REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Internet

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Wielka Brytania wprowadzi podatek od usług cyfrowych

Wielka Brytania chce wprowadzić podatek od usług cyfrowych do 2020 r. Podatek będzie skierowany przeciwko optymalizacji podatkowej stosowanej przede wszystkim przez amerykańskich gigantów technologicznych, takich jak Google, Amazon czy Facebook. Nad podobnym rozwiązaniem pracuje również Hiszpania.

Nowe obowiązki dla firm wynikające z ustawy o cyberbezpieczeństwie

W dniu 28 sierpnia 2018 r. weszła w życie ustawa o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, wprowadzająca środki na rzecz wysokiego wspólnego poziomu bezpieczeństwa sieci i systemów informatycznych na terytorium Unii Europejskiej. Ustawa wdraża unijną dyrektywę NIS, tworząc w Polsce krajowy system cyberbezpieczeństwa. To kolejna po RODO ustawa mająca zapewnić zwiększone bezpieczeństwo danych.

Podatek od linków - konsekwencją przyjęcia dyrektywy ACTA 2

Parlament Europejski przyjął kontrowersyjną dyrektywę o prawie autorskim dotyczącym internetu (ACTA 2). Czy nowa dyrektywa podwyższy podatki polskim przedsiębiorcom poprzez tzw. podatek od linków?

Opodatkowanie działalności cyfrowej w Unii Europejskiej

W marcu bieżącego roku Komisja Europejska zaproponowała nowe rozwiązania mające na celu opodatkowanie działalności cyfrowej w sprawiedliwy i zrównoważony sposób na terenie całej Unii Europejskiej. Zauważono bowiem, że rozwój przedsiębiorstw opartych na działalności cyfrowej, takich jak media społecznościowe czy dostarczanie treści za pomocą internetu, ma ogromny wpływ na gospodarkę unijną.

REKLAMA

Polski rząd krytyczny wobec tzw. podatku od linków i obowiązku filtrowania treści

Polski rząd jest krytyczny wobec tzw. podatku od linków i obowiązku filtrowania treści - poinformowało PAP Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Działalność e-commerce – przedsiębiorca musi mieć dobry regulamin

Mimo to, że rynek e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie, nadal wielu przedsiębiorców nie ma regulaminu albo całkowicie zapomina o konieczności przystosowania go do nieustannie zmieniających się regulacji prawnych i specyfiki konkretnej działalności internetowej. Tymczasem prawidłowo sformułowany regulamin jest podstawą funkcjonowania każdego serwisu lub sklepu internetowego. Pomaga też uniknąć szeregu nieprzyjemnych konsekwencji w relacjach tak z klientem, jak i z organami państwa.

Firmy coraz częściej korzystają z księgowości internetowej

Rośnie zainteresowanie księgowością internetową (online). Oparte na nowych technologiach nowoczesne platformy internetowe służą nie tylko do rozliczeń podatkowych, lecz także do zarządzania sprzedażą czy analiz finansowych.

Jakie obowiązki w związku z RODO muszą spełnić blogerzy

W jakim zakresie przepisy RODO dotyczą blogosfery? Jakie obowiązki muszą spełnić blogerzy i którzy spośród nich są w myśl przepisów unijnego rozporządzenia administratorami danych osobowych?

REKLAMA

Blog a koszty, czyli rozliczenie PIT działalności w Internecie

Blogerzy, youtuberzy i inne osoby działające w sieci osiągają z roku na rok coraz większe przychody (głównie z reklam), które podlegają co do zasady opodatkowaniu podatkiem dochodowym (drugą opcją opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych). Jak podatek dochodowy, to pojawia się od razu pytanie jakie koszty uzyskania przychodu mogą te osoby uwzględnić (potrącić) i odliczyć od przychodu. Okazuje się, że organy podatkowe w przypadku tych osób dość rygorystycznie interpretują przepisy ustawy o PIT w zakresie kosztów uzyskania przychodów.

Wzór opodatkowania sprzedaży przez internet może przyjść z USA

Niewykluczone, że wyrok Sądu Najwyższego USA wpłynie na sposób opodatkowania technologicznych firm w Unii Europejskiej. Przypomnijmy, że w marcu tego roku Komisja Europejska zaproponowała przejściowe rozwiązanie, by firmy technologiczne płaciły 3 proc. od przychodów brutto osiągniętych w unijnym państwie, w którym działają.

Ulga podatkowa dla twórców programów komputerowych

Ministerstwo Finansów pracuje nad możliwością wprowadzenia preferencyjnych stawek podatkowych dla twórców programów komputerowych, czyli tzw. ulgą na gaming – poinformował Maciej Żukowski, dyrektor Departamentu Podatków Dochodowych w Ministerstwie Finansów.

