REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Działalność gospodarcza, JPK_VAT

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Zakaz handlu w niedzielę - ustawa

Zakaz handlu w niedzielę. W piątek 2 września 2016 r. ma zostać złożony w Sejmie, przygotowany przez NSZZ "Solidarność" obywatelski projekt ustawy przewidujący ograniczenie handlu w niedziele. Zakaz handlu nie będzie dotyczył m.in. stacji benzynowych, kwiaciarni, piekarni i aptek. Rząd patrzy na tę inicjatywę "z zainteresowaniem, jak na każdą inicjatywę obywatelską".

Możliwość zastosowania podatku liniowego a usługi świadczone na rzecz pracodawcy

Podatnik prowadzący działalność gospodarczą, nie świadczący w jej ramach na rzecz obecnego pracodawcy usług tożsamych z czynnościami, które wykonuje w ramach stosunku pracy, może opodatkować dochody uzyskiwane z prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej tzw. podatkiem liniowym na zasadach określonych w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych, pod warunkiem wybrania tej formy opodatkowania w stosownym, określonym przepisami prawa terminie.

Jaki jest średni czas oczekiwania na zapłatę faktury

Średni czas oczekiwania na zapłatę faktury wynosi obecnie 3 miesiące. To 17 dni krócej niż w I kwartale tego roku – wynika z badania „Portfel należności polskich przedsiębiorstw”. Odsetek przeterminowanych faktur spadł do 20,8 proc., w dalszym ciągu jednak z problemem tym walczy wiele firm.

Jednolity Plik Kontrolny - pierwsze doświadczenia podatników

Eksperci PwC zauważają, że przygotowanie się przez podatników do wysyłania ewidencji VAT w formacie JPK zajęło im dużo czasu poświęconego na analizy, dostosowanie systemów informatycznych i przygotowanie danych pozwalających na wywiązanie się z tego obowiązku. Z danych zebranych przez PwC w trakcie wysyłki ponad 100 struktur JPK na rzecz klientów wynika, że nie dochodziło do żadnych poważniejszych problemów technicznych po stronie środowiska informatycznego Ministerstwa Finansów. Zdaniem ekspertów podatnicy mieli stosunkowo mało czasu na przygotowanie się do obowiązków wynikających z JPK.

REKLAMA

Remanent likwidacyjny - opodatkowanie VAT

Trybunał Sprawiedliwości UE uznał polskie przepisy nakazujące podatnikowi opodatkować towary, które pozostały na dzień likwidacji działalności, nawet gdy minął okres korekty, za zgodne z dyrektywą (wyrok z 16 czerwca 2016 r. w sprawie C-612/13). Zdaniem Trybunału obowiązek opodatkowania według przepisów dyrektywy zależy tylko od tego, czy przy nabyciu lub wytworzeniu towaru przysługiwało prawo do odliczenia VAT. Taki warunek wynika również z art. 14 ustawy o VAT.

Zwolnienie z obowiązku ewidencji za pomocą kasy rejestrującej - podmiot leczniczy (NZOZ)

Bezwzględny obowiązek ewidencjonowania przy zastosowaniu kasy rejestrującej usług w zakresie opieki medycznej świadczonej przez lekarzy i lekarzy dentystów wykonywanych na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej lub na rzecz rolników ryczałtowych nie obejmuje usług świadczonych przez podmioty lecznicze w formie Niepublicznego Specjalistycznego Zakładu Opieki Zdrowotnej (NZOZ).

Zorganizowanie konkursu z nagrodami - skutki podatkowe

W celu zwiększenia sprzedaży przedsiębiorcy niejednokrotnie organizują różnego rodzaju akcje promocyjne dla swoich kontrahentów, dystrybutorów, sprzedawców i ich pracowników. Akcje tego rodzaju mogą przybrać formę sprzedaż premiowej, sprzedaży za złotówkę, programu motywacyjnego, a także konkursu. Jakie konsekwencje podatkowe wiążą się z przeprowadzeniem konkursu z nagrodami?

Określenie podstawy opodatkowania w drodze oszacowania w PIT

Organ podatkowy szacuje podstawę opodatkowania w przypadku, gdy dane wynikające z ksiąg podatkowych nie pozwalają na jej określenie, albo w ogóle brak jest ksiąg lub innych danych niezbędnych do określenia prawidłowej wysokości podatku.

