REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Rachunkowość, Firma

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Koszty prac B+R osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą a koszty kwalifikowane

Po ostatniej zmianie przepisów dotyczących ulgi badawczo-rozwojowej, wśród kosztów kwalifikowanych B+R znalazły się koszty wynagrodzenia współpracowników realizujących prace na podstawie umowy zlecenie oraz umowy o dzieło. Wątpliwości mogą budzić koszty współpracowników realizujących prace badawczo-rozwojowe w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Restrukturyzacja przedsiębiorstwa w celu uniknięcia upadłości

Nowe prawo restrukturyzacyjne, które funkcjonuje już o 2015 roku, wprowadziło szereg istotnych zmian w polskim systemie prawnym, szczególnie w sferze zawierania i wykonywania układu. Wprowadzone cztery postępowania restrukturyzacyjne pozwalają dłużnikowi na przeprowadzenie w drodze zawarcia układu z wierzycielami restrukturyzacji, której celem jest uniknięcie upadłości.

Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy - analiza transakcji

Regulacje zawarte w artykule 8a ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu nie wskazują, czego miałaby dotyczyć bieżąca analiza przeprowadzanych transakcji i pod jakim kątem należy ją wykonywać.

Działalność nierejestrowa zwiększy przedsiębiorczość

Drobni przedsiębiorcy, jeśli skorzystają z przepisów o tzw. działalności nieewidencjonowanej, unikną obowiązku rejestracji działalności gospodarczej czy płacenia składek na ZUS. Nie muszą też płacić comiesięcznych (lub cokwartalnych) zaliczek na podatek ani prowadzić skomplikowanej działalności (wystarczy uproszczona ewidencja sprzedaży). Czy działalność nierejestrowa pomoże zmniejszyć szarą strefę i zwiększyć przedsiębiorczość?

REKLAMA

Split payment – ułatwienie czy utrudnienie przedsiębiorczości?

Już 1 lipca 2018 roku wchodzi w życie mechanizm split payment, czyli podzielonej płatności za faktury w obrocie między przedsiębiorcami. Jest to jedna z najbardziej kontrowersyjnych zmian w prawie dla przedsiębiorców w tym roku. Eksperci wskazują, że chociaż stosowanie tego rozwiązania nie jest obowiązkowe, to jednak w praktyce takiej dobrowolności może nie być.

JPK na żądanie fiskusa od 1 lipca 2018 r.

Od 1 lipca 2018 r. fiskus będzie miał prawo zażądać od najmniejszych firm, prowadzących elektroniczne księgi, kolejnych plików JPK. Jak poinformowało Ministerstwo Finansów, dzięki JPK_VAT w ciągu kilku miesięcy tego roku sprawdzono około 383 mln faktur. Bez JPK zajęłoby to kilka lat, o ile w ogóle byłoby możliwe.

Wzrost składek ZUS dla przedsiębiorców w 2019 r.

Polski rząd przygotował kolejną podwyżkę ZUS dla przedsiębiorców. Stawki ZUS dla przedsiębiorców w 2019 r. będą wyższe o 7,3-proc. od obecnie obowiązujących. Jest to kolejne obciążenie, które najbardziej odczują małe firmy i kolejny impuls do już i tak masowej migracji biznesu za granicę.

Rusza budowa systemu podatkowego 3xP: przejrzystego, prostego i przyjaznego

Wiceminister finansów Paweł Gruza zapowiedział, że projekty zmian dotyczące budowy podatkowego systemu 3xP: przejrzystego, prostego i przyjaznego, powinny zostać pokazane jesienią tego roku.

REKLAMA

Split payment w praktyce

W dniu 1 lipca 2018 r. wchodzi w życie dobrowolny mechanizm podzielonej płatności (split payment). Jego celem jest zwiększenie bezpieczeństwa transakcji w obrocie gospodarczym i uszczelnianie VAT. Resort finansów wraz z Krajową Administracją Skarbową uruchamia kampanię edukacyjną "Bezpieczna transakcja we współpracy z partnerami społecznymi i instytucjami państwowymi".

