by przygotować spełniającą założone cele stronę internetową firmy?

Jak ustanowić pełnomocnika firmy przez internet

Prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą podlegają obowiązkowi wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), w ramach którego działa rejestr pełnomocnictw. Od 1 lipca 2013 r. pełnomocnicy przedsiębiorców mogą zarządzać wpisami swoich mocodawców on-line.

E-faktury w zamówieniach publicznych - od kiedy?

Fakturowanie elektroniczne w zamówieniach publicznych ma być ważnym etapem budowania kompleksowego systemu elektronicznych zamówień publicznych oraz administracji elektronicznej w Europie. Trwają konsultacje społeczne projektu Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie fakturowania elektronicznego w zamówieniach publicznych.

ESP, ePUAP, e-administracja publiczna

Polska administracja publiczna (w tym także organy podatkowe i skarbowe) ma stać się łatwiej dostępna dla obywateli - zwłaszcza jeżeli chodzi o dostęp elektroniczny. Więcej spraw będzie można załatwić lub sprawdzić przez internet. Tak przynajmniej deklaruje rząd.

Sprzedaż internetowa - o czym powinien wiedzieć przedsiębiorca?

Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w Internecie, czyli dokonujący sprzedaży poprzez sklep internetowy, powinien mieć świadomość jak ważny jest regulamin takiego sklepu. Jakie są pułapki regulaminów sklepów internetowych?

Zgoda na e-faktury w dowolnej formie

Wystawienie i przesłanie klientowi e-faktury jest możliwe jeżeli odbiorca wyrazi wcześniej zgodę na otrzymywanie faktur w tej formie. Od 2013 roku przepisy nie określają zasad ani form wyrażenia takiej zgody.

Faktury VAT przesyłane drogą elektroniczną

Funkcjonowania e-faktur z pewnością ułatwia przedsiębiorcom życie. Jednak trzeba dokładnie znać i stosować zasady przesyłania i przechowywania takich faktur, by nie mieć problemów podczas kontroli podatkowej lub skarbowej.

Akcyza od oleju opałowego - jak dołączyć papierowe oświadczenie do e-faktury

Jednym z warunków stosowania obniżonej stawki podatku akcyzowego przy sprzedaży oleju opałowego na cele opałowe, jest złożenie przez kupującego oświadczenia o przeznaczeniu tego oleju. Oświadczenie takie musi zawierać określone elementy i jeżeli nie stanowi elementu faktury sprzedaży, to musi być podłączone przez sprzedawcę do kopii takiej faktury lub do kopii paragonu albo innego dokumentu sprzedaży.

Siedziba firmy we własnym mieszkaniu - jaki podatek od nieruchomości?

Stawki maksymalne podatku od nieruchomości w przypadku budynków mieszkalnych wykorzystywanych do prowadzenia działalności gospodarczej są ponad 31 razy wyższe niż stawki dla zwykłych mieszkań. Jednak dotyczy to wyłącznie tych pomieszczeń, które faktycznie są wykorzystywane do prowadzenia firmy.

Czy e-fakturą można udokumentować wydatek dla potrzeb ulgi internetowej?

Odliczenie od dochodu wydatków na używanie sieci internet jest jedną z najczęściej stosowanych ulg w podatku dochodowym od osób fizycznych. W praktyce jednak połączenie postępu technologicznego oraz przepisów podatkowych spowodowało szereg wątpliwości dotyczących zasad jej rozliczenia. W szczególności, czy można dokumentować wydatki na Internet w tej uldze e-fakturami zwanymi także ekofakturami.

Jak rozliczyć dotacje otrzymane z urzędu pracy na wyposażenie stanowiska pracy?

Pracodawca, który zamierza wyposażyć lub doposażyć stanowisko pracy dla skierowanego bezrobotnego, może złożyć do starosty właściwego ze względu na miejsce położenia tego stanowiska pracy lub siedzibę pracodawcy, wniosek o refundację ze środków Funduszu Pracy, kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy.

Minister Finansów o e-fakturach przesyłanych mailem

W odpowiedzi na interpelację poselską w sprawie e-faktur Ministerstwo Finansów poinformowało, że przygotowywane jest nowe rozporządzenie, które ma w tym zakresie dostosować polskie przepisy do dyrektywy unijnej.
Dyrektywa nakłada na podatników m.in. obowiązek zapewnienia wszystkim fakturom (od momentu wystawienia faktury aż do końca okresu jej przechowywania) autentyczności pochodzenia, integralności treści i czytelności faktury m.in. za pomocą dowolnych kontroli biznesowych, które ustalają wiarygodną ścieżkę audytu między fakturą a dostawą towarów lub świadczeniem usług.

Fakturę można przesyłać e - mailem bez opatrzenia jej podpisem elektronicznym

20 maja 2010 r. zapadł przełomowy wyrok NSA (I FSK 1444/09) w sprawie możliwości wysyłania faktur nie pocztą a emailem (np. w formacie PDF). Sąd dopuścił taką możliwość pod warunkiem, że faktura będzie wydrukowana przez jej odbiorcę.

REKLAMA