Czy w świetle ostatnich zmian w ustawie o rachunkowości i rozporządzeniu Ministra Finansów z 28 lipca 2006 r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych zmiana w opisie konta 221 oznacza, że powinno się dokonywać w księdze urzędu przypisu wszystkich dochodów gminy, bez wyjątku, a nie księgować wpływu bezpośrednio na koncie 750 (w organie konto 901)? Jeśli tak, to proszę o podpowiedź, czy przypisywać (i odpisywać) dochody w momencie wpływu na konto, czy przypisywać na dany rok wartość dotacji i subwencji wynikającą z planu? Wreszcie, czy można stosować jakieś uproszczenia? Nadmieniam, że urząd ma jedno konto bankowe (dla gminy i urzędu jako jednostki budżetowej).
Wystąpiłam o zwrot VAT w terminie 180 dni w miesiącu, w którym dokonaliśmy korekty sprzedaży (zwrot zaliczki - KFV oczywiście podpisana przez kontrahenta). Wystąpił wtedy ujemny VAT należny. Nie było VAT naliczonego. Rozmawiałam w KIP - powiedziano mi, że można tak zrobić. Po 5 miesiącach US przeprowadził kontrolę i w protokole napisano, że nie mogłam wystąpić o zwrot, bo nie było czynności opodatkowanej - tj. sprzedaży. A przecież w art. 88 ust. 3a ustawodawca wyraźnie wymienia przypadki, które nie stanowią podstawy do obniżenia podatku oraz zwrotu różnicy, i nie wymienia faktur korygujących jako takich. Co mam zrobić?