REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

PIT - koszty, Pkpir

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Korekta kosztów w pkpir na podstawie nowego dokumentu

Od 1 stycznia 2017 r. obowiązują zmiany w rozporządzeniu w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów związane z wprowadzeniem zakazu zaliczania do kosztów uzyskania przychodów płatności gotówkowych powyżej 15 000 zł. Efektem wprowadzonych zmian jest m.in. poszerzenie katalogu dowodów księgowych o nowy rodzaj dokumentu.

Koszty 2017 - zapłatę gotówką można cofnąć, zrobić przelew i mieć koszty

Przedsiębiorca, który zapłaci gotówką ponad 15 tys. zł, a potem skoryguje swój błąd i ureguluje zobowiązanie przelewem lub w drodze kompensaty, będzie mógł ponownie zwiększyć koszty podatkowe. Potwierdził to dyrektor bydgoskiej izby skarbowej.

Jednorazowa amortyzacja w PIT i CIT do 100 tys. zł rocznie od 2017 roku

Minister Rozwoju i Finansów przygotował i rozpoczął konsultacje projektu nowelizacji ustaw o podatkach dochodowych (PIT i CIT) przewidujący możliwość corocznego jednorazowego zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów (jednorazowy odpis amortyzacyjny) wydatków na nabycie środków trwałych do wysokości 100 tys. złotych, przy minimalnej wartości nakładów 10 tys. złotych. Projekt zakłada, że nowe przepisy mają mieć zastosowanie do środków trwałych nabytych od dnia 1 stycznia 2017 r., jak i dokonanych od tego dnia wpłat na poczet nabycia środków trwałych. Ta "ulga" inwestycyjna nie będzie jednak dotyczyć nieruchomości (tj. budynków i budowli) oraz środków transportu.

Jak rozliczyć zwrot otrzymany na podstawie wyroku sądowego

Podatnik, który otrzymał na podstawie wyroku sądowego zwrot nienależnie wpłaconych kwot, powinien rozpoznać z tego tytułu przychód z działalności gospodarczej, jeżeli kwoty te wcześniej zaliczył do kosztów uzyskania przychodów. Przychodu z działalności gospodarczej nie stanowią natomiast zwrócone kwoty, które wcześniej nie zostały przez podatnika zaliczone do kosztów uzyskania przychodów.

REKLAMA

Płatności gotówką powyżej 15 tys. zł nie można zaliczyć w koszty

W wyniku nowelizacji ustawy o PIT i ustawy o CIT oraz ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, która zaczęła obowiązywać z początkiem stycznia br., przedsiębiorcy płacący gotówką mogą stracić prawo do zaliczenia zakupu w koszty uzyskania przychodu, a także prawo do amortyzacji. Wystarczy, że przekroczą limit 15 tys. zł płatności gotówkowej.

Nowa ulga inwestycyjna w PIT i CIT dla firm

Ministerstwo Rozwoju przygotowało nową ulgę inwestycyjną dla przedsiębiorców (podatników PIT i CIT). Ma ona polegać na tym, że do kosztów uzyskania przychodów będzie można zaliczyć wydatki na zakup maszyn i urządzeń o wartości od 10 do 100 tys. zł. Taką informację przekazała PAP wiceminister rozwoju Jadwiga Emilewicz.

Przejście z pełnej rachunkowości na podatkową księgę przychodów i rozchodów w 2017 roku

Do 21 stycznia 2017 roku osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, których przychody nie przekroczyły w 2016 roku 2 mln euro (8.595.200, - zł – netto, tj. bez podatku VAT), mogą zrezygnować z prowadzenia ksiąg rachunkowych (tzw. pełnej rachunkowości) i wybrać uproszczoną księgowość w postaci podatkowej księgi przychodów i rozchodów (pkpir). Jak to zrobić?

Czy trzeba zgłaszać prowadzenie pkpir na nowym wzorze

Od 1 stycznia 2017 r. wszyscy podatnicy prowadzący pkpir muszą to robić na wzorze wprowadzonym przez rozporządzenie Ministra Finansów z 31 marca 2016 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów.

