REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Faktura VAT, Nieruchomości

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

VAT in the Digital Age – dyrektywa wprowadzająca VAT w erę cyfrową

VAT, e-faktury. Projekt nowej unijnej dyrektywy został opublikowany 8 grudnia 2022 r. Jej założeniem jest zelektronizowanie rozliczeń VAT oraz lepsze zabezpieczenie budżetów państw członkowskich przed nadużyciami w VAT. Nowe regulacje mają także zminimalizować lukę VAT oraz zapewnić wykorzystanie nowych technologii, ułatwiających pobór podatku. Jakie zmiany w praktyce wprowadzi dyrektywa UE?

Jak wybrać program do obsługi KSeF? Coraz mniej czasu na zmiany

Krajowy Systemu e-Faktur (KSeF) zostanie uruchomiony 1 stycznia 2024 r. i stanie się obowiązkowy dla wszystkich przedsiębiorców. Tymczasem wiele firm nawet nie zaczęło jeszcze prac nad przystosowaniem swoich systemów informatycznych do obsługi dokumentów ustrukturyzowanych w formacie KSeF.

KSeF – jak przygotować się do zmian? [kompendium]

Projekt ustawy dotyczący wprowadzenia Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) jest obecnie konsultowany. Potwierdza on założenie co do wprowadzenia obowiązku stosowania KSeF od 1 stycznia 2024 roku, dając podatnikom coraz mniej czasu na jego wdrożenie.

Kiedy dane nabywcy na fakturze można skorygować notą korygującą

Faktura jest jednym z najpopularniejszych dokumentów stosowanych w obrocie gospodarczym. Nie tylko potwierdza przeprowadzoną pomiędzy sprzedającym a kupującym transakcję (sprzedaż towarów lub usług) ale również umożliwia jej ujęcie w księgach rachunkowych. Prawidłowo wystawiona stanowi podstawę do rozliczenia podatku VAT, w tym odliczenia podatku naliczonego. W artykule odpowiemy na pytanie co zrobić, jeżeli po wystawieniu faktury okaże się, że błędnie zostały w jej treści wykazane dane nabywcy – czy i kiedy taką pomyłkę będzie mógł poprawić sam nabywca.

REKLAMA

Rodzaje faktur VAT

Faktura jest jednym z najbardziej związanych ze sprzedażą pojęć. Niejednokrotnie spotykamy się z nazwami faktura, faktura sprzedaży, faktura, VAT, faktura korygująca i wiele innych. Czym się charakteryzują? Kto je wystawia? Jakie elementy powinny zawierać różne rodzaje faktur?

Czy można wystawić fakturę do paragonu z NIP będącego fakturą uproszczoną?

Na życzenie nabywców podatnik wystawia paragony z ich NIP. Zdarza się, że po sprzedaży nabywcy zgłaszają się do podatnika, prosząc o wystawienie im faktury do posiadanego paragonu. Czy podatnik może wystawiać takie faktury?

KSeF. Rewolucja w fakturach już niebawem [kompendium]

KSeF, czyli Krajowy System e-Faktur ma zapewnić bezpieczeństwo i ułatwić rozliczenia. Zmiana jest rewolucyjna, przedsiębiorcy muszą się przygotować.

Wystawienie pustej faktury w prawie karnym skarbowym

Puste faktury wystawiane są w dalszym ciągu pomimo wielu narzędzi kontrolnych w posiadaniu organów podatkowych.

REKLAMA

Zbrodnia VAT. Proces w Olsztynie

Przed Sądem Okręgowym w Olsztynie 16 listopada 2022 r. rozpoczął się proces dwóch osób oskarżonych m.in. o popełnienie tzw. zbrodni VAT-owskiej. Przestępstwa zarzucane oskarżonym zagrożone są karą do 25 lat pozbawienia wolności.

Przeniesienie nieruchomości wykorzystywanej w działalności spółki cywilnej do majątku prywatnego wspólników a VAT

Jaki skutek podatkowy w VAT wywoła przeniesienie nieruchomości wykorzystywanej w działalności spółki cywilnej do majątku prywatnego wspólników? Czy takie przeniesienie jest zwolnione z VAT?

Jaki podatek od nieruchomości w przypadku budowli zakupionych w trakcie roku

Podatek od nieruchomości. Kiedy powstaje obowiązek podatkowy w podatku od nieruchomości dla budowli zakupionych w trakcie roku?

