REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Sposób obliczenia wynagrodzenia określonego w umowie o pracę stałą stawką miesięczną, należnego za przepracowaną część miesiąca, jeśli przez pozostałą jego część pracownik był nieobecny w pracy, jest zróżnicowany. Obowiązujące przepisy definiują dwie metodologie, których zastosowanie w danym przypadku jest uwarunkowane przyczyną nieobecności.
Podstawowym dokumentem uprawniającym do odliczenia podatku VAT jest faktura. Co w przypadku, gdy na fakturze brakuje NIP?
Ustawa o VAT zawiera „treść zasadniczą” oraz szereg załączników grupujących określone towary. Załącznik nr 3 do ustawy o VAT zawiera wykaz towarów opodatkowanych stawką 8% (wcześniej 7%).
SLIM VAT 3 wejdzie w życie od 1 stycznia 2023 r. Gotowy jest już projekt noweli ustawy o VAT i kilku innych ustaw wprowadzającej te zmiany. Jakie zmiany w VAT przewiduje ten projekt?
Spółka wynajęła lokal użytkowy. Umowa najmu przewiduje, że termin płatności za dany miesiąc upływa 14 dnia od daty wystawienia faktury. Kiedy w tej sytuacji powstaje obowiązek podatkowy w VAT? Obowiązek podatkowy z tytułu świadczenia usługi najmu powstaje w przedstawionej sytuacji z chwilą wystawienia faktury dotyczącej usługi najmu świadczonej w danym miesiącu. Wyjaśniamy dlaczego.
REKLAMA