REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Gmina, Rodzina

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Kartę Dużej Rodziny posiada 1,4 mln osób

Z danych przekazanych przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej wynika, że już 1,5 mln osób złożyło wnioski o wydanie Karty Dużej Rodziny, natomiast 1,4 mln osób odebrało już swoją kartę.

Świadczenie z programu „Rodzina 500 plus” nie będzie wliczane do dochodu

Świadczenie w wysokości 500 zł na dziecko, które ma być wypłacane w ramach programu „Rodzina 500 plus”, nie będzie wliczane do dochodu – mówił w Opolu wiceminister rodziny, pracy i polityki społecznej Stanisław Szwed. Wiceminister Bartosz Marczuk konsultował też ten program we Wrocławiu.

Wsparcie finansowe dla rodzin w 2016 r.

W 2016 r. rodziny będą mogły skorzystać ze wsparcia finansowego m.in. w postaci becikowego w wysokości 1000 zł, świadczenia rodzicielskiego przez rok dla bezrobotnych, studentek i zatrudnionych na umowę cywilno-prawną, zasiłku rodzinnego i zapowiadanego 500 zł na dziecko do ukończenia przez nie 18 roku życia. Czy Polska pod względem wsparcia finansowego rodzin dogoni Europę?

Program 500+ na drugie i kolejne dziecko bez kryterium dochodowego

Minister rodziny, pracy i polityki społecznej Elżbieta Rafalska zapewnia, że program 500+ obejmie każde drugie i kolejne dziecko bez zastosowania jakiegokolwiek kryterium dochodowego. Z programu będą mogły skorzystać także rodziny mieszkające za granicą, o ile nie pobierają tam świadczeń społecznych.

VAT w gminach 2016 – nie ma konieczności centralizacji rozliczeń

Wyrok TSUE z dnia 29 września 2015 r. C-276/14 nie rozstrzyga o konieczności jakiejś „centralizacji” rozliczenia VAT w gminach - uważa profesor Witold Modzelewski.

Projekt "Rodzina 500+" skierowany do konsultacji społecznych

Rodzina jest dla rządu największym zobowiązaniem; chcemy, żeby program "Rodzina 500+" był wspólnym naszym projektem - powiedziała premier Beata Szydło, kierując tę propozycję do konsultacji społecznych podczas spotkania w dniu 19 grudnia w KPRM z przedstawicielami rodzin wielodzietnych.

Od 2016 r. rodzice bez prawa do urlopów rodzicielskich otrzymają 1 tys. zł miesięcznie

Od 2 stycznia 2016 r. rodzice, którzy nie mogą skorzystać z urlopów rodzicielskich, dostaną przez rok 1 tys. zł miesięcznie - przypomina szef PSL Władysław Kosiniak-Kamysz. Do tej pory z takich rocznych urlopów korzystali wyłącznie płacący składki ZUS.

Centralizacja rozliczeń w samorządach w zakresie podatku VAT od 1 stycznia 2017 r.

Ministerstwo Finansów zdecydowało o przeunięciu terminu obowiązkowej „centralizacji” rozliczeń w samorządach w zakresie podatku VAT z połowy 2016 r. na 1 stycznia 2017 r.

Wsparcie dla rodzin w postaci 500 zł na dziecko bez podatku

Rządowe Centrum Legislacji opublikowało projekt ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci. To ten akt prawny ma umożliwić wypłacanie 500 zł na dziecko. 500 zł na dziecko otrzymają również przedsiębiorcy. Co ważne dla osób prowadzących działalność i rozliczających się według różnych podatków i skal, świadczenie będzie zwolnione z podatku.

Prace nad programem Rodzina 500+ zakończą się w pierwszym kwartale 2016 r.

Program 500+ to jeden z najważniejszych projektów obecnego rządu. Przewiduje wprowadzenie świadczenia wychowawczego w wysokości 500 zł miesięcznie na drugie i kolejne dziecko; w przypadku biedniejszych rodzin (których dochód nie przekracza 800 zł na osobę w rodzinie lub 1200 zł w przypadku rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym) - również na pierwsze dziecko. Wszelkie prace nad projektem ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci, która wprowadzić ma to rozwiązanie, zakończą się w pierwszym kwartale 2016 r. Wtedy świadczenie mogłoby być wypłacane od kwietnia.

