REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Faktura elektroniczna, Faktura korygująca

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Faktura korygująca nie kreuje nowego przychodu

W wyroku z dnia 11 kwietnia 2014 r. (sygn. akt II FSK 1127/12) Naczelny Sąd Administracyjny orzekł, że korektę faktury, zwiększającą albo zmniejszającą wartość sprzedaży, bez względu na powody jej wystawienia, należy odnieść do okresu rozliczeniowego, w którym ujęto fakturę pierwotną.

Odliczenie VAT z faktur wysyłanych w formie elektronicznej

Czy faktury otrzymane drogą elektroniczną, mailem w formacie PDF lub JPG bądź pobrane z serwera kontrahenta, a następnie drukowane i przechowywane w wersji papierowej, uprawniają do obniżenia podatku VAT należnego o podatek naliczony wynikający z tych faktur?

Faktury elektroniczne w zamówieniach publicznych - kiedy przepisy wejdą w życie

Parlament Europejski i Rada przyjęły nową Dyrektywę w sprawie fakturowania elektronicznego w zamówieniach publicznych (2014/55/EU). Zgodnie z wytycznymi Dyrektywy we wszystkich państwach członkowskich rozliczanie zamówień publicznych ma być realizowane wyłącznie z udziałem e-faktur w standardzie umożliwiającym ich automatyczne przetwarzanie.

Uproszczenie i elektronizacja procedur administracyjnych w 2015 r.

Resort gospodarki pracuje nad uproszczeniem i elektronizacją procedur administracyjnych. Proponowane zmiany zakładają, że dokumenty, które mocą ustaw zostaną ujednolicone w skali całego kraju, będą mogły być składane przez internet. Według przedsiębiorców najbardziej przydatną formą deregulacji jest właśnie elektronizacja procedur, dzięki której nie muszą załatwiać spraw osobiście w urzędzie. Nowe przepisy mają zacząć obowiązywać od stycznia 2015 r.

Zasady wystawiania zbiorczych faktur korygujących

Znowelizowane przepisy ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, które weszły w życie z dniem 1 stycznia 2014 r. nadal są przedmiotem wielu wątpliwości oraz powodują licznie trudności po stronie podatników. Dotyczy to przykładowo wprowadzonego do ustawy o VAT przepisu art. 106j ust. 3, który reguluje zasady wystawiania tzw. zbiorczych faktur korygujących, dokumentujących udzielenie opustu lub obniżki ceny w odniesieniu do wszystkich dostaw towarów (lub usług) dokonanych (lub świadczonych) na rzecz jednego odbiorcy w danym okresie.

Faktury elektroniczne w zamówieniach publicznych

Parlament Europejski i Rada przyjęły nową Dyrektywę w sprawie fakturowania elektronicznego w zamówieniach publicznych (2014/55/EU). Zgodnie z wytycznymi Dyrektywy we wszystkich państwach członkowskich rozliczanie zamówień publicznych ma być realizowane wyłącznie z udziałem e-faktur w standardzie umożliwiającym ich automatyczne przetwarzanie.

Faktury elektroniczne - wymagania, zalety, korzyści

Stosowanie e-faktury umożliwia obniżanie kosztów operacyjnych. Dlatego też w krajach wysoko rozwiniętych stała się ona dominującą formą fakturowania. Także w Polsce, e-faktura szybko się upowszechnia, szczególnie po zliberalizowaniu przepisów w zakresie jej stosowania w obiegu gospodarczym. Od 1 stycznia 2013 roku faktury elektroniczne nie muszą już być podpisane ani bezpiecznym podpisem kwalifikowanym, ani żadnym innym. Jednak taka forma pozwala dodatkowo zabezpieczyć e-fakturę.

Odmowa przyjęcia faktury korygującej a odliczenie VAT

Potwierdzenie otrzymania faktury korygującej przez nabywcę może być dokonane w dowolnej formie, przykładowo: podpisem na fakturze korygującej, pocztą elektroniczną, za pośrednictwem faksu czy przez potwierdzenie odbioru przesyłki pocztowej poleconej.

Co hamuje rozwój rynku e-faktur w Polsce?

W Polsce bardzo powoli rozwija się rynek e-faktur. Nie jest to jednak spowodowane barierami technologicznymi ani prawnymi. Jakie przyczyny hamują rozwój polskiego rynku e-faktur?

Jak korzystać z faktur elektronicznych?

Faktury elektroniczne, czyli tzw. e-faktury mają za zadanie ulepszyć i unowocześnić system księgowości firm. Stopniowe przechodzenie z dokumentów papierowych na elektroniczne ułatwi firmom szybsze rozliczanie się. Aby skorzystać z faktur elektronicznych należy przede wszystkim posiadać odpowiednie oprogramowanie. Jakie jeszcze warunki należy spełnić, aby swobodnie korzystać z e-faktur?

UE wprowadza standardy e-faktur w zamówieniach publicznych

Parlament Europejski i Rada UE przyjęły nową Dyrektywę w sprawie fakturowania elektronicznego w zamówieniach publicznych (2014/55/EU). Zgodnie z wytycznymi Dyrektywy, we wszystkich państwach członkowskich rozliczanie zamówień publicznych ma być realizowane wyłącznie z udziałem e-faktur w standardzie umożliwiającym ich automatyczne przetwarzanie. Polska już rozpoczęła przygotowania do implementacji nowej Dyrektywy.

Fakturę korygującą przychód należy ująć wstecz

Wystawienie faktury korygującej powoduje konieczność korekty przychodów wstecz, a nie w dacie jej wystawienia. A więc na podstawie wystawionych faktur korygujących podatnik powinien skorygować przychody właściwego okresu rozliczeniowego.

Archiwizacja i elektroniczna wysyłka faktur

Opublikowanie Dyrektywy Rady 2010/45/UE z dnia 13 lipca 2010 r., miało na celu m.in. ujednolicenie obecnych standardów przesyłania i przechowywania faktur elektronicznych tak, aby dokumenty papierowe i elektroniczne traktowane były w ten sam sposób.

Reklamacja w księgach rachunkowych

Od 1 stycznia 2014 r. mamy do czynienia z nowymi przepisami w zakresie trybu i warunków wystawiania faktur korygujących. Zmianie uległy również wymogi związane ze sprzedażą ewidencjonowaną przy użyciu kasy fiskalnej. Co oznaczają te zmiany pod względem ewidencji zdarzeń związanych z reklamacją w księgach sprzedawcy i nabywcy?

92 proc. odbiorców zadowolonych z otrzymywania e-faktur

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez TNS OBOP 42 % Polaków zdecydowało się na otrzymywanie e-faktur. Tylko 8 % korzystających było niezadowolonych z nowego rozwiązania. Zadowoleni użytkownicy wskazywali korzyści tj. oszczędność czasu, szybkość otrzymywania wpłat, ochronę środowiska.

Jakie korzyści wynikają ze stosowania e-faktur

Ile firma jest w stanie zaoszczędzić na wystawianiu e-faktur? Okazuje się, że nawet 70% - tyle kosztów mniej poniesie przedsiębiorca wysyłający faktury elektroniczne. Jednak tylko niewielki odsetek firm korzysta z tej formy dystrybucji dokumentów rozliczeniowych.

Kiedy nabywca może żądać zmiany faktury

Co należy zrobić w przypadku, gdy treść faktury jest inna, niż chciał tego nabywca? Czy sprzedawcę można zmusić do poprawienia faktury? W jakich sytuacjach nabywca możne żądać zmiany faktury i wystawienia faktury korygującej?

Przesyłanie faktur w formie elektronicznej

Wystawianie i przesyłanie faktur może się odbywać w formie elektronicznej pod warunkiem akceptacji tego sposobu przesyłania faktur przez ich odbiorcę. W ubiegłym roku zrezygnowano z obowiązku wyrażania formalnej zgody na ten rodzaj przesyłu (w formie pisemnej lub elektronicznej).

