REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Rachunkowość, Nieruchomości

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Przekształcenie użytkowania wieczystego w prawo własności - skutki w VAT

Mimo, że czynność przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, dla których prawo to ustanowiono po wejściu w życie ustawy o VAT nie podlega opodatkowaniu jako ponowna dostawa towaru, ani żadna inna czynność podlegająca VAT, to jednak kwota należna z tytułu przekształcenia prawa własności będzie podlegać opodatkowaniu, jako element ceny za jego dostawę.

Podstawa opodatkowania budowli a odpisy amortyzacyjne

Przedsiębiorcy walczą o to, żeby od podstawy opodatkowania budowli można odjąć dokonane już odpisy amortyzacyjne. Rację przyznał im WSA w Kielcach, lecz wyrok - choć precedensowy - nie zamyka sporu.

Zamknięcie ksiąg rachunkowych a rok podatkowy

Zgodnie z ustawą o CIT, jeżeli z odrębnych przepisów wynika obowiązek zamknięcia ksiąg rachunkowych (sporządzenia bilansu) przed upływem przyjętego przez podatnika roku podatkowego, za rok podatkowy uważa się okres od pierwszego dnia miesiąca następującego po zakończeniu poprzedniego roku podatkowego do dnia zamknięcia ksiąg rachunkowych. W tym przypadku za następny rok podatkowy należy uważać okres od dnia otwarcia ksiąg rachunkowych do końca przyjętego przez podatnika roku podatkowego.

MF chce nowego systemu certyfikacji usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych

Zdaniem Ministerstwa Finansów konieczne jest wypracowanie skutecznego, spełniającego oczekiwania rynku systemu certyfikacji, który zapewni odpowiednio wysoką jakość usług księgowych, a co za tym idzie będzie stanowił gwarancje bezpieczeństwa dla korzystających z tych usług. W tym celu Departament Rachunkowości i Rewizji Finansowej w Ministerstwie Finansów prowadzi dalsze analizy i konsultacje.

REKLAMA

Krajowy Standard Rachunkowości nr 13 „Koszt wytworzenia jako podstawa wyceny produktów”

Ministerstwo Finansów ogłosiło uchwałę Komitetu Standardów Rachunkowości w sprawie przyjęcia Krajowego Standardu Rachunkowości Nr 13 „Koszt wytworzenia jako podstawa wyceny produktów”. KRS nr 13 ma zastosowanie po raz pierwszy do sprawozdań finansowych sporządzonych za rok obrotowy rozpoczynający się od 1 stycznia 2019 r. Co zawiera nowy standard i jaki jest zakres jego stosowania?

Bankowa księgowość online – na co zwrócić uwagę przy wyborze?

Banki kojarzymy zwykle z usługami polegającymi na dostawie produktów finansowych, takich jak dokonywanie wpłat i wypłat gotówki, zaciąganie kredytów czy tworzenie lokat. W ostatnim okresie jednak w ofertach niektórych banków można znaleźć narzędzia do samodzielnego prowadzenia księgowości online.

Ewidencja księgowa inwestycji - środka trwałego w budowie

Na koncie 08 "Środki trwałe w budowie" ujmuje się wszystkie nakłady poniesione w związku z nabyciem i wytworzeniem środków trwałych, a także wszelkie koszty związane z przebudową, rozbudową, rekonstrukcją i modernizacją skutkujące ich ulepszeniem.

Zasady opodatkowania spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych

Z uwagi na swoją złożoną i szczególną strukturę spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe mają swój odrębny sposób opodatkowania. Wydaje się, że można by było stosować do nich zasady właściwe dla spółek kapitałowych, ale niestety nie, ponieważ nie są osobami prawnymi, a ponadto stanowią zrzeszenie osób, a nie kapitałów. Jak w związku z tym wygląda opodatkowanie spółdzielni i wspólnot mieszkaniowych?

REKLAMA

Koniec z papierową formą sprawozdań finansowych - jak sporządzać i składać e-sprawozdania finansowe

Wszystkie sprawozdania finansowe sporządzane po dniu 1 października 2018 r. przez jednostki prowadzące księgi rachunkowe muszą być przygotowywane w formie elektronicznej. Nie ma przy tym znaczenia, okres za jak sporządzane jest dane sprawozdanie finansowe a decydujące w tym przypadku będzie to, że sprawozdanie sporządzane po 1 października 2018 r.

e-Sprawozdania finansowe osób fizycznych w formacie xades

Ministerstwo Finansów udzieliło wyjaśnień dla osób fizycznych prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą składających sprawozdania finansowe do Szefa KAS.

