REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Faktura, Rachunkowość

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Klient zażądał wystawienia faktury do paragonu - czy trzeba złożyć korektę JPK_VAT?

Sprzedaż książek (słowniki języka obcego) była dokonana na rzecz osoby fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej. Dlatego została zarejestrowana na kasie fiskalnej w kwietniu 2019 r. W czerwcu okazało się, że jest to sprzedaż na rzecz podatnika. Klient zażyczył sobie wystawienia faktury do tego paragonu. Czy muszę na nowo wygenerować plik JPK_VAT? Jak mam to wykazać prawidłowo w pliku JPK_VAT i z jakimi opisami? Jestem czynnym podatnikiem VAT.

Nieprawidłowe określenie towarów na fakturach a prawo do odliczenia VAT

WSA we Wrocławiu orzekł w wyroku z 11 lipca 2019 roku, że nie można pozbawić podatnika prawa do odliczenia podatku naliczonego tylko z tego względu, że towary będące przedmiotem transakcji nie zostały prawidłowo określone na fakturach.

Jak oznaczyć środki trwałe, aby ułatwić sobie inwentaryzację?

W ostatnich latach przy przeprowadzaniu inwentaryzacji coraz częściej wspomagamy się oprogramowaniem komputerowym. Programy do inwentaryzacji przyspieszają oraz upraszczają procedury związane ze spisem z natury, a na dodatek zapewniają automatycznie generowane arkusze podsumowania, na których jak na dłoni widać ewentualnie popełnione błędy. Skuteczne działanie tych programów uzależnione jest jednak przede wszystkim od przejrzystego i trwałego sposobu oznakowania całego majątku.

Faktura do paragonu – NIP na paragonie od 1 stycznia 2020 r.

Ustawodawca wprowadza ograniczenie w zakresie możliwości wymiany paragonów fiskalnych na faktury. Od 1 stycznia 2020 r. wystawienie faktury do paragonu będzie możliwe tylko wtedy, gdy na paragonie znajduje się NIP nabywcy. W przypadku naruszenia nowych przepisów grozi sankcja w wysokości 100% kwoty podatku wykazanego na fakturze.

REKLAMA

Powrót do certyfikacji zawodu księgowego - jak zmieni się rynek usług księgowych?

Ministerstwo Finansów pracuje nad powrotem do certyfikacji zawodu księgowego. Planowane jest utworzenie nowego systemu certyfikacji i obowiązek dokształcania. Projekt rozwiązań legislacyjnych w tej sprawie ma powstać w porozumieniu z Ministerstwem Edukacji Narodowej.

Jak złożyć sprawozdanie finansowe przez eKRS

Ministerstwo Sprawiedliwości uruchomiło możliwość składania sprawozdań finansowych w formie elektronicznej. Do tego celu służy portal eKRS. Został on dostosowany do przyjmowania sprawozdań finansowych sporządzonych po 1 października 2018 r. w plikach i formatach wskazanych przez Ministerstwo Finansów. Jak krok po kroku złożyć sprawozdanie finansowe przez portal eKRS?

Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych w Targach Kielce

Przyszłość i zwiększenie przychodów biur rachunkowych to główne tematy, które poruszą eksperci podczas Międzynarodowego Kongresu Biur Rachunkowych. Odbędzie się on w dniach 26-27 listopada w Targach Kielce. Patronat medialny nad wydarzeniem objął Infor.

Sankcje za niezłożenie sprawozdania finansowego do KRS

Podmiot, który nie złożył we właściwym rejestrze sądowym sprawozdania finansowego lub sprawozdania z działalności podlega karze grzywny albo ograniczeniu wolności. Oprócz tego sąd rejestrowy wszczyna wobec podmiotu, który nie złożył dokumentacji finansowej, tzw. postępowanie przymuszające, które przewiduje grzywnę przewidzianą przepisami postępowania cywilnego, a która nakładana jest na członka lub członków zarządu.

