REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

VAT 2015, Ulga na złe długi

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Ograniczenie zatorów płatniczych od 2020 r. (m.in. ulga na złe długi w PIT i CIT)

Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii przygotowało projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia zatorów płatniczych. Projekt zakłada m.in. skrócenie terminów zapłaty, obowiązek raportowania (dla największych firm) praktyk płatniczych, wprowadzenie ulgi na złe długi w PIT i CIT. Ustawa miałaby wejść w życie 1 stycznia 2020 r.

Ulga na złe długi w VAT – TSUE kwestionuje przepisy

Wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z 8 maja 2019 r. (sygn. C-127/18) w sprawie A–PACK i jego wpływ na prawo do skorzystania z ulgi na złe długi w VAT przez polskich podatników omawia Piotr Wyrwa, doradca podatkowy z RSM Poland.

Utrata statusu podatnika VAT przez niewypłacalnego dłużnika nie blokuje wierzycielowi korekty VAT

Nie można odmówić podatnikowi prawa korekty podstawy opodatkowania w VAT w przypadku całkowitego lub częściowego niezapłacenia przez jego dłużnika należności z tytułu transakcji podlegającej opodatkowaniu VAT, jeżeli dłużnik ten nie jest już podatnikiem VAT. Tak uznał Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej w wyroku z 8 maja 2019 r.

Ulga na złe długi w PIT i CIT od 1 stycznia 2020 roku

14 maja 2019 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia zatorów płatniczych. Projekt ten przewiduje m.in. wprowadzenie do podatków dochodowych (PIT i CIT) ulgi na złe długi na wzór ulgi obowiązującej już w zakresie VAT. Nowe przepisy mają wejść w życie 1 stycznia 2020 roku.

REKLAMA

Zwalczania zatorów płatniczych - duże zmiany od 2020 roku

W dniu 14 maja 2019 r. Rząd przyjął projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia zatorów płatniczych, przedłożony przez ministra przedsiębiorczości i technologii. Główne rozwiązania zawarte w tym projekcie to: skrócenie terminów zapłaty; uprawnienie prezesa UOKiK do ścigania dużych przedsiębiorstw generujących największe zatory; obowiązek dla największych firm raportowania do MPiT swoich praktyk płatniczych; ulga na złe długi w PIT i CIT (na wzór tej w VAT). Ustawa o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia zatorów płatniczych ma wejść w życie 1 stycznia 2020 roku.

Poprawa płynności firm - ulga na złe długi w podatkach dochodowych od 2020 r.

Od roku 2019 w ustawie o VAT w art. 89a ust. 1a przewidziano skrócenie terminu do zastosowania ulgi na złe długi ze 150 dni do 90. Ulga ta jednak była już znana przedsiębiorcom – w Polsce korzystało z niej średniorocznie kilkanaście do kilkudziesięciu tysięcy podatników. Natomiast zupełnie nową regulacją w polskim porządku prawnym będzie art. 26h ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz art. 18f ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, które zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2020 r.

Ulga na złe długi rozliczana w krótszym terminie

Z początkiem 2019 roku zaczęły obowiązywać nowe regulacje w zakresie stosowania ulgi na złe długi. Zmiana oznacza, jak wyjaśnia ekspert Grant Thornton, że sprzedawca/wierzyciel może odzyskać rozliczony podatek należny od faktur sprzedażowych, za które nie otrzymał zapłaty o 60 dni wcześniej, niż w stanie prawnym obowiązującym do końca 2018 r.

Zmiany w VAT od 2019 r.

Od 1 stycznia 2019 roku nadal stosujemy stawki VAT na poziomie 8 i 23 proc., obowiązują jednak nowe zasady opodatkowania bonów. Zmianie uległy również zasady dotyczące rozliczania VAT od usług elektronicznych i stosowania ulgi na złe długi.

REKLAMA

Ulga na złe długi – zmiany od 1 stycznia 2019 r.

Od 1 stycznia 2019 r. wejdą w życie nowe regulacje dotyczące zasad korzystania z tzw. ulgi na złe długi. Podatnicy będą mogli szybciej skorzystać z ulgi na złe długi w przypadku braku uregulowania płatności przez kontrahenta.

