Kategorie

Podatki, Handel internetowy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pakiet VAT e-commerce, który m.in. nakłada podatek VAT na towary spoza UE o wartości do 22 euro, poprawi konkurencyjność firm unijnych, w tym polskich, wobec m.in. chińskich producentów - powiedziała Monika Wyrzykowska-Antkiewicz z Wyższej Szkoły Bankowości.
Pakiet VAT e-commerce. Państwa członkowskie UE, w tym Polska, zobowiązane są do wprowadzenia w krajowych przepisach podatkowych rozwiązań przewidzianych w pakiecie VAT e-commerce, których celem jest pokonanie barier, w tym uszczelnienie VAT, w transgranicznym handlu elektronicznym pomiędzy przedsiębiorcami i konsumentami (B2C).
Handel internetowy. Rada UE przyjęła nowe przepisy, które wzmocnią współpracę administracyjną i obejmą sprzedaż przez platformy cyfrowe. Regulacje mają na celu usprawnienie opodatkowania osób handlujących na tych platformach. Nowe przepisy będą obowiązywać od 1 stycznia 2023 r.
Komisja Europejska nowelizuje VAT w handlu elektronicznym (e-handlu). Nowe przepisy, dyrektywy 2017/2455 oraz 2019/1995, mają wejść w życie 1 lipca 2021 roku. Zmiany przepisów mają na celu przede wszystkim uszczelnienie systemu rozliczenia podatku VAT oraz poprawienie konkurencyjności unijnych firm na wspólnym rynku.
Szykują się zmian w podatkach zaplanowane przez Komisję Europejską. Użytkownicy platform internetowych nie ukryją przed fiskusem dochodu z wynajmu czy z przewozów. Deklaracje VAT i inne obowiązki sprawozdawcze zostaną odchudzone, a urzędnicy z poszczególnych krajów zaczną w końcu wymieniać się informacjami o oszustach.
Podatnik, którzy sprzedaje online towary lub świadczy usługi na rzecz konsumentów i przekroczy roczny próg obrotu w wysokości 10 tys. euro, będzie musiał rozliczać się z fiskusem po nowemu. Nowe regulacje wejdą w życie od 2021 r.
Zawieszenie podatku od sprzedaży detalicznej (podatku od sklepów wielkopowierzchniowych, podatku od hipermarketów) zostanie przedłużone do 1 lipca 2020 r. Tak wynika z przyjętego przez Radę Ministrów projektu ustawy o zmianie ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej.
Ministrowie finansów grupy G20 na spotkaniu w Fukuoce w Japonii 9 czerwca 2019 r. uzgodnili, że należy załatać luki prawne, które umożliwiają wielkim firmom technologicznym, takim jak Google, czy Facebook, obniżanie płaconego przez nie podatku korporacyjnego – wynika z komunikatu ze spotkania. Pomysł na opodatkowanie tych firm opierać się ma na dwóch filarach. Pierwszy filar dotyczy podziału praw do opodatkowania firmy, która sprzedaje towary lub usługi w danym kraju, nawet jeśli nie jest w nim fizycznie obecna. Jeśli mimo to firmy znajdą sposób na księgowanie dochodów w krajach o niskich podatkach, inne państwa mogłyby wtedy zabiegać o ustalenie globalnego minimum stawki podatkowej w ramach drugiego filaru.
Uszczelnienie podatku VAT m.in. w handlu internetowym oraz eliminacja nieprawidłowości w akcyzie związanej z obrotem preparatami smarowymi, to niektóre założenia projektu nowelizacji ustawy o VAT, które przyjął rząd.
Niewykluczone, że wyrok Sądu Najwyższego USA wpłynie na sposób opodatkowania technologicznych firm w Unii Europejskiej. Przypomnijmy, że w marcu tego roku Komisja Europejska zaproponowała przejściowe rozwiązanie, by firmy technologiczne płaciły 3 proc. od przychodów brutto osiągniętych w unijnym państwie, w którym działają.
A więc doczekaliśmy się unijnej inicjatywy nierzucającej przedsiębiorcom kłód pod nogi, a wręcz przeciwnie: wychodzącej im naprzeciw. Komisja Europejska zaproponowała na rok 2018 pakiet zmian obejmujących zasady rozliczania się z podatku VAT przez przedsiębiorstwa zajmujące się coraz popularniejszym ostatnimi czasy międzynarodowym handlem internetowym oraz świadczeniem innego rodzaju usług w sieci.
Ustawa o podatku od sprzedaży detalicznej wejdzie w życie 1 września 2016 r. Ustawa wprowadza dwie stawki podatku od sprzedaży detalicznej - 0,8 proc. od przychodu między 17 mln zł a 170 mln zł miesięcznie i 1,4 proc. od przychodu powyżej 170 mln zł miesięcznie. Przedmiotem opodatkowania będzie przychód ze sprzedaży dokonywanej na rzecz konsumentów (osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych).