Kategorie

Podatki, VAT MOSS

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Procedura OSS to możliwość rozliczania VAT w jednym kraju Unii Europejskiej z tytułu świadczenia usług i dostaw towarów na rzecz konsumentów. Kto i na jakich zasadach może korzystać od 1 lipca 2021 r. z procedury VAT OSS? Jak zarejestrować się do procedury OSS? Jak składać deklaracje VAT OSS?
Szykują się zmian w podatkach zaplanowane przez Komisję Europejską. Użytkownicy platform internetowych nie ukryją przed fiskusem dochodu z wynajmu czy z przewozów. Deklaracje VAT i inne obowiązki sprawozdawcze zostaną odchudzone, a urzędnicy z poszczególnych krajów zaczną w końcu wymieniać się informacjami o oszustach.
W ustawie o VAT nie został określony konkretny moment powstania obowiązku podatkowego dla usług świadczonych drogą elektroniczną. Należy zatem stosować zasady ogólne, czyli co do zasady obowiązek podatkowy powstaje w dacie świadczenia usługi. Co jeszcze warto wiedzieć o rozliczaniu VAT z tytułu świadczenia usług elektronicznych?
Podatnik, którzy sprzedaje online towary lub świadczy usługi na rzecz konsumentów i przekroczy roczny próg obrotu w wysokości 10 tys. euro, będzie musiał rozliczać się z fiskusem po nowemu. Nowe regulacje wejdą w życie od 2021 r.
W ustawie o VAT znajdą się unijne przepisy dotyczące bonów na towary i usługi oraz niektórych obowiązków związanych ze świadczeniem usług i sprzedaży towarów na odległość - tak zakłada projekt nowelizacji ustawy o VAT, przyjęty przez rząd 9 października. Nowe regulacje mają obowiązywać od 1 stycznia 2019 r.
Ma powstać docelowy system opodatkowania transakcji wewnątrzwspólnotowych. Będzie obowiązywać przedsiębiorców we wszystkich państwach unijnych. Nowe zasady mogłyby zacząć obowiązywać w 2022 r. Na razie znane są tylko ogólne założenia, więcej szczegółów mamy poznać w 2018 r.
Proponowane obecnie zmiany dotyczące modernizacji systemu VAT w transgranicznym handlu elektronicznym to, zdaniem przedsiębiorców, krok w pozornie tylko dobrym kierunku. I choć przyświeca im słuszny cel, to spowodują one wzrost obciążeń i kosztów administracyjnych dla przedsiębiorców, a nie doprowadzą do poprawy skuteczności walki z wyłudzeniami VAT.