Sprzedaż nieruchomości na gruncie podatku VAT i PCC

Podejmując decyzję o sprzedaży nieruchomości należy przygotować się na dokonanie wielu formalności. Powstaną skutki nie tylko o charakterze cywilnoprawnym, ale również te na gruncie podatku VAT albo podatku od czynności cywilnoprawnych (PCC).

Jaka nazwa spółki cywilnej na fakturach VAT? Z nazwiskami wspólników, czy bez?

W świetle przepisów o VAT, spółka cywilna jako jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej jest podatnikiem tego podatku. W praktyce od lat budzi wątpliwości kwestia czy na fakturach w nazwie spółki cywilnej powinny być ujęte imiona i nazwiska wspólników spółki cywilnej, czy wystarczy jej nazwa.

Faktura bez NIP nabywcy - czy można odliczyć VAT

Osoba fizyczna wynajmuje dwa mieszkania firmom (na potrzeby zakwaterowania pracowników tych firm). Nie jest przedsiębiorcą, lecz jest zarejestrowana jako czynny podatnik VAT. W związku z tym firmom będącym najemcami wystawia faktury ze stawką VAT 23%. Osoba ta zleciła remont jednego z mieszkań i od wykonawcy otrzymała fakturę z VAT 8% na swoje imię, nazwisko oraz adres, ale bez NIP. Mimo wezwań wykonawca odmawia skorygowania faktury. Czy osoba fizyczna może odliczyć VAT z takiej faktury (bez NIP)?

Odwołanie darowizny i sprzedaż nieruchomości a podatek dochodowy (PIT)

Darczyńca, który darował nieruchomość (np. dziecku), następnie skutecznie odwołał tę darowiznę, a potem sprzedał nieruchomość przed upływem 5 lat od końca roku kalendarzowego, w którym nastąpiło odwołanie darowizny – będzie musiał zapłacić podatek dochodowy od dochodu ze sprzedaży tej nieruchomości. Bowiem zdaniem organów podatkowych odwołanie darowizny jest nabyciem nieruchomości w rozumieniu przepisu art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (ustawa o PIT).

Nota korygująca – czym jest, kto może wystawić, jakie błędy na fakturze może poprawić

Czym jest nota korygująca, jakie informacje zawiera i kto może ją wystawić? Kiedy zamiast noty korygującej jest konieczna faktura korygująca? Kto musi zaakceptować notę korygującą?

Podatek VAT. Możliwość wystawienia noty korygującej przez nabywcę

Przedsiębiorca będący nabywcą nie może wystawić noty korygującej zmieniającej podmiot nabywający. Tak orzekł Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej sygn. 0113-KDIPT1-1.4012.136.2022.1.JK.

Jak wybrać system informatyczny, który obsługuje KSeF?

Skala zmian związanych z wprowadzeniem Krajowego Systemu e-Faktur jest olbrzymia – proces wystawiania i odbierania faktur elektronicznych dotknie niemal każdego. KSeF jest systemem informatycznym, a zatem, by móc z niego skorzystać, należy mieć odpowiednie narzędzia IT służące do wystawiania i odbierania faktur. Nie wystarczy komputer (laptop, tablet, telefon) i podłączenie do Internetu – potrzebne jest jeszcze jedno z dopuszczonych przez Ministerstwo Finansów narzędzi autoryzacyjnych, np. token lub profil zaufany. Najprostszym sposobem komunikacji z KSeF jest udostępniona strona internetowa pozwalająca na zalogowanie się przez przeglądarkę www. Czy to jednak wystarczy, jeśli planujesz komunikację z KSeF w sposób zautomatyzowany i integrujący środowisko wewnętrzne swojej firmy?

Faktura bez NIP a prawo do odliczenia VAT

Podstawowym dokumentem uprawniającym do odliczenia podatku VAT jest faktura. Co w przypadku, gdy na fakturze brakuje NIP?

Wystawianie faktur – terminy ustawowe

Faktura jest podstawowym dokumentem, który potwierdza transakcję zakupową. Stanowi podstawę do obliczeń podatkowych oraz określania zobowiązania podatkowego, w określonych okresach. Nic więc dziwnego, że ustawodawca zdecydował jak powinien wyglądać dokument faktury oraz w jakim czasie minimalnym oraz maksymalnym dokument taki powinien zostać wystawiony.