REKLAMA

Klauzula pewności prawa i inne ułatwienia dla firm od 2017 roku

Trwają prace legislacyjne nad uchwaloną przez Sejm 2 grudnia 2016 r. ustawą o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy otoczenia prawnego przedsiębiorców. Ustawa ta m.in. wprowadzi tzw. klauzulę pewności prawa, czy zmieni limity przychodów dla prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów, czy stosowania ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Senat na posiedzeniu 13 grudnia 2016 r. wniósł 14 poprawek do tej ustawy. Poprawki nie mają jednak zasadniczego charakteru.

Limit transakcji gotówkowych w 2017 roku

Przedsiębiorcy, którzy rozliczają się z kontrahentami w formie gotówkowej muszą wiedzieć, że od 1 stycznia 2017 roku limit transakcji, które można przeprowadzać bez korzystania z rachunku płatniczego (np. rachunku bankowego), zostanie zmniejszony z obecnych 15 tys. euro do 15 tys. złotych. Przekroczenie tego limitu skutkuje brakiem możliwości zaliczenia takiego "gotówkowego" wydatku do kosztów uzyskania przychodów. Natomiast nadal będzie możliwe regulowanie zobowiązań, także w kwocie przekraczającej 15 tys. zł w drodze kompensaty, nettingu lub stosowanie transakcji barterowych, albo innych niż płatność form regulowania zobowiązania, bez sankcji w postaci braku możliwości zaliczenia takich wydatków do kosztów uzyskania przychodu.

Nowy wzór pkpir od 2017 roku

Od 1 stycznia 2017 r. wszyscy podatnicy prowadzący pkpir muszą to robić na nowym wzorze. Wprowadziło go rozporządzenie Ministra Finansów z 31 marca 2016 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Podatnicy nie mogą już korzystać ze wzoru obowiązującego do końca 2016 r.

Jaką formę opodatkowania powinna wybrać pielęgniarka?

Jak każdy przedsiębiorca, pielęgniarka decydując się na zarejestrowanie pozarolniczej działalności gospodarczej staje przed koniecznością wyboru formy opodatkowania. Może być opodatkowana na zasadach ogólnych, a jeśli nie planuje świadczyć usług na rzecz dotychczasowego pracodawcy, podatkiem liniowym, ze stawką 19%. Natomiast, nie wszystkie pielęgniarki, wpisane do CEIDG, a więc będące przedsiębiorcami, mają możliwość skorzystania z ryczałtowych form opodatkowania.

Od 2017 r. znikną niektóre bariery w prowadzeniu firmy

Ustawa, która ma usunąć niektóre bariery w prowadzeniu działalności gospodarczej i przynieść 230 mln zł oszczędności już w pierwszym roku obowiązywania, została przyjęta przez Sejm. Większość przepisów ustawy wchodzi w życie 1 stycznia 2017 r.

Jak rozliczyć sprzedaż niezamortyzowanego samochodu

Na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych sprzedaż samochodu używanego w działalności gospodarczej stanowiącego środek trwały stanowi przychód z działalności gospodarczej. Natomiast kosztem uzyskania przychodu jest niezamortyzowana wartość początkowa samochodu. Jak prawidłowo rozliczyć sprzedaż niezamortyzowanego samochodu?

Koszty podatkowe firm – rząd rezygnuje z ograniczeń dla samochodów

Minister finansów i rozwoju pod wpływem powszechnej krytyki zrezygnował na razie z proponowanych 50% ograniczeń w zakresie zaliczania do kosztów uzyskania przychodów (zarówno w PIT, jak i CIT) wydatków na samochody firmowe, a także wydatków na usługi gastronomiczne, żywność i napoje. Ograniczenia te zostały na razie usunięte z najnowszego projektu (z 23 listopada 2016 r.) ustawy o uproszczeniach podatkowych dla przedsiębiorców. Zmiany w podatkach mają być nadal przedmiotem szerokich konsultacji międzyresortowych i społecznych więc nie wykluczone, że jakieś nowe ograniczenia kosztów podatkowych firm jeszcze się pojawią.

