REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Pracownik, CIT

Rabat obniżający koszty zakupu - jak i kiedy trzeba rozliczyć go w kosztach uzyskania przychodu

Podatnicy miewają wątpliwości jak i kiedy powinni rozliczyć podatkowo rabat obniżający koszty z tytułu nabycia towarów. Na te pytania odpowiedział w interpretacji indywidualnej Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi.

Straty wynikające z zamknięcia umów opcyjnych a koszty podatkowe

Analiza art. 16 ust. 1 pkt 8b ustawy o CIT prowadzi do wniosku, że wydatki „związane z nabyciem” pochodnych instrumentów finansowych są pojęciem szerszym niż wydatki na nabycie tych instrumentów. Przepis art. 16 ust. 1 pkt 8b ustawy należy interpretować w ten sposób, że odnosi się on do kosztów nabycia, które ponosi jedna ze stron umów o nabycie pochodnych instrumentów finansowych, czyli do nabywcy opcji. Koszty wystawcy opcji należy oceniać zgodnie z regułami art. 15 ust. 1 ustawy o CIT.

Miejsce opodatkowania i oskładkowania przy oddelegowaniu pracownika do pracy za granicę

Coraz częściej polscy pracodawcy oddelegowują swoich pracowników do pracy w innym miejscu, w szczególności za granicę. Warto wiedzieć, że w pewnych okolicznościach oddelegowanie pracownika do pracy w innym kraju będzie miało wpływ na miejsce odprowadzania podatku dochodowego (PIT) przez pracownika, a także na miejsce odprowadzenia składek na ubezpieczenie społeczne.

PIT od imprezy integracyjnej - pracownik nie zawsze ma przychód

Mimo niekorzystnego dla pracowników wyroku NSA z 17 stycznia 2012 r. pojawiają się ostatnio korzystne dla podatników orzeczenia sądów, zgodnie z którymi nie trzeba płacić podatku dochodowego od świadczenia polegającego na nieodpłatnym udziale w imprezie integracyjnej.

REKLAMA

Przejęcie zakładu pracy a obowiązki płatnika w ustawie o PIT

Przejście zakładu pracy na nowego pracodawcę powoduje kontynuację stosunków pracy. Powstaje pytanie jakie skutki takie przejście ma dla obowiązków byłego jak i nowego pracodawcy jako płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT).

Wpływ minimalnego wynagrodzenia na świadczenia pracownicze w 2013 r.

W 2013 r. kwota minimalnego wynagrodzenia wzrośnie do 1600 zł (o 100 zł więcej niż w 2012 r.), a dla pracowników w pierwszym roku pracy do 1280 zł (o 80 zł więcej niż w 2012 r.). Zakładając, że w 2013 r. wysokość składek, podatku i pozostałych wielkości wpływających na wysokość wynagrodzenia netto nie ulegnie zmianie, minimalne wynagrodzenie netto wyniesie 1181,38 zł. Podwyżka płacy minimalnej spowoduje wzrost innych należności pracowniczych, które są od niej uzależnione.

Składki ZUS zapłacone za byłego pracownika – skutki w PIT

Zapłacone przez pracodawcę za byłego pracownika składki na ubezpieczenie społeczne stanowią przychód tego byłego pracownika. Jest to bowiem nieodpłatne świadczenie od byłego pracodawcy, w postaci uiszczenia zobowiązania do ZUS, które winno być finansowane ze środków ubezpieczonego. Składki te nie będą jednak mogły być odliczone od dochodu byłego pracownika.

Podróże służbowe pracowników i przedsiębiorców – rozliczenia podatkowe

Od 2007 roku nie zmieniły się limity diet i należności z tytułu podróży służbowych wynikające z rozporządzeń Ministra Pracy i Polityki Społecznej. Jednak już wiadomo, że wreszcie od 1 marca 2013 roku nastąpi podwyższenie tych stawek. Dieta wzrasta do 30,- zł. Ryczałt na pokrycie kosztów dojazdu środkami komunikacji miejscowej wyniesie 6,- zł, a ryczałt za nocleg 45,- zł. Wyższe będą też diety zagraniczne i limity noclegowe w delegacjach zagranicznych. Ma to oczywiście swój istotny podatkowy wymiar.