REKLAMA

Przedłużenie terminu składania JPK_VAT

Minister Finansów podpisał rozporządzenie w sprawie przedłużenia terminu do przekazywania informacji o prowadzonej ewidencji w VAT (plik JPK_VAT) wydane w związku ze zgłaszanymi przez podmioty realizujące istotne zadania publiczne trudnościami w dostosowaniu się od 1 lipca 2016 r. do tego wymogu. Rozporządzenie zostało przekazane do publikacji w Dzienniku Ustaw.

Mija termin przesyłania ewidencji VAT w formacie JPK

Duzi przedsiębiorcy (oraz podatnicy VAT niebędący przedsiębiorcami, ale spełniający kryteria uznania ich za duże podmioty) w sierpniu po raz pierwszy powinni przesłać Ministrowi Finansów informacje o prowadzonych ewidencjach zakupu i sprzedaży VAT. Informacja obejmuje lipcową ewidencję zakupu i sprzedaży VAT i należy ją złożyć do 25 sierpnia. Informację tę należy przekazać w formie elektronicznej odpowiadającej strukturze tzw. Jednolitego Pliku Kontrolnego.

Raportowanie JPK – wymagania i kary

Od 1 lipca 2016 r. obowiązują przepisy obligujące duże firmy do comiesięcznego przesyłania fiskusowi ewidencji VAT w formie Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK). Największe firmy pierwszy raport JPK muszą przesłać już do 25. sierpnia. Niedopełnienie tego obowiązku wiąże się z konsekwencjami finansowymi. Sektor małych i średnich przedsiębiorstw na przystosowanie swoich systemów księgowo-rachunkowych do wymogów JPK ma czas do końca roku.

Check-lista JPK – co sprawdzić przed wysłaniem

Do 25 sierpnia 2016 roku przedsiębiorstwa, które zatrudniają przynajmniej 250 osób lub też spełniają kryteria wartościowe dla dużych firm muszą przesłać obligatoryjnie do urzędów skarbowych Jednolity Plik Kontrolny zawierający ewidencję sprzedaży i zakupu VAT. Dodatkowo firmy muszą być przygotowane na przedstawienie struktur obejmujących księgi rachunkowe, magazyny, faktury VAT, podatkową księgę przychodów i rozchodów oraz ewidencję ryczałtową na żądanie organów podatkowych. Obowiązek sporządzania struktur JPK „Wyciąg bankowy", chociaż teoretycznie wciąż spoczywa na podatniku, w praktyce został już przerzucony na banki.

Przedłużenie do 31 stycznia 2017 r. terminu przesyłania JPK dla podmiotów sektora publicznego

Nastąpi przedłużenie terminu realizacji obowiązku comiesięcznego przesyłania informacji o ewidencji VAT (JPK_VAT) przez podmioty działające w szeroko rozumianym sektorze publicznym. Podmiotom tym zostanie wydłużony do 31 stycznia 2017 r. termin przekazywania informacji o prowadzonej ewidencji, za miesiące, które przypadają od 1 lipca 2016 r. do 31 grudnia 2016 r.

Aplikacja do wysyłania plików JPK do systemu Ministerstwa Finansów

Ministerstwo Finansów w dniu 19 sierpnia 2016 r. uruchomiło aplikację do wysyłania plików Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK). Aplikacja pozwala podatnikom, zobowiązanym do comiesięcznego wysyłania danych zawierających ewidencje zakupu i sprzedaży VAT (JPK_VAT), na wypełnienie tego obowiązku wobec fiskusa.

Ulgi podatkowe dla firm, pieniądze dla uczelni za współpracę z biznesem

Rząd przyjął projekt tzw. "małej" ustawy o innowacyjności, która ma przyspieszyć współpraca między uczelniami a przedsiębiorcami. Firmy będą mogły liczyć na ulgi podatkowe, a uczelnie – na dodatkowe środki i ułatwienia w prowadzeniu innowacyjnej działalności. Jarosław Gowin, minister nauki i szkolnictwa wyższego argumentuje, że spadek polskich uczelni do piątej setki światowego rankingu to dowód na to, że potrzeba reform.

Utrata prawa do ryczałtu ewidencjonowanego od działalności osobistej - czy dotyczy też spółki cywilnej?

