REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Mikroprzedsiębiorca, Płynność finansowa

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Tarcza Finansowa - niezgodność przychodu z JPK_VAT powodem odrzucenia wniosku

System odrzuca wnioski o wsparcie z Tarczy Finansowej PFR składane przez przedsiębiorców, którzy rozliczają się metodą kasową. Przyczyną jest niezgodność przychodu z plikami JPK_VAT. Ale będzie możliwe inne rozwiązanie.

Doradcy podatkowi wskazują na dziury w przepisach Tarczy Finansowej

Krajowa Izba Doradców Podatkowych zgłosiła do Ministerstwa Rozwoju swoje zastrzeżenia co do sposobu weryfikacji przedsiębiorców, którzy mogą uzyskać prawo do pomocy finansowej z Polskiego Funduszu Rozwoju. W obecnym kształcie przepisy Tarczy Finansowej wykluczają z tej pomocy wiele przedsiębiorstw, które tego wsparcia potrzebują, aby uchronić się przed upadłością. Pierwsze odmowy już miały miejsce.

Pożyczka dla mikroprzedsiębiorców z funduszu pracy - zasady, wniosek, spłata

Rząd wychodząc naprzeciw polskim mikroprzedsiębiorcom wprowadził w Tarczy Antykryzysowej, a następnie znowelizował w Tarczy Antykryzysowej 2.0 pożyczkę na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej. Pożyczka w głównej mierze ma za zadanie pomóc mikroprzedsiębiorcom przetrwać ciężki okres spowodowany epidemią koronawirusa.

Tarcza antykryzysowa 3.0 - zwolnienie ze składek ZUS dla większej grupy przedsiębiorców

Tarcza antykryzysowa 3.0 zawiera rozwiązania dotyczące zwolnienia ze składek ZUS, które powiększają grono przedsiębiorców uprawnionych do zwolnienia. Po spełnieniu określonych przez ustawodawcę warunków, ze zwolnienia będą mogły skorzystać firm zatrudniające do 49 pracowników, jak również osoby korzystające z ulgi na start. Zwolnienie z obowiązku opłacania składek ZUS będzie miało zastosowanie dla dwóch miesięcy, tj. kwietnia i maja.

Unijna pożyczka płynnościowa do 15 mln zł - jak się o nią ubiegać?

Właściciele mikro-, małych i średnich firm mogą się już ubiegać o unijną pożyczkę płynnościową w maksymalnej wysokości 15 mln zł. Pożyczki są nieoprocentowane – przedsiębiorca będzie spłacał tylko raty kapitałowe. Wnioski można składać elektronicznie w instytucjach finansujących, współpracujących z BGK. To kolejne wzmocnienie tarczy antykryzysowej przygotowanej przez rząd Mateusza Morawieckiego.

Pożyczka 5 000 zł w ramach tarczy antykryzysowej - jakie warunki trzeba spełnić?

Możliwość otrzymania przez przedsiębiorców pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej, w wysokości 5 000 zł, w związku z wystąpieniem epidemii koronawirusa została przewidziana już w pierwotnie uchwalonej wersji ,tzw. tarczy antykryzysowej. Jednak dopiero teraz, po upgrade’owaniu, tarczy słynniejszej od tarczy Achillesa, do wersji 2.0, pożyczka ta może trafić do najmniejszych przedsiębiorców.

10 programów pomocowych dla firm - przewodnik

10 programów pomocowych dla firm każdej wielkości oraz podmiotów ekonomii społecznej (PES), towarzystw budownictwa społecznego (TBS) i spółdzielni – to elementy wsparcia polskich przedsiębiorców dotkniętych skutkami pandemii COVID-19 przygotowane przez Bank Gospodarstwa Krajowego. Wśród rozwiązań znalazły się m.in. zmiany w warunkach gwarancji de minimis, Fundusz Gwarancji Płynnościowych, dopłaty do odsetek od kredytów obrotowych. Część rozwiązań została już wdrożona, kolejne są w fazie przygotowania.

Obrót towarowy w dobie pandemii – jakie kwestie podatkowe należy uwzględnić?

Mimo zamrożenia gospodarki w ramach walki z pandemią koronawirusa, krajowy i międzynarodowy obrót towarami, z wyłączeniem sprzedaży w galeriach handlowych, odbywa się w miarę normalnie. Niektóre nowe obowiązki przewidziane na nadchodzące miesiące zostały przesunięte w czasie, teraz podatnicy liczą też na bardziej elastyczne podejście organów skarbowych. Walcząc z kryzysem gospodarczym nie należy zapominać o przygotowaniu przedsiębiorstwa do zmieniających się przepisów, trzeba także zadbać o dobrą współpracę z urzędnikami i zarządzanie płatnościami z tytułu danin publicznoprawnych w celu zachowania płynności finansowej.

Ułatwienia w spłacie pożyczek dla mikrobiznesów

Na łatwiejsze spłacanie pożyczek mogą liczyć firmy, które powstały dzięki programowi „Pierwszy Biznes – Wsparcie w starcie”. Mogą skorzystać m.in. z możliwości czasowego zawieszenia działalności gospodarczej, wakacji kredytowych i karencji w spłacie. Rozwiązania są uzupełnieniem rządowej tarczy antykryzysowej.

Tarcza Antykryzysowa 2.0 - najważniejsze zmiany w zakresie podatków i ZUS

W dniu 17 kwietnia 2020 r. Sejm przyjął, a Prezydent podpisał ustawę o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2, w ramach której przewidziane zostały dalsze podatkowe rozwiązania pomocowe. Ustawa jest kontynuacją działań Rządu w obszarze realizacji Tarczy Antykryzysowej.

Ustawa o szczególnych instrumentach wsparcia dla firm - tzw. tarcza finansowa

W dniu 18 kwietnia br. weszła w życie ustawa o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2. Ustawa zawiera nowe instrumenty wsparcia dla firm, a także przewiduje możliwość uruchomienie tzw. tarczy finansowej. Przewidziano w niej, że Agencja Rozwoju Przemysłu (ARP) zaoferuje przedsiębiorcom różne instrumenty wspierające bieżącą płynność finansową. Wsparcie będzie przyznawane w szczególności w formie pożyczek, gwarancji lub poręczenia oraz leasingu lub innych instrumentów związanych z finansowaniem prowadzonej działalności, na warunkach rynkowych.

Tarcza antykryzysowa - ruszył Fundusz Gwarancji Płynnościowych (FGP)

Bank Gospodarstwa Krajowego uruchamia Fundusz Gwarancji Płynnościowych (FGP), z którego udzielane będą gwarancje dla średnich i dużych firm odczuwających negatywne skutki pandemii - poinformowała prezes BGK Beata Daszyńska-Muzyczka. Realna pomoc dzięki gwarancjom z FGP sięgnie 100 mld zł.

Pomoc dla firm, które mają kłopoty z terminową opłatą faktur

Jak informuje BGK, nowością jest objęcie gwarancją stanowiącą pomoc de minimis kredytów obrotowych odnawialnych, w tym kredytów odnawialnych w rachunku bieżącym. Dodatkowo, w przypadku kredytu obrotowego odnawialnego wystarczy, jeśli przedsiębiorca będzie zbierał dokumenty potwierdzające wykorzystanie kredytu (np. faktury) i jedynie za ich pomocą dokumentował wydatki.

Jaką pomoc dla firm przewiduje tarcza finansowa?

Szacuje się, że z tarczy finansowej może skorzystać nawet 670 tys. polskich firm, które ucierpiały wskutek pandemii koronawirusa. Do mikrofirm, MŚP i dużych przedsiębiorstw trafi prawie 100 mld złotych – z czego nawet 60 mld zł to środki bezzwrotne. Za realizację programu, który jest częścią Tarczy Antykryzysowej, odpowiada Polski Fundusz Rozwoju.

Sejm za kolejnymi zmianami w tarczy antykryzysowej

Zwiększenie dostępności pożyczek dla firm, wprowadzenie 3-miesięcznych „wakacji składkowych” dla firm zatrudniających do 49 pracowników, ponowna wypłata świadczenia postojowego czy zasiłki dla rolników w związku z koronawirusem - takie m.in. rozwiązania przewiduje ustawa dotycząca tarczy antykryzysowej, uchwalona z poprawkami przez Sejm w nocy ze środy na czwartek.