REKLAMA

Umowa o pracę na zastępstwo - jak ją rozwiązać

Umowa o pracę zawierana w celu zastępstwa nieobecnego pracownika jest niewątpliwie umową terminową. Początek zatrudnienia „zastępcy” zwykle łączy się czasowo z rozpoczęciem okresu usprawiedliwionej nieobecności w pracy „zastępowanego”. Ustanie zatrudnienia zwykle następuje w chwili powrotu do pracy pracownika zastępowanego, jeśli oczywiście stosunek pracy nie został rozwiązany wcześniej.

Minimalne wynagrodzenie za pracę w 2013 r.

W Dzienniku Ustaw ukazało się rozporządzenie w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę w 2013 r.

Na urlopie bez 50% kosztów uzyskania przychodu

Pracownik, który w związku z przenoszeniem praw autorskich ma prawo do zastosowania 50% kosztów uzyskania przychodów, w czasie urlopu nie może z nich korzystać. Pracodawca zastosuje wtedy kwotowe koszty przewidziane dla umów o pracę. Dla osoby, która zarabia 7 tys. zł brutto oznacza to 197 zł mniej za miesiąc, w którym wybrała się na dwutygodniowy urlop.

PIT od diet zagranicznych wypłacanych z tytułu podróży służbowej do Polski

Do jakiej wysokości zwolnione z opodatkowania mogą być diety, które pracownik zatrudniony przez zagraniczny podmiot otrzymuje z tytułu podróży służbowej do Polski? Przepisy polskiej ustawy o PIT w zestawieniu z przepisami dotyczącymi należności z tytułu podróży służbowych nie dają jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. Wątpliwość ta nabiera szczególnej wagi w przypadku, gdy diety – na podstawie stosownego porozumienia - w imieniu zagranicznego pracodawcy wypłaca podmiot polski.

Przejęcie podmiotu to także obowiązek sporządzenia PIT-11

Wraz z przejęciem innego podmiotu oprócz szeregu kwestii finansowych oraz organizacyjnych Spółka przejmująca powinna mieć na uwadze kwestie rozliczeń podatkowych, w tym w szczególności obowiązki informacyjne w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych. Przy przejęciu mającym miejsce w trakcie roku podatkowego następującym wraz z przejściem pracowników na podstawie art. 23(1) kodeksu pracy, podatnicy zgłaszają bowiem wątpliwości, za jaki okres obowiązani są złożyć informację PIT-11 dla przejętych pracowników.

Dopłata do środka trwałego – rozliczenia w CIT

Jeżeli podatnik otrzymuje dopłatę już po przyjęciu środka trwałego i rozpoczęciu amortyzacji, nie ma obowiązku korygowania kosztów wstecz, powinien natomiast dokonać jednorazowego zmniejszenia kosztów w okresie rozliczeniowym, w którym otrzymał dopłatę. Kwotę dopłaty w dniu jej otrzymania należy przeliczyć wg kursu średniego NBP z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień uzyskania dopłaty. W wyniku otrzymania przedmiotowej dopłaty nie powstaną podatkowe różnice kursowe, o których mowa w art. 15a ust. 1 w zw. z art. 15a ust. 2 i 3 ustawy o CIT.

Czy kawa i herbata dla pracowników jest ich przychodem opodatkowanym PIT?

Do nieodpłatnych lub częściowo odpłatnych świadczeń na rzecz pracownika, związanych ze stosunkiem pracy zaliczyć należy wartość wszystkich wydatków poniesionych przez pracodawcę na rzecz pracownika. Jednak przychód ze stosunku pracy nie powstaje, jeżeli nie ma możliwości przypisania poszczególnemu pracownikowi określonej wielkości świadczenia na niego przypadającego.

Wynajem komputerów od zagranicznej firmy – podatek u źródła

Polskie firmy coraz częściej korzystają ze specjalnego sprzętu komputerowego należącego do zagranicznych podmiotów. W przypadku bowiem realizacji określonych zleceń, bardziej opłaca się wynająć czasowo taki sprzęt niż go nabywać. W tym miejscu jednak pojawia się wątpliwość, czy sprzęt ten nie stanowi tzw. „urządzenia przemysłowego”, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT.

Opodatkowanie CIT dochodów z najmu wspólnot mieszkaniowych

Niejasność i brak precyzji w przepisach jest przyczyną wątpliwości wspólnot mieszkaniowych, jak mają traktować podatkowo swoje przychody z najmu. Czy przychody te podlegają podatkowi dochodowemu (CIT), czy są z niego zwolnione?

