reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama

Temat: CIT - koszty

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu CIT - koszty. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące CIT - koszty.

Wydatki na przeciwdziałanie epidemii w kosztach podatkowych - objaśnienia MF

Aktualizacja: 23.07.2020

Jeżeli przedsiębiorca ponosi wydatki, które wynikają z obowiązku w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy (prowadzenia działalności gospodarczej) albo wytycznych lub zaleceń organów (instytucji) kompetentnych w obszarze bezpieczeństwa sanitarnego, albo własnej decyzji i racjonalnego przeciwdziałania zagrożeniu epidemicznemu (epidemii), to takie wydatki stanowią koszt uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o CIT i art. 22 ust. 1 ustawy o PIT, o ile zostały właściwie udokumentowane. Przykładami takich wydatków są m.in.: zakup maseczek ochronnych dla pracowników, przyłbic, sfinansowanie pracownikom testów na koronawirusa. To samo dotyczy wydatków poniesionych przez przedsiębiorcę na działania gospodarcze, które wskutek zagrożenia epidemicznego (epidemii) zostały zaniechane (odwołane, przerwane, zawieszone itp.), o ile w momencie ich poniesienia spełniały wymienione wyżej warunki zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów (np. w zakresie szkoleń lub kursów pracowniczych). »

Świadczenia pozapłacowe dla pracowników - koszty podatkowe dla pracodawcy

Aktualizacja: 15.09.2015

Koszty poniesione przez spółkę w związku z zakupem dodatkowych świadczeń pracowniczych w postaci kart uprawniających do udziału w zajęciach sportowych, wstępów do sali gimnastycznej i na boisko sportowe, szczepionek przeciwko grypie oraz miejsc parkingowych, sfinansowanych ze środków obrotowych spółki należy uznawać za koszty uzyskania przychodów, na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy CIT. »

Gadżety reklamowe rozdawane nieokreślonym odbiorcom - skutki podatkowe

Aktualizacja: 07.01.2014

Wydatki poniesione na zakup upominków reklamowych mogą zostać uznane za mające związek z reklamą (a tym samym za koszty podatkowe), jeżeli mają niewielką, niekiedy wręcz symboliczną wartość, są rozdawane masowo, do szerokiego grona odbiorców oraz są oznakowane logo lub nazwą produktu. Dla obdarowanych osób będą nieodpłatnym przychodem ale nie trzeba płacić PIT, jeżeli wartość poszczególnych prezentów nie przekracza kwoty 200 zł. »

Prezenty dla przedstawicieli handlowych kontrahenta - rozliczenie PIT i CIT

Aktualizacja: 13.09.2013

W celach promocyjnych lub zwiększenia sprzedaży podatnicy niekiedy przekazują swoim kontrahentom prezenty w postaci swoich produktów, bonów podarunkowych lub innych gratyfikacji. Niekiedy prezenty nie są przekazywane bezpośrednio kontrahentom, ale pracownikom kontrahenta, którzy bezpośrednio odpowiadają za sprzedaż. Działanie takie ma swój wymiar podatkowy - nie tylko z punktu widzenia przekazującego, ale także kontrahenta i jego pracownika. »

reklama

POLECANE

reklama

Nowy JPK_VAT

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Wszystko co musisz wiedzieć o PPK

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Szymon Janiak

Inwestor, ekspert w zakresie projektowania i egzekucji strategii biznesowych oraz marketingowych dla spółek o charakterze technologicznym na arenie międzynarodowej.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama