REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Koszty, Reklama

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

KSeF: zbliżająca się zmiana, która nie wybaczy opóźnień

Wprowadzenie obowiązku KSeF jest nie tylko kwestią spełnienia wymogów – to zmiana, która ma bezpośredni wpływ na funkcjonowanie działów finansowych i księgowych. W przypadku dużych organizacji proces przygotowań jest złożony i wymaga dokładnego planowania.

Ulga na ekspansje a koszty marketingowe – jak szeroki jest katalog wydatków?

Niedawna interpretacja podatkowa (sygn. 0111-KDIB2-1.4010.66.2025.2.ED) dla producenta opakowań z tworzyw sztucznych rozstrzyga tę kwestię, wskazując, które wydatki targowe i promocyjne podlegają odliczeniu, a które - mimo argumentacji podatnika - pozostają poza zakresem ulgi. Organ zastosował ścisłą wykładnię językową, potwierdzając kwalifikowalność jedynie części ponoszonych przez przedsiębiorców kosztów.

Czy pies może być firmowym kosztem? Fiskus zmienił zdanie w tej sprawie, ale na niekorzyść podatnika

Fiskus zmienił zdanie w sprawie kosztów firmowych dotyczących psa. Chodziło o możliwość zaliczenia w kosztach uzyskania przychodu wydatków na zakup i utrzymanie psa, który służył jako reklama promująca ofertę spółki.

Spółka przestaje być na estońskim CIT. Jak teraz rozliczać koszty?

Spółka niebędąca już na estońskim CIT może uwzględniać w rozliczeniach podatkowych koszty, jeśli tylko mają one związek z tą działalnością. Pozostaje pytanie, od którego momentu transformacji formy rozliczeń i odejścia z estońskiego CIT spółka może uwzględniać koszty uzyskania przychodu?

REKLAMA

Podatek od świątecznych prezentów. Kiedy w koszty, co z VAT?

W okresie przedświątecznym i na zakończenie roku wiele firm decyduje się na obdarowywanie swoich pracowników i partnerów biznesowych prezentami, co jest wyrazem wdzięczności za współpracę. Ta praktyka, choć pozytywnie wpływa na wizerunek firmy, wiąże się z pewnymi konsekwencjami podatkowymi. Ważne jest zrozumienie, kiedy i w jakich okolicznościach pracownik, otrzymując prezent od firmy, może być zobowiązany do zapłaty podatku.

Czy można odliczyć koszty opakowań w ramach ulgi na ekspansję?

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej uważa, że w ramach ulgi na ekspansję (art. 26gb ust. 7 ustawy o PIT) nie można odliczyć kosztów poniesionych na materiały bezpośrednie do produkcji opakowania, płace pracowników produkujących opakowania i wynagrodzenie grafika komputerowego przygotowującego graficzną stronę tych opakowań.

Wydatki influencera a koszty. Co można odliczyć? Jakie są przepisy?

W dobie cyfrowej rewolucji, zawód influencera zyskał na znaczeniu, stając się dla wielu głównym źródłem dochodu. Influencerzy, korzystając z platform takich jak Instagram czy YouTube, tworzą treści, które przyciągają szeroką publiczność. Jednak za każdym atrakcyjnym postem, zdjęciem czy filmem kryją się konkretne wydatki. Czy i w jakim zakresie influencerzy działający na platformach społecznościowych mogą zaliczyć te wydatki do kosztów uzyskania przychodu?

Zwrot kosztów używania prywatnego samochodu elektrycznego w podróży służbowej. Szefa KAS zmienił interpretację

Jak rozliczyć zwrot kosztów używania prywatnego samochodu elektrycznego w podróży służbowej - interpretacja zmieniająca Szefa KAS.

REKLAMA

Przedsiębiorca na studiach. Co może wliczyć w koszty?

Przedsiębiorca idzie na studia. Co może wliczyć w koszty uzyskania przychodu prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej?