REKLAMA

Przestępstwa i wykroczenia skarbowe - kary dla księgowych

Jakiego rodzaju sankcje grożą księgowym za oszustwo podatkowe, nieprowadzenie lub nierzetelne prowadzenie ksiąg, niewpłacenie podatku, niepobranie podatku czy też za brak złożenia informacji podatkowej? Jakie granice kwotowe kar za przestępstwa i wykroczenia skarbowe obowiązują w 2019 r.?

Przechowywanie faktur – wymogi co do formy

Niejednokrotnie podatnicy otrzymują faktury w różnych formach. Część z nich jest fakturami elektronicznymi, inne z kolei są fakturami tradycyjnymi, a więc doręczanymi w formie papierowej. W takiej sytuacji podatnicy, obowiązani do przechowywania otrzymanych faktur, na ogół zachowują je w tej samej formie, w której je otrzymali. Jednakże czy uzyskanie faktury w określonej formie determinuje obowiązek jej przechowywania wyłącznie w tej postaci?

E-rachunkowość i sztuczna inteligencja nie zastąpią księgowego

E-rachunkowość i roboty ze sztuczną inteligencją nie zastąpią księgowych, nawet za 20 lat – taki wniosek płynie z konferencji Stowarzyszenia Księgowych w Polsce „Elektroniczne sprawozdania w rachunkowości”. Podkreślano jednak, że księgowi muszą podążać za zmianami i stawiać na dobrze rozumianą kreatywność.

Wydzielenie zorganizowanej części przedsiębiorstwa a faktury korygujące

W przypadku podziału przez wydzielenie na spółkę przejmującą przechodzą prawa i obowiązki związane z zorganizowaną częścią przedsiębiorstwa (ZCP). W takiej sytuacji niezbędne jest wcześniejsze rozważenie wielu obszarów podatkowych, celem zabezpieczenia obu zaangażowanych w nie spółek. Jednym z problemów, z którym muszą zmierzyć się przedsiębiorcy, są faktury korygujące.

Sprawozdanie finansowe - termin zatwierdzenia sprawozdania

Sprawozdanie finansowe - termin zatwierdzenia sprawozdania. W myśl ustawy o rachunkowości, w połowie roku kalendarzowego, należy dopełniać obowiązków dotyczących dokumentacji finansowej. Wynika to z sześciomiesięcznego terminu na zatwierdzenie sprawozdania finansowego, ustanowionego przez ustawodawcę.

Potwierdzenie sald należności - krok po kroku

Przedmiotem inwentaryzacji na koniec każdego roku obrotowego są m.in. nieuregulowane na dzień bilansowy rozrachunki między jednostką a jej kontrahentami. Inwentaryzacja rozrachunków następuje - co do zasady - drogą uzgodnienia salda z kontrahentem, a więc uzyskania od kontrahenta potwierdzenia, że uznaje saldo (kwotę wymagającą zapłaty).

Księgowy z certyfikatem i obowiązkiem aktualizacji wiedzy?

W Ministerstwie Finansów trwają prace nad nowym systemem certyfikacji zawodu księgowego. Resort finansów chce też wprowadzić obowiązek dokształcania księgowych. Te nowe obowiązki miałyby objąć osoby świadczące usługi w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych. Poinformowała o tym redakcję DGP Joanna Dadacz, dyrektor Departamentu Rachunkowości i Rewizji Finansowej w Ministerstwie Finansów.

Kiedy podatnik VAT może anulować wystawioną fakturę

W praktyce działalności gospodarczej zdarzają się przypadki, gdy podatnik wystawi fakturę dokumentującą czynności, które ostatecznie nie dochodzą do skutku. Najbardziej praktyczną drogą wycofania się z takiej sytuacji będzie anulowanie błędnie sporządzonego dokumentu. Anulowanie faktury nie zostało wprawdzie usankcjonowane w przepisach VAT, ale przy spełnieniu odpowiednich warunków jest ono jednak powszechnie akceptowane przez organy podatkowe.

Informacja RODO na fakturze – czy jest konieczna?

Rozporządzenie o ochronie danych osobowych (RODO) wymaga, by przedsiębiorcy przetwarzający dane wypełniali obowiązek informacyjny. Niektórzy postanowili zamieścić go na fakturach. Czy to oznacza, że obowiązek informacyjny RODO na fakturze jest obowiązkowy?