Zbiorcza faktura korygująca w 2014 r.

Podatnik wystawia zbiorcze faktury korygujące po zakończeniu każdego roku kalendarzowego. Faktury te dotyczą udzielonych kontrahentom rabatów rocznych. Podatnik powziął wątpliwość, czy w przypadku, gdy faktury takie będzie wystawiał w roku 2014 r. wystarczającym będzie podanie w ich treści do jakiego okresu się odnoszą (bez konieczności powoływania się na numery faktur korygowanych).

Wprowadź e-fakturę i oszczędzaj

Większość przedsiębiorstw w rozliczeniach z kontrahentami w dalszym ciągu wystawia papierowe faktury, mimo iż od stycznia 2013 roku, ustawodawca znacznie ułatwił wdrożenie jej elektronicznej wersji – czyli e-faktury. Czy wprowadzenie e-faktury jest takie trudne oraz czy dzięki temu możliwe jest poczynienie realnych oszczędności?

Faktura korygująca zmniejszająca wartość sprzedaży

W lipcu 2013 r. źle wystawiliśmy fakturę sprzedaży - wartość faktury powinna być niższa. Wystawimy zatem korektę faktury zmniejszającą wartość. Czy należy korygować deklarację VAT-7 za lipiec? Jak taka sytuacja powinna być rozliczona w 2014 roku?

Elektroniczne faktury w zamówieniach publicznych

Kraje Unii Europejskiej opowiedziały się za stosowaniem e-faktur w zamówieniach publicznych. Propozycję dyrektywy w sprawie faktur elektronicznych w zamówieniach publicznych przedstawiła Komisja Europejska.

Deklaracja VAT - jeden wzór w całej UE

Komisja Europejska wystąpiła z wnioskiem legislacyjnym przewidującym jeden wzór deklaracji VAT w całej UE i jednolity zestaw wymogów dla przedsiębiorstw w zakresie wypełniania deklaracji VAT w każdym państwie członkowskim. Ma być jedynie 5 obowiązkowych rubryk ale państwa członkowskie mogą starać się o wprowadzenie dodatkowych - maksymalnie 26 rubryk.

Odliczanie VAT z faktur w formacie pdf

Faktura w wersji elektronicznej może być podstawą do prawidłowego odliczenia VAT naliczonego nawet gdy nie jest opatrzona bezpiecznym podpisem elektronicznym. Do odliczenia wystarczy, że strony transakcji porozumieją się co do tej formy wystawiania faktur a podatnik odliczający VAT zapewni autentyczność jej pochodzenia, integralność treści i czytelność.

Jak ująć w pkpir fakturę korygującą

W czerwcu 2013 r. wystawiłam fakturę sprzedaży z błędnym numerem. Błąd ten skorygowałam fakturą korygującą z sierpnia 2013 r. Jak taką fakturę korygującą ująć w pkpir?

Zbiorcza faktura korygująca - zwrot towarów

Czy można wystawić zbiorczą fakturę korygującą na zwrot towarów z różnych faktur pierwotnych? Jakie są zasady wystawiania zbiorczych faktur korygujących?

Faktury elektroniczne 2014/2015

Od 1 stycznia 2014 obowiązuje definicja faktury elektronicznej. Zgodnie z przepisem art. 2 pkt. 32 ustawy o podatku od towarów i usług mówiący: przez fakturę elektroniczną rozumie się fakturę w formie elektronicznej, wystawioną i otrzymaną w dowolnym formacie elektronicznym.

E-faktury w zamówieniach publicznych - od kiedy?

Fakturowanie elektroniczne w zamówieniach publicznych ma być ważnym etapem budowania kompleksowego systemu elektronicznych zamówień publicznych oraz administracji elektronicznej w Europie. Trwają konsultacje społeczne projektu Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie fakturowania elektronicznego w zamówieniach publicznych.