Dokumenty do wypełnienia i przedłożenia pracodawcy w momencie zatrudnienia na umowę o pracę

W momencie zatrudnienia na umowę o pracę pracodawca daje pracownikowi wiele różnych dokumentów do wypełnienia. Niektóre z nich są obligatoryjne, inne fakultatywne, przy czym w przypadku tej drugiej grupy pracownik często nie wie, które z nich warto wypełnić oraz jakie korzyści mogą się z tym wiązać.

Zwrot kosztów wyżywienia w delegacji zamiast diet – zwolnienie z PIT

W czasie krajowych i zagranicznych podróży służbowych pracownicy ponoszą różnego rodzaju wydatki na posiłki. Dotychczas Spółka wypłacała pracownikom diety w wysokości zgodnej z rozporządzeniami w sprawie podróży służbowych Ministra Pracy i Polityki Społecznej. Obecnie Spółka zastanawia się nad zmianą sposobu rozliczeń podróży służbowych i zamiast wypłacania diet chciałaby zwracać pracownikom koszty wyżywienia na podstawie rachunków przedstawionych przez pracowników. Zapis co do wysokości zwracanych kosztów znalazłby się w polityce firmy.

Zakład Pracy Chronionej zwraca nadpłatę PIT pracownikowi

Jak ma postąpić Zakład Pracy Chronionej, jeżeli rozliczając pracownika na PIT-40 musi mu zwrócić nadpłatę wynikającą z tego rozliczenia. Czy nadpłatę może potrącić z bieżącymi zaliczkami?

Zwrot wynagrodzenia przez pracownika – skutki w PIT

Podatnik w 2011 r. otrzymał od swojego zakładu pracy premię. W styczniu 2012 r. okazało się, że nie spełniał warunków przewidzianych w regulaminie premiowania i w związku z tym został zobowiązany do zwrotu świadczenia nienależnego. Świadczenie to zwrócił z miesiącu lutym 2012 r. w kwotach brutto swojemu pracodawcy, z którym nadal łączy go stosunek pracy. Czy pracodawca może zastosować art. 41b ustawy o PIT?

Zaliczki na CIT i PIT: powrót z metody uproszczonej do zasad ogólnych

Część podatników wybiera tzw. uproszczoną metodę uiszczania zaliczek na CIT i PIT, a potem – z różnych powodów – woli powrócić do stosowania zasad ogólnych. W niedawnym wyroku WSA w Gdańsku wyjaśniono, jak to zrobić, żeby powrót był skuteczny.

Jak ustalić wymiar urlopu wypoczynkowego

Jak prawidłowo obliczyć wymiar urlopu wypoczynkowego w przypadku pierwszej pracy pracownika zatrudnionego na umowę o pracę i przy kolejnych zatrudnieniach?

Jak udowodnić wyższe koszty pracownicze – bilety kodowane na karcie miejskiej

Podatnicy dojeżdżający do pracy z innej miejscowości komunikacją podmiejską (np. kolejkami podmiejskimi) mają wątpliwości, jak udokumentować swoje wydatki na bilety kodowane na kartach miejskich. Czy samo zakodowanie na imiennej karcie biletów okresowych wystarczy do odpisania sobie wyższych kosztów pracowniczych w PIT? Zdaniem Ministerstwa Finansów oprócz karty potrzebne będą też paragony.

Metoda liniowa amortyzacji

Metodę liniową amortyzacji określa art. 16i ustawy o CIT, zgodnie z którym podatnik dokonujący wyboru tej metody dokonuje odpisów od wartości początkowej środka trwałego przy zastosowaniu stawek oraz okresów amortyzacji określonych w tabeli stawek amortyzacji stanowiącej załącznik do ustawy. Zastosowanie tej metody amortyzacji powoduje konieczność posługiwania się przez podatnika stawkami amortyzacji określonymi w wykazie oraz zasadami wymienionymi w art. 16h ust. 1 ustawy o CIT.

Metoda indywidualna amortyzacji

Metodę indywidualną amortyzacji określa art. 16j ustawy o CIT, zgodnie z brzmieniem którego od określonych kategorii środków trwałych podatnik może dokonywać odpisów amortyzacyjnych wg stawki ustalonej indywidualnie.