Świętujemy Dzień Księgowego!

W dniu 9 czerwca 2019 r. przypada Dzień Księgowego. Z tej okazji składamy wszystkim księgowym najserdeczniejsze życzenia. Życzymy zrozumiałych przepisów podatkowych, przyjaznej administracji skarbowej, bezbłędnych bilansów i rozliczeń, satysfakcji (także finansowej) z wykonywania tego niezwykle potrzebnego i trudnego zawodu oraz zdrowia i wszelkiej pomyślności. Dla wszystkich księgowych mamy specjalne promocje.

Wystawienie faktury za niewykonaną usługę

Zgodnie z przepisami ustawy o VAT podatnicy są zobowiązani do wystawienia faktury dokumentującej dokonaną sprzedaż towaru lub usługi. Faktura powinna dokumentować rzeczywiste zdarzenie gospodarcze. Czy w związku z tym, w niektórych sytuacjach, podatnik powinien wystawić fakturę za usługę, której nie wykonał?

Zamknięcie ksiąg rachunkowych a rok podatkowy

Zgodnie z ustawą o CIT, jeżeli z odrębnych przepisów wynika obowiązek zamknięcia ksiąg rachunkowych (sporządzenia bilansu) przed upływem przyjętego przez podatnika roku podatkowego, za rok podatkowy uważa się okres od pierwszego dnia miesiąca następującego po zakończeniu poprzedniego roku podatkowego do dnia zamknięcia ksiąg rachunkowych. W tym przypadku za następny rok podatkowy należy uważać okres od dnia otwarcia ksiąg rachunkowych do końca przyjętego przez podatnika roku podatkowego.

MF chce nowego systemu certyfikacji usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych

Zdaniem Ministerstwa Finansów konieczne jest wypracowanie skutecznego, spełniającego oczekiwania rynku systemu certyfikacji, który zapewni odpowiednio wysoką jakość usług księgowych, a co za tym idzie będzie stanowił gwarancje bezpieczeństwa dla korzystających z tych usług. W tym celu Departament Rachunkowości i Rewizji Finansowej w Ministerstwie Finansów prowadzi dalsze analizy i konsultacje.

Krajowy Standard Rachunkowości nr 13 „Koszt wytworzenia jako podstawa wyceny produktów”

Ministerstwo Finansów ogłosiło uchwałę Komitetu Standardów Rachunkowości w sprawie przyjęcia Krajowego Standardu Rachunkowości Nr 13 „Koszt wytworzenia jako podstawa wyceny produktów”. KRS nr 13 ma zastosowanie po raz pierwszy do sprawozdań finansowych sporządzonych za rok obrotowy rozpoczynający się od 1 stycznia 2019 r. Co zawiera nowy standard i jaki jest zakres jego stosowania?

Bankowa księgowość online – na co zwrócić uwagę przy wyborze?

Banki kojarzymy zwykle z usługami polegającymi na dostawie produktów finansowych, takich jak dokonywanie wpłat i wypłat gotówki, zaciąganie kredytów czy tworzenie lokat. W ostatnim okresie jednak w ofertach niektórych banków można znaleźć narzędzia do samodzielnego prowadzenia księgowości online.

Centralny Rejestr Faktur, czyli nowe narzędzie do walki z nadużyciami w VAT

Centralny Rejestr Faktur zostanie utworzony już 1 lipca br. Będzie to nowe narzędzie do walki z nadużyciami w podatku VAT. Jakie dane będą gromadzone w tym rejestrze i czy w związku z tym na przedsiębiorców spadną kolejne obowiązki?

Ewidencja księgowa inwestycji - środka trwałego w budowie

Na koncie 08 "Środki trwałe w budowie" ujmuje się wszystkie nakłady poniesione w związku z nabyciem i wytworzeniem środków trwałych, a także wszelkie koszty związane z przebudową, rozbudową, rekonstrukcją i modernizacją skutkujące ich ulepszeniem.