Prawo do zwolnienia podatkowego przysługuje także spadkobiercy

Zgodnie z przepisami Ordynacji podatkowej spadkobiercy podatnika przejmują przewidziane w przepisach prawa podatkowego majątkowe prawa i obowiązki spadkodawcy. Dotyczy to również prawa do zwolnienia podatkowego przy sprzedaży nieruchomości.

Zasady opodatkowania zbycia nieruchomości

Zmiany w opodatkowaniu zbycia nieruchomości, które obowiązują od początku tego roku, są pozytywne dla podatników, którzy nabywają nieruchomość w drodze dziedziczenia. Jednak zmiana w uldze mieszkaniowej, która dotyczy innych form nabycia, nie poprawia istotnie ich położenia.

Brak podpisu pod sprawozdaniem finansowym - kary i inne skutki

Co grozi za brak podpisu pod sprawozdaniem finansowym? Czy mimo braku podpisu (np. jednego z kilku członków zarządu) sprawozdanie finansowe jest ważne? Za brak podpisu pod sprawozdaniem finansowym mogą grozić wysokie kary – grzywna lub dwa lata więzienia. Zdaniem Krzysztofa Burnosa, prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów trudno wyobrazić sobie nałożenie takiej kary jedynie za samo spóźnienie członka zarządu w złożeniu podpisu pod sprawozdaniem. Jego zdaniem brak podpisu oznacza co najwyżej, że dokument zawiera braki formalne.

Sprzedaż budynku mieszkalnego nabytego od osoby fizycznej – rozliczenie VAT

Nabycie nieruchomości od osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej, może być świetną inwestycją. Dobrze zlokalizowana nieruchomość jest w stanie przynieść duże zyski podmiotowi, który dokona sprzedaży. Warto jednak sprawdzić jak na gruncie podatku VAT wygląda transakcja zbycia nieruchomości nabytej od osoby fizycznej.

„Bezpieczny” sposób na wyłudzenie VAT: tym razem przy pomocy aportu nieruchomości

W związku ze stale pogłębiającą się wiedzą w zakresie tzw. agresywnej optymalizacji podatku od towarów i usług, warto bliżej omówić sposób na wyłudzenie zwrotu tego podatku poprzez wnoszenie aportu. Pod tym pojęciem rozumiemy wkład niepieniężny wniesiony do spółki handlowej przez udziałowca lub wspólnika. W momencie wniesienia aportu wszelkie prawa własności zostają przeniesione na spółkę.

Ostatni dzwonek na przesłanie e-sprawozdania finansowego

Jak co roku przedsiębiorcy muszą do końca marca przygotować oraz podpisać roczne sprawozdania finansowe. Jednak od tego roku zmienia się jego forma - zarówno sprawozdanie, jak i podpisy muszą być elektroniczne.

Domy z ekologicznym ogrzewaniem zwolnione z podatku od nieruchomości ... w Rybniku

Od 2020 roku domy jednorodzinne w Rybniku (Śląskie) ogrzewane w sposób ekologiczny, przez dwa lata będą zwolnione z podatku od nieruchomości. Zwolnienie przysługiwać będzie właścicielom domów ogrzewanych energią elektryczną, gazem czy olejem opałowym, a także budynków podłączonych do sieci ciepłowniczej lub korzystających z pomp ciepła. Taką decyzję podjęli 21 marca 2019 r. miejscy radni. Aktualnie warunki takiego zwolnienia podatkowego spełnia jedynie 20% budynków w Rybniku.

Kto musi podpisać e-sprawozdanie finansowe?

Główny księgowy, jak również wszyscy członkowie zarządu muszą w terminie do końca marca sygnować roczne raporty finansowe za ubiegły rok. Bez tych podpisów przygotowane e-sprawozdanie finansowe jest nieważne.