Diety przedsiębiorcy w transporcie międzynarodowym mogą być kosztem

Dyrektor KIS potwierdził, że zmiana przepisów dotyczących czasu pracy kierowców nie wpłynęła na możliwość odliczania diety przez kierowców prowadzących działalność gospodarczą. Diety te mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów w części nieprzekraczającej wysokości określonej przez ministra pracy, zarówno w przypadku krajowych, jak i zagranicznych podróży służbowych.

Zerwanie nieopłacalnej umowy. Co z kosztami podatkowymi?

Zerwanie nieopłacalnej umowy a koszty podatkowe. Możliwość zaliczenia wydatków związanych z wcześniejszym rozwiązaniem umowy do kosztów uzyskania przychodów jest problematyczna i wymaga każdorazowej analizy konkretnego stanu faktycznego w ramach przygotowywania umowy pomiędzy stronami, a nawet zabezpieczenia w formie interpretacji podatkowej. Rozważane podejście w tym zakresie pozwoli na ograniczenie negatywnych konsekwencji wynikających np. następczej negatywnej interpretacji podatkowej o czym przekonał się podatnik w sprawie o sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.524.2022.2.ISL.

Zamknięcie roku podatkowego - o czym przedsiębiorca powinien pamiętać?

Zamknięcie roku podatkowego wiąże się m.in. z koniecznością złożenia do Urzędu Skarbowego zeznania rocznego. Przedtem przedsiębiorca powinien jednak pamiętać też o innych czynnościach związanych z prowadzeniem księgowości swojej firmy. Mogą one uchronić go od obowiązku składania w przyszłości korekt lub problemów w razie kontroli podatkowej.

IP BOX bez ewidencji na bieżąco. Ważny dla przedsiębiorców wyrok WSA!

Ulga IP BOX. Przedsiębiorcy mogą korzystać z tej preferencji podatkowej bez konieczności prowadzenia odrębnej ewidencji na bieżąco - tak uznał sąd administracyjny.

Sprzedaż miejsc pod reklamę (udostępnianie powierzchni reklamowych) - kod GTU

Wydawnictwo sprzedaje miejsce pod reklamę zarówno w czasopismach papierowych, jak i w ich wersjach internetowych. Dodatkowo udostępniamy miejsce na reklamę na naszych budynkach. Czy sprzedaż takich miejsc pod reklamę należy oznaczać kodem GTU_12 jak usługi reklamowe?

Czy informacja o lokalizacji i godzinach pracy apteki na plakatach, banerze i ulotkach jest reklamą?

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w wyroku z 29 czerwca 2022 r. podzielił stanowisko Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców, iż rozpowszechnianie informacji o lokalizacji i godzinach pracy apteki ogólnodostępnej na plakatach, banerze i ulotkach nie stanowi reklamy aptek.

Koszty windykacji 2022 - ile wynoszą? Czy można prowadzić windykację na koszt dłużnika?

Zwlekający z zapłatą kontrahenci to niechlubny standard w polskich firmach. Niestety niemal każdy przedsiębiorca spotyka się w końcu z sytuacją, w której druga strona transakcji będzie zwlekać z regulacją wymagalnych zobowiązań. Przyczyny takiego stanu rzeczy bywają różne, a w wielu przypadkach koniecznością okazuje się wszczęcie sprawy sądowej. Warto wiedzieć, że kosztami postępowania można obciążyć dłużnika.

Ile kosztuje wychowanie dziecka? 265 tys. zł - jednego, a dwójki dzieci - 439 tys. zł

Centrum im. Adama Smitha szacuje, że koszt wychowania jednego dziecka w Polsce w roku 2022 (do osiągnięcia osiemnastego roku życia i według stanu na koniec poprzedniego roku) wyniósł 265 tys. złotych, a dwójki dzieci wyniósł 439 tys. złotych. Za ten sam koszyk wydatków na dziecko, który w 2020 roku wynosił 254 tys. zł w 2021 roku należałoby zapłacić aż 280 tys. zł. Jednak rodziny przeciętnie nie zwiększyły wydatków do tego poziomu. Wzrost wydatków do 265 tys. w roku 2021 oznacza realny spadek zakupów związanych z wychowaniem dzieci. Ten sam koszyk wydatków na dziecko z 2020 roku na koniec kwietnia roku 2022 wart był już 300 tys. zł, a dla dwójki dzieci 498 tys. złotych. Rosnące ceny żywności, paliw i utrzymania mieszkania są głównymi składowymi rosnących kosztów wychowania dzieci.