Obowiązkowy split payment - dodatkowe sankcje

Ustawodawca wprowadza obowiązek stosowania mechanizmu podzielonej płatności (split payment) w niektórych sektorach gospodarki. Wraz z nowym obowiązkiem pojawią się dodatkowe sankcje. Jedna z sankcji, w wysokości 100% kwoty podatku wykazanego na fakturze, przewidziana jest dla nabywcy, który mimo ciążącego na nim obowiązku uregulowania kwoty VAT wykazanej na fakturze w mechanizmie podzielonej płatności ureguluje tę kwotę w inny sposób.

Koniec z papierową formą sprawozdań finansowych - jak sporządzać i składać e-sprawozdania finansowe

Wszystkie sprawozdania finansowe sporządzane po dniu 1 października 2018 r. przez jednostki prowadzące księgi rachunkowe muszą być przygotowywane w formie elektronicznej. Nie ma przy tym znaczenia, okres za jak sporządzane jest dane sprawozdanie finansowe a decydujące w tym przypadku będzie to, że sprawozdanie sporządzane po 1 października 2018 r.

Wystawianie faktur przez niezarejestrowanego podatnika - skutki w VAT

Ustawa o podatku od towarów i usług (dalej jako ustawa o VAT) nakłada na podatnika obowiązek rejestracji poprzez złożenie wniosku rejestracyjnego do naczelnika urzędu skarbowego. Jednakże w praktyce taka procedura okazuje się czasochłonną. Wobec tego podatnik często pozostaje w niepewności odnośnie możliwości wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu przed uzyskaniem statusu czynnego podatnika VAT, a w konsekwencji także prawa do wystawiania faktur z odpowiednią stawką VAT.

Czy zawsze faktura „na firmę” jest dobrym rozwiązaniem?

Liberalizacja przepisów prawa podatkowego oraz korzystna koniunktura gospodarcza sprzyjają rozrzutności polskich przedsiębiorców. Napędzany przez rynek konsumpcjonizm powoduje niejednokrotnie zacieranie się granicy pomiędzy firmowym a prywatnym wydatkiem. Fakturowanie „na firmę” staje się codziennością głównie z uwagi na brak świadomości podatników, którzy dokonując zakupów na dane firmowe, tracą przywileje przysługujące konsumentom oraz narażają się na ewentualne konsekwencje z tytułu ujęcia w kosztach prywatnych wydatków. Zakup na firmę a prywatnie - czy warto brać fakturę na każdy towar?

Rodzaje pustych faktur i sankcje za ich wystawianie

Puste faktury to takie dokumenty, które zostały wprowadzone do obrotu wyłącznie w celu osiągnięcia bezprawnych korzyści fiskalnych. Ustawa o VAT sankcjonuje wprowadzenie pustej faktury do obrotu prawnego. Wystawienie takiej faktury może także skutkować odpowiedzialnością za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo powszechne z Kodeksu karnego.

e-Sprawozdania finansowe osób fizycznych w formacie xades

Ministerstwo Finansów udzieliło wyjaśnień dla osób fizycznych prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą składających sprawozdania finansowe do Szefa KAS.

Pamiętaj o obowiązku odbioru elektronicznej faktury!

18 kwietnia 2019 roku to ważna data dla wszystkich instytucji zlecających realizację zamówień publicznych. Tego dnia wejdzie w życie obowiązek odbierania i przetwarzania faktur elektronicznych wystawianych przez wykonawców zamówień. Na czym dokładnie polegają nadchodzące zmiany? Jak działają efaktury oraz jakie korzyści zyskają na nich polscy przedsiębiorcy?

E-faktury w zamówieniach publicznych

W zamówieniach publicznych, koncesjach na roboty budowlane lub usługi oraz w partnerstwie publiczno-prywatnym będą obowiązywać e-faktury. Od 18 kwietnia 2019 r. obowiązek ten obejmie faktury dla zamówień o wartości powyżej 30 tys. euro, natomiast od 1 sierpnia tego roku - wszystkie zamówienia publiczne.