Nowy dokument w pkpir od 1 stycznia 2017 r.

Resort rozwoju i finansów wprowadza zmianę w rozporządzeniu w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (pkpir), która wynika z konieczność dostosowania do nowych przepisów w zakresie płatności. Zmiana, która wejdzie w życie 1 stycznia 2017 r., poszerza katalog dowodów o dokument dotyczący zmniejszenia kosztów (zwiększenia przychodów) wynikających z nieprawidłowo dokonanej płatności.

Wydatki związane z udziałem pracowników w pogrzebie członków rodziny pracownika a koszty podatkowe

Wydatki poniesione w związku z udziałem wybranych pracowników w uroczystościach pogrzebowych członków najbliższej rodziny pracowników (w tym koszty dojazdu na te uroczystości) mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów pracodawcy.

Czy wydatki na kurs marketingowy można zaliczyć do kosztów

Wydatki związane z uczestnictwem przedsiębiorcy w kursie z zakresu technik marketingowych, mimo że trudno je przypisać konkretnym przychodom, to jako mające związek z prowadzoną działalnością gospodarczą, faktycznie poniesione i właściwie udokumentowane mogą stanowić koszty uzyskania przychodów prowadzonej działalności gospodarczej.

Czy można zaliczyć do kosztów podatkowych wydatki sfinansowane z dotacji na założenie firmy?

Dotacja z urzędu pracy jest jednym ze źródeł pozyskania środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej. Jednak przedsiębiorcy, którzy skorzystali z takiej dotacji miewają wątpliwości, czy wydatki na cele tworzonej firmy sfinansowane z dotacji można do kosztów uzyskania przychodu.

Przedsiębiorca nie zaliczy do kosztów płatności gotówką powyżej 15 tys. zł

Od 1 stycznia 2017 r. z 15 000 euro do 15 000 zł zostanie obniżony limit wartości transakcji zawieranych między przedsiębiorcami, za które płatność może następować gotówką. Będzie temu towarzyszyć wprowadzenie przepisów wyłączających możliwość zaliczania przez podatników do kosztów uzyskania przychodów wydatków powyżej 15 000 zł opłaconych w całości gotówką.

Jakie dokumenty są wymagane by stosować 50% koszty uzyskania przychodu z pracy twórczej pracownika?

Dla zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów konieczne jest rozróżnienie wynagrodzenia na część związaną z wykonywaniem obowiązków pracowniczych i część określającą honorarium, związaną z korzystaniem z praw autorskich, ponieważ to z tytułu przyjęcia tego utworu i związanych z nim praw majątkowych pracodawca wypłaca należne wynagrodzenie. Określenie jego wielkości powinno być zawarte bądź w umowie o pracę, bądź w innych postanowieniach obowiązujących danego pracodawcę i jego pracowników, jak np. w regulaminie wynagradzania.

Zbycie udziałów, których wartość nominalna została podniesiona z kapitału zapasowego - koszt uzyskania przychodów

Jestem udziałowcem w spółce z o.o. od chwili jej powstania, czyli ponad 5 lat. Wartość nominalna udziału w chwili objęcia wynosiła 100 zł. Udziały zostały objęte za środki pieniężne. W 2013 r. uchwałą wspólników podwyższono wartość każdego z udziałów do kwoty 1.000 zł. Kapitał zakładowy został podwyższony z kapitału zapasowego utworzonego z wypracowanych zysków. Planuję sprzedaż wszystkich posiadanych udziałów. Jak ustalić wartość kosztów uzyskania przychodów?

Jak prowadzić pkpir w gospodarstwie rolnym

Rolnicy prowadzący gospodarstwo rolne, którzy są obowiązani do prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów, muszą ją prowadzić na specjalnie dla nich przeznaczonym wzorze. Wyjaśniamy w jaki sposób prawidłowo prowadzić pkpir i jak wypełniać poszczególne kolumny.