Czy w Polsce pojawi się odrębny podatek od firm cyfrowych?

Nie będzie tematu odrębnego opodatkowania gospodarki cyfrowej, jeżeli firmy z tej branży będą bardziej wrażliwe na oczekiwania wielu społeczeństw, w tym społeczeństwa polskiego - mówi w wywiadzie dla PAP wiceminister finansów Paweł Gruza, pytany o propozycje KE w tym obszarze.

Handlujący w internecie elektroniką stracą zwolnienie z VAT - od 1 lipca 2018 r.

Fiskus idzie na wojnę z firmami, które nie odprowadzają VAT do budżetu i dzięki temu oferują tańszą elektronikę. Zgodnie bowiem z projektowanymi przepisami od 1 lipca 2018 r. ze zwolnienia z VAT dla najmniejszych przedsiębiorców (z obrotami do 200 tys. zł wartości sprzedaży) nie będą mogli już korzystać podatnicy, którzy handlują w internecie m.in. elektroniką.

Jak skutecznie opodatkować międzynarodowe firmy cyfrowe

Aby skutecznie opodatkować przedsiębiorstwa działające globalnie w ramach tzw. gospodarki cyfrowej (biznes elektroniczny, internetowy - np. Google, Facebook) potrzebna jest współpraca międzynarodowa. Tak uważają eksperci podatkowi, z którymi rozmawiała PAP. W opinii ekspertów zmiany są konieczne. Trzeba albo wprowadzić nowy podatek albo zmodyfikować obecne przepisy. Jednym z pomysłów jest tzw. podatek cyfrowy.

Opodatkowanie CIT firm technologii cyfrowych

Państwa UE, OECD a także np. Stany Zjednoczone mają problem z efektywnym opodatkowaniem dochodów firm takich jak Facebook, Google i inne, które oferują swoje usługi cyfrowe przez internet de facto na całym świecie a mają siedzibę w jednym państwie. W gospodarce cyfrowej działalność może być prowadzona zdalnie, poza jurysdykcją podatkową, w której osiągane są zyski. Bardzo często nie ma bowiem znaczenia z jakiego miejsca świadczymy, np. e-usługi - mówi Agnieszka Wnuk, doradca podatkowy, starszy menedżer w Crido Taxand.

Opodatkowanie firm internetowych - nowe pomysły MF

Ministerstwo Finansów myśli o czymś w rodzaju podatku wyrównawczego. Rozważana jest też inna koncepcja – tzw. diverted profit tax. Niektórzy nazywają go w uproszczeniu podatkiem od przychodów wyprowadzanych za granicę. Te informacje przekazał Filip Świtała, dyrektor departamentu systemu podatkowego w Ministerstwie Finansów w wywiadzie dla Dziennika Gazety Prawnej opublikowanym 20 listopada 2017 r.

Przekazanie próbek towarów blogerom a VAT

Przekazanie nieodpłatnie przez producentów niewielkich ilości produkowanych przez nich towarów na rzecz blogerów kulinarnych w celu promocji tych towarów związane jest z działalnością gospodarczą przedsiębiorcy. Dodatkowo jeżeli towary te można zidentyfikować jako próbki towarów, to przekazanie takie pozostaje poza zakresem opodatkowania podatkiem od towarów i usług.

Wygrana w grze ogłoszonej w Internecie - zwolnienie z PIT

Wygrana w grze ogłoszonej w Internecie jest zwolniona z PIT tylko w sytuacji, gdy organizatorem gry jest środek masowego przekazu. W innym przypadku wygrana podlega opodatkowaniu 10% zryczałtowanym podatkiem dochodowym. Obowiązek poboru podatku ciąży wtedy na organizatorze gry.

Jak opodatkować zbiórkę pieniężną organizowaną przez internet?

W przypadku zbiórki internetowej na leczenie, stosunek prawny pomiędzy podatnikiem (obdarowanym) a osobami trzecimi, które przekazują środki pieniężne za pośrednictwem portalu internetowego, stanowi umowę darowizny. Darczyńcą w tym przypadku jest każda osoba trzecia, przekazująca za pośrednictwem portalu internetowego jakiekolwiek środki pieniężne na rzecz podatnika.

Czy można znaleźć pracę lub pracownika na Facebooku?