Prawo do opłacania zryczałtowanego podatku można stracić, jeśli przychody podatnika przekroczą 150 tys. euro albo jeśli podatnik zajmie się działalnością, która jest wykluczona z takich rozliczeń. Jednak czasem przedsiębiorcy poza własnym biznesem prowadzą ze wspólnikami spółki cywilne, które również rozliczane są na zasadach uproszczonych. Czy utrata prawa do ryczałtu od działalności osobistej oznacza także koniec takiego rozliczania spółki?

Jak rozliczyć sprzedaż nieruchomości wykorzystywanej dla potrzeb firmowych

W przypadku gdy podatnik dokonuje sprzedaży nieruchomości, którą wykorzystywał dla potrzeb prowadzonej działalności gospodarczej, może pojawić się wątpliwość jak prawidłowo należy rozliczyć podatkowo taką transakcję.

Zakaz sprzedaży e-papierosów niepełnoletnim

E-papierosów nie będzie można używać w miejscach, w których obowiązuje zakaz palenia, np. na przystankach i w szkołach. Zakazane będzie udostępnianie i sprzedaż papierosów elektronicznych i pojemników z płynem osobom poniżej 18 lat. Nie będzie też można kupić e-papierosów i pojemników zapasowych w automatach.

Uproszczenie procedur sprostowania i wykreślenia wpisu w CEIDG

Tegoroczna nowelizacja ustawy o swobodzie działalności gospodarczej wprowadziła szereg istotnych zmian w zakresie wpisów do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Zmiany pojawiły się m.in. w uproszczeniu procedur dotyczących sprostowania lub wykreślenia wpisu, automatycznym wykreślaniu z rejestru w przypadku niezłożenia w terminie wniosku o wznowienie działalności oraz umożliwieniu niedoszłym przedsiębiorcom rezygnacji z wpisu przed rozpoczęciem wykonywania przez nich działalności gospodarczej, zniesieniu opłaty za udostępnianie danych z ewidencji.

Loterie pieniężne i fantowe na portalach społecznościowych niezgodne z prawem?

Prowadzenie działalności w zakresie loterii pieniężnych stanowi monopol państwa. Zdaniem ministra finansów obowiązek dokonania zgłoszenia planowanej loterii fantowej do właściwego organu Służby Celnej nie stanowi nadmiernego obciążenia dla organizatora. Natomiast urządzanie gier hazardowych w Internecie, będzie objęte monopolem Państwa. Monopol nie będzie dotyczył zakładów wzajemnych i loterii promocyjnych. Projekt ustawy o zmianie ustawy o grach hazardowych 2 sierpnia 2016 r. wpłynął do Sejmu.

Źródła pozyskiwania kapitału zewnętrznego dla firmy

Każde przedsiębiorstwo, prędzej czy później, musi zdecydować skąd wziąć kapitał na dalsze inwestycje. Dzieje się tak, ponieważ w pewnym momencie środki własne przestają być wystarczające, o ile oczywiście myśli się o rozwoju a nie o utrzymaniu osiągniętego etapu. Na decyzję o wyborze źródła finansowania wpływ ma nie tylko stopień rozwoju spółki i jej potrzeby kapitałowe, ale również to, jak bardzo właściciele gotowi są podzielić się władzą w firmie.

JPK_VAT, ewidencja VAT – wyjaśnienia Ministerstwa Finansów

Ministerstwo Finansów opublikowało 28 lipca 2016 r. kilkadziesiąt swoich odpowiedzi i wyjaśnień na pytania podatników przede wszystkim z zakresu JPK_VAT i struktury ewidencji sprzedaży VAT. Prezentujemy poniżej te pytania i odpowiedzi.

MF: Faktury zakupu nie będą przekazywane w formacie JPK

Ministerstwo Finansów poinformowało 28 lipca 2016 r. w krótkim komunikacie, że podmioty, które prowadzą księgi podatkowe przy użyciu programów komputerowych, nie będą miały obowiązku przesyłania faktur VAT dokumentujących zakup w formacie JPK.

JPK - powiązania kapitałowe, a status przedsiębiorcy

Od pierwszego lipca 2016 r. obowiązują przepisy dotyczące Jednolitego Pliku Kontrolnego. Część przedsiębiorców już teraz zobowiązana jest do prowadzenia ksiąg przy użyciu jednolitej struktury JPK oraz do przekazywania organom podatkowym żądanych informacji drogą elektroniczną.