Jak ustalić koszty podatkowe przy zbyciu akcji objętych w wyniku przekształcenia spółek

Przy ustalaniu kosztów uzyskania przychodu ze zbycia akcji objętych w wyniku dwukrotnego przekształcenia (spółki jawnej w spółkę z o.o., a następnie spółki z o.o. w spółkę akcyjną) za istotny należy uznać moment przekształcenia spółki jawnej, a nie moment poniesienia wydatków na wkłady do tej spółki.

Jak prawidłowo wypełniać pkpir

Od kwietniu tego roku obowiązuje nowy wzór podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Część podatników zobowiązana jest stosować go już w 2016 r., część natomiast dopiero od 2017 r. Co się zmieniło i jak prawidłowo wypełniać nowy wzór pkpir?

Pokwitowanie z poczty jako dowód księgowy w pkpir

Czy pokwitowanie wystawione przez pocztę można uznać za pełnoprawny dowód księgowy i na jego podstawie zaksięgować koszty w podatkowej księdze przychodów i rozchodów (pkpir)?

Księgi rachunkowe w 2017 roku – limit przychodów

Nie jest jeszcze jasne, czy graniczny dla obowiązku prowadzenia ksiąg rachunkowych limit przychodów osób fizycznych, spółek cywilnych osób fizycznych, spółek jawnych osób fizycznych oraz spółek partnerskich pozostanie w 2017 r. na obecnym poziomie 1.200.000 euro. Jest bowiem możliwe, że od początku 2017 r. wejdzie w życie nowelizacja ustawy o rachunkowości i zgodnie z projektem przygotowanym przez ministra rozwoju limit ten zostanie ustalony na równe 2 mln euro. Na pewno znany jest już średni kurs NBP po jakim te limity trzeba będzie przeliczyć. Możemy więc obliczyć równowartość w złotówkach obu tych limitów.

Wydatki związane z prowadzeniem bloga a koszty uzyskania przychodów

Obecnie coraz więcej osób zakłada działalność gospodarczą, która opiera się na prowadzeniu bloga. Aby jednak przyciągnąć czytelników interesującymi treściami, a potem reklamodawców, często trzeba ponieść niezbędne wydatki. Wielu blogerów nie wie jednak, jakie wydatki związane z prowadzeniem bloga można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu.

Od 1 stycznia 2017 r. limit kosztów w PIT nie będzie dotyczył niektórych twórców

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego przygotowało projekt nowelizacji ustawy o PIT. Proponowana zmiana ma na celu zniesienie ograniczenia kwotowego przy stosowaniu 50% kosztów uzyskania przychodów w PIT dla niektórych kategorii twórców i artystów. Nowelizacja ma wejść w życie 1 stycznia 2017 r. i dotyczyć przychodów uzyskanych od tego dnia.

Czy wydatki na funkcjonowanie bloga można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?

Wydatki związane z prowadzeniem bloga (wydatki ponoszone w celu napisania recenzji bądź artykułów) nie mogą stanowić kosztów uzyskania przychodów z działalności gospodarczej, ponieważ przychody z tej działalności uzyskiwane są "z tytułu dzierżawy strony internetowej, na której umieszczane są reklamy, a nie z tytułu prowadzenia bloga." W tej sytuacji nie istnieje bowiem konieczny związek przyczynowo-skutkowy pomiędzy wydatkami a przychodami, o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy o PIT.

Czy wydatek poniesiony na studia MBA będzie kosztem uzyskania przychodu?

Opłaty poniesione za studia mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej, jeżeli wydatek ten związany jest ze zdobywaniem wiedzy i umiejętności, które są potrzebne w prowadzonej działalności gospodarczej i mają związek z tą działalnością. Zatem faktycznie poniesione i właściwie udokumentowane wydatki na studia MBA mogą stanowić koszty uzyskania przychodów prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej.