Zdaniem ekspertów rynku pracy serwisy społecznościowe coraz częściej wspomagają procesy rekrutacyjne i kontakt pracowników z pracodawcami. Serwisy społecznościowe jak np. Facebook pomagają pracodawcom i rekruterom poznać kandydata do pracy od innej strony niż zawodowa. Jeżeli potrafimy świadomie i umiejętnie zarządzać swoim wizerunkiem w sieci, to zwiększamy prawdopodobieństwo, że wymarzona praca sama nas znajdzie.

Rozporządzenie ePrivacy – jakie będą jego konsekwencje dla firm?

Projekt rozporządzenia ePrivacy, który został opublikowany w styczniu przez Komisję Europejską, znacznie zaostrza regulacje prawne dotyczące ochrony prywatności w Internecie. Zmiany w największym stopniu dotkną firmy z branży telekomunikacyjnej i internetowej.

W ZUS więcej spraw załatwisz przez internet

Administrację czeka podobna rewolucja, co banki – tradycyjne placówki będą znikać, a e-usługi zdobywać coraz większą popularność – ocenia Witold Tomaszewski, ekspert branży telekomunikacyjnej. Liczba świadczonych e-usług nie jest jeszcze znacząca, ale stopniowo wzrasta. W ZUS wiele spraw można już załatwić przez internet. Zakład zapowiada jednak rozbudowę Platformy Usług Elektronicznych.

Dropshipping - modele, rozliczenie VAT, kasy fiskalne

Dropshipping to coraz częściej wykorzystywana forma działalności handlowej. Przedstawiamy wyjaśnienie definicji i modeli dropshippingu, ryzyko z nim związane, kwestie rozliczeń podatkowych (w tym VAT) i zasady stosowanie kas fiskalnych w tym biznesie.

Nowe zasady rozliczania VAT dla handlu internetowego od 2018 r.

A więc doczekaliśmy się unijnej inicjatywy nierzucającej przedsiębiorcom kłód pod nogi, a wręcz przeciwnie: wychodzącej im naprzeciw. Komisja Europejska zaproponowała na rok 2018 pakiet zmian obejmujących zasady rozliczania się z podatku VAT przez przedsiębiorstwa zajmujące się coraz popularniejszym ostatnimi czasy międzynarodowym handlem internetowym oraz świadczeniem innego rodzaju usług w sieci.

Sprzedaż przez kanał e-commerce - obowiązek podatkowy w VAT, PIT i CIT

Robienie zakupów przez Internet zyskuje na popularności z roku na rok. Jednocześnie podmioty prowadzące e-sklepy powinny pamiętać o zgodnym z przepisami wywiązywaniu się z obowiązków podatkowych.

E-sprawozdawczość zmniejszy obciążenia firm

Konfederacja Lewiatan z zadowoleniem przyjmuje inicjatywę „e-sprawozdawczość", która ma ograniczyć powtarzające się obowiązki sprawozdawcze przedsiębiorców. Jej celem powinno być stworzenie jednego źródła (platformy/bazy), z którego odpowiedni organ/urząd mógłby, zgodnie z zakresem swych uprawnień, pobierać potrzebne mu dane.

Jak rozliczać wydatki związane z firmową stroną internetową

Proces tworzenia oraz modernizacji firmowej strony internetowej powoduje wśród księgowych dylemat związany z rozliczeniem wydatków ponoszonych na zapewnienie jej funkcjonalności oraz wizualizacji graficznej. Jak prawidłowo rozliczać tego rodzaju wydatki?

Jak rozliczyć fakturę za reklamę w internecie

Firmy działające w branży internetowej, czyli m.in.: sklepy, portale czy serwisy internetowe korzystają z różnych form reklamy w wyszukiwarkach oraz serwisach social media. Obecne przedsiębiorcy najczęściej sięgają po reklamy w Google AdWords oraz na portalu Facebook. Jak prawidłowo rozliczyć fakturę dokumentującą wydatki na reklamę internetową?

Będzie łatwiej kupować i sprzedawać przez internet

Komisja Europejska przedstawiła propozycje reform, które mają pozwolić konsumentom oraz firmom łatwiej kupować i sprzedawać produkty i usługi online w UE. Celem regulacji jest zniesienie barier, które od lat blokują jednolity rynek cyfrowy.

Jak opodatkować sprzedaż w internecie

Uzyskiwanie dochodów ze sprzedaży w internecie oznacza konieczność rozliczenia się z urzędem skarbowym, nie zawsze jednak podatnik w tym celu musi zakładać działalność gospodarczą. Dochody pochodzące np. z wynajęcia powierzchni reklamowej na blogu można bowiem opodatkować podobnie jak dochody z najmu.