Uproszczenia dla MŚP w prawie podatkowym i gospodarczym od 2019 r.

W dniu 1 stycznia 2019 r. wejdzie w życie większość rozwiązań ustawy, która zakłada prawie 50 uproszczeń w prawie podatkowym i gospodarczym. Jest to tzw. Pakiet MŚP, dzięki któremu w kieszeniach przedsiębiorców w ciągu 10 lat na zostać 4 mld zł.

Pakiet MŚP, czyli uproszczenia w prawie podatkowym i gospodarczym

Kolejne uproszczenia w prawie podatkowym i gospodarczym (tzw. Pakiet MŚP) wejdą w życie w latach 2019/2020. Wśród nowych rozwiązań znajduje się m.in. skrócenie (ze 150 do 90 dni) terminu uprawniającego do skorzystania z ulgi na złe długi w VAT, skrócenie do 5 lat okresu obowiązkowego przechowywania zatwierdzonych sprawozdań finansowych, czy też podwyższenie limitu (z 1,2 mln do 2 mln euro) uprawniającego do statusu "małego podatnika".

Doradcy podatkowi o zmianach w ustawie o ograniczaniu zatorów płatniczych

Krajowa Rada Doradców Podatkowych pozytywnie opiniuje m.in. propozycję wprowadzenia uproszczonej procedury nakazowej, w odniesieniu do transakcji handlowych, gdy wartość roszczenia nie przekracza 75 tys. zł oraz propozycję wprowadzenia na gruncie podatków dochodowych regulacji istniejących w ustawie o podatku od towarów i usług i zgłasza dalsze uwagi do projektu.

Ulga na złe długi w CIT i PIT od 2020 r.

Wprowadzenie ulgi na złe długi w CIT i PIT, podobnie jak ma to miejsce w przypadku VAT - takie rozwiązanie zawiera projekt nowelizacji prawa dotyczący ograniczenia zatorów płatniczych. Ulga na złe długi w podatkach dochodowych ma zacząć obowiązywać od 1 stycznia 2020 r. W projekcie przewidziano także krótsze terminy płatności, publikowanie informacji o praktykach płatniczych i terminach zapłaty przez największe firmy, a także szybką ścieżkę do nakazu zapłaty. Projekt trafił do konsultacji.

Propozycje przedsiębiorców dotyczące uproszczeń w VAT

Przedsiębiorcy przygotowali pięć propozycji dotyczących uproszczeń systemu VAT. Obejmują one m.in. modyfikację przepisów w zakresie rozliczania faktur korygujących, zasad korzystania z prawa do odliczenia VAT i ulgi na złe długi.

Podzielona płatność nie wyklucza ulgi na złe długi

Nawet jeśli nabywca zapłaci sprzedawcy tylko kwotę VAT i nie przeleje ani złotówki na poczet ceny netto, to i tak sprzedawca po upływie 150 dni od terminu płatności będzie mógł odzyskać należny podatek. Tyle że w odpowiedniej proporcji. Tak wynika z odpowiedzi udzielonej przez Ministerstwo Finansów na pytania Dziennika Gazety Prawnej.

Jak skorzystać z ulgi na złe długi

Ulga na złe długi dotyczy sprzedaży krajowej i wierzytelności, których nieściągalność została uprawdopodobniona. Wierzyciel nie musi więc udowodnić nieściągalności wierzytelności, wystarczy samo jej uprawdopodobnienie. Ekspert Grant Thornton wyjaśnia jakie warunki należy spełnić, by móc skorzystać z ulgi na złe długi.

Ulga na złe długi – zmiany PIT, CIT, VAT

Zgodnie z propozycją Ministerstwa Rozwoju i Finansów najprawdopodobniej jeszcze w 2018 roku w podatku dochodowym od osób prawnych (ustawa o CIT) oraz w podatku dochodowym od osób fizycznych (ustawa o PIT) zostanie wprowadzona nowa ulga – ulga na złe długi, której mechanizm funkcjonuje już w podatku od towarów i usług (ustawa o VAT).

Zwolnienie z VAT importu małych przesyłek od 2018 r.