Podatek od nieruchomości od gruntów objętych obszarem rewitalizacji od 2016 r.

Od 1 stycznia 2016 r. maksymalna wysokość stawki podatku od nieruchomości - od gruntów niezabudowanych objętych obszarem rewitalizacji i położonych na terenach, dla których miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego przewiduje przeznaczenie pod zabudowę mieszkaniową, usługową albo zabudowę o przeznaczeniu mieszanym obejmującym wyłącznie te rodzaje zabudowy, jeżeli od dnia wejścia w życie tego planu w odniesieniu do tych gruntów upłynął okres 4 lat, a w tym czasie nie zakończono budowy zgodnie z przepisami prawa budowlanego – wynosi 3 zł od 1 m2 powierzchni.

Wyszukiwarka zniżek dostępnych z Kartą Dużej Rodziny

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchomiło wyszukiwarkę zniżek dostępnych z Kartą Dużej Rodziny. Mobilny wykaz partnerów programu udostępniony jest w formie mapy oraz jako lista podmiotów oferujących zniżki rodzinom wielodzietnym.

Czy na pewno gminne jednostki budżetowe nie są podatnikami VAT?

Od chwili podjęcia przez NSA w dniu 24 czerwca 2014 r. uchwały, w której arbitralnie stwierdzono, że jednostki budżetowe nie są (jakoby) podatnikami tego podatku, trwa i pogłębia się chaos w tym zakresie. Należy przypomnieć, że w ustnym uzasadnieniu do tej uchwały stwierdzono, że wszystkie jednostki budżetowe nie są podatnikami, bo (jakoby) nie prowadzą „samodzielne” działalności gospodarczej, o czym świadczy – zdaniem sądu – fakt, że nie dysponują swoim dochodem. W uzasadnieniu jednak stwierdzono, że tylko gminne jednostki budżetowe nie są podatnikami, choć państwowe już są, mimo że również „nie dysponują swoim dochodem”, bo w sensie prawnofinansowym niczym się nie różnią.

Prof. Jadwiga Glumińska-Pawlic: wzrost kwoty wolnej może być ogromnym problemem dla samorządów

Wzrost kwoty wolnej od podatku może być ogromnym problemem dla samorządów, gdyż udział w PIT to ich podstawowe źródło dochodów; może się okazać, że zwłaszcza w powiatach i województwach nie będzie pieniędzy nawet na wynagrodzenia pracowników - mówi prof. Jadwiga Glumińska-Pawlic.

Zakłady budżetowe nie mogą być uznane za odrębnego od gminy podatnika VAT

Naczelny Sąd Administracyjny podjął uchwałę, w której wskazał, że gminne zakłady budżetowe nie mogą być uznane za odrębnego od gminy podatnika VAT gdyż nie spełniają one warunku samodzielności. W związku z powyższym, jak poinformowało Ministerstwo Finansów, gminne zakłady budżetowe objęte zostaną planowanym obowiązkowym „scentralizowaniem" rozliczeń w podatku VAT.

Prewspółczynnik odliczenia VAT naliczonego od 1 stycznia 2016 r.

Od 2016 r. gminy w swoich rozliczeniach VAT będą musiały uwzględniać działalność nieobjętą tym podatkiem. W efekcie odzyskają mniej podatku niż obecnie. Część doradców zwraca jednak uwagę, że po wyroku TSUE w sprawie gminy Wrocław obecne regulacje dotyczące prewspółczynnika trzeba zmienić

Wyrok TSUE w sprawie rozliczeń VAT gmin i ich jednostek budżetowych - wyjaśnienia MF

Minister Finansów po wyroku TSUE rozstrzygającym, że to gminy a nie ich jednostki budżetowe są podatnikami VAT, deklaruje, że dostosowanie rozliczeń VAT gmin do tezy wyroku nastąpi „w przód". Samorządy mogą jednak, zgodnie z wyrokiem TSUE, podjąć decyzję o dokonaniu korekt rozliczeń (uwzględniając model „scentralizowany" - czyli, że to gmina rozlicza VAT jako podatnik) nieobjętych przedawnieniem. Ministerstwo wyjaśnia jednocześnie, że aby zachować zasadę neutralności VAT – korekty muszą zostać sporządzone w odniesieniu do całego poprzedniego 5 letniego okresu nieobjętego przedawnieniem. Nie będzie możliwe sporządzanie korekt wybiórczych, tj. tylko za wybrane przez samorządy okresy rozliczeniowe.

