REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

PIT

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Kiedy zaksięgować koszty w metodzie kasowej, jeśli miesiąc wystawienia faktury jest inny niż otrzymania

Prowadzę podatkową księgę przychodów i rozchodów. Do końca 2006 r. pozostałe koszty (opłaty: za telefon, energię elektryczną, gaz, wodę, czynsz) księgowałam na podstawie wystawianych przeze mnie dowodów wewnętrznych. Podstawą ich wystawienia były faktury VAT od dostawców. Dowód wystawiałam dopiero po zapłacie kwot wynikających z tych faktur. Była to wówczas tzw. metoda kasowa. Od 1 stycznia 2007 r. nastąpiła zmiana w sposobie księgowania pozostałych kosztów z uwagi na wprowadzenie do ustawy definicji kosztu poniesionego. W związku z tym mam pytania:

1) Kiedy powinny być zaksięgowane faktury VAT dotyczące kosztów typu: energia, czynsz, telefon, gaz, woda, jeśli faktury były wystawione w listopadzie i grudniu 2006 r., a otrzymałam je w końcu grudnia 2006 r.? Na przykład faktury wystawione za energię elektryczną opłacaną w tzw. systemie zaliczkowym zostały wystawione 28 grudnia 2006 r. za miesiące od grudnia 2006 r. do lutego 2007 r., a zapłacono wynikające z nich kwoty w styczniu i lutym 2007 r.

2) Kiedy zaksięgować w podatkowej księdze przychodów i rozchodów fakturę VAT wystawioną 30 kwietnia 2007 r., a otrzymaną 7 maja 2007 r.? W kwietniu czy w maju?

Wycofanie starego komputera - skutki podatkowe

Prowadzę jednoosobową firmę i rozliczam się na podstawie pkpir. W 2004 r. kupiłem komputer jako sprzęt niezbędny do prowadzenia działalności. Wartość zakupu została zaliczona do kosztów w kwocie brutto, ponieważ w tamtym okresie nie byłem zarejestrowany jako podatnik VAT. Komputer wpisałem do ewidencji wyposażenia. Planuję zakupienie nowego komputera. Jakie są możliwości wykreślenia „starego” komputera z ewidencji wyposażenia firmy i jakie są tego skutki podatkowe?

Jak rozliczyć wydatki ponoszone w związku z prowadzeniem działalności w mieszkaniu

Zamierzam rozpocząć działalność w swoim mieszkaniu. W jaki sposób rozliczyć typowe wydatki, takie jak: opłata za elektryczność, czynsz, telefon, internet, koszty zakupu wyposażenia itp., które są ponoszone na potrzeby prywatne i firmowe?

Kiedy sprzedaż gruntu rolnego będzie zwolniona z podatku

W listopadzie 2006 r. osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej oraz gospodarstwa rolnego zakupiła 17 ha gruntu rolnego oznaczonego jako grunt orny. W 2007 r. zamierza sprzedać ten grunt z zyskiem. Zaznaczam, że charakter użytkowania gruntu nie zmienia się. Czy przychód z tej sprzedaży podlega opodatkowaniu?

REKLAMA

Czy zakup akcji ze środków obrotowych firmy jest kosztem

Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą. W celach inwestycyjnych kupiłem akcje na giełdzie. Zakup sfinansowałem ze środków obrotowych. Czy wydatki na zakup tych akcji mogę zaliczyć do kosztów działalności?

REKLAMA

REKLAMA