Jak powinnam rozliczyć zamortyzowane kwoty (raty amortyzacyjne) notebooka, którego zakupiłam w październiku 2006 r., zaliczyłam do środków trwałych i amortyzowałam. Po drugiej awarii zażądałam zwrotu gotówki, którą otrzymałam wraz z fakturą korygującą. Problemem dodatkowym jest zakup oprogramowania u innego dostawcy w wersji OEM (czyli tylko do jednego komputera), które zakwalifikowałam jako wydatek na ulepszenie. Amortyzowane kwoty są więc większe, niż wynikałyby z faktury zakupu samego komputera.
Spółka partnerska radców prawnych składa się z trzech osób, z których dwie wniosły wkład pieniężny w tej samej wysokości, a trzecia - budynek. Wspólnicy postanowili, że przychód będzie przypisywany każdemu z partnerów w zależności od uzyskanych przez niego w danym miesiącu wpływów, zaś koszty dzielone będą zawsze po równo. Czy tego rodzaju rozliczenia są poprawne pod względem podatkowym? Czy wspólnik, który wniósł budynek, może zaliczyć do własnych kosztów podatkowych całość odpisów amortyzacyjnych?
Spółka jest producentem pasz i pokarmu dla zwierząt. Od niedawna oprócz odbiorców krajowych podpisaliśmy 3-letni kontrakt z firmą niemiecką. Dostarczamy im towar, natomiast oni sprzedają go we własnym zakresie. Nie są jednak żadnymi pośrednikami. Raz na kwartał wystawiają nam fakturę na prowizję od sprzedaży. To taki dodatkowy bonus, na który się zgodziliśmy i mamy to zapisane w kontrakcie. Ponieważ prowizji tej nie można połączyć z konkretną dostawą, nie bardzo wiemy, w jaki sposób to udokumentować, tym bardziej że jest to jakby usługa. Czy w takiej sytuacji powinniśmy wystawić fakturę wewnętrzną i rozliczyć to jako import usług?