Faktura korygująca po zakończeniu roku

Jak należy rozliczyć fakturę korygującą wartość sprzedaży usługi z roku poprzedniego, jeżeli nabywca zakwestionował ją dopiero w czerwcu br.? Zeznanie roczne z podatku dochodowego jest już sporządzone. Sprawozdanie zostało zatwierdzone. Jak ująć w księgach fakturę korygującą po zakończeniu roku u kupującego, a jak u sprzedającego?

Faktura korygująca – brak zwrotu zaliczki

Czasem klient nie chce zwrotu zaliczki - strony przeznaczają ją na poczet zapłaty za inną dostawę towarów lub usług. Wtedy powstaje pytanie, czy można (trzeba?) wystawić fakturę korygującą in minus odnośnie całej zaliczki, a potem wystawić kolejną fakturę zaliczkową na inną dostawę.

Większość Polaków nie chce otrzymywać e-faktur

Z badań wynika, że aż 59 procent Polaków nie chce otrzymywać e-faktur (faktur w formie elektronicznej), bo woli mieć wszystkie dokumenty na papierze. Natomiast, zgodnie z wytycznymi Komisji Europejskiej, do 2020 roku e-faktury mają stać się podstawowym systemem fakturowania w Europie.

Faktura korygująca i nota korygująca w 2013 roku

Od początku 2013 roku obowiązują zmienione przepisy dotyczące wystawiania faktur korygujących i not korygujących. Od 2014 roku przepisy dotyczące wystawiania faktur korygujących i not korygujących znajdziemy w ustawie o VAT – przestanie wtedy obowiązywać rozporządzenie fakturowe Ministra Finansów z 28 marca 2011 r.

Podział spółek poprzez wydzielenie - nie można wystawiać not korygujących

Przy podziale spółek poprzez wydzielenie nie znajdują zastosowania przepisy dotyczące sukcesji podatkowej. Dlatego spółka wydzielona nie jest uprawniona do zmiany danych nabywcy w otrzymanych fakturach w drodze wystawienia noty korygującej. Po podziale spółek zmiana danych nabywcy może nastąpić jedynie w drodze wystawienia przez sprzedawcę faktury korygującej.

Faktura korygująca otrzymana przed fakturą pierwotną

Otrzymałem fakturę korygującą „in minus” z datą wpływu 20 marca 2013 r. Fakturę pierwotną otrzymałem 5 kwietnia 2013 r. W którym miesiącu rozliczyć VAT? Zgodnie z ustawą o VAT przy fakturach korygujących „in minus” podatek można zmniejszyć tylko w miesiącu otrzymania faktury. A co w mojej sytuacji?

Powrót do zwolnienia podmiotowego a korekta VAT

Powrót do zwolnienia podmiotowego z VAT może spowodować konieczność zwrotu części wcześniej odliczonego podatku, czyli korekty podatku VAT. W jakich przypadkach należy dokonać korekty?

Czy fizyczny zwrot zaliczki jest warunkiem wystawienia faktury korygującej?

Wątpliwości podatników budzi kwestia, czy w przypadku braku fizycznego zwrotu zaliczki można wystawić fakturę korygującą in minus (odnośnie całej zaliczki), a następnie wystawić kolejną fakturę zaliczkową na inny zadeklarowany przez kontrahenta rodzaj towaru lub usługi.

Faktura korygująca zmniejszająca podatek, gdy usługa nie podlega VAT

Faktura korygująca - kiedy i jak rozliczyć? W lutym 2013 r. podatnik wykonał dla niemieckiego kontrahenta usługę transportową na trasie Polska–Niemcy. Usługę tę błędnie udokumentował fakturą z VAT naliczonym według stawki 23% i rozliczył w deklaracji VAT-7 za luty. W kwietniu wystawił fakturę korygującą (ze stawką „NP”) do tej faktury.

Korekta VAT po przesunięciu terminu płatności

Czy dłużnik musi korygować VAT, gdy przed upływem 150 dni podpisano porozumienie o przesunięciu terminu płatności?