Zniesienie ograniczenia zwolnienia z VAT dla towarów importowanych w drodze zamówienia wysyłkowego, przy małych przesyłkach do 22 euro, oraz rozszerzenie zwolnienia z VAT importu małych przesyłek do 22 euro również na sytuacje, gdy odbiorca znajduje się w innym państwie członkowskim. Takie m.in. rozwiązania zakłada nowelizacja przygotowana przez rząd, która ma wejść w życie w 2018 r.

Ulgę na złe długi należy zwrócić nawet po przedawnieniu

Po otrzymaniu zapłaty, podatnik, który korzystał z ulgi na złe długi musi ją oddać, czyli dopłacić należny VAT do urzędu skarbowego. Ulgę należy zwrócić nawet w przypadku gdy zobowiązanie podatkowe z tytułu przeprowadzonej transakcji dawno się już przedawniło.

Jak odzyskać VAT z niezapłaconych faktur

Wystawianie faktur VAT z odroczonym terminem płatności niekiedy rodzi po stronie podatnika obowiązek zapłacenia podatku VAT jeszcze przed otrzymaniem przez niego płatności za dostarczoną usługę lub towar. I o ile nie jest to ani wygodne, ani przyjemne dla naszej kieszeni, to w przypadku uregulowania przez kontrahenta należności wynikającej z faktury w terminie, nie powoduje to dalszych nieprzyjemności. Problem pojawia się jednak w przypadku, gdy pomimo wystawienia faktury kontrahent nie wywiązuje się ze swojego zobowiązania i uchyla się od zapłaty.

Pomoc dla firm, którym nie płacą kontrahenci

Przedsiębiorcy będą mogli odliczyć od dochodu nieściągnięte od dłużników kwoty. Zdaniem Rady Podatkowej Konfederacji Lewiatan nowe przepisy, choć trudne w stosowaniu, powinny ulżyć tym firmom, którym krajowi kontrahenci biznesowi nie płacą na czas.

Jak wypełnić zawiadomienie VAT-ZD

W celu skorygowania podstawy opodatkowania oraz kwoty podatku należnego podatnik (wierzyciel) może złożyć zawiadomienie VAT-ZD. W zawiadomieniu wierzyciel podaje m.in. dane dłużnika, od którego nie otrzymał zapłaty, oraz informacje o niezapłaconych fakturach.

Ulga na złe długi – podatek dochodowy

W jaki sposób odzyskać podatek dochodowy w sytuacji posiadanych niezapłaconych należności w ramach tzw. ulgi za złe długi?

Ulga na złe długi – zwrot zapłaconego VAT

Podatnik prowadzący działalność gospodarczą jest narażona na szereg problemów, jednym z najpoważniejszych jest natrafienie na nieuczciwego (lub niewypłacanego z innych powodów) kontrahenta. Od sprzedaży dla takiego kontrahenta również należy zapłacić należny podatek VAT oraz podatek dochodowy. W takiej sytuacji przedsiębiorca ma jednak możliwość skorzystania z tzw. ulgi na złe długi.

Ulga na złe długi w VAT - odszkodowanie wypłacone przez ubezpieczyciela

Spółka ubezpiecza należności w towarzystwie ubezpieczeniowym. Czy po wypłacie odszkodowania przez towarzystwo ubezpieczeniowe spółka może traktować należności, za które otrzymała odszkodowanie, jako wierzytelności nieściągalne i wobec nich skorzystać z ulgi na złe długi? Czy po skorzystaniu z ulgi na złe długi, a następnie otrzymaniu odszkodowania spółka jest obowiązana zwrócić podatek należny w stosunku do części należności pokrytej odszkodowaniem?

Zwrot VAT w ramach ulgi na złe długi

Od każdej sprzedaży VAT-owiec musi zapłacić podatek od towarów i usług. Momentem powstania tego obowiązku jest wyświadczenie usługi lub dokonanie dostawy towaru. Kiedy nabywca nie reguluje należności za zakup przez ponad 150 dni, sprzedawca ma prawo do odzyskania zapłaconego VAT-u. Wpływa na nie jednak obrót wierzytelnościami.

Obowiązek korekty VAT odliczonego z nieuregulowanych faktur a zwolnienie z długu

Spółka ma wobec jednego z dostawców dług, dla którego w marcu 2016 r. upłynął 150 dzień, licząc od upływu terminu płatności. Pod koniec lutego 2016 r. spółka zawarła z tym dostawcą ugodę, na mocy której zwolnił on spółkę z zapłaty długu. Czy mimo to spółka ma obowiązek skorygować podatek odliczony z faktury dotyczącej tego długu?

