REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Firma, Biznes i usługi

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Wysokie kary za źle naliczone ulgi we wpłatach na PFRON

Wystawianie ulg we wpłatach na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON) może przestać być korzystne dla pracodawców. Przez co może zmniejszyć się atrakcyjność zatrudniania osób niepełnosprawnych. Projekt nowelizacji ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wprowadza kary za błędy w wystawieniu ulgi nawet do 30 proc. ich sumy. Sposób sformułowania przepisu może rodzić problemy z jego interpretacją.

Karta Dużej Rodziny w województwie śląskim

W województwie śląskim członkowie rodzin wielodzietnych mogą skorzystać z upustów w ramach Karty Dużej Rodziny już w prawie tysiącu miejsc. Aby zachęcić kolejne środowiska do uczestnictwa w programie, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej 18 września br. zorganizowało w Katowicach konferencję regionalną pt. „Karta Dużej Rodziny 2.0”.

Korzyści z posiadania firmy w Anglii

Zarówno założenie firmy w Anglii jak i jej prowadzenie jest o wiele prostsze i bardziej opłacalne niż w Polsce, dlatego coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera Wielką Brytanię i przenosi tam swój biznes. Przekonuje ich do tego przede wszystkim brytyjski system podatkowy, który jest znacznie bardziej przejrzysty i przyjazny niż w Polsce, jak również wysokość składek na ubezpieczenie społeczne i brak uciążliwej biurokracji.

Kiedy powstaje obowiązek podatkowy od usług wykonanych częściowo

Otrzymałem zlecenie napisania programu komputerowego. Ze zleceniodawcą określiliśmy w umo­wie trzy etapy, których zakończenie (poprzez zaakceptowanie przez zleceniodawcę ich wykonania) stanowi tytuł do otrzymania przeze mnie określonej części wynagrodzenia w terminie siedmiu dni. Wykonanie pierwszego etapu zostało zaakceptowane 30 czerwca 2014 r. Kwotę wynagrodzenia za wykonanie pierwszego etapu otrzymałem 3 lipca 2014 r. Kiedy powstał u mnie obowiązek rozliczenia VAT od otrzymanej kwoty?

REKLAMA

Jak wystawić fakturę korygującą, gdy zamiast zwolnienia opodatkowano usługę

W wystawionej za usługi fakturze wykazałem wartość swojego wynagrodzenia wraz z podatkiem VAT, zgodnie z zawartą umową. Obecnie okazało się, że moje usługi korzystają ze zwolnienia z VAT. Czy w takim przypadku korygując fakturę mogę potraktować cenę brutto z faktury pierwotnej jako cenę netto? Wówczas wartości te będą zgodne z zawartą umową, której nie można zmienić, gdyż została ona zawarta w wyniku wygranego przetargu, a tym samym nie może już ulec zmianie wartość przedmiotu zamówienia.

Nowe zasady prowadzenia działalności gospodarczej - projekt

Do Sejmu trafił rządowy projekt ustawy – Prawo działalności gospodarczej. Nowelizacja kompleksowo reguluje zasady prowadzenia działalności gospodarczej, ustanawia też przyjazne dla firm reguły jej prowadzenia.

Przed przekazaniem firmy warto pozbyć się towarów do dalszej odsprzedaży

Przed przekazaniem firmy czy to żonie, czy dzieciom, warto pozbyć się produktów – np. surowców, półproduktów czy przedmiotów zakupionych do dalszej odsprzedaży, kupionych wcześniej na firmę. Ich przejęcie może oznaczać konieczność skorygowania zeznań podatkowych, co może być dość kłopotliwe. O wiele wygodniejsza może być sprzedaż i – już po przekazaniu firmy – odkupienie.

Dofinansowanie z programu "Inteligentny Rozwój" - nowe kryteria dla projektów

Kolejne kryteria wyboru projektów dotyczące m.in. badań przemysłowych, klastrów, własności przemysłowej i innowacji technologicznych, które będą mogły liczyć na wsparcie UE z programu "Inteligentny Rozwój", są już gotowe - poinformowało 8 września 2015 r. Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.