PIT przez Internet w systemie e-Deklaracje – pytania i odpowiedzi ekspertów MF

Aby wypełnić i złożyć zeznanie podatkowe PIT nie trzeba odwiedzać Urzędu Skarbowego i stać w tamtejszych kolejkach. Wszystko można załatwić nie wychodząc z domu, przez Internet m.in. za pośrednictwem systemu e-Deklaracje. Jednak nawet ta wygodniejsza i szybsza forma czasem sprawia podatnikom kłopoty i budzi wątpliwości. Zostaną one omówione na podstawie pytań zadawanym ekspertom Ministerstwa Finansów na portalu szybkipit.pl.

Sprzedaż „wirtualnych przedmiotów” w grach komputerowych – skutki podatkowe

Znaczna część sieciowych gier komputerowych, czyli takich, w których jednocześnie może grać bardzo dużo osób, daje możliwość pozyskiwania „surowców” lub „przedmiotów”, które później w ramach gry mogą być odsprzedawane innym graczom. W związku z tym jaką stawką będzie objęta sprzedaż „towarów” pozyskanych w grze komputerowej, a ile trzeba będzie zapłacić od zysku ze zbycia „przedmiotów” wytworzonych w świecie wirtualnym?

Jak ustalić moment powstania przychodu przy sprzedaży domeny internetowej

Przychód z tytułu sprzedaży domeny internetowej powstaje w dniu wystawienia faktury lub otrzymania należności lub też w dniu zakończenia okresu utrzymania domeny w ramach abonamentu w zależności od tego, które z tych zdarzeń nastąpi wcześniej.

Jak chronić dane firmowe w internecie?

W świecie nowoczesnych technologii najdroższym towarem stała się informacja, a wraz z nią wszelkie dane – w tym dane firmowe. Podpowiadamy, jak uchronić przedsiębiorstwo przed zagrożeniami płynącymi z sieci i w jaki sposób zapewnić firmowym dokumentom bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni.

Zmiany w spółkach elektronicznie

Od 1 kwietnia 2016 r. w umowach spółek zawiązanych przez Internet (spółki jawne, komandytowe i sp. z o.o.) można dokonywać zmian w formie elektronicznej. Dotychczas w tej formie możliwe było właściwie jedynie zawiązanie tych spółek.

Jak złożyć deklarację PIT przez internet

Składanie deklaracji rocznych PIT przez internet z roku na rok zyskuje na popularności – co za tym idzie obecnie coraz więcej osób rozlicza się z urzędem skarbowym online. Jakie są plusy takiego sposobu rozliczania podatków? Na co należy zwrócić szczególną uwagę przy składaniu deklaracji PIT przez internet?

Reklama internetowa (Google AdWords, Facebook) - fakturowanie, księgowanie i rozliczanie VAT

Usługi świadczone przez Google AdWords lub Facebook służą promocji działalności reklamodawców i przyczyniania się do zwiększenia grona klientów. Każda z tych firm posiada swoją siedzibę na terenie Irlandii dlatego też faktury wystawiane przez te firmy, nieco różnią się w sposobie ich ujmowania w rozliczeniach księgowych od faktur krajowych. Ekspertka z ifirma.pl omawia obowiązek rejestracji do VAT-UE, zawartość i sposób księgowania tych faktur.

E-zakupy - jak nie dać się oszukać

Jak bezpiecznie kupować w sieci, jakie obowiązki ma sklep internetowy, jakie uprawnienia przysługują kupującym - radzą eksperci, prawnicy z Kancelarii Radców Prawnych Lubasz i Wspólnicy.

Jak zdobyć i utrzymać klienta sklepu internetowego?

Ponad połowa internautów kupuje w sklepach internetowych, kierując się przede wszystkim ceną, wygodą i łatwym dostępem do ofert różnych sklepów. Choć okazuje się, że jakość obsługi ma znaczenie zaledwie dla 18 proc. z nich, zignorowanie tej grupy może okazać się sprzedażowym strzałem w kolano. W dobie dokonujących się rewolucji technologiczno-mobilnych, wdrożenie w sklepie internetowym obsługi na poziomie marketingu 3.0 jest szansą na szybkie zdobycie przewagi konkurencyjnej.

Oprogramowanie biznesowe w chmurze – korzyści i bezpieczeństwo

Pozyskiwanie oprogramowania biznesowego jako usługi na bazie licencji lub subskrypcji dostarczanej za pośrednictwem chmury obliczeniowej jest z wielu powodów atrakcyjne. Jakie korzyści wiążą się z zastosowaniem oprogramowania w chmurze? Na ile jest to rozwiązanie bezpieczne dla firm?