Straty podatkowe – jak nie stracić możliwości ich rozliczenia

Wiele spółek kapitałowych ma w swoich bilansach aktywowane straty podatkowe z lat ubiegłych. Część tych spółek z uwagi na zbyt niski dochód (lub jego brak) może nie móc efektywnie rozliczyć tych strat. Grozi więc utrata korzyści podatkowych związanych z prawem odliczenia strat od dochodu, a tym samym zmniejszenia podatku dochodowego od osób prawnych. Poniżej przedstawiam kilka scenariuszy działań, które pozwolą odliczyć straty w sposób efektywny lub co najmniej zagwarantować perspektywy ich rozliczenia.

Jaka część pakietu medycznego udostępnionego pracownikowi nie generuje po jego stronie przychodu?

Po wydaniu przez pełen skład Izby Finansowej NSA w dniu 24 października 2011 r. uchwały, zgodnie z którą pakiety medyczne udostępniane pracownikowi przez pracodawcę powinny być opodatkowane PIT, organy podatkowe i sądy dość jednogłośnie przyjęły ten pogląd. Jednak nie wszystkie elementy pakietów generują u pracowników przychód do opodatkowania. Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie wydał interpretację indywidualną, w której wskazał, które świadczenia są wolne od PIT.

Kiedy strata w środkach obrotowych może być kosztem dla celów podatkowych?

Pomimo zachowania należytej staranności przedsiębiorcom trudno jest uniknąć strat w magazynowanych towarach handlowych. Stwierdzenie takich niedoborów lub zniszczeń prowadzi do powstania strat w środkach obrotowych. Przepisy ustawy o CIT nie zawierają unormowań dotyczących limitowania strat, czy też odrębnych zasad zaliczania ich do kosztów dla celów podatkowych. Należy się zatem zastanowić, czy taka strata może stanowić koszt uzyskania przychodów mając na uwadze ogólne przepisy ustawy o CIT.

Informacja CIT-ST – kto i kiedy musi ją złożyć

Obowiązek sporządzenia informacji CIT-ST wraz z załącznikiem CIT-ST/A spoczywa na podatnikach podatku dochodowego od osób prawnych, w sytuacji gdy siedziba podmiotu i zakład pracy pracownika znajdują się na obszarze różnych gmin. Gdy siedziba podmiotu i zakład pracy znajdują się na obszarze tej samej gminy, podatnik nie jest obowiązany do sporządzenia tej informacji.

Dokumenty składane pracodawcy, które wpływają na wysokość wynagrodzenia netto

Pracownik, który został zatrudniony na podstawie umowy o pracę, w momencie zatrudnienia wypełnia dla pracodawcy szereg dokumentów, które umieszczane są w teczce osobowej pracownika. Część z nich ma wpływ na wysokość wynagrodzenia netto, dlatego warto pamiętać m.in. o pewnych uprawnieniach, z których można skorzystać, aby na konto wpływała wyższa wypłata. Poniżej została przedstawiona lista dokumentów, które wpływają na wynagrodzenie netto.

Urlop okolicznościowy

Urlop okolicznościowy to nazwa zwyczajowa dnia lub dwóch dni zwolnienia z pracy, które pracodawca jest zobowiązany udzielić pracownikowi w związku z wystąpieniem okoliczności wymienionych w 15 Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz udzielania pracownikom zwolnień od pracy.

Umowa zlecenie - kiedy tylko podatek, a kiedy składki ZUS

Pracodawca zlecający wykonanie określonych czynności na podstawie umowy zlecenie powinien pamiętać, aby w momencie podpisywania umowy pozyskać od zleceniobiorcy oświadczenie, na podstawie którego będzie w stanie określić jakie zobowiązania wobec ZUS i urzędu skarbowego będzie musiał uregulować.

Wyjazdy integracyjne - ryczałtowe koszty imprezy dzielimy na każdego pracownika

Nie ma wątpliwości, że wyjazdy i imprezy integracyjne dla pracowników finansowane ze środków obrotowych pracodawcy są przychodem pracowników opodatkowanym PIT. I nawet sądy administracyjne zgadzają się już z Ministrem Finansów, że przychód przypadający na danego pracownika można wyliczyć arytmetycznie. Po prostu dzieląc łączną kwotę wydatków poniesionych przez pracodawcę na zorganizowanie imprezy przez liczbę pracowników zaproszonych. Tak ustaloną cenę jednostkową (jednostkowy przychód) trzeba przypisać tylko pracownikom uczestniczącym w danej imprezie.