REKLAMA

Program kształcenia ustawicznego dla sektora usług biznesowych

Instytut Rachunkowości Zarządczej CIMA (Chartered Institute of Management Accountants) wspólnie z amerykańską firmą konsultingową The Hackett Group stworzył nowatorski program rozwoju zawodowego, opracowany z myślą o profesjonalistach z branży nowoczesnych usług dla biznesu. Uczestnicy kursów otrzymają szansę zdobycia kompleksowych kwalifikacji oraz korzystania z tzw. centrum wiedzy – platformy wymiany specjalistycznych, trudno dostępnych informacji.

W Karcie Dużej Rodziny uczestniczy już ponad 900 firm i instytucji

Jak informuje Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej w programie Karta Dużej Rodziny bierze udział już ponad 900 firm i instytucji. Ze zniżek w ramach programu można skorzystać w prawie 8 tys. miejsc w całej Polsce. Przedstawiciele resortu pracy, samorządu, dużych rodzin oraz firm i instytucji rozmawiali w Tarnowie o wyzwaniach, które stoją przed programem.

3 typy firm, którym pomaga archiwum online

Prowadzisz firmę dynamicznie? Dbasz o optymalizację wydatków w twojej firmie? Chcesz mieć pełną kontrolę nad kosztami i przychodami? Dopiero rozwijasz firmę i jesteś w ciągłym ruchu? W każdym z tych przypadków archiwum online jest dla Twojej firmy doskonałym wyborem!

Programy wspierające innowacje w polskich firmach

Ruszyło pięć różnych konkursów w ramach programów Unii Europejskiej wspierających innowacje w firmach. Na uzyskanie wsparcia szanse mają zarówno duże, jak i małe firmy, pod warunkiem, że mają innowacyjny projekt o dużym potencjale wdrożeniowym.

Fundusze unijne wspierające innowacje w polskich firmach - ruszyło 5 nowych konkursów

Polskie firmy ponownie mogą się ubiegać o unijne dofinansowanie prac nad innowacyjnymi produktami. 31 sierpnia i 1 września 2015 r. ruszyło pięć różnych konkursów w ramach programów UE. Na wsparcie szanse mają zarówno duże, jak i małe firmy, pod warunkiem że mają innowacyjny projekt o dużym potencjale wdrożeniowym.

Nadaj SMAC swojemu biznesowi

Chcąc osiągnąć sukces w biznesie, musisz być o krok przed innymi i stosować rozwiązania, które wyróżnią Cię na konkurencyjnym rynku oraz sprawią, że to właśnie Twoja oferta zostanie wybrana przez klienta. Jedną z biznesowych przewag mogą dać Ci technologie kryjące się pod akronimem, który już na stałe zagościł w świecie biznesu, czyli SMAC – nazywane również trzecią platformą.

Osiąganie rezultatów w oparciu o wartości

Przez ostatnie dwa lata, występując w roli mentora i coacha osób prowadzących własny biznes, stawiających pierwsze kroki lub przymierzających się do tego, za każdym razem nie mogę wyjść z podziwu, ile drzemie w nich pomysłów, pasji, zaangażowania i koncentracji na tym, czym się zajmują. Snują dalekosiężne plany, nie mają żadnych oporów przed odkrywaniem i eksploracją nowych rynków oraz posiadają nieograniczone pokłady energii.

Wydatki na utworzenie strony internetowej firmy w kosztach

Przedsiębiorcy, na początku lub już w trakcie prowadzenia działalności gospodarczej, decydują się, że na założenie strony internetowej dla swojej firmy. Wydatki takie jak zakup adresu www reklamującego własną działalność można rozliczyć w kosztach firmowych, zmniejszając należny fiskusowi podatek dochodowy.

Jak być konkurencyjnym na rynku

Konkurencyjność jako rywalizacja podmiotów działających w tej samej branży jest motorem napędzającym gospodarkę i zmuszającym przedsiębiorstwa do pracy. Aby pokonać konkurencję, firma musi wypracować własną, indywidualną i niepowtarzalną strategię funkcjonowania na rynku, dzięki której będzie atrakcyjniejsza od rywali.