Zwolnienie z opłacania składek ZUS dla samozatrudnionych i mikroprzedsiębiorców

W związku z pandemią koronawirusa, przedsiębiorcy spełniający kryteria przedstawione w ustawie wchodzącej w skład tzw. Tarczy Antykryzysowej, będą mogli skorzystać ze zwolnienia z opłacania składek ZUS.

Pożyczki z POIR na wsparcie płynności finansowej MŚP

Nowy fundusz pożyczkowy - to kolejne działanie, przygotowywane przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej oraz Bank Gospodarstwa Krajowego, w walce z pandemią i jej niepożądanym wpływem na gospodarkę. Na ten cel przeznaczono 400 milionów złotych z programu Inteligentny Rozwój (POIR). Nabór wniosków ruszy pod koniec kwietnia.

Pożyczka dla mikroprzedsiębiorcy do 5 tys. zł - na spłatę podatków, składek, kosztów wynajmu

Mikroprzedsiębiorcy mogą wnioskować o niskooprocentowaną pożyczkę do 5 tys. zł. Pożyczka umożliwi pokrycie bieżących kosztów, takich jak np. podatki, składki czy koszty wynajmu lokalu.

Tarcza antykryzysowa - prezydent podpisał ustawy

Zmniejszenie obciążeń i zachowanie płynności finansowej w firmach, ochrona zatrudnienia, świadczenie postojowe - to główne cele pakietu ustaw składających się na tarczę antykryzysową, którą we wtorek podpisał prezydent Andrzej Duda. Tarcza ma przeciwdziałać gospodarczym skutkom pandemii.

Tarcza antykryzysowa. Sejm uchwalił specustawę o wsparciu dla firm

W sobotę nad ranem Sejm uchwalił ustawę wspierającą firmy w związku z epidemią koronawirusa. Ustawa jest najważniejszą częścią tzw. tarczy antykryzysowej. Nowe regulacje m.in. zwalniają mikrofirmy i samozatrudnionych z płacenia ZUS przez 3 miesiące, przewidują także wypłacanie świadczenia postojowego.

Tarcza antykryzysowa - projekty ustaw

Na stronach Sejmu opublikowany został główny projekty ustawy wprowadzającej rozwiązania prawne składające się na tzw. tarczę antykryzysową. Jakie propozycje przygotował rząd w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem koronawirusa oraz wywołanymi nim sytuacjami kryzysowymi?

Tarcza antykryzysowa ma obowiązywać od 1 kwietnia 2020 r.

Marszałek Sejmu Elżbieta Witek wyraziła nadzieję, że Senat będzie obradował "wkrótce po" piątkowym posiedzeniu Sejmu, i od 1 kwietnia 2020 r. tarcza antykryzysowa wejdzie w życie. W czwartek pakiet miałby być skonsultowany z opozycją.

Tarcza antykryzysowa – rozwiązania zaakceptowane przez rząd

Rząd zaakceptował pakiet rozwiązań składających się na tzw. tarczę antykryzysową. Przewiduje się m.in. pokrycie przez państwo składek na ZUS przez 3 miesiące dla mikrofirm, świadczenie miesięczne w kwocie do około 2 tys. zł (dla zatrudnionych na umowy zlecenia lub o dzieło oraz samozatrudnionych), dofinansowanie wynagrodzeń pracowników dla firm w kłopotach (do wysokości 40% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia). Tarcza zakłada również odroczenie niektórych obowiązków podatkowych i sprawozdawczych.

Gwarancje de minimis z pakietu pomocowego już dostępne

Mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa, które przez koronawirusa są w trudnej sytuacji, mogą już korzystać z gwarancji de minimis na korzystniejszych warunkach.

Aktualizacja programów operacyjnych w ramach Funduszy Europejskich

Najważniejsze programy operacyjne w ramach Funduszy Europejskich oraz Funduszy Norweskich zostały zaktualizowane. Do wcześniej zapowiedzianych konkursów, dołączyło kilka nowych oraz ciekawych dla przedsiębiorców propozycji. Wobec czego w ramach Funduszy Europejskich jest jeszcze sporo środków do rozdysponowania w ostatnim roku programowania finansowego 2014-2020.