Otrzymanie faktury - obowiązkowa checklista

Co trzeba sprawdzić po otrzymaniu faktury? Przede wszystkim trzeba potwierdzić prawo do odliczenia VAT. Przy transakcjach o wartości ponad 15 tys. zł trzeba sprawdzić czy istnieje obowiązek zapłaty z zastosowaniem podzielonej płatności. Trzeba też sprawdzić, czy podatnik ma prawo zaliczyć wydatek z tej faktury do kosztów podatkowych. Trzeba też wiedzieć jak zaksięgować taką fakturę w księgach rachunkowych.

Sprzedaż nieruchomości – opodatkowanie podatkiem dochodowym. Zarząd majątkiem prywatnym, czy działalność gospodarcza?

Sprzedający nie zawsze są świadomi, że transakcja sprzedaży działek z ich majątku prywatnego może zostać uznana za działalność gospodarczą. Konsekwencje podatkowe w podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) mogą być poważne i sięgać setek tysięcy złotych.

Cyfryzacja KAS. Ponad 10 mln faktur testowych w KSeF. 66% firm w Polsce wystawia faktury papierowe

Odnotowaliśmy w środowiskach testowych 804 tys. uwierzytelnień w systemie i 10,4 mln wystawionych faktur testowych w systemie KSeF – powiedział PAP wiceminister finansów i szef Krajowej Administracji Skarbowej Bartosz Zbaraszczuk. Aż 66 proc. firm w Polsce nadal korzysta z faktur papierowych. Tylko 17 proc. firm wystawia je jedynie w formie elektronicznej – wynika z badania dotyczącego stosowania w Polsce faktur.

Dobrowolny KSeF - małe zainteresowanie podatników. Niewiele firm testuje nowy sytem

Od początku 2022 roku Krajowy System e-Faktur (w skrócie: KSeF) jest dobrowolny, ale od 2024 roku prawdopodobnie stanie się obligatoryjny. Zgodę na taki termin wydała Rada UE. Z kolei Ministerstwo Finansów podaje, że do 9 czerwca odnotowano 779 uwierzytelnień w środowisku produkcyjnym i ponad 731,7 tys. – w testowym. Firmy wystawiły też przeszło 8,9 mln próbnych faktur. Komentujący te dane eksperci wskazują, że jak na razie to dość małe zainteresowanie. Nie brakuje też opinii, że KSeF jest dysfunkcjonalny i przedsiębiorcy nie zechcą go wdrażać, a nawet zaczną go bojkotować. Resort wskazuje jednak zalety korzystania z systemu. Ale doradcy podatkowi zwracają przy okazji uwagę na obowiązki i nieuniknione koszty związane z wdrażaniem. I dodają, że są oczywiście plusy oraz minusy rozwiązania, jednak czas pokaże, jak to będzie w praktyce funkcjonowało.

Krajowy System e-Faktur - jakie korzyści przynosi integracja z systemem EDI?

W 2024 roku obowiązkowe e-fakturowanie w Polsce stanie się faktem. Przedsiębiorcy już dziś powinni zastanowić się jak wdrożyć w swojej firmie e-faktury i KSeF zgodnie z nadchodzącymi zmianami w prawie.

Ministerstwo Finansów: UE zgadza się na obowiązkową e-fakturę w Polsce od 2024 r.

17 czerwca br. Rada Unii Europejskiej zgodziła się, aby fakturowanie elektroniczne w Polsce było obowiązkowe od 1 stycznia 2024 r. Krajowy System e-Faktur (e-faktura) to kolejny etap wdrażania innowacyjnych e-usług administracji, które ułatwiają rozliczenia między firmami i zapewniają im bezpieczeństwo rozliczeń. Takie działania są kluczowe dla jeszcze szybszej i efektywniejszej identyfikacji oszustw podatkowych, zwłaszcza karuzel VAT. Już od 1 stycznia 2022 r. polscy przedsiębiorcy mogą korzystać z KSeF na zasadach dobrowolnych.

Wydłużony termin wdrożenia KSeF – czy księgowi zdążą?

Wydłużenie terminu wdrożenia KSeF pozwoli przedsiębiorcom i księgowym na przygotowanie się do tego wyzwania. Istnieje natomiast kilka bardzo ważnych obszarów, dla których mogłoby zabraknąć czasu, gdyby obowiązek ten był obligatoryjny od 2023 roku.