Wystawianie faktur w VAT – zasady, obowiązki, terminy

Faktura jest podstawowym dokumentem potwierdzającym dokonanie transakcji opodatkowanej podatkiem od towarów i usług (VAT). Posiadanie faktury, co do zasady, warunkuje możliwość odliczenia podatku naliczonego w niej zawartego i tym samym pozwala na realizację zasady neutralności VAT. Ministerstwo Finansów udzieliło obszernych wyjaśnień odnośnie wystawiania faktur, ich formy, elementów jakie faktury powinny zawierać, a także rodzajów faktur, terminów ich wystawienia oraz sposobu ich przechowywania.

Przedawnienie prawa do odliczenia VAT

Zobowiązanie podatkowe przedawnia się z upływem pięciu lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku. W odniesieniu do podatku VAT instytucja przedawnienia ma zastosowanie do każdego z osobna rozliczenia, niezależnie od jego wyniku, tj. zarówno do rozliczeń, w których obowiązek podatkowy przekształcił się w zobowiązanie podatkowe, jak i w przypadku prawa do odliczenia.

Kiedy można anulować fakturę VAT

Anulowanie faktury VAT może mieć miejsce wyłącznie w przypadku gdy faktura nie została wprowadzony do obrotu prawnego. Wystawca faktury, by móc ją anulować, powinien posiadać zarówno kopię, jak i oryginał dokumentu. Co jeszcze warto wiedzieć o anulowaniu faktury VAT?

Brak podpisu pod sprawozdaniem finansowym - kary i inne skutki

Co grozi za brak podpisu pod sprawozdaniem finansowym? Czy mimo braku podpisu (np. jednego z kilku członków zarządu) sprawozdanie finansowe jest ważne? Za brak podpisu pod sprawozdaniem finansowym mogą grozić wysokie kary – grzywna lub dwa lata więzienia. Zdaniem Krzysztofa Burnosa, prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów trudno wyobrazić sobie nałożenie takiej kary jedynie za samo spóźnienie członka zarządu w złożeniu podpisu pod sprawozdaniem. Jego zdaniem brak podpisu oznacza co najwyżej, że dokument zawiera braki formalne.

Nowa wersja struktury JPK_FA(2) od 1 lipca 2019 r.

Ministerstwo Finansów opublikowało 29 marca 2019 r. nową wersję struktury logicznej jednolitego pliku kontrolnego dla faktur VAT - JPK_FA(2). Jest to wersja nr 2 tej struktury. Struktura ta będzie obowiązywać od 1 lipca 2019 r., co oznacza, że od tej daty faktury wystawione wcześniej (przed 1 lipca) muszą być raportowane już według nowej wersji struktury JPK_FA(2).

Ostatni dzwonek na przesłanie e-sprawozdania finansowego

Jak co roku przedsiębiorcy muszą do końca marca przygotować oraz podpisać roczne sprawozdania finansowe. Jednak od tego roku zmienia się jego forma - zarówno sprawozdanie, jak i podpisy muszą być elektroniczne.

Kto musi podpisać e-sprawozdanie finansowe?

Główny księgowy, jak również wszyscy członkowie zarządu muszą w terminie do końca marca sygnować roczne raporty finansowe za ubiegły rok. Bez tych podpisów przygotowane e-sprawozdanie finansowe jest nieważne.

Data i termin sporządzenia i podpisania sprawozdania finansowego

Zdaniem Ministerstwa Finansów data złożenia podpisu pod sprawozdaniem finansowym osoby, której powierzono prowadzenie ksiąg rachunkowych (np. głównego księgowego) - jest datą na którą zostało sporządzone to sprawozdanie finansowe. Wszyscy członkowie zarządu (w przypadku np. spółek z o.o. lub spółek akcyjnych) muszą się podpisać pod sprawozdaniem finansowym do końca trzeciego miesiąca od dnia bilansowego - tj. w szczególności do końca marca gdy rok obrotowy pokrywa się z rokiem kalendarzowym. Takie stanowisko resortu finansów przedstawiła Joanna Dadacz, Dyrektor Departamentu Rachunkowości i Rewizji Finansowej Ministerstwa Finansów na spotkaniu z dziennikarzami w dniu 21 marca 2019 r.

