REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Firma, Faktura VAT

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Europa z największym ryzykiem podatkowym dla firm

Ryzyko podatkowe. Europa jest postrzegana jako obszar o największym ryzyku podatkowym dla firm w ciągu najbliższych trzech lat, wynika z najnowszej edycji badania 2021 EY Tax Risk and Controversy. To efekt pandemii i nadszarpniętych budżetów państwowych, a także niepewności regulacyjnej. Szefowie działów podatkowych firm obawiają się nie tylko zwiększenia obciążeń podatkowych, ale i nasilenia ich egzekucji. Zaraz za Europą, w zestawieniu regionów o największym ryzyku podatkowym plasują się Ameryka Północna i Południowa oraz obszar Azji i Pacyfiku.

Własna firma w czasie pandemii

Własna firma to marzenie większości Polaków. W powszechnej świadomości łączy się z większą niezależnością, poczuciem wpływu na kształtowanie swojej ścieżki kariery zawodowej, a wreszcie większym potencjałem dochodowym – przynajmniej w wyobrażeniu tych, którzy nigdy żadnej firmy nie prowadzili. Niestety taki moment jak pandemia zmienia wszystko. Komentarz dr Anny Czarczyńskiej.

Gdzie postępowań restrukturyzacyjnych jest najwięcej?

Postępowania restrukturyzacyjne. Najwięcej postępowań restrukturyzacyjnych w przeliczeniu na 10 tys. zarejestrowanych przedsiębiorstw odnotowano w województwie podlaskim, na drugim miejscu znalazło się województwo warmińsko-mazurskie, a na trzecim kujawsko-pomorskie.

Ile firm zrezygnowało z inwestycji z powodu COVID-19?

Inwestycje w czasie COVID-19. Ponad połowa firm zrezygnowała z inwestycji z uwagi na pandemię - tak wynika z raportu EY: Rok z COVID-19 oczami polskich przedsiębiorców.

Jak przechowywać faktury?

Przechowywanie faktur VAT jest kluczowym elementem firmowej dokumentacji w kontekście prawa do odliczania VAT. Jak prawidłowo przechowywać faktury w firmie? W jaki sposób przechowywać faktury elektroniczne? Jak długo przechowywać faktury? Jak zapewnić autentyczność pochodzenia, integralność i czytelność faktur?

Korekta faktury uproszczonej

Jak skorygować fakturę uproszczoną? Przy wystawianiu paragonów do 450 zł będących fakturami uproszczonymi dochodzi do pomyłek przy podawaniu przez klienta numeru NIP. Co może zrobić sprzedawca, gdy klient zgłasza się z paragonem fiskalnym będącym fakturą uproszczoną, żądając skorygowania otrzymanego dokumentu poprzez zmianę błędnie podanego NIP na NIP prawidłowy?

Anulowanie faktury zwróconej przez odbiorcę

Anulowanie faktury. W praktyce gospodarczej nierzadko zdarzają się sytuacje, w których po wystawieniu faktury przez podatnika i przekazaniu jej odbiorcy, odbiorca fakturę odrzuca i zwraca wystawcy. Podatnicy w takiej sytuacji mają wątpliwości, jak z taką zwróconą fakturą postąpić. Czy taka faktura może zostać anulowana?

Ubezpieczenie OC firmy - przydaje się nawet w lockdownie

Ubezpieczenie OC firmy. Lockdown nie zwalnia właścicieli czasowo zamkniętych firm z obowiązków, które nakłada na nich prawo. Przypomniała o tym tegoroczna zima – nieodśnieżony chodnik czy sople przy dachu zagrażały zdrowiu przechodniów, a firmy narażały na roszczenia od poszkodowanych. Jeśli zamknięta w lockdownie firma ma ubezpieczenie OC, finansową odpowiedzialność za szkody przejmuje na siebie ubezpieczyciel.

Restrukturyzacja - dlaczego przedsiębiorcy składają mniej wniosków?

Restrukturyzacja. Dane z sądów pokazują, że w 2020 r. nastąpił dwucyfrowy spadek składanych wniosków o restrukturyzację. Dlaczego przedsiębiorcy składają mniej wniosków o restrukturyzację?