Sprzedaż premiowa dotyczy też akcji promocyjnych związanych ze świadczeniem usług

Od 1 stycznia 2015 r. z przepisów ustawy o PIT jednoznacznie wynika, że przepisy dotyczące sprzedaży premiowej dotyczą zarówno sprzedaży towarów, jak i świadczenia usług. W poprzednim stanie prawnym nie było to jasno sprecyzowane, w wyniku czego dochodziło do sporów podatników z władzami skarbowymi. 17 lipca 2015 r. NSA wydał wyrok, w którym potwierdził, że również przed zmianą przepisów, art. 21 ust 1 pkt 68 ustawy o PIT miał zastosowanie do akcji promocyjnych organizowanych w związku ze świadczeniem usług. Jest to kolejny wyrok NSA potwierdzający to stanowisko.

Umowa zlecenia z małżonkiem lub innym członkiem rodziny a składki ZUS

Umowa zlecenia podpisana z członkiem rodziny przedsiębiorcy nie daje możliwości zaoszczędzenia na składkach ZUS. Na potrzeby ZUS-u rodzinę rozlicza się według zasad określonych dla „zwykłych” zleceniobiorców.

IFK poleca: Zmiany dla zadłużonych przedsiębiorców od 2016 r.

Od 1 stycznia 2016 r. zadłużony przedsiębiorca uzyska nowe możliwości przeprowadzenia restrukturyzacji przedsiębiorstwa. Może to zapobiec likwidacji firmy. Zadłużone przedsiębiorstwa będą mogły złożyć wniosek o rozłożenie na raty należności wobec ZUS, z wyjątkiem składek finansowanych przez ubezpieczonych.

Zatory płatnicze hamują rozwój małych firm

Gospodarki wielu krajów opierają się na zaangażowaniu i dynamice małych i mikrofirm. Jednak najmniejsze przedsiębiorstwa najbardziej są narażone na różnego rodzaju ryzyka w prowadzeniu biznesu. Jednymi z największych niedogodności są opóźnienia w płatnościach, powodujące zatory płatnicze i kłopoty finansowe wielu podmiotów.

Przeliczanie kursów walut obcych w imporcie usług dla potrzeb VAT

W celu rozliczenia usług nabywanych w ramach importu usług zastosowania nie znajdują obowiązujące w tym zakresie na gruncie podatku VAT zasady przeliczania kursów walut obcych, uwzględniające dzień wystawienia faktury przez sprzedawcę. Przeliczenia na złote podstawy opodatkowania importu usług wyrażonej w walucie obcej dokonuje się bowiem w każdym przypadku biorąc pod uwagę dzień powstania obowiązku podatkowego.

Relacje z kontrahentami – jak pozyskać nowych i współpracować z obecnymi?

W sektorze MŚP współpraca z kontrahentami to niezwykle istotna sprawa, gdyż jest ona bezpośrednia i personalna. Pozyskanie nowych partnerów i utrzymanie dobrych relacji z obecnymi jest często kwestią „być albo nie być” firmy na rynku. W głównej mierze to właśnie rzetelni kontrahenci decydują o płynności finansowej danego przedsiębiorstwa, a dzięki ich zweryfikowaniu możemy uchronić się przed bankructwem.

Jak usprawnić komunikację i poprawić współpracę międzydziałową w firmie?

Kwestia sprawnej współpracy pomiędzy poszczególnymi działami przedsiębiorstwa jest sprawą często pomijalną i zaniedbywaną. Jednakże, to właśnie współdziałanie w firmie znacznie wpływa na jej rozwój, motywuje pracowników do pracy oraz buduje pozytywny obraz przedsiębiorstwa na rynku. Okazuje się, że komunikacja w zespole jest głównym determinantem, nierzadko przesądzającym o sukcesie firmy.

Usługi świadczone okresowo - rozliczenie VAT

Zasady ustalania obowiązku podatkowego dla usług o charakterze ciągłym mogą mieć zastosowanie również do innych powtarzających się świadczeń, jeżeli strony transakcji ustaliły ich okresowe rozliczanie. Zasady te nie dotyczą jednak świadczeń, dla których przewidziano szczególne momenty powstawania obowiązku podatkowego.

