REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Ordynacja podatkowa, Działalność gospodarcza

Od dziś klauzula obejścia prawa podatkowego

Do Ordynacji podatkowej została wprowadzona klauzula przeciw unikaniu opodatkowania. Powołując się na tę klauzulę, organy podatkowe mogą kwestionować „optymalizacyjne” i legalne działania podatnika zmierzające – zdaniem organów – do unikania opodatkowania. Nowelizacja weszła w życie 15 lipca 2016 r.

Przesłuchanie świadka w postępowaniu podatkowym

Organy podatkowe obowiązane są, w toku postępowania, podejmować wszelkie niezbędne działania, w celu dokładnego wyjaśnienia stanu faktycznego oraz zapewnić stronom czynny udział w każdym stadium postępowania. Jednym ze sposobów realizacji tego prawa jest możliwość wnoszenia dowodów z zeznania świadka.

Jak założyć i prowadzić spółdzielnię socjalną

Czym jest spółdzielnia socjalna? Ciekawym rozwiązaniem dla wszystkich, którzy cenią pracę dla społeczności, a materialne korzyści są dla nich kwestią drugorzędną. Spółdzielnia socjalna łączy w sobie cechy klasycznego przedsiębiorstwa oraz organizacji pozarządowej. Kto może założyć i jak prowadzić spółdzielnię socjalną?

Podatnik VAT bez możliwości uzyskania interpretacji w sprawie nadużycia prawa

W przypadku VAT nie będzie stosowana szczególna klauzula obejścia prawa wynikająca z Ordynacji podatkowej, ale legalne czynności dokonane przez podatnika VAT będą mogły być potraktowane przez fiskusa jako „nadużycie prawa” i kwestionowane w „zwykłym” postępowaniu podatkowym czy kontrolnym. Ustawodawca zdecydował się bowiem na wprowadzenie w ustawie o VAT pojęcia „nadużycie prawa”. Zmiany zaczną obowiązywać od 15 lipca 2016 r.

REKLAMA

Ile może trwać kontrola prowadzona przez Urząd Kontroli Skarbowej

Urząd Kontroli Skarbowej ma możliwość przeprowadzania różnego rodzaju czynności kontrolnych. Dlatego dla podatników, którzy nie mają doświadczeń w kontaktach z tym Urzędem, rozróżnianie pojęć kontrola podatkowa czy postępowanie kontrolne może wydawać się niezrozumiałe. Jaki jest zatem zakres kontroli Urzędu Kontroli Skarbowej i w jakich terminach może być przeprowadzana?

Czynności sprawdzające - zakres i uprawnienia organów podatkowych

Czynności sprawdzające są najmniej sformalizowaną procedurą, jaką przewiduje Ordynacja podatkowa. Wszczynane są zawsze z urzędu, a niekiedy poprzedzają kontrolę lub postępowanie podatkowe. Z początkiem 2016 roku rozszerzony został zarówno zakres czynności sprawdzających, jak i uprawnienia przysługujące organom podatkowym w ich toku.

Ponowna kontrola będzie zakazana

Do konsultacji społecznych trafił projekt wprowadzający ułatwienia w prowadzeniu działalności gospodarczej. To element pakietu 100 ułatwień, zapowiadanych przez wicepremiera Mateusza Morawieckiego. Jednym z komponentów pakietu są zmiany dotyczące kontroli.

Jak opodatkować wynajem majątku prywatnego w ramach działalności gospodarczej

Podatnicy, którzy chcą uzyskiwać dochody z tytułu wynajmowania składników majątku prywatnego, np. mieszkań czy samochodów, mają do wyboru dwie formy opodatkowania. Pierwsze rozwiązanie polega na zawieraniu umów najmu w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, drugie dotyczy, zawarcia umowy poza działalnością gospodarczą, wtedy mamy do czynienia z tzw. najmem prywatnym. Co warto wiedzieć, przed wyborem określonej formy opodatkowania?

REKLAMA

Firma będzie trwać po śmierci przedsiębiorcy

Ministerstwo Rozwoju chce, aby firma prowadzona jako jednoosobowa działalność gospodarcza trwała nawet po śmierci przedsiębiorcy. I przez jakiś czas używała nadal jego danych oraz konta bankowego. Takie zapisy mają znaleźć się w ustawie o sukcesji przedsiębiorstwa osoby fizycznej, do której założenia zostały opublikowane. Nowe przepisy mają wejść w życie od 2018 roku.

Obieg dokumentacji w firmach będzie szybszy i tańszy

Firmy mogą zaoszczędzić co najmniej 60 proc. czasu na obsługę danego procesu po wprowadzeniu elektronicznych dokumentów. W ten sposób oszczędzają również koszty i usprawniają obsługę klienta. Wprowadzenie w pełni cyfrowego obiegu dokumentów będzie teraz łatwiejsze. Od 1 lipca zaczęło obowiązywać unijne rozporządzenie eIDAS ws. uznawania elektronicznych podpisów, a od 8 września do Kodeksu cywilnego zostanie wprowadzona forma elektroniczna czynności prawnej obok formy pisemnej.

