REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Ulga prorodzinna, Podatki 2020

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Podwyższenie limitu dla małego podatnika od 2020 r.

Podwyższenie progu przychodów uprawniającego do uzyskania statusu „małego podatnika” z 1,2 mln euro do 2 mln euro – to jedno z najważniejszych rozwiązań, które zawiera przyjęta przez Sejm ustawa o uproszczeniach w prawie dla przedsiębiorców. Nowy limit, dotyczący podatników PIT i CIT, będzie miała zastosowanie od 2020 r.

Nowa matryca stawek VAT od 1 stycznia 2020 r.

Minister Finansów opublikował 9 listopada 2018 r. projekt nowelizacji ustawy o VAT i Ordynacji podatkowej. Ta nowelizacja ma na celu przede wszystkim wprowadzenie nowej matrycy stawek VAT, tj. wprowadzenie nowych wykazów towarów i usług opodatkowanych stawkami obniżonymi 8% i 5% klasyfikowanych na podstawie Nomenklatury Scalonej (CN) oraz PKWiU 2015. Nowością będzie też wprowadzenie instytucji wiążącej informacji stawkowej (WIS). Zakłada się, że nowe przepisy wejdą w życie 1 stycznia 2020 r. z wyjątkiem przepisów dotyczących wprowadzenia WIS oraz regulacji dotyczących stawek na książki, nuty, mapy i czasopisma oraz e-publikacje, które mają obowiązywać od 1 kwietnia 2019 r.

Zawieszenie podatku od sprzedaży detalicznej do końca 2019 roku

W IV kwartale 2018 r. zostanie przyjęty przez Radę Ministrów projekt nowelizacji ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej, zgodnie z którym przepisy ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej będą miały zastosowanie do przychodów ze sprzedaży detalicznej, osiągniętych dopiero od 1 stycznia 2020 r. W efekcie nastąpi przedłużenie do 31 grudnia 2019 r. zawieszenia stosowania przepisów ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej.

Wielka Brytania wprowadzi podatek od usług cyfrowych

Wielka Brytania chce wprowadzić podatek od usług cyfrowych do 2020 r. Podatek będzie skierowany przeciwko optymalizacji podatkowej stosowanej przede wszystkim przez amerykańskich gigantów technologicznych, takich jak Google, Amazon czy Facebook. Nad podobnym rozwiązaniem pracuje również Hiszpania.

Reforma podatków dochodowych w 2019 r.

Ministerstwo Finansów poinformowało, że w 2019 r. będzie pracowało nad przygotowaniem reformy podatków dochodowych. W efekcie tych prac do końca przyszłego roku ma zostać wypracowany pakiet zawierający prosty PIT (opodatkowanie dochodów osób fizycznych z pracy), opodatkowanie działalności gospodarczej i podatek od zysków kapitałowych.

Rzecznik Praw Podatnika ma być niezależny od MF

Rzecznik Praw Podatnika będzie powoływany na wniosek ministra finansów ale nie ma obaw o jego niezależność - zapewnia PAP wiceminister finansów Filip Świtała. Rzecznik Praw Podatnika będzie powoływany na 6-letnią kadencję, bez możliwości jej powtórzenia i będzie nieusuwalny. Zdaniem ministra Świtały nie ma uzasadnienia, by nowego rzecznika umieszczać w strukturach Rzecznika MŚP.

Rzecznik Praw Podatnika - potrzebna instytucja

Zdaniem Rady Podatkowej Konfederacji Lewiatan utworzenie instytucji Rzecznika Praw Podatnika zasługuje na poparcie ponieważ obecnie prawa podatników nie są odpowiednio chronione. Wątpliwości budzi umiejscowienie go de facto w strukturach organów podatkowych, czy prawo odwołania rzecznika, przysługujące ministrowi finansów, bowiem może ograniczyć to jego swobodę w prowadzeniu sporów z resortem finansów i podległymi mu organami. Jednak łączenie go z innymi rzecznikami nie jest rozwiązaniem tego problemu, a tworzy nowe.

Ordynacja podatkowa 2020 - wykorzystanie danych biometrycznych podatnika

W nowej Ordynacji podatkowej, która ma wejść w życie od początku 2020 r., zakłada się, że system rozpoznawałby głos dzwoniącego na podatkową infolinię Krajowej Informacji Skarbowej. Fiskus uzyskałby więc możliwość przetwarzania danych biometrycznych podatników.