Mikrofirmy czekają problemy z KSeF. Część może przejść do szarej strefy lub nawet zrezygnować z biznesu

Wielkimi krokami zbliża się KSeF, który w końcu stanie się obligatoryjny. Dla przedsiębiorców oznacza to przestawienie się na nowe zasady wystawiania faktur. Zakończy się możliwość wprowadzania zmian na dokumentach przed ich wysyłką do kontrahenta. Firmy będą dokładniej weryfikować faktury przed ich zatwierdzeniem.

Faktura bez VAT. Czym się wyróżnia?

Wystawianie faktur VAT to rutynowa czynność dnia codziennego przedsiębiorcy. Podatek VAT jest integralną częścią ceny towaru widocznej w sklepie jednak nie stanowi zysku sprzedawcy. Kwota VAT jest wpłacana na konto urzędu skarbowego. Jednak niektórzy przedsiębiorcy są zwolnieni z VAT. Jak wyglądają obowiązki dokumentacyjne w podatku VAT u takich przedsiębiorców?

Obowiązkowe eFaktury od 2023 roku – na co należy się przygotować?

Komisja Europejska wyraziła Polsce zgodę na obowiązkowe powszechne stosowanie Krajowego Systemu eFaktur (KSeF). W konsekwencji, zgodnie z zapowiedziami Ministerstwa Finansów, czeka nas rewolucja w fakturowaniu polegająca na zastąpieniu dotychczasowych papierowych faktur eFakturami, czyli fakturami ustrukturyzowanymi.

Krajowy System e-Faktur – kolejny krok do cyfryzacji w biznesie

Czym jest Krajowy System e-Faktur? Jak działa? Jakie problemy generuje? Wyjaśnia ekspert z Lubasz i Wspólnicy - Kancelaria Radców Prawnych.

Amortyzacja podatkowa a amortyzacja bilansowa w spółkach nieruchomościowych

Jedną z negatywnych zmian wprowadzonych Polskim Ładem jest ograniczenie amortyzacji podatkowej w spółkach nieruchomościowych do wysokości amortyzacji dokonywanej zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości. Jakie trudności dla przedsiębiorców rodzi zmiana przepisów?

Ulga mieszkaniowa w PIT - spłata kredytu dotyczącego zbywanej nieruchomości

Od 1 stycznia 2022 roku wprost z przepisów ustawy o PIT wynika, że wydatkami uprawniającymi do skorzystania z tzw. ulgi mieszkaniowej w PIT są również wydatki na spłatę kredytu (pożyczki) oraz odsetek od tego kredytu (pożyczki), zaciągniętego w związku ze zbywaną nieruchomością lub prawem majątkowym. Interpretacją ogólną z 1 kwietnia 2022 r. Minister Finansów potwierdził, że wydatki te pozwalały na korzystanie z tej ulgi również przed 2022 rokiem.

Aplikacja Podatnika KSeF – wersja testowa dostępna od 7 kwietnia 2022 r.

W dniu 7 kwietnia 2022 r. Ministerstwo Finansów udostępniło testową wersję Aplikacji Podatnika KSeF. Aplikacja umożliwia m.in. wystawianie i odbieranie faktur z KSeF oraz podgląd faktur. Ministerstwo Finansów zachęca do testowania tej aplikacji.

Krajowy System e-Faktur (KSeF) a faktury ustrukturyzowane - wystawianie, otrzymywanie

Krajowy System e-Faktur (zwany w skrócie KSeF) pozwala podatnikom VAT na wystawianie i udostępnianie faktur ustrukturyzowanych (e-faktur). W 2022 roku KSeF i faktury ustrukturyzowane są nieobowiązkowe. Natomiast prawdopodobnie od 2023 roku będzie to obowiązkowa forma wystawiania i udostępniania faktur w systemie polskiego VAT. Czym jest faktura ustrukturyzowana? Czy wszystkie faktury mogą mieć formę faktury ustrukturyzowanej? Jak wystawiać e-faktury?

E-faktury w 2022 roku. Czy warto wystawiać e-faktury za pośrednictwem KSeF?