Data i termin sporządzenia i podpisania sprawozdania finansowego

Zdaniem Ministerstwa Finansów data złożenia podpisu pod sprawozdaniem finansowym osoby, której powierzono prowadzenie ksiąg rachunkowych (np. głównego księgowego) - jest datą na którą zostało sporządzone to sprawozdanie finansowe. Wszyscy członkowie zarządu (w przypadku np. spółek z o.o. lub spółek akcyjnych) muszą się podpisać pod sprawozdaniem finansowym do końca trzeciego miesiąca od dnia bilansowego - tj. w szczególności do końca marca gdy rok obrotowy pokrywa się z rokiem kalendarzowym. Takie stanowisko resortu finansów przedstawiła Joanna Dadacz, Dyrektor Departamentu Rachunkowości i Rewizji Finansowej Ministerstwa Finansów na spotkaniu z dziennikarzami w dniu 21 marca 2019 r.

Pierwsza opłata przekształceniowa do końca lutego 2020 r.

Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju informuje, że pierwszą opłatę przekształceniową (z tytułu przekształcenia użytkowania wieczystego we własność) za 2019 rok trzeba wnieść do 29 lutego 2020 r. Pozostałe 19 opłat przekształceniowych trzeba będzie uiszczać do 31 marca każdego kolejnego roku. Jeśli nie otrzymaliśmy jeszcze zaświadczenia i mamy wątpliwości, czy do przekształcenia ustawowego doszło, to warto upewnić się w urzędzie. Opłatę można też wnieść wcześniej i zostanie zaliczona na poczet opłaty przekształceniowej.

Podatek od nieruchomości od elektrowni wiatrowych - niedozwolona wykładnia organów podatkowych

W zakresie opodatkowania podatkiem od nieruchomości elektrowni wiatrowych powstały liczne spory interpretacyjne na linii podatnicy – fiskus. W jednym z ostatnich wyroków w tej sprawie sąd wskazał, że wydający indywidualną interpretację podatkową organ związany jest przedstawionym we wniosku o jej wydanie stanem faktycznym i nie może go sam modyfikować, a w przypadku negatywnej oceny stanowiska wnioskodawcy zobligowany jest wskazać stanowisko prawidłowe, łącznie z jego prawnym uzasadnieniem.

Ulga mieszkaniowa - koszty związane z zakupem i montażem klimatyzacji

Wydatki poniesione na remont lokalu mieszkalnego obejmujące zakup i instalację klimatyzacji, która oprócz funkcji schładzania będzie pełnić również funkcję grzewczą korzystają ze zwolnienia w ramach tzw. ulgi mieszkaniowej. Jest to możliwe, gdyż wydatki te zaliczane są przez ustawodawcę do wydatków na własne cele mieszkaniowe.

Dochód ze sprzedaży domu w Irlandii zwolniony z PIT w Polsce

Dochód uzyskany przez polskiego rezydenta podatkowego z tytułu sprzedaży nieruchomości (domu) położonej na terenie Irlandii jest w Polsce zwolniony z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych (PIT). W Polsce dochodu z odpłatnego zbycia nieruchomości nie łączy się z dochodami (przychodami) z innych źródeł. Dlatego też dochód uzyskany ze zbycia domu w Irlandii nie będzie miał wpływu na wysokość zobowiązania podatkowego w Polsce i nie będzie musiał być wykazany w zeznaniu podatkowym składanym w Polsce.

Kto powinien podpisać w imieniu jednostki umowę o badanie sprawozdania finansowego?

Zdaniem Ministerstwa Finansów w przypadku jednostki, która ma wieloosobowy zarząd umowa z firmą audytorską (biegłym rewidentem) o badanie sprawozdania finansowego może być zawierana przez zarząd zgodnie z obowiązującymi w jednostce zasadami reprezentacji. Nie ma konieczności podpisywania takiej umowy przez wszystkich członków zarządu.

Czy można sporządzić sprawozdanie finansowe w walucie obcej?

Ministerstwo Finansów wyjaśniło, że jednostki stosujące przepisy polskiej ustawy o rachunkowości i sporządzające roczne sprawozdania finansowe (lub roczne skonsolidowane sprawozdania finansowe) zgodnie z Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości, mogą przy sporządzaniu tych sprawozdań wybrać walutę prezentacji inną niż złoty polski. Natomiast w przypadku jednostek sporządzających roczne sprawozdania finansowe (jednostkowe i skonsolidowane) zgodnie z ustawą o rachunkowości - dane i informacje powinny być prezentowane w sprawozdaniu finansowym w walucie polskiej.