Ulga na złe długi w CIT i PIT od 2020 r.

Wprowadzenie ulgi na złe długi w CIT i PIT, podobnie jak ma to miejsce w przypadku VAT - takie rozwiązanie zawiera projekt nowelizacji prawa dotyczący ograniczenia zatorów płatniczych. Ulga na złe długi w podatkach dochodowych ma zacząć obowiązywać od 1 stycznia 2020 r. W projekcie przewidziano także krótsze terminy płatności, publikowanie informacji o praktykach płatniczych i terminach zapłaty przez największe firmy, a także szybką ścieżkę do nakazu zapłaty. Projekt trafił do konsultacji.

Danina solidarnościowa od 2019 r. - zapłacą ją osoby o dochodach powyżej 1 mln zł

Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych będzie zasilany m.in. z daniny solidarnościowej. Daninę już od 2019 roku zapłacą osoby fizyczne, których dochody w roku podatkowym przekroczą 1 mln zł (suma dochodów będzie pomniejszana o zapłacone składki na ubezpieczenia społeczne).

Ordynacja podatkowa 2020 - mediacja i umowa podatkowa

Nowa Ordynacja podatkowa, której wejście w życie zaplanowane jest na 2020 r., ma być prosta, przejrzysta i przyjazna. W celu lepszego dialogu z organami podatkowymi, podatnikom ma służyć instytucja mediacji i umowa podatkowa.

Ordynacja podatkowa 2020 - wyższa opłata za wydanie interpretacji podatkowej

W sytuacji gdy przedmiotem wniosku o wydanie interpretacji podatkowej będzie szczególnie skomplikowany stan faktyczny (zdarzenie przyszłe), opłata za jego wydanie będzie wynosić 2 tys. zł. Takie rozwiązanie zostało zawarte w projekcie Ordynacji podatkowej i miałoby wejść w życie od 2020 r.

Zachęta podatkowa do finansowania działalności z własnych środków od 2019 r.

Ministerstwo Finansów zamierza wprowadzić zachętę do pozostawiania w spółkach kapitału na rozwój poprzez zwiększenie podatkowej atrakcyjności finansowania własnego. Pojawi się możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów hipotetycznych kosztów pozyskania kapitału zewnętrznego, w przypadku gdy źródłem finansowania spółki są dopłaty wnoszone przez wspólników lub tzw. zyski zatrzymane. Nowe rozwiązanie ma obowiązywać od 2020 r., jednakże również w odniesieniu do zysku zatrzymanego w 2019 r.

Podatkowe Centrum Kompetencyjne Podatków Lokalnych od 2020 r.

Ministerstwo Finansów planuje powołanie Podatkowego Centrum Kompetencyjnego Podatków Lokalnych, które będzie działać w strukturze organizacyjnej Krajowej Informacji Skarbowej. Do zadań nowej jednostki, która zostanie utworzona prawdopodobnie w 2020 r., należało będzie wsparcie samorządowych organów podatkowych. Przedmiotem wsparcia będzie obszar ordynacji podatkowej oraz podatków lokalnych.

Rzecznik Praw Podatnika od 1 stycznia 2020 r.

Ministerstwo Finansów skierowało do konsultacji projekt ustawy o Rzeczniku Praw Podatnika. Rzecznik ma być instytucją dbającą przede wszystkim o respektowanie praw podatników. Do jego zadań należała będzie też bieżąca analiza stosowania prawa podatkowego. Nowe regulacje mają wejść w życie 1 stycznia 2020 r.

Ordynacja podatkowa 2020 - postępowanie uproszczone

Jeżeli kwota podatku nie przekroczy 5 tys. zł, organ podatkowy będzie mógł prowadzić postępowanie uproszczone, jeśli tylko zgodzi się na to podatnik – takie rozwiązanie przewiduje projekt nowej ordynacji podatkowej, która ma zacząć obowiązywać od 2020 roku.

Nowa Ordynacja podatkowa od 2020 roku

Ministerstwo Finansów rozpoczęło konsultacje publiczne i uzgodnienia międzyresortowe projektu nowej Ordynacji podatkowej. Projekt opracowała Komisja Kodyfikacyjna Ogólnego Prawa Podatkowego. Nowa Ordynacja podatkowa ma wejść w życie 1 stycznia 2020 roku i wprowadzać mechanizmy, które "prowadziłyby do wyważenia interesu publicznego i interesu podatnika. Między innymi ma zwiększyć zaufanie podatników do organów podatkowych m.in. dzięki mniejszej liczbie kontroli firm, a zarazem większej skuteczności efektywności wymiaru i poboru podatków.