Mediacja i arbitraż jako formy rozwiązywania konfliktów między przedsiębiorcami

W obrocie gospodarczym niejednokrotnie dochodzi do konfliktów między przedsiębiorcami. Te poważne zwykle mają swój finał w sądzie, jednak nie dla wszystkich dochodzenie swoich praw w ten sposób jest korzystne. Proces sądowy to długa i kosztowna procedura, tymczasem przedsiębiorcom zależy na szybkim rozwiązywaniu sporów, a przy tym w miarę możliwości zachowanie dobrych stosunków między stronami konfliktu. Przedsiębiorcy mogą więc skorzystać z alternatywnych sposobów rozwiązywania antagonizmów, takich jak mediacja lub arbitraż.

Technologie i rozwiązania mobilne pomagają w prowadzeniu firmy

Trudno w dzisiejszych czasach wyobrazić sobie życie bez technologii, a wielu już po prostu nie jest w stanie funkcjonować bez urządzeń mobilnych. Jak wynika z raportu Global Mobile Data Traffic Forecast wydanego na początku tego roku przez Cisco, smartfony w 2014 r. wygenerowały 30 razy więcej ruchu niż cały Internet w roku 2000. Coraz trudniej będzie zatem prowadzić biznes, stroniąc od nowoczesnych rozwiązań mobilnych.

Wyżywienie w pracy – koszt firmowy?

Rozliczenie wydatków firmowych na wyżywienie może budzić wątpliwości. Jak bowiem rozróżnić co jest „poczęstunkiem” a co „wydatkiem reprezentacyjnym”? Czy jest różnica między zamówioną usługą gastronomiczną i usługą cateringową? Czy poczęstunek dla pracowników jest tym samym co poczęstunek dla kontrahentów?

Płynność finansowa w przedsiębiorstwie – jak o nią zadbać?

Płynność finansowa jest głównym czynnikiem umożliwiającym przedsiębiorstwu jego sprawne funkcjonowanie oraz rozwój. Ponadto wywiązywanie się w terminie ze wszelkich należności umacnia wizerunek firmy na rynku i sprawia, że jest ona stale atrakcyjna dla kontrahentów. Utrzymanie płynności jest dla każdego przedsiębiorstwa rzeczą priorytetową, gdyż jej brak może stać się przyczyną upadku firmy.

Przechowywanie dokumentacji przedsiębiorstwa – uporządkowane archiwum

Dokument, bez względu na to, czy jest on papierowy, czy elektroniczny, stanowi pierwszorzędny dowód każdej transakcji lub sprawy. Dlatego też prowadząc firmę, musimy pamiętać o tym, aby nasza dokumentacja była prowadzona i przechowywana fachowo. Dzięki temu unikniemy sytuacji, w której istotny dla nas dokument ginie, bądź zostaje uszkodzony. Jak więc przechowywać dokumenty w przedsiębiorstwie, tak aby nasza firma działała sprawnie?

Prawa autorskie i znaki towarowe można darować bez podatku

Przekazanie prawa do własności intelektualnej w drodze darowizny nie podlega opodatkowaniu – wynika z interpretacji podatkowej. A pod pojęciem praw do własności intelektualnej rozumie się prawa autorskie i pokrewne, prawa do projektów wynalazczych, wzorów zdobniczych oraz – jak w sprawie poruszonej w interpretacji – prawa do znaków towarowych.

Usługi menedżerskie nie podlegają opodatkowaniu VAT

Jeżeli podatnik nie wykonuje swojej działalności w swoim imieniu i na własny rachunek, ale w imieniu zarządzanej spółki, to czynności świadczone przez niego na podstawie kontraktu menedżerskiego nie podlegają opodatkowaniu VAT.

IFK poleca: ZUS dofinansuje BHP w firmach

Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozpoczął realizację programu, który pozwoli firmom skorzystać z dofinansowania na podnoszenie bezpieczeństwa i higieny pracy. Wsparcie jest zaadresowane do wszystkich płatników składek, ze szczególnym uwzględnieniem sektora małych i średnich przedsiębiorstw.