Rozwiązania poprawiające płynność finansową firm w pakiecie antykryzysowym

Przesunięcie terminów płatności, mikropożyczki dla przedsiębiorców - takie m.in. są propozycje poprawiające płynność finansową firm, które składają się na tarczę antykryzysową.

Bardziej niż skarbówki nowe firmy obawiają się nierzetelnych kontrahentów

Przedsiębiorcy, którzy rozpoczynają prowadzenie działalności gospodarczej bardziej niż kontroli skarbowych obawiają się nierzetelnych kontrahentów, braku zamówień oraz utraty płynności finansowej.

Rodzaje prowadzonej ewidencji księgowej w mikroprzedsiębiorstwach

Główny Urząd Statystyczny przygotował raport dotyczący przedsiębiorstw, z którego wynika, że w ostatnich latach mikroprzedsiębiorstwa częściej zgłaszały prowadzenie ksiąg rachunkowych lub podatkowej księgi przychodów i rozchodów niż uproszczoną księgowość (tj. ewidencję przychodów i kartę podatkową).

Zwalczanie zatorów płatniczych - nowe przepisy od 2020 roku

Od 1 stycznia 2020 r. obowiązuje nowa ustawa z 19 lipca 2019 roku w sprawie zmiany niektórych ustaw w celu ograniczenia zatorów płatniczych (Dz.U. poz. 1649). Wprowadzone w niej przepisy zmieniły kilka obowiązujących aktów prawnych, w tym między innymi kodeks postępowania cywilnego, ustawę o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji czy ustawę o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.

Wynagrodzenia, podatki i składki ZUS - priorytetowe płatności firm

W pierwszej kolejności polskie firmy płacą wynagrodzenia pracowników, podatki do urzędu skarbowego i składki ZUS. Zdaniem przedsiębiorców należnościami (płatnościami), które można odsunąć w czasie i zapłacić w drugiej kolejności, są faktury wystawienie przez kluczowych kontrahentów. Taki obraz zachowań rodzimych firm przynosi najnowsze badanie „Priorytety płatności” przeprowadzone przez Keralla Research na zlecenie Krajowego Rejestru Długów i firmy faktoringowej NFG.

Czy ustawa antyzatorowa pomoże finansom małych firm?

Od 1 stycznia 2020 r. obowiązuje ustawa ograniczająca zatory płatnicze. Jej celem jest wzmocnienie pozycji najmniejszych firm wobec dużych kontrahentów. Zdaniem ekspertów korzystny efekt ustawy może zostać zmniejszony przez gorszy stan gospodarki. Dynamika PKB już w 2019 r. znacznie spadła – poniżej 3% w IV kw. (z 4,8% w I kw.). W tym roku może być jeszcze gorzej. Na spadku PKB ucierpią najpierw małe firmy, które w coraz większym stopniu będą narażone na zerwanie kontraktów przez dużych partnerów i utratę płynności finansowej.

Split payment i NIP na paragonie najgorszymi zmianami w prawie

W ocenie mikroprzedsiębiorców obowiązkowy split payment to najgorsza zmiana w prawie wprowadzona w 2019 roku. Z kolei z regulacji, które weszły lub wejdą w życie w 2020 roku, najwięcej zastrzeżeń budzi konieczność wystawiania faktur tylko do paragonów z wprowadzonym NIP. Ponadto przedstawiciele małego biznesu uważają, że polityka rządu względem nich jest źle prowadzona.

Mikroprzedsiębiorcy chcą niższych podatków i składek ZUS

Jak wynika z przeprowadzonych wśród mikroprzedsiębiorców badań, mały biznes liczy przede wszystkim na niższe podatki i składki ZUS oraz uproszczenie przepisów. Tymczasem warunki do prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce są trudne, a w ciągu ostatnich trzech lat jeszcze się pogorszyły.

Finansowanie małych firm - kredyt, venture capital, private debt

Jakie formy finansowania są dostępne i korzystne dla małych firm. Nie będzie to raczej emisja obligacji korporacyjnych. Trudno dostępny jest również niskooprocentowany kredyt bankowy. Dla firm, które często dopiero startują w biznesie i dla banków nie są atrakcyjne ze względu na wysokie ryzyko, rozwiązaniem może być pozyskanie inwestora finansowego (venture capital). Rozwiązaniem pośrednim między długiem a pozyskaniem inwestora jest finansowanie dłużne typu private debt. Popularnym sposobem finansowania środków trwałych jest leasing.