Polski Ład. Cienka kapitalizacja i jej konsekwencje dla firmy

Polski Ład uszczelnił cienką kapitalizację, ograniczając przedsiębiorcom możliwości zaliczania do kosztów uzyskania przychodu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego, udzielonego przez podmioty powiązane. Jakie są konsekwencje tych zmian dla przedsiębiorców?

Służbowe przejazdy taksówkami a PIT

Kwoty zwrotów za przejazdy służbowe taksówkami dokonywane na rzecz pracowników powinny być neutralne podatkowo, bo nie stanowią korzyści majątkowej pracownika. Tak orzekł Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku.

Audyt walutowy – praktyczna pomoc w pracy księgowych

Optymalizacja kosztów wydaje się dziś codziennością każdej firmy. Nad całością starań o ograniczenie wydatków stoją zwykle księgowi. Audyt walutowy, to realne wsparcie ich pracy, a także podstawa tworzenia planu ograniczania wydatków. Stawka jest niebagatelna. Rocznie firmy mogą przepłacać setki tysięcy złotych na transakcjach walutowych.

Spotkanie promocyjne z kontrahentem a koszty uzyskania przychodów

Kwestia kwalifikacji poszczególnych wydatków do kosztów uzyskania przychodów nieustannie przysparza trudności wielu przedsiębiorcom. Dlatego też zagadnienie to niejednokrotnie było przedmiotem rozstrzygnięć Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej. Szczególnie często przedsiębiorcy zastanawiają się gdzie przebiega granica pozwalająca zakwalifikować poniesione koszty jako wydatki na szeroko rozumianą reklamę, a kiedy będziemy mieli do czynienia z reprezentacją niestanowiącą kosztu uzyskania przychodów (w myśl art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT). Niepewność tą nasila fakt dynamicznych zmian rzeczywistości gospodarczej i przesuwanie granicy, pomiędzy zachowaniami, które stanowią reprezentację, a tymi przyjętymi za dobrą praktykę czy obyczaj, bez których współczesny biznes nie może funkcjonować.

Ewidencja i wycena produkcji w księgach rachunkowych (część III) – kalkulacja rzeczywistych kosztów produkcji

Ewidencja i wycena produkcji w księgach rachunkowych. W I części omówiliśmy co wchodzi w zakres pojęcia produkcji oraz kosztów jej wytworzenia. Pisaliśmy, że koszty bezpośrednie wytworzenia ujmujemy na koncie 50 – Produkcja podstawowa, natomiast koszty pośrednie na koncie 52 – Koszty wydziałowe. W części II przedstawione zostały zasady bieżącej ewidencji i wyceny produktów, na razie nie jako w oderwaniu od kalkulacji czyli ustalenia rzeczywistych kosztów ich wytworzenia. Wynika to z tego, że kalkulacja taka możliwa jest dopiero na koniec danego okresu sprawozdawczego, kiedy zgromadzone zostały dane niezbędne do tej kalkulacji. Bieżąca ewidencja odbywa się więc z reguły wg tzw. cen ewidencyjnych ustalonych na poziomie planowanych kosztów wytworzenia (normatywnych, standardowych) wyprowadzonych na podstawie kalkulacji wstępnej albo na poziomie cen sprzedaży bez VAT. Jednocześnie w części II przedstawiliśmy wstęp do kalkulacji, o której szerzej powiemy w niniejszym artykule.