Pandemia największym zewnętrznym ryzykiem dla rozwoju firmy

Biznes a COVID-19. Pandemia wciąż postrzegana jest jako największe zewnętrzne ryzyko zagrażające rozwojowi biznesu. Kolejne to: warunki gospodarcze i niepewne perspektywy na przyszłość. Firmy zdają sobie również sprawę z tego, że będą musiały zmierzyć się z wyzwaniami klimatycznymi, ciągłym rozwojem technologii, regionalizacją gospodarki światowej, czy napięciami geopolitycznymi. Który region będzie generował najwięcej możliwości i szans na rozwój dla biznesu w najbliższych trzech latach? Jakie są największe zewnętrzne ryzyka dla wzrostu biznesu? Czy jeszcze w tym roku przychody powrócą do poziomów sprzed pandemii?

E-faktury od października 2021 r.

E-faktury. Ministerstwo Finansów liczy, że przedsiębiorcy będą mogli skorzystać z e-faktury już w październiku 2021 roku - poinformował podczas wideokonferencji wiceminister finansów Jan Sarnowski.

Przedsiębiorcy w czasie pandemii. Jak sobie radzą?

Badania Polskiej Przedsiębiorczości. Właściciele przedsiębiorstw odczuwają satysfakcję z prowadzenia biznesu, pomimo że warunki do jego prowadzenia w 2020 roku znacznie się pogorszyły – wynika z „Badania Polskiej Przedsiębiorczości” zleconego przez firmę inFakt agencji ARC Rynek i Opinia. To już trzecia edycja badania, a pierwsza przeprowadzona po kryzysowym 2020 roku.

Uproszczona restrukturyzacja może się sprawdzić po COVID-19

Uproszczona restrukturyzacja. Działalność gospodarcza w dobie COVID_19 była sinusoidą dla bardzo skrajnych branż, spośród których część dynamicznie zarysowywała swoją obecność na rynku, jednak wiele sektorów notowało rekordowe spadki, często zderzając się z widmem upadłości. Pandemiczny dorobek prawny okazał się całkiem ciekawą alternatywą wobec dotychczasowych przepisów restrukturyzacyjnych, a nisze najbardziej narażone na lockdown mogły, chociaż w pewnym stopniu, skorzystać z narzędzi pomocowych. Czy istnieje jednak szansa, aby ostatnie przepisy zagościły na dłuższą metę w krajowym prawodawstwie?

Firmy w czasie COVID-19 wolą ograniczać koszty niż obniżać wynagrodzenia

Firmy w czasie COVID-19 wolały ograniczać koszty pozapłacowe i inwestycje niż obniżać wynagrodzenia – wynika z „Badania Polskiej Przedsiębiorczości” zleconego przez inFakt agencji ARC Rynek i Opinia. Wśród małych firm co piąta zdecydowała się podnieść płace.

Faktura VAT przy płatności w ratach - jak wystawić?

Faktura VAT przy płatności w ratach. Dostawa licencji miała miejsce w dniu podpisaniu protokołu odbioru, tj. 31 grudnia 2020 r. Natomiast płatność rozłożono na dwie raty: pierwszą płatną w dniu sprzedaży, czyli 31 grudnia 2020 r., na 50% wartości licencji, oraz drugą na pozostałe 50% wartości licencji, płatną w terminie do 30 czerwca 2021 r. Jak w tej sytuacji prawidłowo wystawić fakturę VAT?

Obowiązek podatkowy w VAT - zasady szczególne

Obowiązek podatkowy w VAT. Zasadą ogólną w podatku od towarów i usług jest to, że obowiązek podatkowy powstaje w dacie dostawy towarów lub wykonania usługi. Przepisy o podatku od towarów i usług przewidują wyjątki od zasady ogólnej, wskazując szczególne zasady powstawania obowiązku podatkowego. Moment powstania obowiązku podatkowego jest jednym z elementów konstrukcyjnych ustawy o VAT i jest to element niezbędny do prawidłowego rozliczenia podatku za dany okres. Sytuację komplikuje dodatkowo szereg wyjątków od zasady ogólnej, a w wielu wypadkach może być przyczyną sporów z fiskusem.

Nota korygująca poza systemem e-Faktur

Nota korygująca nie będzie mogła być wystawiana w postaci ustrukturyzowanej do faktur ustrukturyzowanych w ramach Krajowego Systemu e-Faktur. Podatnik będą natomiast mieli możliwość wystawiać faktury korygujące według zasad dotychczas obowiązujących, jak i faktury korygującej w postaci faktury ustrukturyzowanej.