Pracownik, który nie korzysta z usługi przewozowej oferowanej przez pracodawcę - nie płaci PIT

Sama możliwość skorzystania z usługi przewozowej nie powoduje powstania przychodu po stronie pracowników – powstaje on dopiero w momencie otrzymania świadczenia.Powyższe wynika z wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie z 20 stycznia 2012 r., III SA/Wa 2967/11.

Prezenty świąteczne dla dzieci przychodem ich rodziców - rozliczenie PIT

Z okazji Świąt Bożego Narodzenia (a także innych okoliczności, jak np. mikołajki, Dzień Dziecka, Wielkanoc) pracodawca przekazuje prezenty dla dzieci pracowników. Prezentami są m.in. zabawki, książki lub słodycze. Czy wartość prezentów zwiększa przychody pracowników, od których należy zapłacić podatek?

Data powstania przychodu ze sprzedaży nieruchomości

Spółka z o.o. zawarła umowę przedwstępną dotyczą sprzedaży nieruchomości. Z treści kontraktu wynika, że w dniu zawarcia umowy kupujący przekaże sprzedającemu określoną kwotę tytułem zadatku, dokumentowaną fakturą VAT-zaliczka. Natomiast pozostała część ceny będzie płatna w dniu zawarcia umowy przyrzeczonej. Jak prawidłowo określić datę powstania przychodu w CIT w takiej sytuacji?

Mieszkanie służbowe podczas krajowej delegacji pracownika – rozliczenie PIT

Przepisy ustaw regulujących podatki bezpośrednie nie definiują pojęcia „podróż służbowa”. Z przepisów kodeksu pracy wynika, że pracownikowi wykonującemu na polecenie pracodawcy zadanie służbowe poza miejscowością, w której znajduje się siedziba pracodawcy, lub poza stałym miejscem pracy przysługują należności na pokrycie kosztów związanych z podróżą służbową.

Mieszkanie dla pracownika podczas zagranicznej podróży służbowej – rozliczenie PIT

Wielu przedsiębiorców prowadzi działalność gospodarczą, dla której wykonywania pojawia się konieczność wysyłania pracowników w delegacje służbowe, również poza granice kraju. Odbywanie przez pracowników zagranicznych podróży służbowych wiążą się z koniecznością ponoszenia wydatków na dojazdy, wyżywienie, hotele. Częste są przypadki, że pracodawca, zamiast ponosić koszty wynajmu pokoi hotelowych, wynajmuje na stałe mieszkanie za granicą, w celu jego wykorzystywania przez pracowników w ramach podróży służbowych.

Koszty podatkowe pracownika zwolnionego z obowiązku świadczenia pracy

Wypowiedziałem pracownikowi umowę o pracę ze zwolnieniem z obowiązku świadczenia pracy. Czy w okresie wypowiedzenia, jeśli pracownik nie wykonuje na moją rzecz pracy, pobierając zaliczkę na PIT powinien uwzględniać zryczałtowane koszty uzyskania przychodu?

Spółdzielnia przekazuje wspólnocie mieszkaniowej swój majątek – czy musi płacić CIT?

Spółdzielnia mieszkaniowa prowadzi gospodarkę zasobami mieszkaniowymi oraz lokalami użytkowymi. W związku z powstaniem wspólnoty mieszkaniowej zamierza podpisać z nią umowę o zarząd powierzony i przekazać posiadany majątek, na który składają się uzyskany wynik dodatni z poprzednich lat i fundusz remontowy. Czy to przekazanie majątku spowoduje powstanie obowiązku podatkowego w podatku dochodowym od osób prawnych (CIT)?

Różnice kursowe – kiedy uwzględniać kurs faktycznie zastosowany

Jeżeli osoba prawna oblicza różnice kursowe według metody podatkowej (tj. nie wybrała metody bilansowej), powinna to robić zgodnie z zasadami wskazanymi w art. 15a ustawy o CIT. Zgodnie z tym przepisem, wycena waluty wpływającej na rachunek bankowy jako wynagrodzenie z tytułu sprzedaży – powinna być dokonywana w oparciu o tzw. kurs faktycznie zastosowany. Przy wycenie waluty na moment jej wpływu, kursem faktycznie zastosowanym jest - co do zasady - kurs kupna banku, z którego usług korzysta podatnik.

Czy nadpłatę spółki cywilnej można zaliczyć na zobowiązania podatkowe wspólnika?