Ulga na dziecko i wspólne rozliczenie PIT w przypadku samotnych i rozwiedzionych rodziców

Skargi napływające do Rzecznika Praw Obywatelskich ujawniają istotne problemy przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, które regulują korzystanie z tzw. ulgi prorodzinnej oraz z preferencyjnej formy rozliczenia dla rodzica mającego status osoby samotnie wychowującej dziecko. Nie jest jasne, który z rozwiedzionych rodziców ma prawo do skorzystania z ulgi prorodzinnej w PIT. Warunkiem wspólnego rozliczeni z samotnie wychowywanym dzieckiem jest brak jakiegokolwiek wsparcia drugiego rodzica. RPO wystąpił 4 czerwca 2018 r. z pytaniami w tej sprawie do minister finansów Teresy Czerwińskiej.

Reforma podatków dochodowych w 2020 roku

W Ministerstwie Finansów trwają obecnie prace nad reformą podatków dochodowych, która miałaby wejść w życie w 2020 roku. Rozważane jest zastąpienie dwóch obecnie funkcjonujących ustaw o podatkach dochodowych (PIT i CIT) trzema ustawami, tj. ustawą o PIT od osób zatrudnionych na wszelkich formach świadczenia pracy, ustawą o podatku od zysku przedsiębiorcy oraz ustawą o podatku od zysków kapitałowych.

Ulga na dziecko – rodzice w separacji

W przypadku rodziców w separacji ale posiadających władzę rodzicielską nad dzieckiem organy podatkowe podtrzymują swoje stanowisko, że ulga prorodzinna co do zasady przysługuje obojgu w granicach przysługującego na dziecko limitu. Kwotę ulgi tacy rodzice mogą odliczyć od podatku w częściach równych lub w dowolnej proporcji przez nich ustalonej. Jednak jeżeli tylko jeden rodzic faktycznie wykonuje władzę rodzicielską, to z prawa odliczenia całości ulgi na dziecko może skorzystać tylko ten rodzic.

Ulga na dziecko (prorodzinna) w rozliczeniu za 2017 rok

Jak prawidłowo rozliczyć ulgę na dziecko w rocznym zeznaniu podatkowym PIT za 2017 rok wyjaśniają eksperci z Ministerstwa Finansów. Kto i ile może odliczyć? Co w sytuacji, gdy brakuje podatku, od którego można odliczyć ulgę? Kiedy traci się prawo do ulgi? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdą Państwo poniżej.

Ulga prorodzinna a zarobki dziecka za granicą

Ulga prorodzinna przysługuje także na każde pełnoletnie dziecko uczące się w szkołach do ukończenia przez nie 25. roku życia. W przypadku podjęcia pracy w kraju lub za granicą przez pełnoletnie dziecko, rodzice mają nadal prawo do tej ulgi ale jest ono uzależnione od wysokości uzyskanego przez to dziecko dochodu. Limit dochodów dziecka, powyżej którego rodzice nie mogą skorzystać z ulgi prorodzinnej wynosi 3089 zł w roku podatkowym. Przy czym zdaniem organów podatkowych należy brać pod uwagę każde zagraniczne zarobki pełnoletniego dziecka (bez względu na rodzaj metody unikania podwójnego opodatkowania) nawet jeżeli nie trzeba ich wykazywać w zeznaniu podatkowym w Polsce.

Jak dochody dziecka wpływają na prawo do ulgi prorodzinnej

Podatnicy, którzy pełnią opiekę rodzicielską mają prawo do ulgi prorodzinnej. W niektórych przypadkach ulga przysługuje także ze względu na sprawowanie opieki nad dziećmi pełnoletnimi. Jak dochody uzyskiwane przez pełnoletnie dziecko wpływają na możliwość skorzystania z ulgi?

Czy limit uprawniający do ulgi prorodzinnej obejmuje zagraniczne dochody rodziców

Zgodnie ze stanowiskiem organów podatkowych, przy określaniu czy limit do zastosowania ulgi prorodzinnej nie został przekroczony uwzględnić trzeba dochody każdego z małżonków uzyskane zarówno w Polsce, jak i za granicą. Nie ma przy tym znaczenia jaka metoda unikania podwójnego opodatkowania ma do nich zastosowanie.