Jak rozkręcić biznes internetowy?

Wielu Polaków zdecydowało się na zastąpienie kiepsko płatnego etatu małym biznesem internetowym. Jak sobie radzą i jak na tym wychodzą?

Na transformację cyfrową przedsiębiorstw mają wpływ pracownicy w każdym wieku

Przeprowadzone badania wykazały, że transformację cyfrową napędzają pracownicy w każdym wieku, nie tylko ci najmłodsi. 71% przebadanych pracowników regionu EMEA jest zdania, że powszechne korzystanie z umiejętności cyfrowych podnosi konkurencyjność. Czy firmy rzeczywiście w pełni wykorzystują ten potencjał?

Co piąta mała firma nie ma własnej strony internetowej

Przedsiębiorcy nie wykorzystują możliwości jakie daje internet. Okazuje się, że 20 proc. mikro i małych firm nie ma własnej strony internetowej.

Reklama w grach scenariuszowych jako sposób na pozyskanie klientów

Wzrasta rola reklamy natywnej, która stanowi naturalną część procesu konsumpcji treści. Uwaga reklamodawców coraz częściej kieruje się w te miejsca, które angażując odbiorców, gwarantują wyższy poziom zapamiętania promowanego przekazu. Nowym sposobem jest lokowanie reklam w webowo-mobilnych grach scenariuszowych, niedostępnych wcześniej dla internetowej społeczności.

Obowiązek podatkowy w przypadku sprzedaży biletów na wyciągi narciarskie przez stronę internetową

Jesteśmy właścicielem i operatorem kolei linowych oraz wyciągów narciarskich, za przejazdy którymi pobieramy opłaty. Sprzedajemy bilety jednorazowe, bilety grupowe, karnety czasowe, karnety obejmujące wiele przejazdów zarówno poprzez osobisty ich zakup w kasach, jak również przy wykorzystaniu nowego systemu informatycznego, dzięki któremu osoby fizyczne mogą nabywać bilety przez naszą stronę internetową. W przypadku zakupu biletów przez stronę, nabywca zamawiając bilet dokonuje wpłaty w wysokości 100% wartości biletu za pośrednictwem internetowego elektronicznego systemu płatni¬czego (online) obsługiwanego przez podmiot prowadzący działalność gospodarczą jako agent rozliczeniowy. Z umowy z agentem rozliczeniowym wynika, że oprócz płatności otrzymywanych na nasz rachunek zgodnie z harmonogramem, mamy możliwość otrzymania środków na podstawie jednorazowego żądania. W jakim momencie powinniśmy rozpoznać obowiązek podatkowy w takim przypadku?

Facebook chce wprowadzić przycisk „Nie lubię”

Facebook zamierza wprowadzić przycisk „Nie lubię”, który ma umożliwić użytkownikom wyrażenie uczuć w sytuacjach, kiedy „lubię to” jest niestosowne, na przykład w sytuacji śmierci czy innej tragedii.

Kiedy powstaje obowiązek podatkowy przy sprzedaży towarów przez Internet

Kiedy powstaje obowiązek podatkowy przy sprzedaży towarów przez Internet za zaliczeniem pocztowym, gdy płatność następuje za pomocą systemów płatności internetowej, a także w przypadku, gdy płatność następuje przed wysłaniem towaru?

Czy przedsiębiorstwa są gotowe na klienta mobilnego?

Dynamiczny, stale rozwijający się i coraz bardziej konkurencyjny rynek musi nieprzerwanie dostosowywać się do rozwoju technologicznego. Jego nieodłącznym elementem stały się urządzenia mobilne, które coraz częściej stanowią narzędzie dokonywania zakupów. Wygoda kupowania z każdego miejsca na Ziemi sprawia, że użytkownicy urządzeń przenośnych stają się coraz liczniejszą grupą konsumentów, o których warto zawalczyć.

3 typy firm, którym pomaga archiwum online

Prowadzisz firmę dynamicznie? Dbasz o optymalizację wydatków w twojej firmie? Chcesz mieć pełną kontrolę nad kosztami i przychodami? Dopiero rozwijasz firmę i jesteś w ciągłym ruchu? W każdym z tych przypadków archiwum online jest dla Twojej firmy doskonałym wyborem!

Kierunki rozwoju branży płatności online

Płatności mobilne, omnichannel, optymalizacja konwersji i współpraca z sieciami handlowymi. Te wyzwania stoją przed wiodącymi spółkami obsługującymi płatności online. Z czego wynikają takie kierunki rozwoju branży płatności online?

REKLAMA