ZUS dofinansuje wydatki na bezpieczeństwo pracy w firmach

ZUS może dofinansować wydatki na poprawę warunków pracy w firmach. W ramach programu ZUS proponuje dofinansowanie do 500 tys. zł. Łącznie na ten cel zostanie w tym roku przeznaczone 27 mln zł. Środki będą stopniowo zwiększane – w 2017 r. będzie to już 46 mln zł.

Ułatwienia w prowadzeniu rachunkowości dla małych firm

Małe firmy oraz organizacje pozarządowe o przychodach poniżej 100 tys. zł rocznie skorzystają z ułatwień w prowadzeniu rachunkowości - zakłada nowelizacja ustawy o rachunkowości, do której drobne poprawki przyjął Senat. Małe firmy będą mogły sporządzać skrócone sprawozdania finansowe, składające się jedynie z uproszczonego bilansu, rachunku zysków i strat oraz z tzw. informacji dodatkowej z ograniczoną ilością danych.

Niska aktywność polskich firm w zagranicznych przetargach

Polskie firmy nie są aktywne na rynku przetargów w Unii Europejskiej; a firmy unijne mają więcej doświadczenia - mówił Dariusz Piasta z Urzędu Zamówień Publicznych, odpowiadając posłom na pytanie, dlaczego unijne firmy zdobywają zamówienia w Polsce, a polskie firmy w UE przegrywają.

Ulgi podatkowe na przyzakładowe żłobki i przedszkola

Wprowadzenie ulg podatkowych na tworzenie i prowadzenie żłobków, klubów dziecięcych i przedszkoli przyzakładowych przewiduje rządowy projekt zmian w PIT i CIT, którym zajmowali się posłowie. Wszystkie kluby zadeklarowały poparcie dla tej propozycji.

Wykorzystanie nowoczesnych technologii w obsłudze klienta

Czy wykorzystanie nowoczesnych technologii w obsłudze klienta może obniżyć koszty, zwiększyć jakość dialogu oraz pomóc w budowaniu baz lojalnych konsumentów? Jaki odsetek osób już dziś korzysta z aplikacji mobilnych w procesach związanych z obsługą klienta? W jakich branżach technologie te sprawdzają się najbardziej?

Jak fiskus radzi sobie z zagranicznymi firmami?

Najwyższa Izba Kontroli (NIK) oraz Międzynarodowy Fundusz Walutowy (MFW) opublikowały niedawno raporty o wpływach z podatku dochodowego od firm z udziałem kapitału zagranicznego. Co z nich wynika?

Firmy mogą emitować nowe typy obligacji - wieczyste i podporządkowane

Nowa ustawa o obligacjach, która wchodzi w życie od 1 lipca 2015 r. poszerza katalog typów obligacji, emitentów, a także wprowadza nowe zasady dokonywania zmian w warunkach emisji, zakładając tworzenie tzw. zgromadzenia obligatariuszy. Nowelizacja umożliwia przedsiębiorstwom m.in. emisję nowego typu obligacji: wieczystych oraz podporządkowanych.

Ekspansja firmy na rynki zagraniczne - jak korzystać z rządowego wsparcia eksportu?

Warto zauważyć, że mimo rosyjskiego embarga w 2014 r. wartość polskiego eksportu żywności zwiększyła się o 4,5 proc. do 21,3 mld euro w porównaniu do roku poprzedniego. Co więcej: według prognoz w najbliższych latach polski eksport powinien rosnąć w tempie ok. 5-6 proc. rocznie, dzięki czemu realne jest podwojenie jego obecnej wartości w 2030 roku do poziomu ponad 500 mld dolarów. W poniższym artykule prezentujemy programy rządowe, których celem jest wsparcie finansowe eksporterów, jak i promocja polskich przedsiębiorców za granicą.

Ułatwienia dla firm w zakresie podatku akcyzowego od 1 stycznia 2016 r.

Rządowy projekt zmian ustawy o akcyzie, który przewiduje ułatwienia dla firm, ale zarazem ma ukrócić nieprawidłowości w obrocie suszem tytoniowym, trafił do dalszych prac do komisji finansów publicznych. Planowany termin wejścia w życie proponowanych zmian to 1 stycznia 2016 r.