Wyrok TSUE z dnia 29 września 2015 jest katastrofą: trzeba będzie zwrócić ponad 30 mld zł

Ostatni wyrok TSUE uznający nie wiadomo dlaczego, że gminne jednostki budżetowe jakoby nie są podatnikami podatku od towarów i usług, jest przysłowiowym gwoździem do trumny tego podatku. Dlaczego? Bo podstawowa teza tego wyroku, że tylko gminy i miasta (osoby prawne) są podatnikami VAT-u, a podległe im jednostki budżetowe już nie, wymyślił zagraniczny biznes doradczy, jakże hołubiony przez władze III RP.

Gminy będą musiały rozliczać VAT swoich jednostek budżetowych

Samorządy czekają duże zmiany. Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej orzekł, że gminne jednostki budżetowe nie są podatnikiem VAT. To oznacza, że gminy będą musiały przejąć obowiązek rozliczenia podatkowego swoich zakładów budżetowych, będą mogły też same odliczać podatek. Gminy będą miały też szansę na odzyskanie podatku od prowadzonych inwestycji. Jeśli podejmą takie próby, skutki może odczuć budżet państwa.

Poważne konsekwencje wyroku TSUE

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) rozstrzygnął wczoraj ostatecznie spór o status podatkowy jednostek organizacyjnych gminy. Zgodnie z przewidywaniami, TSUE potwierdził stanowisko NSA z uchwały wydanej 24 czerwca 2013 r., zgodnie z którym gmina wraz ze swoimi jednostkami organizacyjnymi jest jednym podatnikiem VAT.

TSUE: gminne jednostki budżetowe nie są podatnikami VAT

Gminne jednostki budżetowe nie są podatnikiem VAT - orzekł we wtorek 29 września 2015 r. Trybunał Sprawiedliwości UE. Zdaniem ekspertów to rewolucyjne orzeczenie - oznacza, że gminy muszą przejąć rozliczenia VAT swoich zakładów budżetowych, ale też same będą mogły odliczać podatek.

Jak wystawić fakturę za sprzęt przeciwpożarowy finansowany przez gminę

Gmina zapłaciła za sprzęt przeciwpożarowy zakupiony przez naszą jednostkę straży pożarnej. Na fakturze dostawca wpisał jako nabywcę sprzętu naszą jednostkę i dodatkowo wpisał obok dane gminy, oznaczając ją w treści faktury jako płatnika (czyli podmiot, który opłaci należność za tę fakturę). Czy równoczesne zamieszczenie danych gminy i naszej jednostki na fakturze jest dopuszczalne i czy nie spowoduje to ryzyka zakwestionowania poprawności faktury ze względu na potencjalny zarzut niejednoznacznego określenia stron tej transakcji dla celów VAT?

Czy rekompensata otrzymana od gminy na pokrycie kosztów wchodzi do podstawy opodatkowania

Jesteśmy gminną spółką z o.o. Jesteśmy zobowiązani świadczyć usługi publiczne w zakresie lokal­nego transportu zbiorowego. Gmina przekazuje nam rekompensatę na pokrycie strat poniesionych w związku ze świadczeniem usług publicznych, wyliczaną na podstawie danych z poprzedniego roku. Jest ona korygowana na koniec każdego roku - wtedy do wyliczenia faktycznie należnej rekompensa­ty przyjmuje się wartość rzeczywiście poniesionych kosztów i uzyskanych wpływów. Rekompensata w żaden sposób nie jest odnoszona do ceny jednostkowej świadczonych przez nas usług przewozo­wych. Ma ona jedynie za zadanie wyrównywać nam stratę poniesioną w związku ze świadczeniem usług publicznych. Czy ta rekompensata otrzymywana od gminy zwiększa nam podstawę opodatko­wania podatkiem VAT?

Kiedy powstaje obowiązek podatkowy w usługach zarządzania nieruchomością świadczonych dla gminy

W ramach umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym zawartej z gminą wybuduję budynek miesz­kalny, a następnie będę zarządzać tą nieruchomością przez oznaczony czas, za co będę otrzymywać wynagrodzenie płatne co miesiąc, w ustalonym terminie, na podstawie wystawionej faktury. Czy po­winienem rozpoznawać obowiązek podatkowy w VAT jak dla usługi ciągłej, tj. z upływem okresu rozli­czeniowego, ustalonego w umowie?

Karta Dużej Rodziny w województwie śląskim

W województwie śląskim członkowie rodzin wielodzietnych mogą skorzystać z upustów w ramach Karty Dużej Rodziny już w prawie tysiącu miejsc. Aby zachęcić kolejne środowiska do uczestnictwa w programie, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej 18 września br. zorganizowało w Katowicach konferencję regionalną pt. „Karta Dużej Rodziny 2.0”.

Obowiązek podatkowy z tytułu świadczenia odpłatnych usług ustanowienia służebności gruntowej

Jako miasto jesteśmy czynnym podatnikiem VAT. Jesteśmy właścicielem wielu nieruchomości, w związku z czym otrzymujemy wnioski o ustanowienie służebności gruntowych. Ustanowienie słu­żebności gruntowych odbywa się na podstawie stosownego postanowienia sądu bądź umowy cywil­noprawnej, w których płatność z tego tytułu jest określona jednorazowo bądź periodycznie ze wska­zaniem terminów płatności, albo bez takiego wskazania. Jak powinniśmy prawidłowo ustalić moment powstania obowiązku podatkowego?

Jak gmina powinna dokonać korekty z powodu błędnego opodatkowania VAT sprzedaży gruntu niezabudowanego korzystającego ze zwolnienia

Sprzedaliśmy gminną działkę w trybie przepisów ustawy o gospodarce nieruchomościami. Wystawiliśmy fakturę dokumentującą tę sprzedaż z 23% VAT, uznając, że jest to dostawa opodatkowana. Okazało się jednak, że dostawa tego gruntu spełnia warunki do zwolnienia z VAT, określonego w art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy o VAT. Czy możemy wystawić fakturę korygującą tę sprzedaż i odzyskać niepotrzebnie zapłacony podatek?

Czy gmina może korygować faktury wystawione przez urząd gminy

Po zarejestrowaniu naszej gminy jako czynnego podatnika VAT (w miejsce urzędu gminy) nadal zdarza się, że kontrahenci wystawiają nam faktury tylko z danymi urzędu, danymi urzędu i naszym NIP, bądź jego NIP i naszymi danymi. Czy mamy prawo w takim przypadku wystawić fakturę korygującą oraz przyjmować noty korygujące do faktur wystawionych jeszcze przez urząd przed przerejestrowaniem?

Czy powstaje obowiązek podatkowy z tytułu nieodpłatnego udostępniania świetlic przez gminę

Jako gmina zrealizowaliśmy inwestycję w postaci budowy świetlicy środowiskowej i przebudowy budynku świetlicy wiejskiej. Od momentu zakończenia inwestycji wynajmujemy odpłatnie całe świetlice bądź ich poszczególne pomieszczenia, rozliczając VAT należny od tych usług. Ponieważ jednak podstawową funkcją świetlic jest zapewnienie społeczności lokalnej zaplecza socjalnego, kulturalnego i oświatowego, udostępniamy je nieodpłatnie dla realizacji tych celów w ramach zadań własnych gminy. W takim przypadku uznajemy to nieodpłatne udostępnienie za czynność niepodlegającą VAT. Czy postępujemy prawidłowo?

Czy powstaje obowiązek podatkowy w przypadku sprzedaży przez gminę nieruchomości gruntowej na rzecz jej dotychczasowego użytkownika wieczystego

Zamierzamy dokonać przeniesienia prawa własności działki na rzecz jej dotychczasowego użytkownika wieczystego w trybie przepisów ustawy o gospodarce nieruchomościami. Czy taka czynność podlega VAT w momencie przekształcenia prawa wieczystego użytkowania w prawo własności, powodując powstanie obowiązku podatkowego w tym podatku po stronie gminy?