Od 2017 r. nie zaliczysz do kosztów wydatków powyżej 15 000 zł opłaconych gotówką

Od 1 stycznia 2017 r. z 15 000 euro do 15 000 zł zostanie obniżony limit wartości transakcji zawieranych między przedsiębiorcami, za które płatność może następować gotówką. Będzie temu towarzyszyć wprowadzenie przepisów wyłączających możliwość zaliczania przez podatników do kosztów uzyskania przychodów wydatków powyżej 15 000 zł opłaconych w całości gotówką.

Strata z tytułu przedawnionych wierzytelności kosztem uzyskania przychodów

Stratę z tytułu sprzedaży przedawnionych wierzytelności handlowych, przy spełnieniu warunków z art. 23 ust. 1 pkt 34 ustawy o PIT, można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów, gdyż przepis ten nie wymaga, aby sprzedawana wierzytelność była nieprzedawniona.

Jakie wydatki związane z prowadzeniem bloga można odliczyć

Jakie wydatki może odliczyć podatnik, który umieszcza swoje artykuły na stronie www, blogu, a przy tym zarabia na reklamach? Nie ma co do tego pewności, bo interpretacje podatkowe są sprzeczne.

Zaliczanie do kosztów uzyskania przychodów z najmu prywatnego odpisów amortyzacyjnych od wynajmowanego mieszkania

Jeżeli nabyty lokal został przyjęty do użytkowania jako środek trwały może być amortyzowany, a 50% miesięcznych odpisów amortyzacyjnych od jego wartości początkowej stanowi dla podatnika koszt uzyskania przychodu ze źródła przychodów jakim jest najem prywatny (niezwiązany z prowadzeniem działalności gospodarczej). Ustalenie indywidualnej stawki amortyzacyjnej w wysokości 10% jest możliwe także wtedy, gdy użytkowanie mieszkania przez poprzedniego właściciela trwało dłużej niż 60 miesięcy.

Czy można amortyzować lokal w złym stanie technicznym?

Jednym ze sposobów na nabycie tańszego mieszkania jest zainwestowanie w lokale w budynku o złym stanie technicznym. To wiąże się jednak z dużymi wydatkami na remont, np. organizowany przez wspólnotę zamieszkującą gmachem. Czy zwiększone wpłaty na fundusz remontowy mogą stanowić koszt uzyskania przychodu?

Więcej podmiotów uprawnionych do uproszczonej księgowości od 2017 r.

Do Sejmu trafił poselski projekt nowelizacji ustawy o rachunkowości. Przewiduje on poszerzenie katalogu podmiotów uprawnionych do korzystania z tzw. księgowości uproszczonej. Zmiany miałyby zacząć obowiązywać już od 2017 r.

Wyższy limit przychodów dla pkpir od 1 stycznia 2017 r.

Od 2017 r. limit przychodów, do którego podatnicy podatku dochodowego od osób fizycznych mogą prowadzić podatkowe księgi przychodów i rozchodów (pkpir) zostanie podniesiony z obecnych 1.200.000 euro do 2.000.000 euro.

Faktura zaliczkowa - rozliczenie VAT i PIT

Dokonywanie zakupów firmowych daje przedsiębiorcy możliwość obniżenia zobowiązania wobec fiskusa z tytułu VAT-u oraz powiększenia puli kosztów firmowych, czyli w skrócie obniżenia PIT-u. Przedsiębiorca odliczy też VAT od wpłaconej sprzedawcy zaliczki, natomiast nie „wrzuci” już jej w koszty.

Zwolnienie z obowiązku sporządzania dwóch spisów z natury i comiesięcznego drukowania kpir

Podatnicy prowadzący rozliczenia za pomocą podatkowej księgi przychodów i rozchodów (kpir) zwolnieni są z obowiązku comiesięcznego wydrukowania księgi, która prowadzona jest przy użyciu komputera oraz nie mają obowiązku sporządzenia dwóch spisów z natury.