System e-Faktury - zwrot VAT w terminie 40 dni

e-Faktury a zwrot VAT. Po wprowadzeniu Krajowego Systemu e-Faktur zwrot VAT będzie możliwy już w terminie 40 dni. System ma wystartować od 1 października 2021 r.

Firma w Anglii po brexicie

Brexit. Wielka Brytania znana jest w świecie, jako jeden z najbardziej przyjaznych biznesowi krajów. Na opinię tę wpływają z jednej strony rozwiązania prawne, a z drugiej, przyjazne nastawienie urzędów wobec przedsiębiorców. Nic więc dziwnego, że wielu biznesmenów – w tym naszych rodaków – zdecydowało się wybrać Wielka Brytanię na swoją „biznesową” ojczyznę. Jednak czy stan taki będzie trwać w „pobrexitowej” rzeczywistości? Czy przedsiębiorcy w UK mają się czego obawiać?

E-faktury od 1 października 2021 r.- projekt nowelizacji ustawy o VAT i struktury logicznej

E-faktury - projekt. Ministerstwo Finansów rozpoczęło 5 lutego 2021 r. konsultacje publiczne projektu nowelizacji ustawy o VAT wprowadzającego e-fakturę ustrukturyzowaną, tj. fakturę elektroniczną wystawioną przy użyciu Krajowego Systemu e-Faktur. Będzie to ustandaryzowana forma dokumentu, przejrzysta i czytelna dla wszystkich użytkowników. W pierwszej fazie wdrażania ustrukturyzowanej e-faktury, polscy przedsiębiorcy będą z niej korzystać dobrowolnie. Podatnicy wybierający ustrukturyzowaną e-fakturę, otrzymają zwrot VAT o 1/3 szybciej – termin zwrotu skróci się dla nich o 20 dni, z 60 na 40. Nowe przepisy mają wejść w życie 1 października 2021 r. Również 5 lutego 2021 r. Ministerstwo Finansów rozpoczęło konsultacje podatkowe dotyczące struktury logicznej (schemy) ustrukturyzowanej e-Faktury.

Jakie błędy podatkowe popełniają przedsiębiorcy?

Błędy podatkowe przedsiębiorców. Wśród najczęściej popełnianych błędów podatkowych przez przedsiębiorców znajdują się m.in. niewpłacanie podatku bądź zaliczki na podatek w terminie, zaliczanie do kosztów uzyskania przychodów wydatków o charakterze osobistym, niewystawienie faktury lub rachunku, posługiwanie się nierzetelnymi fakturami VAT, brak dokumentacji transakcji, brak weryfikacji kontrahenta, firmanctwo. Jakie jeszcze błędy podatkowe pojawiają się u przedsiębiorców?

Faktury korygujące u sprzedawcy a VAT – zmiany od 2021 roku

Faktury korygujące wystawia się w celu doprowadzenia dokumentacji księgowej do stanu odpowiadającego rzeczywistemu przebiegowi zdarzeń gospodarczych, przy czym w zależności od okoliczności, ich wystawienie wiąże się albo ze zwiększeniem, albo ze zmniejszeniem podstawy opodatkowania VAT i kwoty podatku naliczonego. Kwestią budzącą wątpliwość pozostaje moment rozliczenia korekt. W niniejszym artykule omówione zostaną zmiany, jakie w tym zakresie przyniosła ostatnia nowelizacja ustawy o podatku od towarów i usług (VAT), która weszła w życie 1 stycznia 2021 r.

Czy restrukturyzacja przedsiębiorstwa jest sposobem na wyjście z kryzysu?

Postępowanie restrukturyzacyjne rzadko doprowadza do zbudowania firmy odpornej na kryzys. To tylko czasowe rozwiązanie a niezrozumienie tego faktu prowadzi do tego, że tak duża część firm ma problemy z realizacją zawartych układów. Dlatego najważniejszą częścią planu restrukturyzacji powinno być dostosowanie strategii przedsiębiorstwa do aktualnej sytuacji rynkowej - mówi Mariusz Grajda, specjalista w zakresie restrukturyzacji przedsiębiorstw.

