Kategorie

Nowości prawne 2017, świadectwo pracy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Od 1 stycznia 2017 r. w przypadku zawarcia z tym samym pracownikiem kolejnej umowy o pracę w ciągu 7 dni od dnia rozwiązania lub wygaśnięcia poprzedniej umowy pracodawca będzie musiał wydać świadectwo pracy tylko na wniosek pracownika. Takie zmiany wprowadza nowelizacja Kodeksu pracy dokonana przez ustawę o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy otoczenia prawnego przedsiębiorców.
Nowe regulacje w zakresie elektronicznych akt osobowych mają mieć zastosowanie począwszy od 1 czerwca 2017 r. Umożliwi to pracodawcom prowadzenie teczek pracowników wyłącznie w wersji elektronicznej. Zmianie ma ulec także okres przechowywania dokumentacji kadrowo-płacowej; z obecnie obowiązujących 50 lat ma zostać skrócony do 10 lat.