Firma rodzinna - jak zatrudnić małżonka na umowę o pracę?

W obrocie gospodarczym funkcjonuje wiele firm rodzinnych, przede wszystkim w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Oznacza to, że przy prowadzeniu działalności pomagają członkowie rodziny. Najczęściej są nimi małżonkowie i dzieci. Jak zatem prawidłowo zatrudnić małżonka na umowę o pracę? Z jakimi formalnościami to się wiąże?

Zmiany w Komitecie Standardów Rachunkowości

Minister Finansów przygotował projekt rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu działania i sposobu organizacji Komitetu Standardów Rachunkowości. Najważniejsze zmiany to zmniejszenie liczby członków Komitetu (z 18 do 16), zwiększenie liczby przedstawicieli ministra finansów (z 5 do 7) oraz zmniejszenie liczby przedstawicieli Stowarzyszenia Księgowych w Polsce (z 5 do 3) oraz Polskiej Izby Biegłych Rewidentów (z 5 do 3). Kadencja Komitetu trwać ma 3 lata (obecnie 2 lata). Nowe rozporządzenie ma wejść w życie jeszcze w 2018 r. z 14-dniowym vacatio legis.

Dobrowolny split payment - jak wpłynie na płynność firm?

Dobrowolny split payment wchodzi w życie 1 lipca 2018 roku. Celem zmian jest walka z wyłudzeniami VAT z użyciem tzw. znikających podatników oraz zwiększenie dochodów podatkowych, pewności działalności gospodarczej i równości zasad konkurencji. Ministerstwo Finansów zapewnia, że będzie analizować funkcjonowanie tego mechanizmu pod kątem płynności firm.

Przedsiębiorcy krytykują zmiany w zryczałtowanym ZUS

Wyczekiwany przez wielu przedsiębiorców pomysł obniżenia ZUS i wprowadzenia składek proporcjonalnych do dochodów, może okazać się fikcją. Planowane zmiany spotkały się ze sporą krytyką właścicieli firm, którzy zarzucają twórcom ustawy brak pojęcia na temat realiów prowadzenia działalności gospodarczej.

Wynagrodzenie małżonka i małoletnich dzieci w kosztach od 2019 r.

Pensja małżonka i małoletnich dzieci pracujących w rodzinnej firmie będzie kosztem podatkowym. Fiskus popiera propozycję zgłoszoną już wcześniej przez resort przedsiębiorczości i technologii. Nowe regulacje miałyby wejść w życie od 1 stycznia 2019 r.

Działalność badawczo rozwojowa (B+R) w polskich firmach - raport Ayming

Jak podaje Główny Urząd Statystyczny, w 2016 r. udział nakładów wewnętrznych na badania i rozwój w PKB wyniósł zaledwie 0,97 proc. Cel, który stoi przed Polską do 2020 r. to 1,7 proc. Szansą na jego realizację jest silniejsza aktywizacja przedsiębiorstw. Tymczasem z badania Ayming Polska wynika, że blisko połowa firm twierdzi, że w ogóle nie prowadzi działalności badawczo-rozwojowej. W 2018 r. jedynie 45 proc. badanych planuje jakiekolwiek wydatki na badania i rozwój. Czy firmy na pewno nie prowadzą działalności badawczo-rozwojowej? Jak skłonić je do dalszego zwiększania nakładów na B+R?

Zmiany w rachunkowości w 2019 roku

Skrócenie okres przechowywania sprawozdań finansowych do co najmniej pięciu lat, rozszerzenie katalogu jednostek małych, mogących skorzystać z uproszczeń w rachunkowości, czy też rozszerzenie kręgu jednostek uprawnionych do stosowania dodatkowych uproszczeń w zakresie ewidencji i leasingu. To tylko niektóre propozycje zmian w rachunkowości, które mają wejść w życie od 1 stycznia 2019 roku.