Kursy walut w rachunkowości, podatkach i cłach

Polscy przedsiębiorcy utrzymujący kontakty gospodarcze z zagranicą otrzymują od swoich kontrahentów faktury wystawione w walutach obcych. Sami również wystawiają nierzadko faktury z kwotami wyrażonymi w obcych walutach. Ale dla celów księgowych (bilansowych), podatkowych, czy celnych należności i zobowiązania wyrażone w obcych walutach trzeba przeliczać na złotówki. Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii oraz Ministerstwo Finansów udzieliły wyjaśnień jakie kursy walut trzeba stosować przy tych przeliczeniach.

Zasady opodatkowania nieruchomości komercyjnych - po zmianach od 2019 r.

Przepisy dotyczące minimalnego podatku dochodowego od nieruchomości komercyjnych, wprowadzone na początku 2018 r. nie spotkały się z akceptacją Komisji Europejskiej, która wskazała, że dyskryminują one niektórych podatników. Wobec czego pojawiły się nowe regulacje, obowiązujące od początku 2019 r.

Podatek od nieruchomości obciąża posiadacza zależnego

W przypadku wydzierżawienia lub wynajęcia rzeczy będącej w trwałym zarządzie, podatnikiem podatku od nieruchomości będzie dzierżawca (najemca) jako posiadacz zależny nieruchomości na podstawie umowy zawartej z właścicielem. Umowy tego typu powodują, że podatnikiem jest posiadacz zależny, a nie trwały zarządca.

Ulga mieszkaniowa – spłata udziału w nieruchomości byłego małżonka

Możliwość skorzystania z ulgi mieszkaniowej uwarunkowana jest koniecznością wydania uzyskanych środków na własne cele mieszkaniowe. Powstaje w związku z tym pytanie czy spłata udziału byłego małżonka w lokalu mieszkalnym może stanowić wydatek na cele mieszkaniowe? Jakie jest stanowisko organów podatkowych w tej kwestii?

E-sprawozdania finansowe krok po kroku

W roku 2019 większość podmiotów prowadzących księgi rachunkowe będzie musiała po raz pierwszy sporządzić swoje sprawozdania finansowe w określonej formie elektronicznej. Ponadto trzeba (również elektronicznie) podpisać te sprawozdania i przesłać do KRS lub Szefowi KAS. Podpowiadamy, co trzeba zrobić i o co w szczególności zadbać, by prawidłowo wypełnić te nowe obowiązki.

Składanie e-sprawozdań finansowych

E-sprawozdania finansowe za 2018 rok (sporządzone w obowiązkowej już formie elektronicznej) muszą zostać złożone do organu administracji skarbowej (Szefa KAS lub urzędu skarbowego) oraz Repozytorium Dokumentów Finansowych (w przypadku podmiotów wpisanych do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego). Razem ze sprawozdaniami finansowymi powinny też zostać złożone załączone do nich wymagane prawem inne dokumenty (w tym w szczególności sprawozdanie z badania przez biegłego rewidenta i odpis uchwały bądź postanowienia organu zatwierdzającego o zatwierdzeniu rocznego sprawozdania finansowego).

Którą strukturę wybrać do sporządzenia e-sprawozdania finansowego?

Ministerstwo Finansów przygotowało szczegółową informację, która ułatwia wybór odpowiedniej struktury danych e-sprawozdania finansowego. Zawarte zostały w niej wszystkie obowiązujące rodzaje struktur, ich powiązania i zastosowanie. Firmy muszą dostosować swoje programy finansowo-księgowego (lub pozyskać gotowe narzędzia informatyczne) do sporządzania sprawozdań finansowych zgodnie z daną strukturą.

Podpisywanie e-sprawozdań finansowych

Zgodnie z ustawą o rachunkowości sprawozdania finansowe (także skonsolidowane) sporządzone w formie elektronicznej (e-sprawozdania) powinny zostać opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP. Podpowiadamy, kto i jak musi podpisać e-sprawozdania.