Potwierdzenie statusu podatnika VAT dla celów ulgi na złe długi

Kiedy przysługuje podatnikowi ulga na złe długi? Czy wydruk ze strony Ministerstwa Finansów w ramach usługi „Sprawdzenie statusu podmiotu w VAT” jest wystarczającym spełnieniem przesłanki zawartej w art. 89a ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług? Czy wydruk ten potwierdza dostatecznie, że dłużnik jest zarejestrowany jako podatnik VAT czynny?

Pożyczki udzielane przez spółkę – rozliczenie VAT

Planowego rozszerzenia podstawowej działalności gospodarczej o udzielanie pożyczek nie można kwalifikować jako czynności sporadycznych na gruncie ustawy o VAT.

Usługi elektroniczne świadczone osobom zagranicznym a rejestracja na kasie fiskalnej

Świadczenie usług elektronicznych dla podmiotów mających miejsce zamieszkania poza terytorium Polski nie jest wg ustawy o VAT sprzedażą na rzecz osób fizycznych. Dlatego też nie istnieje obowiązek ewidencjonowania świadczenia takich usług przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

Dlaczego trzeba szybko uchwalić nową ustawę o VAT

Bez nowej ustawy dochody z VAT-u mogą być w 2016 roku jeszcze niższe niż w bieżącym 2015 roku twierdzi prof. dr hab. Witold Modzelewski. Profesor Modzelewski wskazuje jednocześnie sześć metod „nowoczesnego zarządzania” VAT, które w dzisiejszym stanie prawnym są faktycznie bezkarne. Te i inne „patenty” powodują bezpowrotną utratę dochodów budżetowych w wysokości nawet 40 mld zł w 2015 roku.

Zwolnienie z VAT tylko dla podatników mających siedzibę w Polsce

Jeżeli podatnik mieszka za granicą (tam ma siedzibę), a prowadzi czynności podlegające opodatkowaniu w Polsce, to zgodnie z art. 113 ust. 13 ustawy o VAT nie stosuje się do niego zwolnienia z VAT. Musi więc od każdego obrotu płacić podatek. Siedzibą osoby fizycznej jest jej miejsce zamieszkania – orzekł 4 listopada 2015 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie.

Kształcenie zawodowe jest objęte szerszym zwolnieniem z VAT

Kraj członkowski UE ma obowiązek zwolnić od podatku, m. in. kształcenie zawodowe lub przekwalifikowanie, łącznie ze świadczeniem usług i dostawą towarów ściśle z taką działalnością związanych, prowadzone przez odpowiednie podmioty prawa publicznego lub inne instytucje działające w tej dziedzinie, których cele uznane są za podobne przez dane państwo członkowskie. Zwolnienia tego nie można natomiast uzależniać od wykonania świadczenia w formie i na zasadach określonych w odrębnych przepisach – takie stanowisko zajął Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 19 października 2015 roku.

Jak liczyć limit odwrotnego obciążenia w przypadku telefonów sprzedawanych z rabatem

Mamy zawartą umowę na czas nieokreślony z operatorem sieci telefonicznej na dostarczanie telefonów komórkowych. Telefony kupujemy w promocyjnej cenie, a operator na fakturze ujmuje cenę promocyjną i przed rabatem. Czy limit odwrotnego obciążenia jest liczony od ceny podstawowej czy po rabacie? Jak skonstruować umowę, aby nie narazić się na wieloletnie korekty? Czy operator może od pierwszej transakcji po 1 lipca 2015 r. założyć, że limit będzie przekroczony, i zastosować odwrotne obciążenie?

Branża złomiarska broni odwróconego VAT, którego likwidację planuje PiS

Odwrócony VAT, którego likwidację planuje PiS, pozwolił zapobiec wyłudzeniom VAT w handlu złomem - przekonuje prezes Izby Przemysłowo Handlowej Gospodarki Złomem Piotr Gluźniewicz. Izba apeluje o pozostawienie odwróconego VAT w obrocie złomem.