„Księgowi będą potrzebni zawsze, aczkolwiek mogą się inaczej nazywać”

Uczestnicy debaty „W erze zmian”, która odbyła się 14 czerwiec 2018 r. podczas konferencji z okazji rozstrzygnięcia konkursu „Księgowi Przyszłości” zgodnie twierdzili, że zawód księgowego ma przed sobą dużą i pewną przyszłość aczkolwiek zadania księgowego będą ewoluować. Proste czynności sticte ewidencyjne będą wykonywane w coraz większym stopniu przez narzędzia techniczne i informatyczne. Księgowi natomiast będą coraz częściej angażowani do analizy danych finansowych, doradzania ekonomicznego i prawnego zarządowi czy współpracy w tworzeniu narzędzi informatycznych potrzebnych do zarządzania przedsiębiorstwem. Stąd ewolucja nazewnictwa w zawodzie księgowego jest dynamiczna.

Księgowi Przyszłości 2018 wybrani – relacja z finału konkursu

W dniu 14 czerwca br. odbył się finał III edycji konkursu Księgowi Przyszłości. Poznaliśmy najlepsze drużyny uczniowskie, studenckie, zawodowe oraz kadrowo – płacowe. Emocjonujący moment ogłoszenia wyników oglądali uczestnicy i widzowie konferencji „Księgowi Przyszłości. W erze zmian”. Organizatorami konkursu i konferencji są Stowarzyszenie Księgowych w Polsce oraz firma Soneta. Patronatu medialnego udzieliły m.in. Infor.pl oraz Inforlex.

Fundusze unijne to nadal znaczące wsparcie dla rozwoju sektora MSP

Przed nami jeszcze tylko 2,5 roku obecnej perspektywy finansowej UE 2014-2020, w ramach której znaczne środki przeznaczono na inwestycje w sferę innowacyjności w polskich przedsiębiorstwach. Warto po nie sięgnąć, ponieważ są formą bezzwrotnego wsparcia i z racji tego stanowią źródło atrakcyjnego kapitału na rozwój przedsiębiorstw. Po ten kapitał polskie firmy sięgały dotychczas dość chętnie. Według danych Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju na koniec 2017r. wsparcie ze środków unijnych otrzymało ponad 8 tys. przedsiębiorców m.in. na realizację ponad 1400 projektów B+R, wdrożenie ponad 800 innowacji produktowych oraz ponad 400 innowacji procesowych. Na projekty, mające na celu wzmocnienie konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw, do końca lutego br. rozdano ponad 16 mld PLN.

Innovation box, czyli preferencje podatkowe dla firm innowacyjnych

Korzystny system podatkowy dla przedsiębiorstw innowacyjnych (tzw. innovation box) funkcjonuje już w 13 krajach europejskich. Oferujący niską stawkę opodatkowania dochodów z tytułu własności intelektualnej system ma wkrótce trafić do Polski.

Zawód ten sam, ale nie taki sam - międzynarodowe dyskusje o zawodzie księgowego

Stan zawodu księgowego oraz wspieranie go przez organizacje zawodowe - jak to wygląda poza granicami Polski? Przedstawiciele Stowarzyszenia Księgowych w Polsce oraz zagranicznych organizacji księgowych omawiali podczas międzynarodowej konferencji „Przyszłość zawodu księgowego” w Wieliczce, m.in. wyzwania stojące przed osobami zawodowo związanymi z rachunkowością w obliczu globalnych przemian.

Debata „Księgowi Przyszłości. W erze zmian”

14 czerwiec 2018 w Budynku Polskiego Komitetu Olimpijskiego odbędzie się debata „Księgowi Przyszłości. W erze zmian”. Debata stanowi część konferencji, organizowanej pod tym samym tytułem, podczas której nastąpi rozstrzygnięcie trzeciej edycji konkursu „Księgowi Przyszłości”, pod patronatem medialnym Infor.

Procedura przygotowanej likwidacji przedsiębiorstwa (pre-pack)

Jednym z rozwiązań prawnych pozwalających na uratowanie zadłużonego przedsiębiorstwa jest m.in. zbycie go na rzecz z góry wskazanego we wniosku nabywcy w procedurze tzw. przygotowanej likwidacji (pre-pack), bez konieczności przeprowadzania kosztownego i długiego postępowania upadłościowego. Jak przebiega procedura pre-pack?