Reklama musi być wyraźnie oznaczona - UOKiK sprawdza influencerów

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdza, czy treści sponsorowane na blogach, Instagramie czy Facebooku gwiazd internetu są właściwie oznaczane? Czy mogą wprowadzać konsumentów w błąd? Pod koniec września 2021 r. UOKiK zapowiedział przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego w tej sprawie. UOKiK informuje konsumentów, że mają prawo do rzetelnej informacji dotyczącej powodów, dla których influencerzy polecają określone produkty. Rynek obawia się, że UOKiK po sprawdzeniu zasad współpracy influencerów z agencjami reklamowymi i reklamodawcami może przykładnie ukarać jednego z wiodących graczy, ku przestrodze innych - ocenia adwokat w w kancelarii Chałas i Wspólnicy Mikołaj Chałas.

Rosną ceny energii elektrycznej i koszty przedsiębiorstw - spada konkurencyjność polskich firm

Ceny energii elektrycznej a koszty firm. Średnioważona cena energii elektrycznej we wrześniu była wyższa o ponad 20 proc. niż w sierpniu 2021 r. i o 91 proc. niż we wrześniu 2020 r. Wzrost cen energii uderzy w konkurencyjność polskich firm – wynika z opublikowanej w czwartek analizy Polskiego Instytutu Ekonomicznego (PIE).

Ceny transferowe a COVID-19: alokacja strat i kosztów nadzwyczajnych, wsparcie antykryzysowe

Ceny transferowe a COVID-19. W kolejnym artykule w cyklu poświęconego Rekomendacjom FCT, przedstawiamy wnioski dotyczące straty i alokacji nadzwyczajnych kosztów, a także traktowania wsparcia kryzysowego.

Gadżety reklamowe a koszty uzyskania przychodów

Gadżety reklamowe a koszty. Wydatki poniesione na nabycie drobnych gadżetów z logo podatnika, które są rozdawane dobrowolnie i nieodpłatnie, stanowią wydatki reklamowe. Tego rodzaju wydatki, jako spełniające kryteria z art. 15 ust 1 ustawy o CIT, mogą być w całości uznane za koszty uzyskania przychodów. Tak uznał Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji z 17 września 2021 r.

Polski Ład a korzyści podatkowe z wynajmu

Polski Ład a wynajem mieszkań. Na planowanych w Polskim Ładzie zmianach podatkowych stracą m.in. osoby i firmy, które uzyskują przychody z wynajmu budynków i lokali mieszkalnych. Zostaną oni pozbawieni prawa do amortyzowania wynajmowanych nieruchomości, czyli zaliczania do kosztów wydatków na ich nabycie - ocenia Konfederacja Lewiatan.

Wynajęcie loży VIP na stadionie a koszty podatkowe

Koszty podatkowe a reprezentacja. Koszty wynajęcia loży VIP na stadionie nie mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów. Jest to bowiem wydatek o charakterze reprezentacyjnym, a tego typu wydatki nie mogą być zaliczane do kosztów podatkowych na mocy art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT. Tak uznał Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z 24 sierpnia 2021 r.

Warunki stosowania 50% kosztów autorskich

50% koszty uzyskania przychodu. Naczelny Sąd Administracyjny wydał kolejne orzeczenie dotyczące niedostatecznego dokumentowania 50% autorskich kosztów przez pracodawcę i pracownika. Jakie są warunki zastosowania do przychodów ze stosunku pracy (lub ich części) 50% kosztów uzyskania przychodów?

Podatek dochodowy: co można wliczyć w firmowe koszty?

Wrzucić w koszty, czy nie wrzucić? Oto jest pytanie, które zadaje sobie każdy, kto prowadzi działalność gospodarczą. Odpowiedź ma niebagatelne znaczenie, bo decyduje o wysokości podatku dochodowego. Poza tym nieprawidłowe zakwalifikowanie wydatku może narazić przedsiębiorcę na kłopoty z urzędem skarbowym.

Czy kara umowna wypłacona przez dłużnika solidarnego jest kosztem?

Kara umowna wypłacona przez dłużnika solidarnego stanowi jego koszt uzyskania przychodu. Przedsiębiorca wygrał w NSA spór z fiskusem w tej sprawie.