Obowiązek przesyłania ewidencji VAT – po raz pierwszy do 25 sierpnia

Duzi przedsiębiorcy (oraz podatnicy VAT niebędący przedsiębiorcami, ale spełniający kryteria uznania ich za duże podmioty) w sierpniu po raz pierwszy powinni przesłać Ministrowi Finansów informacje o prowadzonych ewidencjach zakupu i sprzedaży VAT. Informacja obejmuje lipcową ewidencję zakupu i sprzedaży VAT i należy ją złożyć do 25 sierpnia. Informację tę należy przekazać w formie elektronicznej odpowiadającej strukturze tzw. Jednolitego Pliku Kontrolnego.

JPK – z czym borykają się przedsiębiorcy?

Sezon wakacyjny w pełni, a te wakacje są niezwykle gorące. I to nie za sprawą pogody. Od 1 lipca 2016 r., na mocy art. 193a Ordynacji podatkowej, każdy duży przedsiębiorca zobowiązany jest do przekazywania na żądanie służb skarbowych danych podatkowych w formie elektronicznej tzw. Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK).

Czym charakteryzują się przedsiębiorcy z Pokolenia Y

Współczesna gospodarka w coraz większym stopniu zależna jest od nowej generacji przedsiębiorców (przedsiębiorców z Pokolenia Y), którzy napędzają rozwój i innowacyjność. Dlatego też firmy na całym świecie muszą rozumieć wzorce zachowań i potrzeby biznesowe tego pokolenia.

Zawieszenie działalności gospodarczej a składki ZUS

Możliwość zawieszenia prowadzonej działalności gospodarczej jest jednym z praw przysługujących przedsiębiorcy. Zawieszenie działalności pozwala na zredukowanie stałego finansowego obciążenia firmy, wstrzymując przede wszystkim konieczność odprowadzania składek ZUS.

Firmowe płatności powyżej 15 tys. zł tylko przez rachunek bankowy – od 1 stycznia 2017 r.

Od 1 stycznia 2017 r. płatności realizowane przez firmy, których wysokość przekracza 15 tys. zł, będą mogły być dokonywane tylko za pośrednictwem rachunku płatniczego, w przeciwnym wypadku nie będzie można ich zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu.

Zawieszenia działalności gospodarczej - skutki w VAT i PIT

W niektórych branżach okres wakacji może spowodować znaczne zmniejszenie liczby zamówień lub nawet zastój. W przypadku gdy przedsiębiorca pracuje samodzielnie, może czasowo zawiesić działalność gospodarczą, uwalniając się tym samym od obowiązku rozliczania podatku VAT oraz PIT.

Jak założyć i prowadzić spółdzielnię socjalną

Czym jest spółdzielnia socjalna? Ciekawym rozwiązaniem dla wszystkich, którzy cenią pracę dla społeczności, a materialne korzyści są dla nich kwestią drugorzędną. Spółdzielnia socjalna łączy w sobie cechy klasycznego przedsiębiorstwa oraz organizacji pozarządowej. Kto może założyć i jak prowadzić spółdzielnię socjalną?

Ponowna kontrola będzie zakazana

Do konsultacji społecznych trafił projekt wprowadzający ułatwienia w prowadzeniu działalności gospodarczej. To element pakietu 100 ułatwień, zapowiadanych przez wicepremiera Mateusza Morawieckiego. Jednym z komponentów pakietu są zmiany dotyczące kontroli.

Jak opodatkować wynajem majątku prywatnego w ramach działalności gospodarczej

Podatnicy, którzy chcą uzyskiwać dochody z tytułu wynajmowania składników majątku prywatnego, np. mieszkań czy samochodów, mają do wyboru dwie formy opodatkowania. Pierwsze rozwiązanie polega na zawieraniu umów najmu w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, drugie dotyczy, zawarcia umowy poza działalnością gospodarczą, wtedy mamy do czynienia z tzw. najmem prywatnym. Co warto wiedzieć, przed wyborem określonej formy opodatkowania?

Firma będzie trwać po śmierci przedsiębiorcy

Ministerstwo Rozwoju chce, aby firma prowadzona jako jednoosobowa działalność gospodarcza trwała nawet po śmierci przedsiębiorcy. I przez jakiś czas używała nadal jego danych oraz konta bankowego. Takie zapisy mają znaleźć się w ustawie o sukcesji przedsiębiorstwa osoby fizycznej, do której założenia zostały opublikowane. Nowe przepisy mają wejść w życie od 2018 roku.