Przepis art. 59 § 1 pkt 4 Ordynacji podatkowej stanowi, że zobowiązanie podatkowe wygasa w całości lub w części wskutek zaliczenia nadpłaty lub zaliczenia zwrotu podatku. Organy podatkowe nie zgadzają się na wygaśnięcie zobowiązania w podatku PIT wspólnika spółki cywilnej w ten sposób, że zostanie na jego poczet zaliczona nadpłata w podatku VAT przysługująca spółce cywilnej.

Umowa pośrednictwa handlowego z zagranicznym kontrahentem nie podlega CIT

Umowa agencyjna na podstawie, której spółka akcyjna albo z o.o. mająca siedzibę na terenie Polski zleca podmiotowi zagranicznemu zadania agenta polegające na zawieraniu umów nie podlega art. 21 ust. 1 ustawy o CIT. Dotyczy to każdej typowej umowy pośrednictwa handlowego na podstawie, której nie mający zakładu na terenie Polski zagraniczny kontrahent polskiego podmiotu zobowiązuje się pośredniczyć w zawieraniu umów handlowych za granicą.

Oświadczenie pracownika o wspólnym rozliczeniu z małżonkiem lub samotnie wychowywanym dzieckiem

Można w pewnych sytuacjach płacić niższe miesięczne zaliczki na PIT (a więc otrzymywać wyższe wypłaty), gdy planujemy rozliczać się wspólnie z małżonkiem lub samotnie wychowywanym dzieckiem.

Pakiety medyczne dla pracowników – wyjaśnienia Ministerstwa Finansów

Ministerstwo Finansów z satysfakcją przyjęło podjęcie przez Izbę Finansową Naczelnego Sądu Administracyjnego uchwały z 24 października 2011 r. (sygn. II FPS 7/10) w sprawie pakietów medycznych. Ministerstwo i organy podatkowe od dawna bowiem traktowały takie pakiety za nieodpłatne świadczenia opodatkowane PIT i oskładkowane, jak inne przychody ze stosunku pracy. Odpowiadając na pytanie naszej redakcji rzecznik resortu finansów zapewnił też, że w przypadku imprez integracyjnych nie osiągają przychodu ci pracownicy, którzy nie wzięli udziału w imprezie.

Rozliczenie straty w ramach działalności prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej

Spółka rozpoczęła prowadzenie działalności na terenie specjalnej strefy ekonomicznej (sse) w 2010 r. Za pierwszy rok działalności Spółka osiągnęła dochód na działalności strefowej oraz dochód na działalności pozastrefowej. Przedsiębiorca ma wątpliwości, czy stratę poniesioną w 2008 r. można rozliczyć z dochodem osiągniętym w 2010 r. Ponadto czy stratę można rozliczyć wyłącznie z dochodem pozastrefowym, czy również z dochodem strefowym?

Jak rozliczyć czas pracy pracowników pracujących w nocy, jeżeli następuje zmiana czasu letniego na zimowy

W naszym zakładzie praca jest wykonywana na trzy zmiany (w godzinach od 6.00 do 14.00, od 14.00 do 22.00 i od 22.00 do 6.00) przez 7 dni w tygodniu. Pracownicy pracują w systemie podstawowym czasu pracy. Jak powinniśmy rozliczyć czas pracy pracowników pracujących na nocną zmianę (w godz. od 22.00 do 6.00) w przypadku zmiany czasu letniego na zimowy, która będzie miała miejsce z 29 na 30 października br.?

Czy świadczenia na rzecz pracowników (obcokrajowców) oddelegowanych do spółki są kosztami uzyskania przychodu?

Spółka z o.o. w celu osiągnięcia większych sukcesów na rynku, zatrudniła wysoko kwalifikowanych fachowców, będących jednocześnie obcokrajowcami. Ich zgoda na zawarcie umowy oddelegowania była uzależniona od zapewnienia odpowiednich warunków, których realizacja wiąże się w wysokimi kosztami. Czy można zaliczyć je do kosztów uzyskania przychodu?

Ulga na nowe technologie w CIT

Ulga podatkowa uregulowana w art. 18b ustawy o CIT, powszechnie znana jako „ulga na nowe technologie” polega na odliczeniu od dochodu wydatków poniesionych przez podatnika na nabycie nowych technologii. Przy czym nie przysługuje ona, jeżeli w roku podatkowym lub roku poprzedzającym podatnik prowadził działalność na terenie specjalnej strefy ekonomicznej na podstawie zezwolenia.

REKLAMA