Opodatkowaniu CIT brakuje stabilności

System opodatkowania przedsiębiorstw w Polsce nie jest stabilny, ustawa o CIT jest nowelizowana średnio niemal osiem razy w ciągu roku; firmy nie czują się pewnie - wynika z raportu Centrum Analiz i Studiów Podatkowych SGH poświęconego wprowadzanym w ostatnich latach zmianom podatkowym w CIT.

Prawo przedsiębiorców, czyli nowe przepisy ułatwiające prowadzenie firmy

Z końcem kwietnia bieżącego roku weszło w życie Prawo przedsiębiorców, które reguluje kwestie związane z podejmowaniem, wykonywaniem i zakończeniem działalności gospodarczej. Jakie konkretnie ułatwienia dla przedsiębiorców wprowadza to nowe prawo?

Firmy coraz częściej korzystają z księgowości internetowej

Rośnie zainteresowanie księgowością internetową (online). Oparte na nowych technologiach nowoczesne platformy internetowe służą nie tylko do rozliczeń podatkowych, lecz także do zarządzania sprzedażą czy analiz finansowych.

Działy finansowo-księgowe a RODO

RODO to zdecydowanie jeden z kluczowych tematów 2018 roku. Rozporządzenie dotyczące ochrony danych osobowych zaczęło obowiązywać 25 maja i niesie za sobą szereg konsekwencji dla praktycznie każdego przedsiębiorcy. Wszyscy bowiem powinni już odpowiednio przygotować się na nowe zasady w zakresie przetwarzania danych osobowych.

Rozszerzenie widełek kwotowych w przyspieszonej amortyzacji

Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii intensywnie pracujemy nad stworzeniem w Polsce jak najlepszych warunków do inwestycji, myśli o rozszerzeniu widełek kwotowych w przyspieszonej amortyzacji - powiedziała szefowa MPiT Jadwiga Emilewicz. Planowana jest także m.in. obniżka podatku CIT dla osób, które uzyskują przychody z wyników prac badawczo-rozwojowych.

Przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu - obowiązki biur rachunkowych

W lipcu tego roku wchodzi w życie przeważająca większość przepisów ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Nowe regulacje wprowadzają istotne zmiany dotyczące m.in. podmiotów zajmujących się usługowym prowadzeniem ksiąg rachunkowych (biur rachunkowych).

RODO a proces rekrutacji w firmie

W dniu 25 maja zaczęły obowiązywać przepisy europejskiego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO). Nowe regulacje oznaczają istotne zmiany w funkcjonowaniu przedsiębiorstw, zwłaszcza ich działów personalnych i kadr. Jak RODO wpływa na proces rekrutacji i pracę rekruterów w firmie?

Odpowiedzialność karna za sprawozdawczość finansową

Przepisy ustawy o rachunkowości przewidują kary za różnego rodzaju czyny zabronione związane ze sprawozdawczością, w tym polegające na niewłaściwym sporządzaniu lub nieskładaniu sprawozdania finansowego. Za jakie czynności lub ich brak przewidziane są kary i kto ponosi odpowiedzialność w tym zakresie?

Czy firmy są gotowe na RODO?

Z pewnością nie ma prostych sposobów na poradzenie sobie z RODO. W wielu przypadkach zgodność będzie wymagała całkowitej zmiany sposobu, w jaki firmy gromadzą, przechowują i wykorzystują dane dotyczące obywateli Unii Europejskiej, w tym ich własnych pracowników. Czy zatem firmy są gotowe na RODO?

RODO w małej firmie - jak się odnaleźć?

RODO, czyli unijne rozporządzenie w sprawie ochrony danych osobowych wchodzi w życie 25 maja. Nowe regulacje dotyczące zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych od tej daty dotyczą wszystkich firm. Nie ma więc znaczenia, czy jest to jednoosobowa działalność gospodarcza, spółka cywilna czy spółka z o.o. - każde z tych podmiotów obowiązuje ochrona danych osobowych. Bez znaczenia jest również liczba zatrudnianych pracowników.