Firmy mają problemy z opóźnionymi fakturami

Okazuje się, że połowa firm w Polsce ma problem z zatorami płatniczymi. Dwie trzecie z nich otrzymuje tylko część należności z faktury.

Korzyści podatkowe z inicjatywy JEREMIE

Rozpoczęcie oraz początki prowadzenia działalności gospodarczej zawsze wiąże się z nakładami finansowymi. Niestety, nie w każdym przypadku początkujący przedsiębiorca ma wystarczające zaplecze finansowe, które pozwoli mu na oczekiwany rozwój. Zewnętrzne finansowanie, w postaci kredytu bankowego również może okazać się niemożliwe do uzyskania, ze względu na brak wystarczającej historii kredytowej. To właśnie przyczyniło się do powstania inicjatywy JEREMIE wspierającej mikro, małe i średnie firmy.

Standardy obsługi urzędników skarbówki w ocenie przedsiębiorców

Przeprowadzone badania polskiej mikroprzedsiębiorczości pokazują, że blisko połowa przedsiębiorców dobrze ocenia standardy obsługi urzędników skarbówki. Natomiast nieco słabiej pod tym względem wypada ZUS.

Ulga na złe długi w podatkach dochodowych (PIT, CIT) od 1 stycznia 2020 r.

Z początkiem roku 2020 pojawią się nowe regulacje, których celem jest wzmocnienie płynności finansowej przedsiębiorstw poprzez ograniczenie występowania zatorów płatniczych. Zakłada się m.in. wprowadzenie ulgi na złe długi na gruncie podatków dochodowych (PIT, CIT), czyli możliwość pomniejszenia przez wierzyciela podstawy opodatkowania o kwotę wierzytelności, jeżeli wierzytelność ta nie zostanie uregulowana w ciągu 90 dni od dnia upływu terminu płatności.

Ceny energii elektrycznej 2019 - oświadczenie tylko do 29 lipca - AKTUALIZACJA

Uprawnione podmioty (m.in. mikro i mali przedsiębiorcy, szpitale, jednostki sektora finansów publicznych) mogą zapewnić sobie utrzymanie w II połowie 2019 roku cen energii elektrycznej na poziomie z dnia 30 czerwca 2018 r. o ile złożą swojemu dostawcy energii (przedsiębiorstwu energetycznemu) stosowne oświadczenie najpóźniej 29 lipca 2019 r. Nie muszą składać tych oświadczeń gospodarstwa domowe i inni odbiorcy końcowi korzystający z grupy taryfowej G. Spółki dystrybuujące energię elektryczną informują, że będą przyjmować oświadczenia przez weekend i w poniedziałek 29 lipca 2019 r. Termin na złożenie przez mikro- i małe firmy oświadczeń potwierdzających uprawnienie do zamrożenia cen energii być może zostanie przedłużony - uważa minister przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz. Wnioski można składać również drogą pocztową, o zachowaniu terminu decyduje data stempla pocztowego - poinformowało w sobotę 27 lipca 2019 r. PAP Ministerstwo Energii.

Obowiązkowa podzielona płatność w VAT - konieczne wydłużenie vacatio legis

Obowiązkowa podzielona płatność w podatku VAT (split payment) ma wejść w życie już od 1 września 2019 r. Zdaniem pracodawców przedsiębiorcy nie zdążą się przygotować, dlatego apelują o wydłużenie vacatio legis do końca tego roku.

Niestabilność prawa, wysokie podatki i ZUS obciążeniem dla mikroprzedsiębiorców

Zbyt wysokie podatki i składki ZUS, a także zbyt często zmieniające się przepisy prawa – to trzy największe obciążenia w prowadzeniu działalności gospodarczej, na które wskazują mikroprzedsiębiorcy. Mimo to polscy mikroprzedsiębiorcy odczuwają większą satysfakcję z prowadzenia własnego biznesu niż rok wcześniej. Tak wynika z przeprowadzonego przez firmę inFakt Badania Polskiej Mikroprzedsiębiorczości 2019.

Czy exit tax jest zgodny z prawem unijnym?