Obieg dokumentacji w firmach będzie szybszy i tańszy

Firmy mogą zaoszczędzić co najmniej 60 proc. czasu na obsługę danego procesu po wprowadzeniu elektronicznych dokumentów. W ten sposób oszczędzają również koszty i usprawniają obsługę klienta. Wprowadzenie w pełni cyfrowego obiegu dokumentów będzie teraz łatwiejsze. Od 1 lipca zaczęło obowiązywać unijne rozporządzenie eIDAS ws. uznawania elektronicznych podpisów, a od 8 września do Kodeksu cywilnego zostanie wprowadzona forma elektroniczna czynności prawnej obok formy pisemnej.

Czy wydatki na utrzymanie psa przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów

Możliwość zaliczenia wydatków na zakup i utrzymanie psa do kosztów uzyskania przychodów zależy od tego z jakim rodzajem działalności mamy do czynienia. Nie powinno być wątpliwości, jeżeli przedsiębiorca prowadzi hodowlę psów lub np. gabinet zajmujący się „dogoterapią”. Czy istnieje natomiast taka możliwość w przypadku, jeśli posiada firmę, której przychody nie powstają w związku z posiadaniem czworonoga (np. zakład krawiecki czy warsztat samochodowy), ale pies pełni tam ważną funkcję, np. psa stróżującego?

Obniżenie kosztów dla przedsiębiorców prowadzących biura usług płatniczych

Rzecznik Praw Obywatelskich zwrócił się do resortu finansów z prośbą o zredukowanie obciążeń finansowych nałożonych na przedsiębiorców prowadzących biura usług płatniczych. Chodzi o opłaty na pokrycie kosztów nadzoru sprawowanego nad działalnością biur przez Komisję Nadzoru Finansowego.

Jaki wpływ mają regionalne inteligentne specjalizacje na uzyskanie dofinansowania projektów

Ustanawiając kryteria oceny projektów w poszczególnych konkursach, samorządy województw mogą, silniej lub słabiej, wpływać na sposób i kierunek wydatkowania środków przekazywanych beneficjentom w formie pomocy publicznej. Jedną z takich możliwości dają regionalne inteligentne specjalizacje. Jaki mają one wpływ na szansę uzyskania dofinansowania projektów w poszczególnych województwach?

Brexit a polskie firmy założone w Wielkiej Brytanii

Dla Polaków i polskich firm zarejestrowanych na Wyspach wynik referendum nie oznacza ani deportacji, ani końca biznesu w Zjednoczonym Królestwie. Wielka Brytania przez co najmniej 2 lata pozostanie częścią Wspólnoty i tu nic się nie zmieni. Nawet po tym czasie relacje handlowe Unii z drugą gospodarką Europy i piątą gospodarką świata pozostaną otwarte, bo jak na niczym innym, ale na wolnym handlu zależy obu stronom najbardziej.

Plan na rzecz odpowiedzialnego rozwoju

Przyjęty przez rząd „Plan na rzecz odpowiedzialnego rozwoju”, wskazuje nowe kierunki działań w sprawie rozwoju polskiej gospodarki. Plan rozwoju opiera się na pięciu filarach: reindustrializacji, rozwoju innowacyjnych firm, kapitału dla rozwoju, ekspansji zagranicznej, zrównoważonego rozwoju społecznego i regionalnego.

Po wprowadzeniu 15-proc. CIT firmy będą przechodzić z PIT na CIT

Rząd zakłada, że z obniżonej 15-procentowej stawki CIT będzie mogło skorzystać około 90 proc. podatników CIT, czyli blisko 400 tys. firm. Przy czym wprowadzenie niższej stawki CIT spowoduje wzrost liczby spółek prawa handlowego; będzie to efekt wyboru tej formy działalności przez osoby fizyczne dotychczas rozliczające się podatkiem PIT.

Jaką stawką opodatkować przychód z umorzenia pożyczki

Przychód z umorzenia pożyczki, która została udzielona przedsiębiorcy, podlega opodatkowaniu. Stawka podatku od tego przychodu jest taka sama jak ta, którą przedsiębiorca wybrał do opodatkowania całej działalności gospodarczej. A zatem w niektórych przypadkach stawka podatku może wynieść jedynie 3 proc.