E-sprawozdania finansowe – najczęstsze problemy

Od 1 października 2018 r. firmy objęte zostały obowiązkiem raportowania sprawozdań finansowych w formie elektronicznej. Cyfryzacja sprawozdań finansowych stałą się więc faktem, wymagającym od przedsiębiorców odpowiedniego dostosowania. Jak prawidłowo wdrożyć procesy sprawozdawcze w firmie zgodnie z nowymi przepisami? Z jakimi problemami mogą się zetknąć przedsiębiorcy przygotowujący e-sprawozdania finansowe?

Sankcje za niezłożenie e-sprawozdania finansowego

Określona grupa podmiotów gospodarczych zobowiązana jest do składania rocznych sprawozdań finansowych, obecnie już w formie elektronicznej, w ściśle określonym przez ustawodawcę terminach. Niezłożenie sprawozdania finansowego może się okazać dotkliwe dla przedsiębiorcy, ponieważ podlega karze grzywny lub karze ograniczenia wolności. Warto zatem odpowiednio wcześnie zadbać o prawidłowe wypełnienie przewidzianych przepisami obowiązków sprawozdawczych.

E-sprawozdania finansowe 2019

Wszystkie sprawozdania finansowe podmiotów prowadzących księgi rachunkowe na podstawie ustawy o rachunkowości (czyli tzw. pełną księgowość) sporządzane od 1 października 2018 r. muszą być przygotowane w formie elektronicznej. Sprawozdania te muszą być podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP przez osobę, której powierzono prowadzenie ksiąg rachunkowych i kierownika jednostki, a jeżeli jednostką kieruje organ wieloosobowy – wszyscy członkowie tego organu. Zasady te dotyczą również skonsolidowanych sprawozdań finansowych.

Podatek dochodowy przy zbyciu nieruchomości - rozliczenie roczne za 2018 r. na PIT-39

Osoba fizyczna, która dokonała odpłatnego zbycia (np. sprzedaży lub zamiany) nieruchomości przed upływem pięciu lat (licząc od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło nabycie lub wybudowanie nieruchomości) musi zapłacić podatek od dochodu uzyskanego z tej transakcji. Po zakończeniu roku podatkowego, w którym nastąpiło odpłatne zbycie, w terminie do 30 kwietnia osoba taka ma obowiązek złożyć zeznanie roczne PIT-39 i zapłacić podatek.

Przedsiębiorcy mają problem z rozliczaniem podatku od nieruchomości

Przedsiębiorcy odprowadzają za niski lub za wysoki podatek od nieruchomości. Okazuje się, że prawie połowa firm ma nadpłaty z tego tytułu. Złożenie korekty pozwala jednak odzyskać nadpłaty z tytułu tego podatku do 5 lat wstecz. Z końcem stycznia upływa termin składania deklaracji o wysokości podatku od nieruchomości, jest to zatem dobry moment, żeby zweryfikować poprawność rozliczeń.

Wynagrodzenie za ustanowienie służebności przesyłu

Przyjrzyjmy się kwestii procesowej w postępowaniach dotyczących ustanowienia służebności przesyłu. Dla przeciętnego właściciela nieruchomości obciążonej urządzeniami przesyłowymi istotna jest sprawa wynagrodzenia za obciążenie działki ograniczonym prawem rzeczowym.

Uproszczona ewidencja przychodów i kosztów kół gospodyń wiejskich

Minister Finansów w drodze rozporządzenia określił zasady prowadzenia przez koła gospodyń wiejskich uproszczonej ewidencji przychodów i kosztów oraz warunki, jakim powinna odpowiadać ta ewidencja w celu prawidłowego określenia zobowiązań podatkowych. Regulacje zawarte w rozporządzeniu obowiązują od 15 stycznia 2019 r.

Rachunkowość i ewidencja operacji finansowych kancelarii komorniczych

Od 1 stycznia 2019 r. obowiązuje nowe rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości określające m.in. zasady rachunkowość i ewidencja operacji finansowych kancelarii komorniczych. Przybliżamy zapisy w nim zawarte, w tym zasady księgowania w podstawowym dokumencie finansowym komornika, czyli księdze pieniężnej.