Jedna strefa ekonomiczna - wysokość zwolnienia z CIT zależy od lokalizacji

Po wprowadzeniu jednej strefy ekonomicznej kluczowa będzie lokalizacja zakładu. Jeśli mała firma produkcyjna zainwestuje we Wrocławiu 10 mln zł, dostanie 4 mln zł zwolnienia z podatku CIT. Jeśli wybierze Białystok, ulga wyniesie 6,5 mln zł.

Sprawozdania finansowe zgodnie z MSSF 9 - stosowanie przepisów przejściowych dla banków

W związku nowelizacją ustaw o podatkach dochodowych, która obowiązuje od początku tego roku, Ministerstwo Finansów opublikowało wyjaśnienia dotyczące zasad stosowanie przepisów przejściowych dla banków sporządzających sprawozdania finansowe zgodnie z MSSF 9. Wyjaśnienia obejmują kwestie stosowania przepisów do rezerw, odpisów aktualizujących wartość kredytów (pożyczek) oraz rezerw na poniesione nieudokumentowane ryzyko kredytowe.

Rola rachunkowości zarządczej w rozwoju firm i społeczeństw - wytyczne CIMA

Specjaliści ds. rachunkowości zarządczej odgrywają kluczową rolę w przyczynianiu się do zwiększenia zaufania, szans i dobrobytu, a ostatecznie do stworzenia zrównoważonej przyszłości tak dla przedsiębiorstw, jak i całego społeczeństwa. Nowy przewodnik opublikowany przez CIMA i AICPA, zawiera wskazówki, które pomogą tego typu ekspertom oraz organizacjom, które reprezentują, w osiągnięciu celów zrównoważonego rozwoju ONZ.

Jakie dokumenty mogą stanowić podstawę zapisów w księgach rachunkowych

Zasady dokumentowania operacji gospodarczych, w tym warunki jakim powinny odpowiadać dowody księgowe, stanowiące podstawę zapisów w księgach rachunkowych, zostały wskazane w przepisach ustawy o rachunkowości. W świetle tych regulacji dowody księgowe powinny być rzetelne, czyli zgodne z rzeczywistym przebiegiem operacji gospodarczej, którą dokumentują, kompletne, wolne od błędów rachunkowych oraz zawierać określone przez ustawodawcę elementy.

Przedsiębiorcy ostrzegają przed oszustwami związanymi z RODO

Związek Przedsiębiorców i Pracodawców ostrzega przed oszustami wykorzystującymi zmiany w przepisach dotyczących ochrony danych osobowych (RODO) do wyłudzania pieniędzy od firm. Alarmują, że pojawiają się liczne przypadki, gdzie przedsiębiorcom grozi się złożeniem donosu do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, czy też prokuratury, jeśli ci nie zapłacą określonej kwoty pieniędzy.

Sprzedaż przedsiębiorstwa - skutki w VAT

Jednym ze sposobów likwidacji przedsiębiorstwa jest jego sprzedaż. Właściciele najczęściej dokonują sprzedaży swojej firmy w całości, lecz istnieją przypadki, w których sprzedawana jest tylko jej część lub poszczególne składniki majątku odrębnie. Jak prawidłowo rozliczyć te poszczególne przypadki? Jakie konsekwencje na gruncie podatku VAT powoduje sprzedaż przedsiębiorstwa?

RODO a wyciek danych osobowych

W związku z wejściem w życie RODO administratorów danych osobowych czekają nowe obowiązki. Jedna z nowych zasad, która dotyczy wycieku danych osobowych, zakłada, że w przypadku gdy naruszenie ochrony danych osobowych może powodować wysokie ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych, administrator bez zbędnej zwłoki zawiadamia osobę, której dane dotyczą, o takim naruszeniu.

Firma bez ZUS, czyli spółka z o.o.

Jednym z częstszych, o ile nie najczęstszym pytaniem od naszych potencjalnych klientów jest: „Jak i czy w ogóle możliwe jest prowadzenie firmy bez opłacania ZUS?” Jest możliwe, jak najbardziej - w tym artykule postaramy się rozwinąć właśnie ten temat.