Po 3-miesięcznym pilotażu, z początkiem 2022 r. weszły w życie przepisy o Krajowym Systemie e-Faktur (KSeF), który umożliwia wystawianie ustrukturyzowanych faktur elektronicznych. Dla podatników i obsługujących ich biur księgowych to duża nowość. Czy warto wystawiać e-faktury za pośrednictwem KSeF? Czym są faktury ustandaryzowane, czym różnią się od zwykłych faktur elektronicznych i co najważniejsze – z jakimi obowiązkami po stronie podatnika wiąże się wdrożenie tego rozwiązania?

Jak zostać milionerem w Polsce - 7 sposobów

Około 2-3 tys. złotych – tyle trzeba było inwestować co miesiąc przez ostatnich 15 lat, aby zdobyć mityczny pierwszy milion – sugerują dane historyczne. Najlepsze wyniki dawało złoto, mieszkania na wynajem i szkockie trunki. O Siedmiocyfrowy majątek najtrudniej było oszczędzającym za pomocą lokat i obligacji skarbowych.

Obowiązkowa e-faktura w Polsce od 2023 roku - zgoda Komisji Europejskiej

Ministerstwo Finansów chce wdrożyć od 2023 roku powszechne i obowiązkowe fakturowanie elektroniczne. Zgodę na obowiązkową e-fakturę w Polsce wydała 30 marca 2022 r. Komisja Europejska, potrzebna jest jeszcze akceptacja Rady UE (co powinno nastąpić w ciągu kilku tygodni) - poinformował resort finansów.

Faktura wystawiona przed wykonaniem usługi

Od stycznia 2022 r. firmy mają możliwość wystawienia faktury nawet 60 dni przed wykonaniem usługi, dostarczeniem towaru czy otrzymaniem płatności. Które faktury można wystawić jeszcze wcześniej?

Krajowy System e-Faktur (KSeF) - uprawnienia

Od 1 stycznia 2022 roku działa w polskim systemie prawnym Krajowy System e-Faktur jako rozwiązanie dobrowolne. Podatnicy mają od tego roku możliwość wystawienia faktur ustrukturyzowanych w ramach Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Kto może korzystać z KSeF? Kto może wystawiać i odbierać faktury przy użyciu KSeF? Jakie są rodzaje, modele i zasady nadawania oraz odbierania uprawnień do korzystania z KSeF?

Podstawa opodatkowania budowli całkowicie zamortyzowanych

W przepisie dotyczącym ustalania postawy opodatkowania budowli związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej mowa jest o wszystkich budowlach podlegających amortyzacji oraz o rodzaju tych budowli, czyli budowlach zamortyzowanych. Ustawodawca wyróżnił budowle całkowicie zamortyzowane w celu wskazania momentu, na który ustala się stosowną wartość budowli. Innych różnic nie wprowadzono. Skoro nie uwzględnia się odpisów od budowli podlegających amortyzacji, w tym tych w trakcie amortyzacji, to tym bardziej nie uwzględnia się takich odpisów po amortyzacji.

Uwaga na fikcyjne faktury – w 2021 roku fiskus wykrył ich ponad 200 tys.

Ministerstwo Finansów poinformowało, że w 2021 roku liczba wykrytych fikcyjnych faktur wzrosła o przeszło 31% w porównaniu z 2020 rokiem. Z kolei wynikająca z nich kwota brutto była o ponad 7% mniejsza rdr. Eksperci przekonują, że dane przedstawione przez Ministerstwo Finansów mogą być zawyżone. Ale też zwracają uwagę na zorganizowaną działalność oszukańczą. Jednocześnie mówi się o większym ryzyku wykrycia procederu, m.in. ze względu na zmiany legislacyjne, a także wdrażanie nowych rozwiązań i systemów informatycznych. Resort nie prowadzi szczegółowej sprawozdawczości, aby wskazać branże i towary najczęściej wykrywane przy okazji fikcyjnych faktur. Natomiast wśród komentujących to znawców tematu nie brakuje opinii, że problem będzie nadal narastał.

Nowa wersja struktury JPK FA od 1 kwietnia 2022 r.

Ministerstwo Finansów poinformowało o publikacji nowej struktury logicznej postaci elektronicznej ksiąg podatkowych oraz dowodów księgowych, dotyczącą Jednolitego Pliku Kontrolnego dla faktur VAT - JPK_FA(4). Nowa struktura będzie obowiązywać od 1 kwietnia 2022 roku.