Karta Dużej Rodziny z ulgą na wywóz śmieci

Projekt ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, którym na najbliższym posiedzeniu ma zająć się Sejm, zakłada możliwość wprowadzania przez gminy zwolnienia w całości lub w części z opłat za wywóz śmieci nie tylko dla osób o niskich dochodach, ale i rodzin wielodzietnych z Kartą Dużej Rodziny.

W Karcie Dużej Rodziny uczestniczy już ponad 900 firm i instytucji

Jak informuje Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej w programie Karta Dużej Rodziny bierze udział już ponad 900 firm i instytucji. Ze zniżek w ramach programu można skorzystać w prawie 8 tys. miejsc w całej Polsce. Przedstawiciele resortu pracy, samorządu, dużych rodzin oraz firm i instytucji rozmawiali w Tarnowie o wyzwaniach, które stoją przed programem.

Tańsze wakacje dzięki Karcie Dużej Rodziny

Rodziny wielodzietne posiadające Kartę Dużej Rodziny mają możliwość obniżenia kosztów wakacyjnych wyjazdów. Mogą skorzystać nie tylko z tańszych przejazdów kolejowych czy noclegów, ale także ze zniżek na bilety wstępu do muzeów, galerii, czy oferty ośrodków sportowych.

Nowe zniżki dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny

Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej podpisało kolejne umowy z firmami i instytucjami, które chcą wspierać rodziny wielodzietne. Tańsze paliwo, rozmowy telefoniczne i przejazdy koleją, rabaty na odzież, żywność dla dzieci, asortyment rtv i agd oraz preferencyjne oprocentowanie kredytu – to ulgi, które oferują nowi partnerzy Karty Dużej Rodziny.

Prawo do świadczeń rodzinnych po przekroczeniu progu dochodowego od 2016 r.

Obecnie, w sytuacji gdy rodzina przekroczy próg dochodowy, automatycznie traci prawo do świadczeń rodzinnych. Od początku stycznia 2016 r. ma się to zmienić, za sprawą wprowadzenia zasady „złotówka za złotówkę”. Według resortu pracy, w przyszłym roku z nowego rozwiązania skorzysta blisko 160 tys. rodzin.

Gminne budynki i drogi bez podatku od nieruchomości

Gminy od 2016 roku nie będą same sobie płacić podatku od nieruchomości za budynki będące ich własnością, gdy te nie są wykorzystywane na prowadzenie działalności gospodarczej - przewiduje uchwalona w czwartek 23 lipca 2015 r. nowela ustawy o podatkach i opłatach lokalnych.

Gminy dość dobrze ściągają podatki lokalne

Najwyższa Izba Kontroli ocenia pozytywnie, mimo stwierdzonych nieprawidłowości, działania objętych kontrolą gmin w zakresie prawidłowej i skutecznej realizacji dochodów z podatków lokalnych oraz dochodów z majątku. Niektóre z działań gminy prowadziły w sposób mogący podważać zaufanie obywateli do organów podatkowych. Nieprawidłowości wystąpiły przy wymiarze podatku, egzekwowaniu zaległości, stosowaniu ulg podatkowych oraz przy realizacji dochodów z majątku.

Samorządy dostaną udział w dochodach z VAT - zmiany w janosikowym

Lepszą dywersyfikację źródeł dochodów gmin, powiatów i województw, w tym przyznanie im udziału w podatku VAT - przewidują przygotowane przez Ministerstwo Finansów założenia projektu noweli ustawy o tzw. janosikowym, które w poniedziałek samorządowcom przedstawił szef resortu Mateusz Szczurek.

Gminy nie będą pobierać podatku od nieruchomości od samych siebie

Nowelizacja ustawy o podatkach i opłatach lokalnych, zaakceptowana jednogłośnie przez Senat, zakłada, że gminy nie będą musiały pobierać podatku od nieruchomości od samych siebie.

