REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

VAT-R, Rejestracja podatnika

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Nowy formularz VAT-R od 13 września. Co się zmienia?

Nowy formularz VAT-R, który ma na celu ułatwienie procesu rejestracji dla podatników VAT, zacznie obowiązywać od 13 września. Przedstawiamy kluczowe informacje na ten temat oraz wskazówki, na co warto zwrócić uwagę.

Nowy wzór zgłoszenia VAT-R w 2023 roku. Od kiedy? Co się zmieni?

Ministerstwo Finansów przygotowało nowy wzór zgłoszenia rejestracyjnego w zakresie podatku od towarów i usług (VAT-R). Będzie to już 17. wersja tego formularza. Co się zmieni w porównaniu do aktualnej, 16. wersji? Od kiedy będzie można stosować nowy wzór formularza a do kiedy obecnie obowiązujący?

Nowy wzór VAT-R (wersja 16) od 22 lipca 2022 r.

Nowelizacja ustawy o VAT z 29 października 2021 r. (zmieniona ustawą z 9 czerwca 2022 r. - tzw. Polski Ład 2.0) wprowadza od 1 stycznia 2023 r. nowy rodzaj podatnika, jakim będzie grupa VAT. Z uwagi na tę zmianę niezbędna jest zmiana obecnej wersji formularza VAT-R na nową. Minister Finansów wydał już rozporządzenie określające nową (już 16.) wersję wzoru zgłoszenia rejestracyjnego w zakresie podatku od towarów i usług VAT-R, która wejdzie w życie 22 lipca 2022 r. Ale do końca 2022 roku może być stosowany poprzedni wzór VAT-R (wersja 15).

Nowy wzór VAT-R od 1 lipca 2021 r.

Nowy wzór VAT-R. W związku ze zmianami w opodatkowaniu VAT handlu internetowego (tzw. pakiet VAT e-commerce), od 1 lipca 2021 r. obowiązywać będzie nowy wzór zgłoszenia rejestracyjnego w zakresie podatku od towarów i usług (VAT-R). Będzie to już 15 wersja tego formularza. Projekt (z 18 maja 2021 r.) rozporządzenia Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej w tej sprawie jest aktualnie w toku konsultacji publicznych i opiniowania.

Czy możliwa jest wsteczna rejestracja do VAT?

Rejestracja do VAT z datą wsteczną możliwa jest tylko w określonych sytuacjach. Kiedy jest dopuszczalna i jak wpływa na prawo do odliczenia VAT?

Nowy wzór zgłoszenia rejestracyjnego VAT-R od 1 kwietnia 2020 r.

Ministerstwo Finansów przygotowało nowe wzory dokumentów związanych z rejestracją w zakresie podatku od towarów i usług. Oprócz nowego wzoru zgłoszenia VAT-R (wersja 14), pojawiły się także nowe wzory VAT-5, VAT-5UE oraz VAT-Z. Rozporządzenie wprowadzające nowe wzory VAT wchodzi w życie 1 kwietnia 2020 r.

Nowy wzór VAT-R i innych druków dot. rejestracji podatników VAT od 1 kwietnia 2020 r.

Minister finansów przygotował projekt rozporządzenia z nowymi drukami dotyczącymi procedury rejestracji podatników VAT, dostosowanymi do przepisów wprowadzających nowy JPK_VAT z deklaracją. Nowe wzory dokumentów związanych z rejestracją w zakresie VAT (tj. VAT-R, VAT-5, VAT-5UE, VAT-Z) będą obowiązywać od 1 kwietnia 2020 r.

Wirtualne biura mają problem z rejestracją VAT

Przedsiębiorstwo, które wskazuje siedzibę w tzw. wirtualnym biurze, naraża się na odmowę rejestracji jako podatnik VAT. Ubiegłoroczny wyrok NSA wskazuje, że skarga kasacyjna z takiego tytułu nie zasługuje na uwzględnienie. Natomiast Ministerstwo Finansów przekonuje, że w obecnych przepisach podatkowych nie występuje opisywane pojęcie.

Wykreślenie podatnika z rejestru VAT tylko decyzją administracyjną

Kolejne wojewódzkie sądy administracyjne orzekają, że urzędnicy skarbowi nie mogą wykreślać podatników VAT z rejestru podatników bez wydania decyzji administracyjnej. Wykreślenie podatnika z rejestru bez wydania decyzji administracyjnej jest bezskuteczne.

Nowy wykaz podatników VAT (tzw. biała lista) - jak sprawdzić kontrahenta

Od 1 września 2019 r. zacznie funkcjonować tzw. biała lista podatników VAT, czyli wykaz informacji o podatnikach podatku VAT (czynnych, podmiotów wykreślonych z rejestru podatników VAT i tych, którym odmówiono rejestracji). Wykaz ten pomoże przedsiębiorcom skutecznie i szybko weryfikować kontrahentów. Ważną informacją, którą będzie można sprawdzić w tym wykazie będzie też numer rachunku bankowego kontrahenta (podatnika VAT).

MF udostępniło API Wykazu podatników VAT

9 sierpnia 2019 r. Ministerstwo Finansów udostępniło opis interfejsu programistycznego API Wykazu podatników VAT, tj. wykazu podmiotów zarejestrowanych, niezarejestrowanych oraz wykreślonych i przywróconych do rejestru VAT. Interfejs programistyczny API jest obecnie w fazie testów wewnętrznych, dlatego też może jeszcze ulec zmianom. Specyfikacja API oraz adres środowiska testowego zostaną udostępnione do 22 sierpnia 2019 r.

Obowiązek rejestracji do VAT - zmiany od 1 września 2019 r.

Od 1 września 2019 r. zostanie ograniczona możliwość korzystania ze zwolnienia z VAT ze względu na wysokość obrotów. Z tego zwolnienia nie będą mogli korzystać podatnicy, bez względu na wysokość sprzedaży, gdy prowadzą sklepy internetowe m.in. z preparatami kosmetycznymi, komputerami, sprzętem gospodarstwa domowego. Zakaz korzystania ze zwolnienia będzie dotyczył również sklepów stacjonarnych sprzedających części samochodowe i do motocykli. Ze zwolnienia nie skorzystają także podatnicy świadczący usługi ściągania długów, w tym faktoringu. Oznacza to obowiązek złożenia zgłoszenia rejestracyjnego VAT-R lub jego aktualizacji zasadniczo do 31 sierpnia 2019 r.

Elektroniczny wykaz podatników VAT (white list)

Od 1 września 2019 r. zacznie funkcjonować jeden elektroniczny wykaz podatników VAT (tzw. biała lista podatników VAT- white list). Wykaz ten będzie prowadzony przez Szefa Krajowej Administracji Skarbowej i znajdą się w niej podmioty zarejestrowane jako czynni lub zwolnieni podatnicy VAT (w tym podmioty, których rejestracja jako podatników VAT została przywrócona) oraz podmioty w odniesieniu do których naczelnik urzędu skarbowego nie dokonał rejestracji albo które wykreślił z rejestru jako podatników VAT. Wykaz ten będzie udostępniany w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie internetowej Ministra Finansów. W rozmowie z infor.pl Wojciech Śliż, dyrektor Departamentu Podatku od Towarów i Usług w Ministerstwie Finansów i jego zastępca Zbigniew Makowski przybliżają nowe przepisy w tym zakresie.

Nowe sankcje i obowiązki dla podatników VAT

Dane o numerach rachunków bankowych będzie zawierać tzw. biała lista podatników VAT. Nowelizacja ustawy o VAT (oraz niektórych innych ustaw) w tym zakresie została opublikowana w Dzienniku Ustaw z 31 maja 2019 r. (poz. 1018). Zmiany wejdą w życie co do zasady od 1 września 2019 roku ale sankcje będą obowiązywać od 1 stycznia 2020 r.

Zakładamy własną firmę – obowiązki wobec ZUS i urzędu skarbowego

Założenie i prowadzenie działalności gospodarczej może dla wielu osób wydawać się trudne i skomplikowane, chociaż w rzeczywistości jest zupełnie inaczej. Możliwe, że to opinie znajomych, którzy mają złe doświadczenia lub informacje płynące z mediów mogą kształtować takie przekonania. Jednak w mojej opinii nie należy się nimi sugerować. Na pewno trzeba w pierwszej kolejności pamiętać o związanych ze startem naszego biznesu obowiązkach rejestracyjnych wobec ZUS i urzędu skarbowego.

Instrukcja rozliczeń VAT - metoda kasowa

Metodą kasową może się rozliczać wyłącznie tzw. mały podatnik VAT, który taką metodę rozliczeń VAT wybierze. Na czym polega metoda kasowa rozliczeń VAT i jak ją prawidłowo stosować?

Wystawianie faktur przez niezarejestrowanego podatnika - skutki w VAT

Ustawa o podatku od towarów i usług (dalej jako ustawa o VAT) nakłada na podatnika obowiązek rejestracji poprzez złożenie wniosku rejestracyjnego do naczelnika urzędu skarbowego. Jednakże w praktyce taka procedura okazuje się czasochłonną. Wobec tego podatnik często pozostaje w niepewności odnośnie możliwości wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu przed uzyskaniem statusu czynnego podatnika VAT, a w konsekwencji także prawa do wystawiania faktur z odpowiednią stawką VAT.

Odliczenie VAT od zakupów dokonanych przed rejestracją

Ustawodawca nie pozbawia podatnika prawa do dokonania odliczenia VAT od zakupów poczynionych przed rejestracją do celów VAT. Warunkiem jest by zakupione towary i usługi były wykorzystywane do bieżącej (lub przyszłej) działalności opodatkowanej. W celu realizacji tego prawa konieczne jest również dopełnienie obowiązku rejestracji jako podatnika VAT.

Zwolnienie z VAT dla podmiotów leczniczych a rejestracja jako czynny podatnik VAT

Podmiot leczniczy nie musi być zarejestrowany jako czynny podatnik VAT, aby korzystać ze zwolnienia w VAT. Tak wynika z interpretacji indywidualnej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 23 kwietnia 2018 r. (0112-KDIL2-1.4012.116.2018.1.SS).

Obowiązek wystawiania faktur

Zgodnie z obecnym stanem prawnym wszyscy podatnicy dokumentują sprzedaż dowodem nazywanym „faktura” jako potwierdzenie dokonania transakcji. Dotyczy to również podatników, którzy zarejestrowani są jako zwolnieni z VAT oraz niezarejestrowani do VAT, którzy wystawiali dokumenty o nazwie „Rachunek” - obecnie zastępują go fakturą.

Podatnik ma prawo odliczenia VAT z tytułu zakupów od podatników uznanych za „nieaktywnych” – wyrok TSUE

Wyrok TSUE w sprawie Paper Consult (C 101/16) z 19 października 2017 r., dotyczący prawa do odliczenia VAT od podatników „nieaktywnych”, tak jak się można było spodziewać uwzględnia opinię Rzecznika Generalnego. Rzecznik wypowiadając się czerwcu br. w sprawie pytań prejudycjalnych, wniesionych przez rumuński sąd wskazał bowiem, że dyrektywa 2006/112 stoi na przeszkodzie przepisom państw UE, które przewidują odmowę odliczenia z tego tylko powodu, że podatnik, od którego nabyto towary lub usługi, został uznany za „nieaktywnego". Powyższe potwierdził również TSUE w orzeczeniu z 19 października 2017 r.

Adnotacje na dokumentach sprzedażowych

Podatnicy zobowiązani są do umieszczania określonych adnotacji na niektórych dokumentach sprzedażowych, zależnych od posiadanego rodzaju statusu podatnika. Adnotacje te muszą być umieszczone na fakturze w sposób czytelny i nie przysłaniający innych ważnych elementów zawartych na dokumencie.

Jakie są zasady rejestracji spółki zagranicznej na VAT

Polskie przepisy podatkowe dają możliwość rejestracji na potrzeby podatku od towarów i usług w Polsce także w przypadku podmiotów zagranicznych. Jakie dokumenty są niezbędne w celu dokonania takiej rejestracji?

Założenie jednoosobowej działalności gospodarczej w trzech krokach

Wiele osób chcących spróbować swoich sił w biznesie decyduje się na założenie jednoosobowej działalności gospodarczej. Prowadzenie firmy oznacza wykonywanie czynności na własny rachunek i na własne ryzyko, co z jednej strony oznacza nieograniczoną odpowiedzialność i więcej obowiązków, ale z drugiej daje poczucie swobody, możliwość zarządzania swoim czasem i podejmowania decyzji.

Oddział przedsiębiorcy zagranicznego – zasady rejestracji i opodatkowania

Oddział przedsiębiorcy zagranicznego to forma prawna prowadzenia działalności gospodarczej zarezerwowana dla podmiotów zagranicznych, które chcą otworzyć oddział swojej firmy w Polsce. Jak prawidłowo dokonać rejestracji oddziału w KRS oraz do celów podatkowych?

Transakcje z podmiotami wykreślonymi z rejestru VAT a prawo do odliczenia

Z początkiem tego roku weszły w życie znowelizowane przepisy ustawy o VAT, na mocy których organy podatkowe uzyskały większą swobodę w wykreślaniu podatników z rejestru VAT. Rozszerzenie katalogu przesłanek do wykreślenia zaowocowało usunięciem prawie 50 tys. podmiotów z ewidencji, co ma istotny wpływ na kształtowanie się stosunków gospodarczych pomiędzy jednostkami.

Odliczenie VAT od zakupów dokonanych przed rejestracją jako podatnik VAT

W praktyce gospodarczej często dochodzi do sytuacji, w których przyszły podatnik dokonuje zakupów jeszcze przed zarejestrowaniem swojej działalności. Czy istnieje możliwość odliczenia podatku od towarów i usług jeszcze przed momentem rejestracji jako podatnik VAT? W jaki sposób dokonać rozliczenia?

Rejestracja do VAT-UE konieczna także przy zakupach spoza UE

Wskutek rozwoju Internetu i handlu on-line polscy przedsiębiorcy coraz chętniej dokonują zakupów z zagranicy – nawet spoza Unii Europejskiej. Strony WWW często są przygotowane także w wersji polskiej i o tym, że dostawcą nie jest polski podmiot przedsiębiorca dowiaduje się już po otrzymaniu faktury. Właśnie dlatego, zanim zdecydujemy się na zakup towaru lub usługi, warto sprawdzić kontrahenta. To pozwoli dopełnić wszystkich niezbędnych formalności – jak np. obowiązkowa rejestracja do VAT-UE – i prawidłowo rozliczyć daną transakcję.

Świadczenie usług na rzecz podmiotu zagranicznego a podatek VAT

Polscy przedsiębiorcy coraz częściej w ramach swojej działalności gospodarczej świadczą usługi na rzecz podmiotów zagranicznych. W jaki sposób prawidłowo rozliczać podatek VAT w przypadku, gdy usługa świadczona jest poza granicami naszego kraju?

Kiedy podatnik VAT UE może zostać wykreślony z rejestru podatników

Podatnik dokonujący wewnątrzwspólnotowych nabyć lub dostaw towarów, zarejestrowany jako podatnik VAT UE, może zostać wykreślony z rejestru podatników w kilku przypadkach. Jednym z takich przypadków, skutkującym utratą statusu podatnika, jest brak składania informacji podsumowujących VAT UE przez kolejne trzy miesiące.

Sprawdź kontrahenta i uniknij sankcji VAT

W styczniu fiskus wykreślił z rejestru podatników VAT kilka tysięcy firm. W związku z tym, przedsiębiorcy zasadnie zwrócili uwagę na potrzebę weryfikacji, czy ich kontrahenci są wciąż zarejestrowani jako podatnicy VAT. Zarówno dokonanie transakcji krajowej, jak i wewnątrzwspólnotowej z kontrahentem niezarejestrowanym na VAT lub VAT-UE może rodzić poważne konsekwencje. Jeszcze bardziej dotkliwe skutki może spowodować wymiana handlowa z podmiotem nieistniejącym.

Zawieszenie działalności nie zawsze pozbawi prawa do odliczenia VAT

Od 1 stycznia 2017 r., gdy podatnik zawiesi wykonywanie działalności gospodarczej na okres co najmniej sześciu miesięcy, zostanie tymczasowo wykreślony z rejestru podatników VAT (art. 96 ust. 9a pkt 1 ustawy o VAT). W rezultacie podatnik ten jest pozbawiony możliwości korzystania z prawa do odliczenia ze względu na brzmienie art. 88 ust. 4 ustawy o VAT.

Rejestracja podatników VAT 2017 - nowe uprawnienia organów podatkowych

Rok 2017 przynosi ważne zmiany w zakresie przepisów dotyczących rejestracji podatników VAT.

Kto może skorzystać ze zwolnienia z VAT w 2017 r.?

Przedsiębiorcy, których sprzedaż w 2016 r. nie przekroczyła 200 tys. zł, mogą skorzystać ze zwolnienie z VAT w 2017 r. W przypadku gdy w tym limicie zmieścili się też ci, którzy w ubiegłym roku przekroczyli stary limit (150 tys. zł) i musieli się zarejestrować jako podatnicy VAT czynni, mogą obecnie powrócić do zwolnienia. W tym celu muszą dokonać aktualizacji statusu w VAT do 9 stycznia.

Nowe wzory dokumentów związanych z rejestracją podatników VAT

Od 1 stycznia 2017 r. obowiązuje nowy wzór zgłoszenia rejestracyjnego w zakresie podatku od towarów i usług VAT-R(13) oraz pozostałych dokumentów związanych z rejestracją podatników, tj. VAT-5(2), VAT-5UE(2), VAT-Z(5).

VAT-R (wersja 12) – jak wypełnić zgłoszenie rejestracyjne w VAT

Zgłoszenie rejestracyjne w zakresie podatku od towarów i usług na druku VAT-R wypełniają podmioty chcące zarejestrować się jako podatnicy VAT (czynni lub zwolnieni) lub podatnicy VAT, którzy chcą zaktualizować informacje wcześniej wskazane w tym zgłoszeniu.

Deklaracje VAT i terminy płatności podatku

Do podstawowych deklaracji w podatku od towarów i usług należą deklaracje VAT-7, VAT-7K i VAT-7D. Poza tymi deklaracjami mamy jeszcze szereg dokumentów związanych z tym podatkiem. W artykule prezentujemy najważniejsze dokumenty oraz wskazujemy zasady dotyczące terminów płatności podatku.

Jak przejść na kwartalne rozliczenie VAT

Wielu przedsiębiorców korzysta z comiesięcznego sposobu rozliczania podatku VAT. Przepisy dają jednak firmom możliwość skorzystania z przywileju, jakim jest płacenie podatku tylko 4 razy w roku. Przejście na kwartalne rozliczanie podatku VAT może się wiązać z korzyściami – szczególnie, jeśli przedsiębiorca prowadzi swoją księgowość samodzielnie.

Składanie i aktualizacja formularza VAT-R

Przedsiębiorca będący osobą fizyczną składa formularz VAT-R w momencie rejestracji pierwszej działalności gospodarczej. Natomiast aktualizacja formularza VAT-R będzie konieczna przy zmianie adresu zamieszkania. Nie trzeba go jednak składać w związku ze zmianami właściwości miejscowej urzędów skarbowych (obowiązującymi od początku 2016 r.), gdyż zostały narzucone odgórnie przez ustawodawcę.

IFK poleca: Ustawowa zmiana urzędów skarbowych nie wymaga składania VAT-R

Formularz VAT-R przedsiębiorca będący osobą fizyczną składa nie tylko przy rejestracji pierwszej działalności gospodarczej – może się zdarzyć, że jego aktualizacja będzie konieczna przy zmianie adresu zamieszkania. Nie trzeba go natomiast składać w związku z tegorocznymi zmianami właściwości miejscowej urzędów skarbowych, gdyż zostały narzucone odgórnie przez ustawodawcę.

Czy warto być VAT-owcem?

Zostanie podatnikiem VAT jest dla wielu przedsiębiorców decyzją w pełni dobrowolną. Jeśli nie przekroczono limitu przychodów albo wykonywana działalność nie jest odgórnie zobligowana do rejestracji, nie ma takiego obowiązku. Warto jednak sprawdzić, jakie korzyści może przynieść rejestracja do VAT.

Jak zmienić urząd w sprawach podatku VAT po 1 stycznia 2016 r.

Po zmianach w zakresie właściwości miejscowej urzędów, które obowiązują od 1 stycznia 2016 roku, wystarczy obecnie wynająć biuro w innym mieście, aby zmienić swój urząd w sprawach podatku VAT. Nowelizacja może więc przyczynić się do zwiększenia liczby podatników VAT zmieniających właściwość organu podatkowego. Według urzędników nie powinno to jednak sparaliżować działalności urzędów.

Zmiany właściwości urzędu dla celów VAT w 2016 roku

Początek roku 2016 przyniesie kolejne zmiany podatkowe. Jedna z tych zmian dotyczyć będzie właściwości urzędu skarbowego dla celów VAT. Niektórzy z podatników będą zobowiązani do zmiany dotychczasowego urzędu. Zobaczmy, jaka będzie zasada ustalenia urzędu, do którego składane będą deklaracje rozliczeniowe VAT-7 i VAT-7K.

Właściwość organów podatkowych w zakresie VAT od 2016 roku

Ministerstwo Finansów poinformowało, że z dniem 1 stycznia 2016 r. ulega zmianie podstawowa zasada określania właściwości organów podatkowych w zakresie podatku VAT. Właściwość organów podatkowych będzie co do zasady ustalana na ogólnych zasadach wynikających z Ordynacji podatkowej, tj. ze względu na siedzibę podatnika, jeżeli podatnik jest osoba prawną lub jednostką niemającą osobowości prawnej, oraz ze względu na miejsce zamieszkania, jeżeli podatnik jest osobą fizyczną.

IFK poleca: Właściwość urzędów skarbowych dla rozliczeń VAT

Od 1 stycznia 2016 r. miejsce prowadzenia działalności nie będzie decydować o ustaleniu właściwości urzędu do rozliczeń VAT. Podatnicy będą rozliczać VAT w urzędzie właściwym według miejsca zamieszkania lub siedziby. Oznacza to, że dla rozliczeń VAT i podatku dochodowego będzie to ten sam urząd.

IFK poleca: Od 2016 r. zgłoszenie VAT-R na nowym formularzu

Resort finansów opublikował projekt rozporządzenia w sprawie wzorów dokumentów związanych z rejestracją podatników w zakresie podatku od towarów i usług. Projektowane przepisy wprowadzają nowy wzór zgłoszenia rejestracyjnego VAT-R.

Kiedy urząd skarbowy może wykreślić podatnika VAT z rejestru?

Jeśli przedsiębiorca nie złoży kilku deklaracji podatkowych, a urząd skarbowy stwierdzi, że pod wskazanym adresem nie ma śladów jego działalności, może wykreślić go z rejestru. Bez wydawania decyzji i informowania o tym.

Zasady dołączania pełnomocnictwa do zgłoszeń aktualizacyjnych NIP-2

Spółka nie postępuje prawidłowo traktując aktualizację informacji NIP-2 jak deklarację w myśl przepisów Ordynacji podatkowej i tym samym składając jedno pełnomocnictwo (wraz z jednorazowo dokonaną zapłatą za nie) do wielokrotnego podpisywania aktualizacji informacji na podstawie formularza NIP-2. W analizowanej sprawie pełnomocnik spółki ma bowiem obowiązek dołączania każdorazowo pełnomocnictwa do składanych zgłoszeń aktualizacyjnych (NIP-2).

Rejestracja gospodarstwa jako czynnego podatnika VAT – problemy praktyczne

Szczególne procedury dla rolników przewidziane w ustawie o VAT miały ograniczyć wymogi formalne dla rolników, zwolnić ich z podstawowych obowiązków formalnych, obejmujących podatników opodatkowanych na zasadach ogólnych a jednocześnie zapewnić zwrot podatku naliczonego zapłaconego przy zakupie środków produkcji. Te wszystkie zadania wypełnia ryczałtowy system zwrotu.

Potwierdzenie zgłoszenia VAT-R nie będzie konieczne od 2015 roku

Od 2015 roku zniesiony ma zostać obowiązek obligatoryjnego uzyskiwania potwierdzenia zgłoszenia rejestracyjnego VAT-R. Zmiany w tym zakresie przewiduje przygotowany przez rząd projekt ustawy o ułatwieniu wykonywania działalności gospodarczej, który 22 lipca 2014 r. miał swoje pierwsze czytanie na posiedzeniu Sejmu.

REKLAMA