Opodatkowanie VAT majątku likwidowanych firm - wyrok TSUE

Jeżeli podatnik zaprzestaje prowadzenia działalności gospodarczej, państwa członkowskie mogą opodatkować VAT posiadany przez niego jeszcze w tym momencie majątek przedsiębiorstwa – wynika z wydanego 16 czerwca 2016 r. wyroku Trybunału Sprawiedliwości UE.

Niestandardowe pomysły na biznes

Na świecie nie brakuje pomysłów na niebanalne i zarazem świetnie prosperujące biznesy. W Polsce na zdobycie nietypowej rynkowej niszy wciąż decyduje się niewiele osób. Ale tym, którzy nie boją się ryzyka, wiedzie się całkiem nieźle. Jak powstają niestandardowe pomysły na biznes?

Nowoczesna archiwizacja dokumentów papierowych w firmie

Przedsiębiorcy, którzy posługują się w działalności dużą ilością dokumentów, doskonale zdają sobie sprawę z tego jak trudne jest zorganizowanie ich obiegu i jakie komplikacje mogą się pojawić podczas ich archiwizacji. A przecież niektóre dokumenty przedsiębiorcy mają obowiązek przechowywać nawet przez okres kilkudziesięciu lat. Jak dobrze zabezpieczyć ten obszar?

Firmy muszą wdrożyć nowe przepisy dotyczące danych osobowych

Duża część przedsiębiorców wie o unijnych zmianach przepisów w zakresie ochrony danych osobowych. Co trzecia firma nie ma jednak świadomości, ile czasu przewidziano na dostosowanie się do nowych regulacji, a jedynie 15 proc. podjęło jakiekolwiek działania w tym zakresie. Skala zmian, jakie czekają przedsiębiorstwa jest ogromna.

Zmiany w CEIDG 2016

Wykreślanie i dokonywanie sprostowań w rejestrze CEIDG bez wszczynania postępowania administracyjnego czy negatywne konsekwencje dla przedsiębiorców, którzy nie aktualizują wpisów – to tylko niektóre ze zmian, jakie wprowadziła nowelizacja ustawy o swobodzie działalności gospodarczej.

21 czerwca będzie Dniem Przedsiębiorcy

21 czerwca będzie Dniem Przedsiębiorcy - zdecydował Sejm. Jak argumentowali wnioskodawcy, cel inicjatywy to "docenienie pracy oraz wzmocnienie etosu przedsiębiorcy".

100 usprawnień dla firm - pierwszy pakiet proprzedsiębiorczy ministra rozwoju

Ponad 100 usprawnień dla firm, głównie mikro, małych i średnich, przewiduje pierwszy pakiet proprzedsiębiorczy, który przedstawił 9 czerwca 2016 r. wicepremier, minister rozwoju Mateusz Morawiecki. Proponowane rozwiązania realizują zapowiedzianą w Planie na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju poprawę otoczenia prawnego funkcjonowania przedsiębiorstw. Propozycje zawarte w pakiecie przewidują m.in.: bardziej przyjazne relacje na linii państwo-obywatel (reforma procedur administracyjnych), mniej uciążliwe kontrole i ochronę przed zmianami interpretacji prawa, złagodzenie przepisów prawa pracy wobec małych przedsiębiorców, płynną sukcesję jednoosobowych firm, łatwiejsze odzyskiwanie długów (pakiet dla wierzyciela), ułatwienia w prowadzeniu działalności gospodarczej, poddanie szerokiej dyskusji koncepcji spółki dedykowanej start-upom, reformę Głównego Urzędu Miar.

Dlaczego warto skorzystać z usług Steuerberatera (niemieckiego doradcy podatkowego)?

Założenie działalności gospodarczej w Niemczech – Gewerbe - związane jest z wieloma formalnościami urzędowymi i wymogami prawnymi. Warto w tej kwestii zaufać ekspertowi, który dysponuje odpowiednimi kwalifikacjami i wiedzą – Steuerberaterowi. Tego typu firma pomaga w założeniu działalności, prowadzeniu księgowości czy przygotowaniu rozliczenia rocznego. Zakres usług Steuerberatera (większy niż polskiego doradcy podatkowego) wspiera właścicieli firm oraz gwarantuje im legalne i bezpieczne usługi.

REKLAMA