REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Spis z natury, Firma

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Niesprzedane towary handlowe w remanencie likwidacyjnym - rozliczenie VAT

Podatnikowi na dzień likwidacji sklepiku spożywczego pozostały towary, których nie sprzedał i już nie będzie próbował ich odsprzedać. Zrobił remanent. Czy ma obliczyć VAT od tego remanentu, tj. odszukać stawki na każdy asortyment i wyliczyć VAT? Gdzie powinien ująć obliczony VAT od remanentu w ostatniej deklaracji?

Prawo restrukturyzacyjne - zmiany od 1 stycznia 2016 r.

Nowe przepisy w zakresie restrukturyzacji przewidują m.in., że przedsiębiorca znajdujący się w trudnej sytuacji finansowej - niewypłacalny lub zagrożony niewypłacalnością - będzie mógł wybrać procedurę naprawczą dopasowaną do swoich potrzeb. Postępowania restrukturyzacyjne mają umożliwić zmiany struktury majątku, zobowiązań przedsiębiorcy i zatrudnienia. Nowe regulacje zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2016 r.

Sprawozdania finansowe małych firm - zmiany w rachunkowości w 2016 r.

Projekt nowelizacji ustawy o rachunkowości, przyjęty przez Radę Ministrów 30 marca br. przewiduje wprowadzenie uproszczeń w rachunkowości związanych ze zmieniającym się otoczeniem gospodarczym i dotyczących sprawozdań finansowych dla m. in. spółek kapitałowych. Dzięki zmianom przygotowanie sprawozdań będzie tańsze, co poprawi warunki funkcjonowania tzw. jednostek małych.

Coraz więcej zamożnych Polaków

Z przeprowadzonych badań wynika, że z każdym rokiem w naszym kraju przybywa zamożnych i bogatych Polaków. W roku 2014 ich liczba sięgnęła 878 tys., natomiast za dwa lata po raz pierwszy liczba zamożnych Polaków ma przekroczyć milion.

Uproszczenia w rachunkowości małych firm

Uproszczenia w sprawozdawczości finansowej dla małych firm o przychodach nieprzekraczających 34 mln zł rocznie przewiduje projekt nowelizacji ustawy o rachunkowości, którym ma zająć się rząd. Zmiany mają prowadzić do obniżenia kosztów prowadzenia rachunkowości.

Jak firmy monitorują publikacje na swój temat w internecie

Coraz większa liczba firm monitoruje publikacje na swój temat w internecie. Jednak słabej jakości monitoring mediów może być dla firmy większym problemem niż korzyścią. Przez błędny system spółka może stracić dużo czasu, usuwając bezwartościowe wzmianki z rezultatów monitoringu. Dodatkowo brak częstej aktualizacji monitoringu uniemożliwia szybkie reagowanie na komunikaty pojawiające się w mediach społecznościowych. Instytut Monitoringu Mediów opracował listę najczęstszych problemów.

Obieg dokumentów w nowoczesnej firmie

Może być przypadkowy, chaotyczny albo świadomie zorganizowany i uporządkowany. Ale jedno jest pewne – obieg dokumentów występuje w każdej firmie, bez względu na jej wielkość, branżę czy strukturę. Warto zadbać, by dzięki niemu procesy w przedsiębiorstwie zachodziły sprawniej.

Warunki prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce

Związek Przedsiębiorców i Pracodawców opublikował doroczny raport „Warunki prowadzenia firm w Polsce 2015”. Raport obejmuje kategorie prowadzenia działalności takie jak: zakładanie firmy; uzyskiwanie pozwoleń budowlanych; zatrudnianie i zwalnianie pracowników; rejestrowanie tytułu własności; dostępność kredytu; ochrona inwestycji; regulacje podatkowe; handel zagraniczny; egzekwowanie umów; likwidacja przedsiębiorstwa.