Działalność firm w obszarze zrównoważonego rozwoju i GHRM powinna być powszechna

Zrównoważony rozwój wyzwaniem dla biznesu. Działalność firm w obszarze zrównoważonego rozwoju i GHRM (zielonego zarządzania zasobami ludzkimi) powinna być powszechna.

Czy można odliczyć VAT na podstawie skanu lub zdjęcia faktury?

Czy skan lub zdjęcie faktury pozwala na odliczenie z niej VAT? Czy powinniśmy posiadać także faktury w formie papierowej, aby podczas ewentualnej kontroli podatkowej nie zarzucono nam, że odliczyliśmy VAT bezpodstawnie?

Pakiet Slim VAT od 1 stycznia 2021 r.

Pakiet Slim VAT, który wprowadza rozwiązania dotyczące uproszczenia rozliczania podatku VAT, został podpisany przez rezydenta. Nowe regulacje, z wyjątkiem niektórych przepisów, wchodzą w życie 1 stycznia 2021 r.

E-faktury - od 2021 r. dobrowolne, od 2023 r. obowiązkowe

E-faktury i KSeF to dwa nowe, planowane przez resort finansów rozwiązania w podatku VAT. Ministerstwo Finansów poinformowało 17 grudnia 2020 r., że projekt ustawy dotyczący e-faktur i centralnej bazy e-faktur - tj. Krajowego Systemu e-faktur (KSeF) już niebawem trafi do konsultacji publicznych. E-faktury będą stanowić rodzaj faktur elektronicznych, wystawianych i otrzymywanych za pośrednictwem KSeF. Pod koniec 2021 r. e-faktury mają zostać wdrożone w formule dobrowolnej, a następnie od 2023 r. obowiązkowej - poinformował wiceminister finansów Jan Sarnowski.

Ulga na start – co warto wiedzieć?

Ulga na start to rozwiązane dla początkujących przedsiębiorców, dające możliwość zmniejszenia kosztów biznesu w pierwszych miesiącach działalności. Co to ulga na start? Kto może skorzystać i na czym polega? Jak zgłosić ulgę na start? Jak wypełnić ZUS ZZA i DRA? Co po zakończeniu ulgi na start?

Odliczenie VAT od zakupu nieruchomości a termin złożenia oświadczenia

Odliczenie VAT od zakupu nieruchomości uzależnione jest od złożenia oświadczenie przed naczelnikiem urzędu skarbowego o wyborze opodatkowania VAT dla tej transakcji. Jakie skutki może mieć brak zgłoszenia wyboru opodatkowania VAT w terminie?

Które branże rosną najszybciej?

Biotechnologia i fintech to branże, które odnotowują obecnie najszybszą dynamikę wzrostu. Natomiast rynek e-commerce powoli traci dynamikę. Jakie są trendy, które branże czeka rozwój?

Faktury elektroniczne ustrukturyzowane w 2021 roku

Faktury elektroniczne ustrukturyzowane będą nowym rodzajem faktur elektronicznych. Będzie to jednolity w skali kraju format faktury elektronicznej. W Ministerstwie Finansów przygotowywana jest nowelizacja ustawy o VAT, która da podatnikom VAT możliwość wystawiania faktur ustrukturyzowanych, jako jednej z dopuszczanych form dokumentowania sprzedaży obok faktur papierowych i obecnie występujących w obrocie gospodarczym faktur elektronicznych. Faktury elektroniczne ustrukturyzowane będzie można wystawiać i otrzymywać za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, tj. Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Projekt nowelizacji ma zostać przyjęty przez Radę Ministrów i skierowany do Sejmu w I kwartale 2021 roku. Czym będą faktury elektroniczne ustrukturyzowane? Czym będzie Krajowy System e-Faktur (KSeF)?

Przechowywanie faktur wyłącznie w formie elektronicznej

Coraz więcej podatników VAT decyduje się na wystawianie i przechowywanie faktur jedynie w formie elektronicznej. Wątpliwości budzi jednak możliwość archiwizowania i przechowywania w formie elektronicznej faktur otrzymanych w formie papierowej. Czy faktury papierowe można przechowywać wyłącznie w formie elektronicznej?

Świadczenie postojowe, mikropożyczka, dofinansowanie do działalności - które formy pomocy są nadal dostępne?

Świadczenie postojowe, mikropożyczka, dofinansowanie do działalności - to formy pomoc dla przedsiębiorców. Parlament przyjął już sześć Tarcz Antykryzysowych i wielu przedsiębiorców zastanawia się, z których form rządowej pomocy może jeszcze skorzystać. Eksperci przygotowali zestawienie świadczeń, które nadal obowiązują.

Czy wydatki ponoszone w związku ze śmiercią pracownika są kosztem?

Czy wydatki ponoszone w związku ze śmiercią pracownika (czy też byłego pracownika) dotyczące zakupu m.in. wieńców pogrzebowych, nekrologów umieszczanych w prasie, kondolencji można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?

Czy sprzedaż goodwill jest opodatkowana PCC?

W obrocie gospodarczym pojawiają się wątpliwości odnośnie opodatkowania podatkiem od czynności cywilnoprawnych (PCC) dodatniej wartości firmy (tzw. goodwill) podczas nabycia zorganizowanej części przedsiębiorstwa. Sądy administracyjne interpretują te kwestie korzystnie dla podatników. We wrześniu 2020 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny wydał ważny i pozytywny dla podatników wyrok w tym zakresie. Czym jest goodwill? Czy dodatnia wartość firmy (goodwill) jest prawem majątkowym i podlega opodatkowaniu PCC?

Pracownik dobrą reklamą firmy w mediach społecznościowych

Europejskie badanie z udziałem polskich ekspertów pokazało duże znaczenie, jakie dla reputacji firmy mogą mieć aktywni w mediach społecznościowych szeregowi pracownicy. Mogą oni sprawnie i niedrogo wypromować przedsiębiorstwo - jednak tylko, jeśli będą to robić z własnej woli.

Faktury uproszczone bez zmian - trzeba stosować objaśnienia

23 listopada 2020 r. Ministerstwo Finansów poinformowało PAP, że proponowane podczas konsultacji podatkowych zmiany dotyczące faktur uproszczonych nie będą procedowane, a do tych faktur podatnicy powinni stosować zasady przedstawione przez MF w ostatnich objaśnieniach podatkowych.

Jak przedsiębiorcy korzystają z postępowań restrukturyzacyjnych?

W trzecim kwartale 2020 r. otwarto 188 postępowań restrukturyzacyjnych. To o 44,6% więcej niż w trzecim kwartale 2019 r. oraz o aż o 89,9% więcej niż w drugim kwartale 2020 r. Aż 72% stanowią uproszczone postępowania restrukturyzacyjne.

Większość dyrektorów finansowych w Europie spodziewa się wzrostu zysków w ciągu roku

Połowa dyrektorów finansowych w Europie deklaruje większy optymizm odnośnie do perspektywy finansowej przedsiębiorstw, które reprezentują. W marcu odpowiedziało tak zaledwie 10 proc. ankietowanych. Jednocześnie, jak wynika z badania „European CFO Survey Autumn 2020” firmy doradczej Deloitte, zaledwie co trzeci CFO spodziewa się spadku dochodów, podczas gdy na początku pandemii takie obawy miało aż 60 proc. respondentów.

Które firmy skorzystają z nowego pakietu antykryzysowego?

Duża część dofinansowania z nowego pakietu antykryzysowego obejmie jedynie sektory objęte restrykcjami, jak w przypadku branży gastronomicznej, handlowej czy też fitness. Nie obejmie też młodych firm - skomentował dla PAP Adam Ziębicki z kancelarii prawnej Chałas i Wspólnicy.

„Zielone” firmy przyciągają młodych pracowników - jak dbałość o środowisko daje przewagę na rynku pracy?

Dlaczego “zielone” organizacje przyciągają młodych, ambitnych pracowników? Jakie są wyniki wielu przeprowadzonych badań? Dlaczego tak ważne jest, aby firmy i ich pracownicy wdrażali zasady zrównoważonego rozwoju? Dlaczego firmy, które traktują środowisko odpowiedzialnie, mają i będą miały przewagę na rynku pracy i będą bardziej wartościowe dla pracowników, klientów i kontrahentów?

Nieświadomy udział w karuzeli VAT

Dowód na świadomość przedsiębiorcy co do uczestnictwa w karuzeli VAT, w postaci korespondencji e-mail zawierającej opis trasy samochodu dostawczego, nie jest wystarczający. Tak uznał Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku.