Usługi informatyczne a limit w CIT

Usługi IT a limit 15e CIT. Usługi limitowane podlegające pod regulacje art. 15e ustawy o CIT obejmują także część świadczonych usług IT. Jak podchodzą do tego organy podatkowe w interpretacjach?

VAT od usług reklamowych - jak rozliczać?

VAT od reklamy. Usługi reklamowe świadczone na terytorium Polski podlegają opodatkowaniu VAT według stawki podstawowej. Niezbędne jest także wykazywanie ich w części ewidencyjnej i deklaracyjnej nowego JPK_VAT. Wątpliwości podatników budzą m.in. kwestia kiedy należy stosować kody GTU i EE oraz oznaczać faktury symbolem MPP, jeśli usługa reklamowa obejmuje także usługę budowlaną.

Kod GTU_12 a usługi najmu gruntu

Oznaczenie GTU_12 w JPK_VAT - kiedy stosować? Czy kod GTU_12 należy stosować w przypadku usługi najmu gruntu na cele lokalizacji tablicy informacyjnej?

Projekt ustawy o podatku od reklam będzie ewoluował

Podatek od reklam. Projekt ustawy dotyczący podatku od reklam będzie ewoluował; czekamy na wszystkie uwagi, będziemy je uwzględniać - powiedział na posiedzeniu sejmowej Komisji Kultury i Środków Przekazu wiceminister finansów Piotr Patkowski. Ocenił, że "jesteśmy w stanie stworzyć projekt, którego oczekują media".

Podatek cyfrowy w Hiszpanii. Google podnosi ceny reklam

Podatek cyfrowy. Gigant technologiczny Google podjął decyzję o podniesieniu w Hiszpanii o 2 proc. cen reklam - wynika z ustaleń dziennika "El Mundo”. Firma chce w ten sposób odzyskać środki, jakie w ramach tzw. podatku cyfrowego nałożył nań od stycznia rząd Pedro Sancheza.

Jak stosować 50% koszty uzyskania przychodów z tytułu praw autorskich?

50% koszty uzyskania przychodów z tytułu korzystania z praw autorskich. Co jest przedmiotem praw autorskich? Kiedy można zastosować 50% koszty uzyskania przychodów?

Firmy w czasie COVID-19 wolą ograniczać koszty niż obniżać wynagrodzenia

Firmy w czasie COVID-19 wolały ograniczać koszty pozapłacowe i inwestycje niż obniżać wynagrodzenia – wynika z „Badania Polskiej Przedsiębiorczości” zleconego przez inFakt agencji ARC Rynek i Opinia. Wśród małych firm co piąta zdecydowała się podnieść płace.

Czy podatek od reklamy jest zgodny z Konstytucją? Opinia prof. Adama Mariańskiego

Czy podatek od reklamy jest zgodny z Konstytucją? Opinia prof. Adama Mariańskiego, przewodniczącego Krajowej Rady Doradców Podatkowych.

Rzecznik Komisji Europejskiej o podatku od reklamy

Podatek od reklamy. - Wiemy o projekcie ustawy. Oczekujemy od państw członkowskich żeby zapewniły, że ich fiskalne i inne polityki nie będą miały wpływu na obowiązek zagwarantowania wolnego, niezależnego, zdywersyfikowanego ekosystemu medialnego - powiedział rzecznik Komisji Europejskiej Christian Wigand.

Podatek od reklamy - protest BCC

Podatek od reklamy - protesty. Rada Przedsiębiorczości wyraża stanowczy protest wobec projektu rządowego, który zakłada dodatkowe opodatkowanie przychodów z reklam - wskazuje w stanowisku z 10 lutego 2021 r. Business Centre Club. Według organizacji wejście w życie takich przepisów przyniesie wielomiliardowe straty zamiast zakładanych przychodów.