Prosty komunikat, czyli jak mieć dobrą komunikację w firmie

Sprawna komunikacja to nie tylko doskonałe narzędzie zarządzania, ale przede wszystkim możliwość rozwoju i poprawy funkcjonowania firmy, to proces, który nie funkcjonuje efektywnie bez zbudowanej kultury zaufania w firmie Nikt nie ma wątpliwości, że powinniśmy obserwować i reagować na to, co dzieje się na rynku, ale musimy równie uważnie przyglądać się temu, co dzieje się w firmie. Jeśli nie poznamy kondycji, motywacji i słabych punktów zespołu ludzi, którymi kierujemy, szybko stworzymy mur, który odetnie pracownika od szefa, a szefa od podwładnych. Zdolność komunikowania zniknie, jest szansa, że w perspektywie długofalowej zniknie także firma.

Zasada "zamkniętych drzwi" przy inwentaryzacji

Przeprowadzenie inwentaryzacji umożliwia weryfikację rzetelności i aktualności ewidencji, a także pozwala na przyjrzenie się temu, w jaki sposób wygląda ochrona i zarządzanie majątkiem jednostki. Obowiązek rzetelnego i przejrzystego przedstawienia sytuacji majątkowej firmy określa art. 4 ust. 1 ustawy o rachunkowości. Wiarygodność danych zaistnieje tylko wtedy, gdy mogą one zostać porównane ze stanem rzeczywistym. Jedną z zasad, dzięki której można osiągnąć zamierzony cel inwentaryzacji, jest zasada „zamkniętych drzwi”.

Opomiarowanie parku maszynowego (case study)

Dzięki wdrożeniu systemu opomiarowującego pracę maszyn możliwa jest optymalizacja jakości i zmniejszenie odpadowości, wsparcie dla TPM, obniżenie poziomu prac administracyjnych, wreszcie - dostęp do precyzyjnych, dostarczanych w czasie rzeczywistym informacji o nazwach i liczbie wytwarzanych artykułów oraz stratach i przestojach w procesie produkcyjnym.

Rachunek bankowy firmy - obowiązki przedsiębiorcy

Prowadzenie rozliczeń w sposób bezgotówkowy jest nie tylko wolnym wyborem prowadzących działalność gospodarczą, lecz w niektórych przypadkach również obowiązkiem regulowanym przepisami prawa, m.in. ustawą o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników, ustawą o swobodzie działalności gospodarczej, Ordynacją podatkową, ustawą o VAT, Prawem dewizowym oraz ustawą o systemie ubezpieczeń społecznych.

Rozliczenia gotówkowe firm do 3 tys. euro?

Minister finansów chce, by limit płatności gotówkowej między firmami wynosił 3 tys. euro - dziś to 15 tys. euro. Argumentuje, że nie będzie to obciążenie dla przedsiębiorców, a pomoże zmniejszyć szarą strefę, która w Polsce szacowana jest aż na 25 proc. PKB.

Będą nowe zasady prowadzenia działalności gospodarczej

Rząd zamierza kompleksowo uregulować zasady prowadzenie firmy. Ministerstwo Gospodarki przygotowało tym zakresie założenia ustawy – Prawo działalności gospodarczej, która reguluje zagadnienia związane m.in. z przyjaznymi dla przedsiębiorców zasadami prowadzenia działalności gospodarczej, kontrolą u przedsiębiorcy i załatwianiem spraw związanych z prowadzeniem firmy.

Niższe ceny paliw szansą dla firm na szybszy rozwój

Przyszedł obecnie dobry czas dla polskich handlowców współpracujących z zagranicznymi partnerami. Niskie ceny paliw mogą wpłynąć na zwiększenie transportu produktów za granicę, a zatem przyczynić się do zwiększenia eksportu. Korzystne dla przedsiębiorców niskie ceny powinny utrzymać się jeszcze co najmniej przez kilkanaście dni.

Klauzula UE w sprawie zwalczania nadużyć podatkowych

Ministrowie finansów krajów UE zatwierdzili nowe regulacje w zakresie opodatkowania spółek dominujących i zależnych. Przyjęta przez nich klauzula w sprawie zwalczania nadużyć ma zapobiec uchylaniu się od opodatkowania oraz tzw. agresywnemu planowaniu podatkowemu. Kraje członkowskie mają czas do końca 2015 roku na wdrożenie tych przepisów do prawa krajowego.