Pełnomocnictwo ogólne można zgłosić na Portalu Podatkowym MF

Ministerstwo Finansów informuje, że podatnicy, którzy chcą zgłosić pełnomocnictwo ogólne, od 1 lipca 2016 r. mogą to zrobić przy wykorzystaniu nowej funkcjonalności Portalu Podatkowego (PP). Dodatkowo udostępniono Centralny Rejestr Pełnomocnictw Ogólnych, czyli narzędzie do weryfikacji pełnomocnictw przez administrację podatkową.

Czy wydatki na utrzymanie psa przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów

Możliwość zaliczenia wydatków na zakup i utrzymanie psa do kosztów uzyskania przychodów zależy od tego z jakim rodzajem działalności mamy do czynienia. Nie powinno być wątpliwości, jeżeli przedsiębiorca prowadzi hodowlę psów lub np. gabinet zajmujący się „dogoterapią”. Czy istnieje natomiast taka możliwość w przypadku, jeśli posiada firmę, której przychody nie powstają w związku z posiadaniem czworonoga (np. zakład krawiecki czy warsztat samochodowy), ale pies pełni tam ważną funkcję, np. psa stróżującego?

Klauzula nadużycia prawa w ustawie o VAT od 15 lipca 2016 r.

Chociaż zastosowanie klauzuli przeciwko unikaniu opodatkowania będzie wyłączone w sprawach dotyczących podatku VAT, to jednak nowelizacja w tym zakresie wprowadziła jednocześnie do ustawy o VAT definicję nadużycia prawa, która będzie miała zastosowanie wyłącznie na gruncie tego podatku. Klauzula nadużycia prawa w VAT wchodzi w życie od 15 lipca 2016 r.

Obniżenie kosztów dla przedsiębiorców prowadzących biura usług płatniczych

Rzecznik Praw Obywatelskich zwrócił się do resortu finansów z prośbą o zredukowanie obciążeń finansowych nałożonych na przedsiębiorców prowadzących biura usług płatniczych. Chodzi o opłaty na pokrycie kosztów nadzoru sprawowanego nad działalnością biur przez Komisję Nadzoru Finansowego.

Na czym polega optymalizacja podatkowa - przykłady

Przez optymalizację podatkową należy rozumieć podejmowanie działań (z założenia zgodnych z prawem, w przeciwieństwie do oszustw podatkowych) w celu obniżenia podatków. Na takich działaniach budżety państw tracą jednak olbrzymie kwoty. Czy jest optymalizacja podatkowa i jak poszczególne państwa starają się z nią walczyć?

Jaki wpływ mają regionalne inteligentne specjalizacje na uzyskanie dofinansowania projektów

Ustanawiając kryteria oceny projektów w poszczególnych konkursach, samorządy województw mogą, silniej lub słabiej, wpływać na sposób i kierunek wydatkowania środków przekazywanych beneficjentom w formie pomocy publicznej. Jedną z takich możliwości dają regionalne inteligentne specjalizacje. Jaki mają one wpływ na szansę uzyskania dofinansowania projektów w poszczególnych województwach?

Zmiany w Ordynacji podatkowej od 1 lipca 2016 r. - pełnomocnictwa ogólne

Z dniem 1 lipca 2016 r. wejdą w życie przepisy nowelizacji ustawy z 29 sierpnia 1997 r.– Ordynacja podatkowa (dalej jako: Ordynacja), dotyczące udzielania pełnomocnictw ogólnych. Pełnomocnictwa dołączone do akt sprawy przed dniem wejścia w życie nowych przepisów, a także ich urzędowo poświadczone odpisy oraz uwierzytelnione odpisy, uznaje się za pełnomocnictwa szczególne. Nie ma zatem możliwości potraktowania pełnomocnictwa złożonego przed 1 lipca 2016 r. dla celów konkretnego postępowania za pełnomocnictwo ogólne.

Przedawnienie zobowiązań podatkowych – wątpliwości konstytucyjne

Do Trybunału Konstytucyjnego trafił wniosek Rzecznika Praw Obywatelskich o stwierdzenie niezgodności z Konstytucją RP przepisu Ordynacji podatkowej, zgodnie, z którym nie ulegają przedawnieniu zobowiązania podatkowe zabezpieczone hipoteką lub zastawem skarbowym. Po upływie terminu przedawnienia zobowiązania te mogą być egzekwowane tylko z przedmiotu hipoteki lub zastawu.

Brexit a polskie firmy założone w Wielkiej Brytanii

Dla Polaków i polskich firm zarejestrowanych na Wyspach wynik referendum nie oznacza ani deportacji, ani końca biznesu w Zjednoczonym Królestwie. Wielka Brytania przez co najmniej 2 lata pozostanie częścią Wspólnoty i tu nic się nie zmieni. Nawet po tym czasie relacje handlowe Unii z drugą gospodarką Europy i piątą gospodarką świata pozostaną otwarte, bo jak na niczym innym, ale na wolnym handlu zależy obu stronom najbardziej.