Import usług - kurs waluty obcej w rozliczeniu VAT

W imporcie usług faktury otrzymywane z tytułu nabycia usługi z reguły wystawiane są w walucie obcej, właściwej dla usługodawcy. Rodzi to konieczność prawidłowego przeliczenia waluty obcej na polską, bowiem z krajowym fiskusem można rozliczać się jedynie w polskiej walucie. Błędne przeliczenie należności może doprowadzić do powstania zaległości podatkowych.

JPKatastrofa: czyli o „szkodliwych” poglądach głoszonych w dobrej sprawie

Od trzech lat ktoś (kto?) przekonuje polityków, że wystarczy „zcyfryzować podatki” i dać zarobić firmom informatycznym (kosztem rządu i podatników), a dochody podatkowe będą rosnąć jak na drożdżach.

Kto powinien podpisać w imieniu jednostki umowę o badanie sprawozdania finansowego?

Zdaniem Ministerstwa Finansów w przypadku jednostki, która ma wieloosobowy zarząd umowa z firmą audytorską (biegłym rewidentem) o badanie sprawozdania finansowego może być zawierana przez zarząd zgodnie z obowiązującymi w jednostce zasadami reprezentacji. Nie ma konieczności podpisywania takiej umowy przez wszystkich członków zarządu.

Czy można sporządzić sprawozdanie finansowe w walucie obcej?

Ministerstwo Finansów wyjaśniło, że jednostki stosujące przepisy polskiej ustawy o rachunkowości i sporządzające roczne sprawozdania finansowe (lub roczne skonsolidowane sprawozdania finansowe) zgodnie z Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości, mogą przy sporządzaniu tych sprawozdań wybrać walutę prezentacji inną niż złoty polski. Natomiast w przypadku jednostek sporządzających roczne sprawozdania finansowe (jednostkowe i skonsolidowane) zgodnie z ustawą o rachunkowości - dane i informacje powinny być prezentowane w sprawozdaniu finansowym w walucie polskiej.

Kursy walut w rachunkowości, podatkach i cłach

Polscy przedsiębiorcy utrzymujący kontakty gospodarcze z zagranicą otrzymują od swoich kontrahentów faktury wystawione w walutach obcych. Sami również wystawiają nierzadko faktury z kwotami wyrażonymi w obcych walutach. Ale dla celów księgowych (bilansowych), podatkowych, czy celnych należności i zobowiązania wyrażone w obcych walutach trzeba przeliczać na złotówki. Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii oraz Ministerstwo Finansów udzieliły wyjaśnień jakie kursy walut trzeba stosować przy tych przeliczeniach.

Szacunek do faktury VAT to podstawa uczciwego biznesu

Bez szacunku do faktury VAT nie będzie prawdziwej gospodarki ani … przyzwoitości w polityce – pisze profesor Witold Modzelewski.

Poprawa płynności firm - ulga na złe długi w podatkach dochodowych od 2020 r.

Od roku 2019 w ustawie o VAT w art. 89a ust. 1a przewidziano skrócenie terminu do zastosowania ulgi na złe długi ze 150 dni do 90. Ulga ta jednak była już znana przedsiębiorcom – w Polsce korzystało z niej średniorocznie kilkanaście do kilkudziesięciu tysięcy podatników. Natomiast zupełnie nową regulacją w polskim porządku prawnym będzie art. 26h ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz art. 18f ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, które zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2020 r.

E-sprawozdania finansowe krok po kroku

W roku 2019 większość podmiotów prowadzących księgi rachunkowe będzie musiała po raz pierwszy sporządzić swoje sprawozdania finansowe w określonej formie elektronicznej. Ponadto trzeba (również elektronicznie) podpisać te sprawozdania i przesłać do KRS lub Szefowi KAS. Podpowiadamy, co trzeba zrobić i o co w szczególności zadbać, by prawidłowo wypełnić te nowe obowiązki.

Jakie sankcje grożą za handel fakturami kosztowymi

Handel fakturami kosztowymi nie jest nowym zjawiskiem, ale miał zostać wyeliminowany przez JPK. Nic takiego jednak się nie stało. Po wykryciu wystawcy takich faktur fiskus może skontrolować wszystkich jego kontrahentów, a to przełoży się na domiar podatku i sankcje karnoskarbowe.

REKLAMA