Czy jednostki budżetowe gminy mogą być uznane za podatników VAT

W dniu 5 maja 2015 r. przed Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej w Luksemburgu odbyła się rozprawa w sprawie C-276/14. Zdaniem Gminy Wrocław jednostka organizacyjna gminy nie może być uznana za podatnika VAT, jeżeli nie spełnia warunku samodzielnego prowadzenia działalności gospodarczej w rozumieniu art. 9 ust. 1 dyrektywy 2006/112/WE. Rzecznik generalny zapowiedział wydanie opinii w dniu 30 czerwca 2015 r. Na wyrok trzeba będzie poczekać dłużej - od trzech do ośmiu miesięcy od dnia rozprawy.

Zwrot podatku od nieruchomości od wyrobisk górniczych

Górnicze gminy stanęły przed koniecznością zwrotu naliczonego podatku od nieruchomości spółkom wydobywczym. Jest to efekt problemów związanych z tzw. podatkiem od wyrobisk górniczych; co do którego samorządy domagają się doprecyzowania przepisów.

Gminy nie zapłacą podatku od nieruchomości stanowiących ich własność

Senacka komisja petycji przygotuje projekt zmian w lokalnym prawie podatkowym, który zniesie obowiązek płacenia przez gminy podatków od własnego mienia; są to sytuacje, w których gmina płaci podatek samej sobie.

Nowe świadczenie rodzicielskie od 2016 roku

1000 zł miesięcznie przez rok po urodzeniu dziecka dla osób bezrobotnych, studentów, rolników oraz pracujących na umowach o dzieło. To nowe świadczenie rodzicielskie ma zacząć funkcjonować od 1 stycznia 2016 roku i obejmie (wg zapowiedzi ministra pracy i polityki społecznej Władysława Kosiniaka-Kamysza) rodziców dzieci urodzonych przed tą datą. Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło 7 stycznia 2015 r. szczegóły tego rozwiązania.

Zwolnienia z podatku od nieruchomości bez kontroli

Gminy mogą pomagać przedsiębiorcom poprzez zwolnienia z podatku od nieruchomości, jednak nie wolno im sprawdzić, czy firmy nie nadużywają tej pomocy.

Wójtów dwóch? - czyli podwójna rola wójta w postępowaniu administracyjnym

Interes prawny gminy do zaskarżenia interpretacji podatkowej wydanej przez jej wójta w kontekście dopuszczalności zaskarżenia przez gminę indywidualnej interpretacji podatkowej, wydanej przez wójta tej gminy.

Jednostki budżetowe samodzielnym podatnikiem VAT

Ministerstwo Finansów podtrzymuje swoje stanowisko w sprawie odrębności podatkowej jednostek budżetowych. Wydawało się, sprawę rozstrzygnął w 2013 r. NSA orzekając, że jednostki budżetowe gmin nie są podatnikami VAT. Organy podatkowe w tej sprawie mają swoje zdanie.

Czy gminna jednostka budżetowa jest podatnikiem VAT - NSA pyta TSUE

10 grudnia 2013 r. Naczelny Sąd Administracyjny postanowieniem sygn. I FSK 311/12 zdecydował o skierowaniu do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej pytania prejudycjalnego w zakresie statusu prawnopodatkowego samorządowych jednostek budżetowych w podatku od towarów i usług.

Podatek od nieruchomości w 2014 r.

W stosunku do bieżącego roku w 2014 r. podatek od nieruchomości wzrośnie, ale skala podwyżki jest dużo mniejsza niż to miało miejsce w ubiegłym roku. To dzięki niższej inflacji podwyżka podatków lokalnych w 2014 r. nie będzie tak dotkliwa.

Jednostki budżetowe gmin nie są podatnikami VAT – skutki uchwały NSA

Przedstawiamy komentarz ekspertów PwC do uchwały NSA w kwestii statusu na gruncie VAT gminnych jednostek budżetowych. Jak po tej uchwale powinny zachować się gminy?

Które jednostki gmin nie będą mogły same rozliczać się z VAT

Gminne jednostki budżetowe nie będą mogły rozliczać się samodzielnie w zakresie VAT. To skutek uchwały NSA z 24 czerwca 2013 r. Zmiany nie będą jednak dotyczyć wszystkich jednostek organizacyjnych gminy.

REKLAMA