Firmy osiągają sukces dzięki pracownikom, ale upadają z powodu złych decyzji szefów

Nie ma złych żołnierzy, są tylko źli dowódcy. To dotyczy także szefów i sposobu w jaki motywują swoich ludzi do pracy. Motywacja to nic innego jak zrozumienie pracownika, szukanie jego talentów i pasji, a następnie odpowiednie rozplanowanie zadań, jasne wskazywanie celów i sposobu ich osiągania.

Lepsza sytuacja firm rodzinnych w Polsce

Większość badanych przez KPMG firm rodzinnych pozytywnie ocenia swoją sytuację ekonomiczną, planuje nowe inwestycje i nie ma problemów z dostępem do finansowania. Największym wyzwaniem dla biznesu rodzinnego pozostaje rynek pracy, a wciąż najbardziej oczekiwaną zmianą jest uproszczenie prawa podatkowego. Takie wnioski płyną z trzeciej edycji badania przeprowadzonego przez KPMG w Polsce i siedemnastu innych krajach Europy. Prezentujemy raport KPMG w Polsce i Inicjatywy Firm Rodzinnych pt. „Barometr firm rodzinnych”.

Remanent (spis z natury) na koniec 2014 roku

Na koniec każdego roku podatkowego podatnicy są obowiązani do sporządzenia i wpisania do książki przychodów i rozchodów spisu z natury (remanentu końcowego) towarów handlowych, materiałów podstawowych i pomocniczych, półwyrobów, produkcji w toku, wyrobów gotowych, braków i odpadów. W remanencie na koniec roku nie ujmujemy środków trwałych i wyposażenia. W firmie, która nie ma na stanie towarów handlowych – a tak się często zdarza w branżach związanych z usługami – wartość remanentu wynosi 0 zł i też powinna być wpisana do księgi.

Instrukcja inwentaryzacyjna

Jedną z czynności związanych z przygotowaniem inwentaryzacji jest również opracowanie odpowiednich zarządzeń wewnętrznych, do których należy też instrukcja inwentaryzacyjna. Do kierownika jednostki należy zatwierdzenie przepisów wewnętrznych w zakresie organizacji inwentaryzacji. Przepisy te są wydawane w formie dokumentu.

Przekazywanie danych w ramach jednej grupy międzynarodowej od 1 stycznia 2015 r.

Od 1 stycznia 2015 r. firmom, funkcjonującym w ramach jednej grupy międzynarodowej, będzie łatwiej przekazywać dane do innych państw. Nie będzie już konieczności posiadania zgody GIODO.

Motywacja pracowników kluczem do sukcesu sprzedażowego firmy

Współczesne technologie i dostęp do internetu dają dziś małym i średnim przedsiębiorcom olbrzymie możliwości rozwoju firmy. Nowoczesne przedsiębiorstwa świadczące swoje usługi, dążą do poprawy efektywności przy jednoczesnym obniżeniu kosztów działania firmy. Jest to możliwe dzięki zmianie metod zarządzania zespołem, jego pracą i sposobami monitorowania wyników jego działania.

Audyt językowy a zarządzanie kompetencjami językowymi w firmie

Do rozwijania działalności firmy na arenie międzynarodowej niezbędni są pracownicy biegle posługujący się językami obcymi. Jak wskazuje raport opracowany przez Dyrekcję Generalną ds. Edukacji i Kultury (wydział Komisji Europejskiej), tacy pracownicy mają znaczny wpływ na wzrost eksportu oraz powodzenie transakcji z zagranicznymi kontrahentami. Pracodawcy poszukują zatem specjalistów z dobrą znajomością języków lub dofinansowują szkolenia językowe. Niezwykle istotna jest trafna ocena kompetencji językowych pracowników lub kandydatów do pracy, a to stanowi niemałe wyzwanie dla działów HR.

Jak inwentaryzować niskocenne środki trwałe

W zasadach (polityce) rachunkowości mamy zapisane, że środki trwałe powyżej 1500 zł do 3500 zł są wprowadzane do ewidencji środków trwałych i amortyzowane jednorazowo w miesiącu oddania ich do używania. Czy całkowicie zamortyzowane niskocenne środki trwałe należy inwentaryzować drogą spisu z natury?