Aby uszczelnić VAT i akcyzę nie wystarczy napisać nowe przepisy: dotychczas straciliśmy już ponad 100 mld zł

Rozsypuje się system fiskalny naszego kraju, a przede wszystkim dwa najważniejsze dla budżetu państwa podatki: od towarów i usług oraz akcyza. Płacą je z przyzwoitości spółki Skarbu Państwa oraz ta część podatników, która nie chce kombinować (przepraszam: optymalizować) w swoich obciążeniach podatkowych.

Wyższe dochody z VAT po zmianie ustawy

Między 18 a 21 mld zł - o tyle można poprawić dochody z VAT, jeżeli zmieni się obecne przepisy, które legalizują wyłudzenia tego podatku - mówi PAP prof. Witold Modzelewski, współautor PiS-owskiego projektu ustawy o VAT.

Prof. Modzelewski: Nową ustawę o VAT trzeba uchwalić jeszcze w 2015 roku

Gdy nowa ustawa o VAT będzie uchwalona do końca 2015 roku, dochody w 2016 roku będą wyższe o 19 mld zł twierdzi profesor Witold Modzelewski.

Podatek od nieruchomości w podstawie opodatkowania VAT dzierżawy

Podatnika wydzierżawiający budynki gospodarcze pobierał od dzierżawców opłaty obejmujące czynsz oraz m. in. podatek od nieruchomości od przekazywanych budynków. Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi w interpretacji z 4 sierpnia 2015 r., potwierdził, że kwota podatku od nieruchomości powinna wchodzić w skład podstawy opodatkowania VAT usługi dzierżawy.

Profesor Modzelewski: centralny rejestr tylko dla faktur, z których żąda się zwrotu

Centralny rejestr powinien dotyczyć tylko faktur, z których ktoś żąda zwrotu; postulat, by przy pomocy centralnego rejestru wszystkich faktur oraz odwrotnego obciążenia zwalczać patologię w VAT wynika z nieznajomości rzeczy lub jest efektem lobbingu - mówi PAP prof. Witold Modzelewski.

IFK poleca: Obowiązek podatkowy od czynności komorników

Ze względu na specyfikę czynności wykonywanych przez komorników sądowych Minister Finansów uznał, że konieczne jest wprowadzenie szczególnego momentu powstania obowiązku podatkowego dla tych czynności. W konsekwencji od 1 października 2015 r. obowiązuje nowe rozporządzenie regulujące zasady ustalania obowiązku podatkowego dla czynności wykonywanych przez komorników sądowych.

Odliczenie VAT z faktury od nieuczciwego kontrahenta – wyrok TSUE

Organy podatkowe nie powinny wydawać decyzji odmawiającej odliczenia VAT jedynie wykazując, że dostawca podatnika był podmiotem nieistniejącym. Konieczne jest wykazanie, że podatnik wiedział lub powinien był wiedzieć, iż dostawa wiązała się z przestępstwem w zakresie podatku. Organy podatkowe nie mogą jednakże w sposób generalny wymagać od podatnika sprawdzania, czy jego dostawca dysponuje towarami i jest w stanie je dostarczyć. Nie można również wymagać od podatnika weryfikowania, czy jego dostawca wywiązuje się z obowiązku składania deklaracji i zapłaty podatku VAT.

Nowa ustawa o VAT - trzeba ją uchwalić jak najszybciej

Konieczność uchwalenia nowej ustawy o podatku od towarów i usług, która zastąpi jej obecną, całkowicie skompromitowaną postać, nie budzi sprzeciwu wśród większości podatników - pisze profesor Witold Modzelewski.

Dla odliczenia VAT nie jest konieczne drobiazgowe sprawdzanie kontrahenta

Podatnik, który chce odliczyć VAT nie musi badać, czy wystawca faktury za towary lub usługi, których odliczenie ma dotyczyć, dysponuje danymi towarami i jest w stanie je dostarczyć oraz czy wywiązuje się z obowiązku złożenia deklaracji i zapłaty podatku VAT. Trybunał Sprawiedliwości UE wydał 22 października 2015 r. wyrok, zgodnie z którym nie można odmówić prawa do odliczenia VAT, jeśli była dostawa, a tylko nie da się ustalić, kto był sprzedawcą. Urzędnicy musieliby wykazać, że kupujący faktycznie nie dochował należytej staranności.

VAT w 2015 r.: czy zwroty osiągną 90 mld zł?

Od kilku lat staczamy się w tym podatku po równi pochyłej, a tempo upadku przyspieszyło szczególnie w tym roku. Lecą na łeb na szyję w dół dochody budżetowe, wyłudzenia liczone są już w dziesiątkach miliardów złotych a oszuści śmieją się w twarz naiwniakom, którzy jeszcze płacą ten podatek.

Ulga za złe długi 2015 / 2016

Od 1 lipca 2015 r. weszły w życie znowelizowane przepisy w zakresie ulgi za złe długi. Zmiany dotyczą przede wszystkim wprowadzenia opcji skorzystania z ww. ulgi przez wierzyciela, jeżeli dłużnik jest podmiotem powiązanym z wierzycielem, a także na wyłączeniu obowiązku korekty odliczonego podatku naliczonego przez dłużnika, jeśli jest on w trakcie postępowania upadłościowego lub w trakcie likwidacji. Zmiany te zostały wprowadzone na podstawie ustawy z dnia 9 kwietnia 2015 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy – Prawo zamówień publicznych.

Al Capone dzisiaj wyłudzałby VAT!

Z perspektywy interesów Skarbu Państwa, za najbardziej szkodliwy rodzaj oszustw podatkowych uznać należy wyłudzenia zwrotów podatku od towarów i usług. O ile bowiem np. zatajenie przed fiskusem osiągniętego w danym okresie rozliczeniowym dochodu wiąże się jedynie z uszczupleniem dochodów budżetowych państwa, podkreślić należy, iż wyłudzenie podatku VAT dodatkowo te dochody zmniejsza. Nie dość bowiem, że oszust podatkowy nie uiszcza należnej daniny, to jeszcze uzyskuje od Skarbu Państwa środki, które mu się faktycznie nie należą. Korzyści związane z tego typu działalnością przestępczą znajdują więc swoje źródła w budżecie państwa, a każda kwota wyłudzona przez oszustów wiąże się ze zmniejszeniem środków przekazywanych przez państwo na inne, społecznie istotne cele. Na oszustach vatowskich tracimy więc wszyscy.

Wyrok TSUE w sprawie rozliczeń VAT gmin i ich jednostek budżetowych - wyjaśnienia MF

Minister Finansów po wyroku TSUE rozstrzygającym, że to gminy a nie ich jednostki budżetowe są podatnikami VAT, deklaruje, że dostosowanie rozliczeń VAT gmin do tezy wyroku nastąpi „w przód". Samorządy mogą jednak, zgodnie z wyrokiem TSUE, podjąć decyzję o dokonaniu korekt rozliczeń (uwzględniając model „scentralizowany" - czyli, że to gmina rozlicza VAT jako podatnik) nieobjętych przedawnieniem. Ministerstwo wyjaśnia jednocześnie, że aby zachować zasadę neutralności VAT – korekty muszą zostać sporządzone w odniesieniu do całego poprzedniego 5 letniego okresu nieobjętego przedawnieniem. Nie będzie możliwe sporządzanie korekt wybiórczych, tj. tylko za wybrane przez samorządy okresy rozliczeniowe.

Wyrok TSUE z dnia 29 września 2015 jest katastrofą: trzeba będzie zwrócić ponad 30 mld zł

Ostatni wyrok TSUE uznający nie wiadomo dlaczego, że gminne jednostki budżetowe jakoby nie są podatnikami podatku od towarów i usług, jest przysłowiowym gwoździem do trumny tego podatku. Dlaczego? Bo podstawowa teza tego wyroku, że tylko gminy i miasta (osoby prawne) są podatnikami VAT-u, a podległe im jednostki budżetowe już nie, wymyślił zagraniczny biznes doradczy, jakże hołubiony przez władze III RP.

Koszty dodatkowe wliczane do podstawy opodatkowania VAT z tytułu importu towarów

Minister Finansów wydał 28 września 2015 r. interpretację ogólną w zakresie kosztów dodatkowych wliczanych do podstawy opodatkowania podatkiem od towarów i usług z tytułu importu towarów. Prezentujemy tę interpretację w całości.

REKLAMA