Klient zażądał zwrotu pieniędzy, ponieważ towar, który u nas kupił, okazał się wadliwy. Sprzedaż została zaewidencjonowana na kasie fiskalnej. Klient nie ma jednak paragonu. Nie ma wątpliwości, że towar kupił u nas, tym bardziej że tylko nasz sklep jest przedstawicielem tego producenta, a ponadto jest to nasz stały klient. Nie chcielibyśmy z nim zatargu, tym bardziej że liczymy na dalszą współpracę. Czy możemy w takiej sytuacji skorygować obrót na kasie?
Prowadzę od niedawna księgowość spółki z o.o. W księgach widnieje saldo kapitału z aktualizacji środków trwałych w kwocie 10 253,80 zł. W wyniku przeprowadzonej w tym roku inwentaryzacji (inwentaryzacja środków trwałych przeprowadzana jest tu raz na 4 lata, ponieważ jest to teren zamknięty, strzeżony) stwierdziliśmy, że środki trwałe, których dotyczy kapitał z aktualizacji, są całkowicie umorzone, a niektóre sprzedane lub zlikwidowane. Czy i jak należy rozliczyć kapitał z aktualizacji? Jak go ewidencjonować i wykazywać po rozliczeniu - jako kapitał zapasowy czy rezerwowy?