Skrócona nazwa spółki na fakturze a prawo do odliczenia VAT

Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy w wydanej 15 października 2014 r. interpretacji potwierdził, że posługiwanie się skróconą nazwą spółki na fakturze dokumentującej nabycie przez nią towarów i usług stanowi uchybienie techniczne i nie pozbawia jej prawa do odliczenia VAT. Jest to kolejna interpretacja prezentująca to stanowisko.

Inwentaryzacja gotówki w kasie na dzień bilansowy

Zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości istnieje obowiązek inwentaryzowania środków pieniężnych w kasach. Inwentaryzację należy przeprowadzić drogą spisu z natury na dzień bilansowy. W przypadku gdy zgodnie z decyzją kierownika będzie to dzień wolny, spis należy przeprowadzić na koniec ostatniego dnia roboczego lub na początku pierwszego w nowym roku.

Karty ICE ratują życia w przedsiębiorstwach

ICE to skrót od angielskiego wyrażenia "in case of emergency". Karty tego typu są powszechnie stosowane do informowania o osobach, z którymi należy skontaktować się w razie nagłego wypadku. Termin ICE jest jednak bardzo szeroki i znajduje zastosowanie także w przedsiębiorstwach, gdzie poprawia sprawność reakcji w sytuacjach bezpośredniego zagrożenia życia.

Efektywne parki maszynowe

Możliwość gromadzenia, analizy i przetwarzania danych produkcyjnych w czasie rzeczywistym to milowy krok w stronę zwiększania wydajności i zmniejszania odpadowości w parkach maszynowych. Szansę taką dają systemy do automatycznego opomiarowania maszyn, rozwiązania które spotykają się z coraz większym zainteresowaniem ze strony koncernów.

Zasady przeprowadzania inwentaryzacji metodą weryfikacji

Metoda inwentaryzacji za pomocą weryfikacji polega na porównaniu danych ksiąg rachunkowych z odpowiednimi dokumentami i weryfikacji wartości tych składników. Stosuje się ją w przypadku składników aktywów i pasywów, których z różnych przyczyn nie można zinwentaryzować metodą spisu z natury lub metodą potwierdzenia salda.

Bezpłatne konta bankowe dla firm

Tylko dwa banki – Deutsche Bank PBC i Idea Bank – oferują drobnym przedsiębiorcom firmowe konta za darmo. W przypadku pozostałych instytucji prowadzący działalność gospodarczą muszą się liczyć z opłatami od kilkunastu czy kilkudziesięciu złotych miesięcznie. Może być sporo taniej, jeśli przedsiębiorca jest w stanie zrezygnować z przyjmowania wpłat gotówkowych.

Czym jest bilans i o jakich zasadach należy pamiętać podczas jego sporządzania? Część 1.

Bilans przedsiębiorstwa jest jednym z elementów sprawozdania finansowego. Informacje w nim zawarte mają charakter statyczny, ponieważ dotyczą sytuacji na wybrany dzień (w przeciwieństwie np. do rachunku wyników, w którym o dynamiczności danych świadczy to, że zarówno przychody, jak i koszty są ponoszone w pewnym okresie). Często bilans przyrównuje się do fotografii (obrazu) firmy na dzień jego sporządzenia.

Rodzaje inwentaryzacji - inwentaryzacja niestandardowa

Ponieważ wkraczamy już w ostatni miesiąc tego roku, wiele firm jest na etapie planowania – a niektóre przeprowadzania – inwentaryzacji, która polega na uzgodnieniu zapisów księgowych ze stwierdzonym stanem faktycznym, wyjaśnieniu i rozliczeniu ewentualnych różnic. Jakie są rodzaje inwentaryzacji? Kiedy należy ją przeprowadzić? I co najważniejsze – jak zinwentaryzować np. znaczną ilość materiałów sypkich lub jakie są alternatywne metody zliczenia samochodów w Twojej firmie?

Inwentaryzacja przeprowadzana raz w ciągu dwóch lat

Przepisy ustawy o rachunkowości nakazują przeprowadzenie inwentaryzacji na ostatni dzień każdego roku obrotowego. Od tej reguły są jednak wyjątki. Termin i częstotliwość inwentaryzacji uważa się za dotrzymane m.in., jeżeli inwentaryzację zapasów materiałów, towarów, produktów gotowych i półproduktów znajdujących się w strzeżonych składowiskach i objętych ewidencją ilościowo-wartościową - przeprowadzono raz w ciągu dwóch lat.