Elektroniczny obieg dokumentów w obszarach fakturowania i księgowości

Zmiana systemu obiegu dokumentów z papierowego na elektroniczny, w obszarach fakturowania i księgowości, może przynieść konkretne korzyści - i to zarówno z perspektywy właścicieli firm, jak i księgowych.

Czy smartfony mogą obniżyć koszty w firmie

Smartfony mogą służyć do obniżania kosztów w firmie i uzyskania przewagi nad konkurencją. Pytanie jednak: Czy polskie firmy w pełni wykorzystują potencjał tych urządzeń?

Jak wybrać narzędzia informatyczne wspomagające zarządzanie w firmach małych i średnich

W ostatnich latach obserwujemy logarytmiczny wzrost gromadzonych i przetwarzanych danych. Nawet w niewielkich przedsiębiorstwach sektora MSP ilość niezbędnych do właściwego zarządzania danych szybko rośnie. Czym, wobec tego kierować się przy wyborze narzędzi, które pomogą nam opanować coraz większe ilości danych, obrobić je i pomóc wyciągnąć właściwe wnioski pozwalające na podejmowanie racjonalnych decyzji? Jest wiele artykułów mówiących o konieczności budowania koncepcji merytorycznych odzwierciedlających model biznesowy organizacji …. Słusznie, ale spójrzmy na zagadnienie od strony praktycznej.

Zmiany w ustawie o rachunkowości - ułatwienia dla małych firm

Uchwalona przez Sejm nowelizacja ustawy o rachunkowości przewiduje wprowadzenie ułatwień w prowadzeniu rachunkowości dla małych firm. Zgodnie z nowymi przepisami małe firmy będą mogły sporządzać skrócone sprawozdania finansowe, składające się jedynie z uproszczonego bilansu, rachunku zysków i strat oraz z tzw. informacji dodatkowej z ograniczoną ilością danych.

Czy przedsiębiorca powinien korzystać z wywiadu gospodarczego?

Czy wywiad gospodarczy jest tym samym co szpiegostwo gospodarcze? Czy przedsiębiorca powinien korzystać z wywiadu gospodarczego, jeżeli 85% informacji na temat konkurencji znajdzie w Google i innych otwartych źródłach? Czy pracownicy wywiadowni gospodarczych spędzają całe dnie w Excelu analizując dane, czy raczej w terenie podglądając przez lornetkę? Czym jest, tak naprawdę, wywiad gospodarczy?

Ekspansja firmy na rynki zagraniczne - gdzie szukać pomocy prawnej?

W poprzednim artykule z cyklu dotyczącego ekspansji firmy na rynki zagraniczne omawialiśmy aspekty związane z podjęciem decyzji o rozpoczęciu eksportu. Analiza dotychczasowej działalności, pytanie o pozycję na rynku krajowym, określenie mocnych i słabych stron firmy oraz opracowana strategia w sytuacjach kryzysowych pomogą nam ocenić, czy jesteśmy w stanie wywalczyć mocną pozycję zagranicą. Jeśli przeprowadzona analiza dała pozytywne wyniki i podjęliśmy decyzję o rozpoczęciu eksportu, następnym krokiem jest przygotowanie niezbędnych dokumentów. Do tego będzie potrzebna wiedza prawnicza oraz wsparcie instytucji, które pomogą przebrnąć nam przez pierwsze, najtrudniejsze miesiące działalności.

Nowe usługi w ramach platformy ePUAP

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji pod koniec czerwca uruchomi kolejne usługi w ramach platformy e-administracji ePUAP. Wśród nowych usług uruchamianych jako pierwsze mają znaleźć się te najbardziej przydatne dla firm i indywidualnych odbiorców. Kolejne e-usługi ułatwią m.in. założenie i prowadzenie działalności gospodarczej.

Relacje z mediami w praktyce firm i jednostek samorządowych

Jak wyglądają relacje z mediami przedsiębiorstw prywatnych i jednostek samorządowych? Do czyich obowiązków należy przekazywanie informacji? Jak wiele osób pracuje na wizerunkowy sukces w mass mediach? O te i inne kwestie zapytano w badaniu „Media relations w samorządach lokalnych i w przedsiębiorstwach prywatnych”.

REKLAMA