Ministerstwo Finansów o fakturach pro-forma

Przepisy dotyczące podatku od towarów i usług nie przewidują, w celu dokumentowania czynności podlegających opodatkowaniu tym podatkiem, wystawiania dokumentów określanych mianem faktur pro-forma. Faktury pro-forma nie są dowodami księgowymi.

Błędy na fakturze - termin płatności i wyrażona słownie kwota należności

Co zrobić w sytuacji, gdy moja faktura sprzedażowa ma nieprawidłowo określony termin płatności? Handlowiec wystawił fakturę z terminem płatności 14 dni, natomiast pieniądze od klienta już dotarły i faktura powinna mieć adnotację „zapłacona”. Czy trzeba korygować taką pomyłkę?

Niezapłacone faktury a obowiązek dokonywania korekty

Z początkiem 2013 r. weszły w życie regulacje, które mogą stanowić swoiste wybawienie dla przedsiębiorców, zmagających się z problemem nieterminowo regulowanych faktur. Niezapłacone faktury oznaczają bowiem obowiązek dokonywania korekty kosztów.

W 2013 r. łatwiej wysyłać faktury drogą elektroniczną

Od początku 2013 r. zmieniły się przepisy dotyczące sposobu wystawiania faktur. Większość zmian to uproszczenia, polegające na likwidacji niektórych obowiązków i zmniejszeniu kłopotliwych formalności. Do ułatwień należy zaliczyć również nowe przepisy dotyczące faktur elektronicznych, którymi obrót jest obecnie łatwiejszy.

Wysyłanie faktur elektronicznych w 2013 r.

Dotychczas wysyłanie faktur elektronicznych było możliwe, gdy klient wyraziła na to zgodę. Od początku 2013 r. ten obowiązek został zniesiony. Pojawiła się tzw. domniemana akceptacja otrzymywania faktur elektronicznych.

Czy premia pieniężna musi być udokumentowana fakturą korygującą?

Skutki podatkowe dotyczące wypłacania „premii” nabywcom uzależnione są od tego, za co faktycznie premie te zostały wypłacone. Jeśli wypłata premii uzależniona jest jedynie od wartości osiągniętego przez nabywcę obrotu, stanowi ona w istocie rabat obniżający wartość konkretnych dostaw udokumentowanych poszczególnymi fakturami, zmniejszający podstawę opodatkowania VAT.

Kto powinien skorygować błędną datę wystawienia faktury

Sprzedawca wystawił fakturę VAT z datą wystawienia: 09.08.2010, datą sprzedaży: 15.07.2010 oraz terminem płatności: 29.07.2010. Oczywiście jest podana zła data wystawienia. Sprzedawca twierdzi jednak, że to odbiorca powinien wystawić do tej faktury notę korygującą zmieniającą datę wystawienia. Czy ma rację?

Ustawa o VAT 2022 Dział XI Dokumentacja

Ustawa o podatku od towarów i usług - stan prawny na 1 luty 2022 roku - tekst jednolity, Dział XI Dokumentacja (art. 106-112c)

W jaki sposób skorygować fakturę VAT RR, w której podano błędne wartości netto

Jesteśmy przedsiębiorstwem zarejestrowanym jako czynny podatnik VAT. Podstawowym przedmiotem naszej działalności jest świadczenie usług gastronomicznych (posiadamy sieć restauracji). Część surowców zużywanych do przygotowania posiłków, m.in. jaja, owoce i warzywa, skupujemy od rolników ryczałtowych. Podczas wewnętrznej kontroli dokumentów zauważyliśmy pomyłkę w fakturze VAT RR wystawionej w marcu br.

Czy błędna nazwa nabywcy na fakturze wymaga korekty

Jestem czynnym podatnikiem VAT. Prowadzę zakład produkcyjny. Ostatnio w fakturze zakupu towaru została zamieniona kolejność nazwy naszego zakładu. Zamiast Zakład Odlewniczy METAL jest METAL Zakład Odlewniczy. Czy jest to błąd, który sprzedawca powinien poprawić?

REKLAMA