Podział ulgi prorodzinnej między rozwiedzionymi rodzicami

Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych daje podatnikom prawo do skorzystania z tzw. ulgi prorodzinnej. W przypadku gdy podatnikami są rodzice po rozwodzie, wówczas mogą oni odliczyć od podatku ulgę w częściach równych lub według proporcji ustalonej przez siebie. Brak porozumienia co do proporcji ulgi powoduje zastosowanie ulgi w częściach równych dla każdego z rodziców.

Ulga na dziecko - korzyść nawet, gdy brakuje podatku do odliczenia

Ulga prorodzinna, zwana powszechnie ulgą "na dziecko" jest najpopularniejszą ulgą w PIT. Resort finansów ocenia, że korzysta z niej blisko 4,5 mln podatników PIT. Warto wiedzieć, że z ulgi mogą korzystać także rodzice po rozwodzie, a także podatnicy, których kwota podatku jest niższa niż wysokość ulgi. W tym ostatnim przypadku o kwocie zwrotu decydują zapłacone składki ZUS i składki zdrowotne.

Prawo do ulgi na dzieci – sama władza rodzicielska nie wystarczy

Jednym z podstawowych warunków umożliwiających skorzystanie z ulgi na dzieci przez rodzica jest wykonywanie w stosunku do dziecka władzy rodzicielskiej. W celu nabycia prawa do ulgi nie wystarczy jednak, że rodzic wykaże, że posiada władzę rodzicielską, konieczne jest faktyczne wychowywanie przez niego dziecka.

Odliczenia w PIT za 2016 rok

Wypełniając zeznanie roczne PIT za 2016 rok, podatnicy mogą skorzystać z rozmaitych ulg w postaci odliczeń od dochodu do opodatkowania, jak też odliczeń od wyliczonego podatku.

Ulga na dziecko za 2016 rok – wyjaśnienia Ministerstwa Finansów

Ulga prorodzinna, zwana potocznie „ulgą na dziecko” jest nadal najpowszechniej wykorzystywaną i dającą największą korzyść ulgą podatkową w PIT. Przedstawiamy zasady wykorzystania tej razem z wyjaśnieniami ekspertów z Ministerstwa Finansów.

Wprowadzenie jednolitego podatku nie zlikwiduje ulgi na dzieci

Planowane przez rząd wprowadzenie jednolitego podatku, które spowoduje likwidację PIT oraz składek na ZUS i NFZ, nie pociągnie za sobą likwidacji ulgi na dzieci - tak zapewnił minister finansów Paweł Szałamacha. Zmiany w tym zakresie mają wejść w życie z początkiem 2018 roku.

Ulga na dziecko a wykonywanie władzy rodzicielskiej

Prawo do ulgi prorodzinnej, jak wynika z regulacji zawartych w ustawie o PIT, przysługuje rodzicowi, który w roku podatkowym wykonywał władzę rodzicielską. Dla nabycia praw do ulgi na dziecko nie wystarczy zatem tylko i wyłącznie posiadanie władzy rodzicielskiej, ale prawo takie daje dopiero wykonywanie władzy rodzicielskiej.

Brak dochodów opodatkowanych w Polsce wg skali podatkowej pozbawia ulgi na dziecko

Jeżeli w danym roku podatkowym podatnik nie osiągnął dochodów podlegających opodatkowaniu w Polsce wg skali podatkowej (zgodnie z art. 27 ust. 1 ustawy o PIT), nie ma obowiązku złożenia „zerowego” zeznania podatkowego za ten rok, a także nie może skorzystać z ulgi prorodzinnej, także poprzez wykazanie zwrotu ulgi na formularzu PIT/UZ. Gdy ponadto żona podatnika nie osiągnęła żadnych dochodów, brak jest podstaw do preferencyjnego (wspólnego) rozliczenia się małżonków.

Jak wypełnić PIT/O za 2015 rok

Podatnicy podatku dochodowego od osób fizycznych korzystających z odliczeń od dochodu (przychodu) lub od podatku muszą dołączyć do swojego rocznego zeznania podatkowego (PIT-28, PIT-36, lub PIT-37) wypełniony załącznik (informację) PIT/O. Wyjątkiem są odliczenia wydatków mieszkaniowych, które trzeba wpisać do innego załącznika – PIT-D.