Podatek (składka) od reklamy internetowej - projekt

Podatek od reklamy. W Ministerstwie Finansów został przygotowany projekt ustawy o projekt ustawy o dodatkowych przychodach Narodowego Funduszu Zdrowia, Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków oraz utworzeniu Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów. Jednym z ważnych nowych rozwiązań, przewidzianych w projektowanej ustawie, jest podatek (zwany w projekcie „składką”) od reklamy internetowej. Aktualnie trwają otwarte konsultacje odnośnie tego projektu ale warto się przyjrzeć kto i ile ma płacić z tytułu tej „składki” od reklamy internetowej. Ile wyniesie i kto będzie płacił tę "składkę"?

Tarcza Finansowa PFR 2.0 - definicja Kosztów Stałych

Tarcza Finansowa PFR 2.0 - Koszty Stałe. Polski Fundusz Rozwoju SA udzielił 3 lutego 2021 r. aktualnych wyjaśnień odnośnie definicji „Kosztów Stałych” oraz zasad wydatkowania uzyskanej Subwencji Finansowej. Czym są „Koszty Stałe” w Tarczy Finansowej PFR 2.0? Jak obliczyć „Koszty Stałe” w Tarczy Finansowej PFR 2.0?

Składka od reklamy - kto będzie płatnikiem, jakie będą stawki?

Składka od reklamy internetowej i konwencjonalnej. Wprowadzenie nowego podatku od reklamy przewiduje projekt, nad którym pracuje resort finansów. Połowa wpływów ze składek ma trafić do NFZ. Kto będzie płatnikiem składki od reklamy? Jakie będą stawki składki od reklamy?

Wykładnia rozszerzająca na niekorzyść podatnika

Wykładnia rozszerzająca na niekorzyść podatnika jest niedopuszczalna - tak uznał Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy. Sprawa rozpatrywana przez sąd dotyczyła przepisu ustawy o CIT w zakresie możliwości zaliczenia kary umownej do kosztów uzyskania przychodu.

Strata z tytułu odpłatnego zbycia wierzytelności jako koszt

Strata z tytułu odpłatnego zbycia wierzytelności. W interpretacjach organów podatkowych, jak i orzecznictwie sądów administracyjnych, powstała i przez wiele lat istniała niespójność stanowiska odnośnie do sposobu kalkulowania przez podatników strat mających źródło w sprzedaży wierzytelności związanych bezpośrednio z czynnościami podlegającymi podatkowi VAT.

Podatek u źródła - usługi doradcze i reklamowe nabywane za granicą

Zapłata podmiotom zagranicznym z tytułu usług doradczych lub reklamowych (a także innych usług niematerialnych) może wiązać się z koniecznością poboru podatku u źródła oraz obowiązkami sprawozdawczymi. W artykule wyjaśniono m.in. kwestie dotyczące certyfikatów rezydencji, weryfikowania statusu kontrahenta, szczególne zasady w poboru podatku w przypadku należności przekraczających 2 miliony zł, oraz obowiązki sprawozdawcze i termin zapłaty podatku.

Wierzytelności nieściągalne na gruncie PIT, CIT i VAT

Wierzytelności nieściągalne. Jakie są warunki uznania wierzytelności za nieściągalne w zakresie podatków dochodowych (PIT, CIT) i podatku od towarów i usług (VAT)? Przedsiębiorcy, którzy nie otrzymali zapłaty za zrealizowaną transakcję, mogą zaliczyć ją do kosztów podatkowych oraz skorygować VAT należny. Konieczne jest tylko spełnienie określonych warunków, innych w przypadku ustaw o podatku dochodowym i ustawy o podatku od towarów i usług.

Czy wydatki ponoszone w związku ze śmiercią pracownika są kosztem?

Czy wydatki ponoszone w związku ze śmiercią pracownika (czy też byłego pracownika) dotyczące zakupu m.in. wieńców pogrzebowych, nekrologów umieszczanych w prasie, kondolencji można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?

Pracownik dobrą reklamą firmy w mediach społecznościowych

Europejskie badanie z udziałem polskich ekspertów pokazało duże znaczenie, jakie dla reputacji firmy mogą mieć aktywni w mediach społecznościowych szeregowi pracownicy. Mogą oni sprawnie i niedrogo wypromować przedsiębiorstwo - jednak tylko, jeśli będą to robić z własnej woli.

REKLAMA