Zagrożenia dla przedsiębiorstw związane z RODO

RODO, czyli rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE zacznie obowiązywać już 25 maja 2018 r. Nowe regulacje znacząco wpłyną na komfort życia polskich przedsiębiorców, bo to na nich spocznie odpowiedzialność za ich wdrożenie. Z jakim zagrożeniami muszą się zmierzyć przedsiębiorcy?

Projekt ustawy o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej bublem prawnym – ocenia KIDP

Krajowa Izba Doradców Podatkowych (KIDP) apeluje o uwzględnienie jej opinii w pracach nad ustawą o zarządzie sukcesyjnym przedsiębiorstwem osoby fizycznej. Projektodawca nie likwiduje barier prawnych, a zwłaszcza podatkowych umożliwiających przekazanie przedsiębiorstwa następcom prawnym, a wręcz je zwiększa – apeluje KIDP.

Nie da się prowadzić ksiąg rachunkowych nie doradzając podatkowo

Czy księgowy ma doradzać podatkowo, czy ma nie doradzać? Czy da się w ogóle prowadzić księgi rachunkowe nie doradzając podatkowo? Czy zawody pracujące w rachunkowości (księgowi, doradcy podatkowi, biegli rewidenci) powinny ze sobą współpracować? Na te pytania próbowaliśmy odpowiedzieć podczas debaty o zawodzie księgowego, która odbyła się pod koniec marca br. w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce, prowadzonej przez redakcję Infor.pl.

Przeniesienie siedziby spółki za granicę – korzyści podatkowe

Przedsiębiorcy zwykle chcą unikać zainteresowania ze strony organów podatkowych, bo skutkować ono może wszczęciem postępowań podatkowych czy kontroli skarbowych. Jednym ze sposobów na to, by nie zostać wziętym na celownik przez fiskusa, jest anonimizacja biznesu, np. poprzez przeniesienie siedziby spółki za granicę.

Część danych podatkowych największych firm zostanie opublikowana do końca kwietnia

Do końca kwietnia Ministerstwo Finansów opublikuje część danych podatkowych największych firm - poinformował Paweł Jurek z biura prasowego resortu finansów. Eksperci ostrzegają przed pochopną ich interpretacją. Podkreślają, że niski CIT nie oznacza unikania opodatkowania.

Rozszerzenie pakietu paliwowego - więcej firm zapłaci VAT

Firmy przywożące do Polski produkty podobne do tradycyjnych paliw, ale przeznaczone np. do wytwarzania smarów, wyrobów chemii budowlanej czy kosmetyków, będą musiały płacić VAT w ciągu pięciu dni. W praktyce oznacza to rozszerzenie pakietu paliwowego na prawie 2 tys. podmiotów.

RODO - nowe obowiązki dla firm przetwarzających dane o klientach

Regulacje wprowadzane przez RODO oznaczają nowe obowiązki dla wszystkich firm i podmiotów, które gromadzą i przetwarzają dane o klientach. Nowe przepisy szczegółowo określają m.in. jakie informacje dotyczące sposobu i celu przetwarzania danych osobowych muszą zostać przekazane klientom.

Wyniki I etapu konkursu Księgowi Przyszłości

Zakończył się test kwalifikacyjny do III edycji konkursu Księgowi Przyszłości. Do konkursu zapisało się 606 drużyn, z czego 516 przystąpiło do I etapu konkursu w terminie. 491 drużyn pomyślnie przeszło test wstępny i zakwalifikowało się do II etapu konkursu. Patronem medialnym konkursu jest Infor.

Układ częściowy z wierzycielami

Przedsiębiorcy poszukujący sposobu na przeprowadzenie oddłużenia w pierwszej kolejności pomocy mogą szukać… u własnych wierzycieli. To główny wniosek płynący z ustawowego celu postępowania restrukturyzacyjnego. Prawo restrukturyzacyjne wprowadziło szereg instytucji prawnych służących uzyskaniu porozumienia dłużnika z wierzycielami co do sposobu oddłużenia, jedną z nich jest układ częściowy, szczególnie przydatny w sytuacji konieczności układania się z wieloma wierzycielami.

REKLAMA