Jaki adres spółki na fakturze?

Spółka z o.o. będąca czynnym podatnikiem VAT powinna podać na fakturze (zarówno fakturze sprzedaży jak i zakupu) właściwy adres, zgodny z wpisem w Krajowym Rejestrze Sądowym. W zgłoszeniu rejestracyjnym w zakresie podatku od towarów i usług VAT-R oraz w rejestrze przedsiębiorców KRS, adres siedziby spółki zawiera ulicę, miejscowość, kod pocztowy oraz miejscowość poczty. Dlatego na fakturze trzeba zapisać zarówno miejscowość siedziby spółki jak i nazwę miejscowości poczty.

Czy Tarcza Branżowa osłoni biznes?

26 października do Sejmu wpłynął poselski projekt tzw. Tarczy Branżowej. Przedsiębiorcy, m.in. z branży gastronomicznej czy rozrywkowej, fotografowie lub fizjoterapeuci, będą mogli liczyć na wsparcie w postaci zwolnienia ze składek ZUS za listopad oraz dodatkowego świadczenia postojowego. Zdaniem ekspertów proponowana przez rząd pomoc jest niewystarczająca wobec skali problemów, z jakimi zmagają się właściciele firm.

Środki pomocowe dla przedsiębiorstw ze wsparciem BGK

Obecnie wiele firm ma trudności z pozyskaniem i odnowieniem finansowania, dlatego warto zwrócić uwagę, że ciągle istnieje możliwość zabezpieczenia dodatkowego z Funduszu Gwarancji Płynnościowych Banku Gospodarstwa Krajowego (BGK). Wiele przedsiębiorstw skorzystało ze wsparcia tarczy antykryzysowej i z programów oferowanych przez Polski Fundusz Rozwoju, co z pewnością zaspokoiło w większości ich potrzeby bieżące. Jednak niebawem może się okazać, że to zbyt mało, aby radzić sobie na rynku.

Rozliczenie VAT – płatność między spółką polską a brytyjską (Część I)

W ramach cyklu dotyczącego rozliczania podatku VAT od płatności między spółką polską a brytyjską, prezentujemy pierwszy temat, w którym to firma brytyjska fakturuje firmę polską.

Jak i kiedy można anulować fakturę VAT?

Organy podatkowe wskazują, że zasadniczo korekta treści pierwotnie wystawionej faktury VAT powinno nastąpić przez wystawienie przez sprzedawcę faktury korygującej. Czasem jednak wystawiona faktura nie została wprowadzona do "obrotu prawnego" co oznacza, że wystawca nadal posiada 2 egzemplarze faktury i nie wysłał nikomu (np. kontrahentowi) żadnego jej egzemplarza. W takiej sytuacji nie ma podstaw do poprawienia błędów w fakturze poprzez wystawienie faktury korygującej ale za to można anulować taką fakturę.

Centralny Rejestr Faktur od 2021 r. Co czeka podatników?

Centralny Rejestr Faktur ma zostać uruchomiona w połowie 2021 r. Trafią tam e-faktury wystawiane przez przedsiębiorców. Na początku ma to być system dobrowolny, w kolejnym etapie - obowiązkowy. Prześledźmy jak podobne rozwiązanie funkcjonuje w innych krajach.

Kiedy faktura nie uprawnia do odliczenia VAT?

Prawo do odliczenia VAT wynikającego z faktur zakupowych jest nadrzędnym prawem podatnika, stanowiącym fundament zasady neutralności podatku VAT. Są jednak przypadki, gdzie ustawodawca zdecydował o ograniczeniu prawa do odliczenia VAT. Wynikają one m.in. z dokonywania zakupów niewykorzystywanych w działalności opodatkowanej, od podatników niezarejestrowanych jako podatnicy VAT czynni, zakupów związanych z samochodami wykorzystywanymi do celów mieszanych w działalności gospodarczej lub usługami noclegowymi i gastronomicznymi czy też wynikających z nadużyć lub oszustw podatkowych.

Jak rozliczać konkursy organizowane w firmie?

W jaki sposób prawidłowo opodatkować wygrane w konkursach organizowanych przez firmę? Jak będą opodatkowane PIT wygrane w konkursach zamkniętych (tylko dla pracowników), a jak w konkursach otwartych (dla pracowników i innych osób)?

REKLAMA