Oświadczenie o braku obowiązku sporządzenia sprawozdania finansowego - do 30 czerwca

Spółki jawne osób fizycznych oraz spółki partnerskie, które w danym roku obrotowym prowadziły podatkową księgę przychodów i rozchodów, są zobowiązane do złożenia w KRS oświadczenia o braku obowiązku sporządzenia sprawozdania finansowego. Spółki powinny złożyć to oświadczenie za 2015 r. najpóźniej do 30 czerwca 2016 r.

Czy nieodliczony VAT od paliwa do samochodów służbowych można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?

Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów podatkowych nieodliczony VAT naliczony od wydatków (np. na paliwo) dotyczących samochodów służbowych, którymi jeżdżą pracownicy. Jakie są warunki uznania tych wydatków za koszty uzyskania przychodu?

Czy doradca podatkowy może zaliczyć do kosztów wydatki na elegancką odzież

Doradca podatkowy występujący w eleganckiej garderobie przed organami podatkowymi, sądami i na spotkaniach z klientami, nie może zaliczyć wydatku na jej zakup do kosztów podatkowych.

Strata wynikła z upadłości kontrahenta może być kosztem podatkowym

Podatnik może pomniejszyć przychody o wartość niezwróconej mu kaucji gwarancyjnej, jeśli brak zwrotu nie wynikał z jego winy – orzekł w wyroku z 13 maja 2016 r. Naczelny Sąd Administracyjny.

Nowe zasady korekty kosztów i przychodów w CIT i PIT od 2016 roku – przepisy przejściowe

Z dniem 1 stycznia 2016 r. do ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (ustawa o PIT) i ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (ustawa o CIT) wprowadzone zostały nowe przepisy, które wskazują, w którym okresie rozliczeniowym podatnik zobowiązany jest uwzględnić skutki wystawianych lub otrzymywanych faktur korygujących.

Brak obowiązku sporządzenia sprawozdania trzeba zgłosić do KRS

Spółki jawne osób fizycznych oraz spółki partnerskie, które w danym roku obrotowym prowadziły podatkową księgę przychodów i rozchodów, są zobowiązane do złożenia w KRS oświadczenia o braku obowiązku sporządzenia sprawozdania finansowego. Spółki powinny złożyć to oświadczenie za 2015 r. najpóźniej do 30 czerwca 2016 r.

Zmiany w prowadzeniu KPiR w 2016 roku

W kwietniu tego roku weszło w życie rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 31 marca 2016 r., które znacząco zmieniło regulacje w zakresie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Wprowadzony został nowy wzór KPiR, w związku ze zmianą przepisów o rozliczaniu kosztów działalności badawczo-rozwojowej. Zniesiony został też obowiązek sporządzania spisu z natury na dzień 1 stycznia oraz drukowania księgi prowadzonej w formie elektronicznej. Jak obecnie wygląda księga przychodów i rozchodów?

PKPiR 2016 - już nie ma obowiązku drukowania księgi prowadzonej elektronicznie

Od 8 kwietnia 2016 r. nie ma obowiązku drukowania pkpir prowadzonej elektronicznie, w przypadku gdy program komputerowy zapewnia jej wydrukowanie według wzoru określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia w sprawie prowadzenia pkpir.

Nie ma obowiązku drukowania pkpir prowadzonej elektronicznie

Od 8 kwietnia nie ma obowiązku drukowania pkpir prowadzonej elektronicznie, w przypadku gdy program komputerowy zapewnia jej wydrukowanie według wzoru określonego w załączniku nr 1 do rozporządzenia w sprawie prowadzenia pkpir.

Nowy wzór podatkowej księgi przychodów i rozchodów (pkpir)

Od 8 kwietnia 2016 r. obowiązuje nowy wzór podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Muszą go stosować podatnicy rozpoczynający działalność gospodarczą. Podatnicy, którzy przed 8 kwietnia 2016 r. rozpoczęli ewidencjonowanie przychodów i kosztów na dotychczasowym wzorze pkpir, mogą to nadal robić do końca 2016 r.

REKLAMA