„Pałacyk plus” (ulga na zabytki w PIT) - korzyści podatkowe dla właścicieli zabytkowych nieruchomości

Obowiązujące od 2022 roku przepisy dotyczące ulgi na zabytki (potocznie zwanej "pałacyk plus") mogą skutkować wzrostem popytu nie tylko na pałace i pałacyki. Zwiększonym zainteresowaniem będą się cieszyły np. dwory i zabytkowe powierzchnie komercyjne. Nowe odliczenie podatkowe dotyczy nawet wpłat na fundusz remontowy, co może zwiększyć sprzedaż lokali w zabytkowych kamienicach. Dla inwestorów zainteresowanych renowacją zabytków, ciekawym celem mogą być mniejsze miasta oraz ich okolice.

Kupisz własne mieszkanie za czynsz z 23 lat najmu

Tyle samo pieniędzy wydamy na zakup własnego mieszkania, co na jego najem przez 23 lata – sugerują dane Numbeo dla europejskich stolic. Będzie tak o ile stawki się nie zmienią. Historia uczy nas jednak, że czynsze najmu z czasem konsekwentnie rosną.

Ryczałt od najmu prywatnego w 2022 roku

Osoby wynajmujące składniki majątku (np. nieruchomości) poza działalnością gospodarczą – czyli świadczące usługi tzw. najmu prywatnego - mogą w 2022 roku płacić podatek od przychodów z tego najmu w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych albo (od dochodów) według zasad ogólnych, tj. wg skali podatkowej PIT. Od 2023 roku najem prywatny będzie opodatkowany wyłącznie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Jak płacić ryczałt od najmu prywatnego?

Pierwsze zasiedlenie w VAT a ulepszenie – tylko dla środka trwałego?

Pierwsze zasiedlenie jest najczęstszym zagadnieniem pojawiającym się w branży deweloperskiej i obrocie lokalami. Jedną z pułapek, widoczną szczególnie w interpretacjach indywidualnych dot. VAT, jest kwestia pierwszego zasiedlenia w kontekście ulepszenia. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stoi na stanowisku, że nie jest możliwe ulepszenie lokalu jeżeli jest traktowany przez podatnika jako towar a nie środek trwały. Czy na pewno?

Anulowanie e-faktury - czy jest możliwe i jak to zrobić?

Anulowanie e-faktury. Przepisy dot. VAT nie regulują kwestii anulowania faktury. Zarówno zwykłej papierowej, jak i faktury elektronicznej. Tym niemniej organy podatkowe uznają za zgodne z prawem anulowanie faktury VAT (także e-faktury) jeżeli wystawiona przez podatnika faktura nie została wprowadzona do obrotu prawnego poprzez jej przekazanie kontrahentowi i jeżeli faktura ta dokumentowała czynności, które nie zostały faktycznie dokonane.

Jak oszczędzać na emeryturę? PPK, nieruchomości, czy kryptowaluty?

W czasie pandemii wiele osób myślało bardziej o teraźniejszości niż o emeryturze. Dlatego Pandemia COVID-19 w wielu przypadkach wstrzymała proces oszczędzania na przyszłą emeryturę i inwestowania długookresowego – ocenia ekspert Gold Finance. Wydłużenie czasu życia oraz zmiany demograficzne mogą sprawić, że emerytura wypłacana z ZUS będzie niewystarczająca. Warto więc wdrożyć plan oszczędzania. Możliwości jest wiele – PPK, IKE, nieruchomości albo … Lego.

Pusta faktura - jakie skutki wystawienia w VAT

Czym jest pusta faktura? Jakie są skutki jej wystawienia? Wystawienie faktury, w której wykaże się kwotę podatku, oznacza obowiązek jej zapłaty, nawet gdyby faktura nie dokumentowała faktycznej transakcji. Jest to sankcja, która zabezpiecza interesy fiskalne państwa przed ewentualnym odliczeniem VAT z takiej faktury przez nabywcę. W większości przypadków z pustymi fakturami mamy do czynienia podczas prób wyłudzenia VAT. Puste faktury to problem także uczciwych podatników, gdy np. faktura zostanie wystawiona przed terminem lub w wyniku pomyłki. Skutki mogą dotknąć zarówno sprzedawcę, jak i nabywcę.

REKLAMA