Spis z natury jako jedna z form inwentaryzacji

Jedną z najpopularniejszych form inwentaryzacji jest spis z natury, niejednokrotnie określany w języku potocznym jako remanent. Jakie składniki majątku mogą być zinwentaryzowane tą drogą? Jakie są zasady przeprowadzenia spisu z natury?

Spis z natury przy zastosowaniu jednostki miary

W przypadku, jeżeli w spisie z natury sporządzonym na dzień zaprowadzenia ewidencji, jak i w spisach z natury sporządzonych na koniec poprzednich lat podatkowych zakupione przez podatnika w ramach prowadzonej działalności gospodarczej towary handlowe były ujmowane w jednostce miary (kilogramach), to również w sporządzonym na koniec kolejnego roku podatkowego spisie z natury towary te należy ująć w tej samej jednostce miary.

Jak sfinansować start-up?

Z rejestru REGON wynika, że pod koniec czerwca mieliśmy w Polsce blisko 3 mln jednoosobowych działalności gospodarczych. Coraz więcej przedsiębiorców ma pomysł na biznes. Eksperci ostrzegają jednak, że na pomyśle często się kończy. Statystyki też są nieubłagane – tylko co trzecia firma dożywa swoich piątych urodzin. Gdzie jest pułapka? Zazwyczaj w braku płynności finansowej. Z jednej strony napotykamy trudności w pozyskiwaniu kapitału, z drugiej strony nie panujemy nad wydatkami. To największy błąd start-upów przekonuje Adam Głos, Prezes Tax Care, z którym rozmawiamy o sposobach finansowania biznesu.

Interpretacja podatkowa chroni następcę prawego firmy

Indywidualną interpretację podatkową firma może odziedziczyć, tzn. interpretacja podatkowa chroni następcę prawego firmy. Jest tak nawet w przypadku, gdy poprzednik z interpretacji nie skorzystał – tak wynika z decyzji Naczelnego Sądu Administracyjnego.

Samorząd nie wspiera małych i średnich firm

Przedsiębiorcy mikro, mali i średni (MMŚP) nie dostrzegają działań władz samorządowych (gminnych, powiatowych i wojewódzkich) wspierających rozwój przedsiębiorczości i MMŚP. Czują się też traktowani przez władze samorządowe gmin na terenie których działają jak osoby podejrzane, bez żadnych ku temu powodów. To wnioski z 12. już edycji badań Konfederacji Lewiatan „Monitoring kondycji sektora MMŚP'2014" przeprowadzonych przez CBOS w okresie 6 maja-18 lipca 2014 r. na losowej próbie 1111 przedsiębiorstw.

W których grupach zawodowych najtrudniej znaleźć pracownika?

Dobrze wykwalifikowany pracownik jest na wagę złota. W których zawodach najtrudniej takiego pracownika znaleźć? Jak wynika z raportu Komisji Europejskiej - w grupie zawodowej robotników obróbki metali oraz mechaników maszyn i urządzeń.

Horyzont 2020 – wsparcie dla małych i średnich firm

Program Horyzont 2020 oferuje szeroki wachlarz możliwości wsparcia dla mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP). Ze względu na znaczenie MŚP w strukturze gospodarki europejskiej program kładzie szczególny nacisk na wsparcie udziału tych podmiotów w projektach badawczych oraz pobudzenie ich innowacyjności i potencjału do komercjalizacji produktów i usług.

Ile kosztuje własna firma - koszty założenia i prowadzenia działalności gospodarczej

Rejestracja działalności nie jest już tak kosztowna, jak kiedyś. Przez ostatnie lata sukcesywnie zmieniano przepisy i tworzono ułatwienia w zakładaniu własnej firmy.

Zmiany w podatkach korzystne dla przedsiębiorców

Ministerstwo Finansów zapowiada zmiany, które już wkrótce pomogą w prowadzeniu działalności gospodarczej. Chodzi m.in. o przygotowanie nowej Ordynacji podatkowej, unowocześnienie działania administracji podatkowej i uproszczenia dla mikroprzedsiębiorców.

Mniej obowiązków informacyjnych dla firm

Zmniejszenie obowiązków informacyjnych dla przedsiębiorców oraz obywateli, większa przejrzystość działań Głównego Urzędu Statystycznego i lepsza ochrona danych osobowych - takie rozwiązania przewiduje przyjęta przez rząd nowela ustawy o statystyce publicznej.

Zasady dotyczące przeprowadzania inwentaryzacji drogą potwierdzenia sald

Ustawa o rachunkowości nakłada na jednostki obowiązek inwentaryzacji składników majątku na ostatni dzień roku obrotowego. Słowo „inwentaryzacja” wychodzi się od łacińskiego określenia „invenire”, które znaczy tyle, co „znaleźć, odkryć”. Mimo iż w języku potocznym kojarzy się ona z dokonaniem spisu z natury określonych składników na wybranym obszarze, w prawie bilansowym może być przeprowadzona trzema metodami: wspomnianym spisem z natury, drogą potwierdzenia sald oraz porównania danych w księgach rachunkowych z danymi zawartymi w odpowiednich dokumentach źródłowych.

Spis z natury składników trudno mierzalnych i niedostępnych

Spis z natury umożliwia dokonanie fizycznego pomiaru ilości składników majątkowych za pomocą ich przeliczenia/zważenia/zmierzenia. Jeśli nie istnieje możliwość przeliczenia/zważenia/zmierzenia składników majątku, bo są one trudno mierzalne czy niedostępne, ponieważ występują w dużych partiach – sypkich (zboże), przestrzennych, czy są przechowywane w zwałach, zbiornikach, zasobnikach (paliwo, węgiel koks), to można ustalić ich ilość opierając się na obliczeniach technicznych za pomocą drogi tzw. szacunku.

Dokumenty tradycyjne a elektroniczne podczas procesu inwentaryzacji

Inwentaryzację można przeprowadzić w sposób tradycyjny lub elektroniczny. Pod pojęciem „tradycyjny” można rozumieć przeprowadzenie inwentaryzacji poprzez ręczny spis towarów i materiałów oraz środków trwałych na arkuszach spisowych.

Coraz łatwiej założyć nową firmę

Z rankingu Banku Światowego Doing Business na 2015 r. wynika, że ułatwienia poprawiające klimat biznesowy w naszym kraju zapewniają Polsce status lidera Europy Środkowo-Wschodniej. Polska zajęła 32. miejsce w zestawieniu 189 państw ocenianych pod kątem łatwości prowadzenia prywatnych firm. Ranking wskazuje m.in., że w Polsce jest coraz łatwiej założyć nową firmę.

Zatrudnienie w firmach Nowoczesnej Gospodarki

Przedsiębiorstwa sektora Nowoczesnej Gospodarki w III kw. 2014 r. odnotowały 4,03 proc. wzrost zatrudnienia wobec analogicznego okresu ubiegłego roku. Innowacyjne firmy poprawiły więc swoje dotychczasowe wyniki i wyprzedziły ogół rynku – tak wynika z najnowszego raportu „Zatrudnienie w Nowoczesnej Gospodarce Q3 2014” opracowanego przez ADP Polska.

Ubezpieczenia majątkowe w kosztach przedsiębiorców

W działalności gospodarczej każdego przedsiębiorcy mogą wystąpić zdarzenia losowe, które powodują szkody w firmowym majątku. Ochronie przed stratami finansowymi związanymi ze zniszczeniem lub utratą majątku firmy służą ubezpieczenia majątkowe.

Nowe technologie fundamentem współczesnego biznesu

Czy dzisiejszy biznes mógłby funkcjonować bez informatycznych rozwiązań? Nawet jeśli byłoby to możliwe, to nowe technologie są lokomotywą napędzającą rozwój przedsiębiorstw. Na bazie innowacyjnych systemów firmy budują swoją przewagę konkurencyjną, tworzą nowe usługi oraz usprawniają współpracę i komunikację z klientem. Jakie innowacje wdrażać i jak czerpać z nich realne korzyści? Między innymi o tym dyskutowali uczestnicy II Kongresu Profesjonalistów IT w Rzeszowie, nad którym patronat medialny objął portal Infor.pl

REKLAMA