Ulga w PIT na dziecko pozamałżeńskie

W przypadku posiadania jednego dziecka, uprawniającego do uzyskania ulgi prorodzinnej (tj. małoletniego albo starszego ale uczącego się do ukończenia 25 lat albo dziecka otrzymującego zasiłek /dodatek/ pielęgnacyjny lub rentę socjalną), wychowywanego w związku nieformalnym rodzic dziecka może skorzystać z ulgi tylko jeżeli jego dochody nie przekroczyły w rozliczanym roku podatkowym kwoty 56 tys. zł. W przypadku małżeństw wychowujących jedno dziecko limit jest wyższy - 112 tys. zł ale dotyczy łącznych zarobków małżonków-rodziców.

Czy ulga na dzieci zostanie zlikwidowana?

Obecnie nie ma planów likwidacji ulg na dzieci, w związku z pomysłem wprowadzenia 500-złotowego dodatku na drugie i kolejne dziecko - poinformował współtwórca programu gospodarczego PiS, poseł Henryk Kowalczyk.

Ulgi podatkowe na dzieci i świadczenia rodzinne w UE w 2015 roku - Polska poniżej średniej

Średnia bezpośredniej pomocy państw Unii Europejskiej w zakresie ulg podatkowych na dzieci i świadczeń rodzinnych wynosi 9 819 zł rocznie, ale w rzeczywistości aż 60 % państw UE nie osiąga tej wartości. W tym zestawieniu Polska plasuje się dopiero na 24. miejscu z kwotą 2 224 zł – wynika z raportu „Ulgi podatkowe i świadczenia rodzinne w UE” przygotowanego przez PwC.

Czy musisz płacić podatek od posiadania psa? Ile?

Podatek od posiadania psa regulowany jest ustawą o podatkach i opłatach lokalnych. Wynika z niej, iż obowiązek opłaty za posiadanie psa może być narzucony przez radę gminy i to ona decyduje o wysokości należności z tego tytułu w danym roku podatkowym. Wysokość kwoty podatku nie może być jednak wyższa od ustalonej w przepisach stawki maksymalnej, która w roku 2023 wynosi 150,93 zł rocznie za jednego psa. Natomiast w 2024 r. stawka opłaty o posiadania psów nie będzie mogła przekroczyć 173,57 zł zł rocznie od jednego psa.

Ulga na dziecko w PIT - dwoje dzieci z różnych związków

Gdy podatnik może skorzystać z ulgi prorodzinnej w stosunku do więcej niż jednego dziecka (np. dwojga dzieci z różnych związków) - nie zachodzi konieczność zastosowania limitu dochodów (112 tys. zł rocznie), zawartego w art. 27f ust. 2 pkt 1 lit. a) ustawy o PIT. Nie ma przy tym znaczenia, czy podatnik skorzysta z ulgi prorodzinnej tylko na jedno z nich czy na obydwoje dzieci.

Ulga na dziecko w PIT – rozwiedziony rodzic musi faktycznie zajmować się dzieckiem

Aby móc skorzystać z ulgi podatkowej przysługującej na dziecko zgodnie z art. 27 f ustawy o PIT, rodzic w danym roku podatkowym powinien nie tylko posiadać władzę rodzicielską ale także faktycznie zajmować się dzieckiem. Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w wyroku wydanym 5 maja 2015 r. o sygn. akt I SA/Gl 609/14.

IFK poleca: Najpopularniejsze ulgi w PIT 2014

Pozostały dwa dni na rozliczenie się z fiskusem za 2014 r. Każdy podatnik może obniżyć daninę należną fiskusowi dzięki ulgom podatkowym. Warunkiem skorzystania z ulg jest poniesienie określonych wydatków – np. w przypadku ulgi internetowej - albo posiadanie statusu osoby uprawnionej do skorzystania z ulgi – m.in. w przypadku ulgi dla krwiodawców. Jednak najpopularniejszą ulgą podatkową jest ulga na dziecko. W rozliczeniu za 2014 r. po raz pierwszy rozliczamy ją na nowych zasadach.

Limit zarobków dziecka ustala się po odjęciu kosztów i odliczeń od dochodu

Praca dziecka, nawet ta wakacyjna, krótkookresowa może pozbawić rodziców korzyści podatkowych. Rodzice, którzy mają zamiar skorzystać z ulgi na dziecko lub wspólnego opodatkowania z samotnie wychowywanym dzieckiem muszą sprawdzić, czy zarobki ich pełnoletnich (do ukończenia 25 lat), uczących się dzieci nie przekroczyły kwoty 3089 zł netto w skali roku. Zdaniem sądów administracyjnych ustalając, czy przekroczony został ten limit trzeba od dochodów dziecka odjąć koszty uzyskania przychodów, składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne i inne dopuszczalne odliczenia od dochodu.

IFK poleca: Szybszy zwrot nadpłaty podatku dla rodzin wielodzietnych

Duże rodziny, wychowujące trójkę i więcej dzieci, mogą liczyć na szybszy zwrot podatku wynikający z rozliczenia ulgi na dzieci w deklaracji PIT. Na zwrot poczekają najwyżej miesiąc, a nie trzy miesiące.

Ulga na dziecko w rozliczeniu rocznym PIT - wyjaśnienia ekspertów resortu finansów

Przedstawiamy kilka ciekawych pytań z zakresu rozliczania ulgi na dziecko w rocznym zeznaniu podatkowym. Odpowiedzi na pytania podatników udzielili eksperci resortu finansów.

Ulga na dziecko dla rodziców po rozwodzie

Gdy obydwoje rozwiedzeni rodzice wykonywali władzę rodzicielską (nawet jeżeli wykonywanie władzy zostało ograniczone) przez cały rok, ulga przysługuje każdemu z rodziców w proporcjach przez nich ustalonych. Przy czym łączna kwota odliczeń, dokonanych przez oboje rodziców nie może przekroczyć kwoty odliczeń przysługujących względem danego dziecka. Natomiast, jeżeli rodzice takich proporcji nie ustalili, to należy przyjąć, że ulga przysługuje każdemu z nich w częściach równych.

Ulga na dzieci na nowych zasadach

Z początkiem 2015 r. weszły w życie przepisy rozszerzające zasady przyznawania ulgi podatkowej na dzieci. Nastąpiło m.in. podwyższenie o 20% ulgi na trzecie i każde kolejne dziecko. Przeczytaj, jak odliczyć ulgę na dzieci od podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT) i otrzymać kwotę niewykorzystanej ulgi.

Wyższe ulgi na dzieci dla rodzin wielodzietnych

Ustawa o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz ustawy Ordynacja podatkowa przewiduje podniesienie o 20% ulgi na trzecie i każde następne dziecko w rodzinie. Ulga na trzecie dziecko ma wzrosnąć do 2.000,04 zł(obecnie jest 1668,12 zł), a ulga na każde kolejne dziecko - do 2.700 zł (obecnie 2224,08 zł).

Prezydent podpisał ustawę podwyższającą ulgę na dzieci w PIT

Podwyższenie o 20 proc. ulg podatkowych na trzecie i kolejne dziecko oraz umożliwienie pełnego wykorzystania ulgi przez najmniej zarabiające rodziny - przewiduje nowela ustawy o PIT, którą w poniedziałek 24. listopada 2014 r. podpisał prezydent Bronisław Komorowski. Ze zmian w ulgach podatkowych na dzieci skorzysta 97 proc. polskich rodzin, które płacą podatek PIT - powiedział minister finansów Mateusz Szczurek.

Zmiany w uldze prorodzinnej - Senat nie wprowadził poprawek

Senat nie zgłosił poprawek do nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Podwyższa ona o 20 proc. ulgi podatkowe na trzecie i kolejne dziecko już od rozliczenia dochodów uzyskanych w 2014 roku.

Ulga na dziecko 2014/2015 - nowy formularz PIT/UZ

Minister Finansów wprowadził nowy wzór formularza podatkowego PIT/UZ. Formularz jest przeznaczony dla podatników podatku dochodowego od osób fizycznych, w przypadku których kwota przysługującego odliczenia z tytułu ulgi na dzieci jest wyższa od kwoty odliczonej w zeznaniu podatkowym, z uwagi na zbyt mały podatek. Ci podatnicy otrzymają z budżetu państwa kwotę, której nie mogli odliczyć.

Ulga na dziecko w 2015 i 2016 roku

Nowelizacja ustawy o PIT, która obowiązuje od 2015 r., podwyższa wysokość ulgi na dzieci. Już w rozliczeniu za 2014 r. rodzice mogli odpisać o 332 zł więcej w przypadku trzeciego dziecka oraz o prawie 476 zł w przypadku czwartego i każdego kolejnego. W 2016 r. zasady odliczania tej ulgi nie ulegają zmianie.

REKLAMA