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok dotyczący podatku od niezrealizowanych zysków (tzw. exit tax). Sprawa dotyczyła obywatela Niemiec. Wyrok może mieć jednak istotny wpływ na ocenę zgodności z prawem unijnym polskiego podatku od niezrealizowanych zysków.

„Prawo do popełnienia błędu” – nowa instytucja w prawie dla przedsiębiorców

Mikroprzedsiębiorcy oraz mali i średni przedsiębiorcy będą mogli korzystać z nowej instytucji, tj. z „prawa do popełnienia błędu”. W przypadku usunięcia stwierdzonych naruszeń przepisów w określonym terminie, przedsiębiorca nie będzie podlegał karze. Prawo do popełnienia błędu obowiązywać będzie w okresie 12 miesięcy od dnia podjęcia działalności po raz pierwszy albo ponownie po upływie co najmniej 36 miesięcy od dnia jej ostatniego zawieszenia lub zakończenia.

Obowiązkowy split payment 2019 - co z płynnością finansową

W 2019 roku (być może w połowie roku) ma zostać wprowadzony obowiązkowy mechanizm podzielonej płatności (split payment) w VAT w niektórych branżach. Zdaniem niektórych ekspertów wcześniej do systemu split payment powinny zostać wprowadzone poprawki ograniczające niebezpieczeństwo zachwiania płynności finansowej podatników.

Rekordowa liczba nowych firm i niski próg wyrejestrowań

Z podsumowania drugiej połowy 2018 r. w rejestrze REGON wynika, że w miejsce jednej zamkniętej mikrofirmy zajmują dwie nowo otwarte. Ubiegły rok przyniósł rekordowe liczby nowopowstałych drobnych biznesów i historycznie niski próg wyrejestrowań. Ocenia się, że przyczynia się do tego najlepsza od dwunastu lat koniunktura.

E-składka na plus, split payment i JPK na minus – w ocenie mikroprzedsiębiorców

Zapytani o zeszłoroczne zmiany prawne mikroprzedsiębiorcy najwyżej ocenili e-składkę oraz ulgę na start. Natomiast zdecydowanie negatywne oceny zebrało split payment oraz Jednolity Plik Kontrolny (JPK).

Zmiany w ustawie o rachunkowości od 2019 r. – wyjaśnienia MF

Ministerstwo Finansów udzieliło wyjaśnień redakcji Infor.pl dotyczących zmian (uproszczeń) w ustawie o rachunkowości, które zawiera ustawa z dnia 9 listopada 2018 r. o zmianie niektórych ustaw w celu wprowadzenia uproszczeń dla przedsiębiorców w prawie podatkowym i gospodarczym. Nowe regulacje przewidziane niniejszą nowelizacją wchodzą w życie od 1 stycznia 2019 r.

Venture capital jako źródło finansowania przedsiębiorstw

Coraz częściej spotykamy się z pojęciem venture capital, wiąże się ono z funduszami kapitałowymi, a więc ze wsparciem finansowym firmy na etapie jej rozwoju. Przede wszystkim z tej formy finansowania (ze wsparcia venture capital) mogą skorzystać przedsiębiorcy posiadający pomysł na innowacyjną inwestycję objętą dużym ryzykiem.

MF: split payment nie powoduje problemów z płynnością

Z danych Ministerstwa Finansów wynika, że mechanizm podzielonej płatności w VAT (MPP), czyli split payment nie spowodował problemów z płynnością firm, które otrzymują płatności w tym systemie. Taką informację przekazał PAP dyrektor departamentu podatku od towarów i usług w MF Wojciech Śliż.

Niewypłacalność i upadłości firm w Polsce - sierpień 2018 r.

Euler Hermes, wiodący globalny ubezpieczyciel należności handlowych, zbadał sytuację firm w Polsce pod względem niewypłacalności. W sierpniu 2018 r. w oficjalnych źródłach (Monitorach Sądowych i Gospodarczych) opublikowano informacje o 90 przypadkach niewypłacalności polskich przedsiębiorstw wobec 80 w sierpniu 2017 r. (wzrost r/r o 13%). Ta sama skala wzrostu liczby opublikowanych niewypłacalności (+13%) występuje za cały okres 8 miesięcy – w bieżącym roku było ich 670 wobec 591 w tym samym okresie 2017.

REKLAMA