Wycofanie środka trwałego (np. nieruchomości lub samochodu) z działalności gospodarczej bez PIT

Przedsiębiorca może wycofać z ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych swojej firmy składnik majątku (np. nieruchomość, samochód) i przenieść go do majątku prywatnego. Czynność ta nie powoduje powstania obowiązku podatkowego w podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT). Dotyczy to również sytuacji wycofania środka trwałego ze spółki osobowej (np. cywilnej, jawnej, partnerskiej) i nieodpłatnego przekazania do majątku prywatnego nawet tylko jednego ze wspólników. Dopiero późniejsza ewentualna sprzedaż tego wycofanego z firmy środka trwałego będzie opodatkowana PIT jeżeli nastąpi przed upływem 6 lat od wycofania.

Kiedy wywłaszczenie gruntów jest opodatkowane VAT

Zdaniem Ministra Finansów wywłaszczenie gruntów, podlega opodatkowaniu VAT, gdy wywłaszczana osoba działa w charakterze podatnika VAT. Odszkodowanie (w kwocie brutto) z tytułu stanowi wynagrodzenie z tytułu podlegającej opodatkowaniu VAT dostawy gruntu. Jednak zwolnieniem z VAT jest objęta dostawa (tj. w tym przypadku wywłaszczenie), której przedmiotem jest grunt niezabudowany o przeznaczeniu innym niż budowlane (np. grunt rolny, czy leśny).

Ulga mieszkaniowa wydłużona do trzech lat

Od 1 stycznia 2019 r. nastąpiło wydłużenie z dwóch do trzech lat okresu, w którym dochód uzyskany z odpłatnego zbycia nieruchomości musi być przez podatnika wydatkowany na własne cele mieszkaniowe jako warunek skorzystania z tzw. ulgi mieszkaniowej.

Składanie e-sprawozdań finansowych - dane kontaktowe do KAS i KRS

Ministerstwo Finansów informuje, które podmioty mają obowiązek składania sprawozdań finansowych w formie elektronicznej i wskazuje dane kontaktowe w sprawach dotyczących sprawozdań finansowych wysyłanych do Szefa Krajowej Administracji Skarbowej i Krajowego Rejestru Sądowego.

Zmiany w ustawie o rachunkowości od 2019 r. – wyjaśnienia MF

Ministerstwo Finansów udzieliło wyjaśnień redakcji Infor.pl dotyczących zmian (uproszczeń) w ustawie o rachunkowości, które zawiera ustawa z dnia 9 listopada 2018 r. o zmianie niektórych ustaw w celu wprowadzenia uproszczeń dla przedsiębiorców w prawie podatkowym i gospodarczym. Nowe regulacje przewidziane niniejszą nowelizacją wchodzą w życie od 1 stycznia 2019 r.

Zmiany w podatku od nieruchomości komercyjnych od 1 stycznia 2019 r.

Od 2019 r. podatek od nieruchomości komercyjnych będzie wyglądał zupełnie inaczej. W tym przypadku, jak podkreśla ekspert Grant Thornton, nie chodzi o „uproszczenie” czy „doprecyzowanie” przepisów, ale o podwyżkę podatku i objęcie nim znacznie szerszej grupy podmiotów.

Opodatkowanie VAT zbycia nieruchomości komercyjnych - objaśnienia MF

Resort finansów przygotował objaśnienia dotyczące opodatkowania podatkiem VAT transakcji zbycia nieruchomości komercyjnych. Stanowią one wynik prowadzonych od września 2018 r. konsultacji podatkowych w tej sprawie.

Uproszczona ewidencja księgowa dla większej liczby jednostek od 2019 r.

Ustawodawca przygotował szereg zmian w ustawie o rachunkowości, które wejdą w życie już na początku 2019 r. Wśród zaproponowanych nowych rozwiązań znajduje się m.in. możliwość prowadzenia uproszczonej ewidencji księgowej przez szerszą grupę jednostek.

Najem krótkoterminowy - czy można opodatkować ryczałtem?

Wraz z coraz większą popularnością serwisów za pośrednictwem których można znaleźć chętnych na wynajęcie mieszkania, wzrasta również liczba osób, które chciałyby zarabiać na wynajmie mieszkania. Przed rozpoczęciem takiej działalności warto się zastanowić jak opodatkować takie dochody, bo to że trzeba jest opodatkować nie ulega wątpliwości.

REKLAMA