Plan na rzecz odpowiedzialnego rozwoju

Przyjęty przez rząd „Plan na rzecz odpowiedzialnego rozwoju”, wskazuje nowe kierunki działań w sprawie rozwoju polskiej gospodarki. Plan rozwoju opiera się na pięciu filarach: reindustrializacji, rozwoju innowacyjnych firm, kapitału dla rozwoju, ekspansji zagranicznej, zrównoważonego rozwoju społecznego i regionalnego.

Uprawnienia organów skarbowych podczas czynności sprawdzających

Do przeprowadzania czynności sprawdzających mają prawo urzędy skarbowe, urzędy kontroli skarbowej oraz inne instytucje, w tym m.in. dyrektorzy, naczelnicy tych placówek. Warto wiedzieć jakie uprawnienia przysługują tym organom podczas czynności sprawdzających.

Po wprowadzeniu 15-proc. CIT firmy będą przechodzić z PIT na CIT

Rząd zakłada, że z obniżonej 15-procentowej stawki CIT będzie mogło skorzystać około 90 proc. podatników CIT, czyli blisko 400 tys. firm. Przy czym wprowadzenie niższej stawki CIT spowoduje wzrost liczby spółek prawa handlowego; będzie to efekt wyboru tej formy działalności przez osoby fizyczne dotychczas rozliczające się podatkiem PIT.

Od 1 lipca można ustanowić pełnomocnika ogólnego w sprawach podatkowych

Od 1 lipca 2016 r. pełnomocnictwo ogólne może upoważniać terminowo albo bezterminowo do działania pełnomocnika na rzecz mocodawcy we wszystkich sprawach podatkowych oraz w innych sprawach należących do właściwości organów podatkowych lub organów kontroli skarbowej. Nie trzeba już dołączać oryginału lub urzędowo poświadczonego odpisu pełnomocnictwa do akt każdej sprawy.

Jaką stawką opodatkować przychód z umorzenia pożyczki

Przychód z umorzenia pożyczki, która została udzielona przedsiębiorcy, podlega opodatkowaniu. Stawka podatku od tego przychodu jest taka sama jak ta, którą przedsiębiorca wybrał do opodatkowania całej działalności gospodarczej. A zatem w niektórych przypadkach stawka podatku może wynieść jedynie 3 proc.

Opodatkowanie VAT majątku likwidowanych firm - wyrok TSUE

Jeżeli podatnik zaprzestaje prowadzenia działalności gospodarczej, państwa członkowskie mogą opodatkować VAT posiadany przez niego jeszcze w tym momencie majątek przedsiębiorstwa – wynika z wydanego 16 czerwca 2016 r. wyroku Trybunału Sprawiedliwości UE.

Niestandardowe pomysły na biznes

Na świecie nie brakuje pomysłów na niebanalne i zarazem świetnie prosperujące biznesy. W Polsce na zdobycie nietypowej rynkowej niszy wciąż decyduje się niewiele osób. Ale tym, którzy nie boją się ryzyka, wiedzie się całkiem nieźle. Jak powstają niestandardowe pomysły na biznes?

Nowoczesna archiwizacja dokumentów papierowych w firmie

Przedsiębiorcy, którzy posługują się w działalności dużą ilością dokumentów, doskonale zdają sobie sprawę z tego jak trudne jest zorganizowanie ich obiegu i jakie komplikacje mogą się pojawić podczas ich archiwizacji. A przecież niektóre dokumenty przedsiębiorcy mają obowiązek przechowywać nawet przez okres kilkudziesięciu lat. Jak dobrze zabezpieczyć ten obszar?

Firmy muszą wdrożyć nowe przepisy dotyczące danych osobowych

Duża część przedsiębiorców wie o unijnych zmianach przepisów w zakresie ochrony danych osobowych. Co trzecia firma nie ma jednak świadomości, ile czasu przewidziano na dostosowanie się do nowych regulacji, a jedynie 15 proc. podjęło jakiekolwiek działania w tym zakresie. Skala zmian, jakie czekają przedsiębiorstwa jest ogromna.

Zmiany w CEIDG 2016

Wykreślanie i dokonywanie sprostowań w rejestrze CEIDG bez wszczynania postępowania administracyjnego czy negatywne konsekwencje dla przedsiębiorców, którzy nie aktualizują wpisów – to tylko niektóre ze zmian, jakie wprowadziła nowelizacja ustawy o swobodzie działalności gospodarczej.

21 czerwca będzie Dniem Przedsiębiorcy

21 czerwca będzie Dniem Przedsiębiorcy - zdecydował Sejm. Jak argumentowali wnioskodawcy, cel inicjatywy to "docenienie pracy oraz wzmocnienie etosu przedsiębiorcy".

100 usprawnień dla firm - pierwszy pakiet proprzedsiębiorczy ministra rozwoju

Ponad 100 usprawnień dla firm, głównie mikro, małych i średnich, przewiduje pierwszy pakiet proprzedsiębiorczy, który przedstawił 9 czerwca 2016 r. wicepremier, minister rozwoju Mateusz Morawiecki. Proponowane rozwiązania realizują zapowiedzianą w Planie na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju poprawę otoczenia prawnego funkcjonowania przedsiębiorstw. Propozycje zawarte w pakiecie przewidują m.in.: bardziej przyjazne relacje na linii państwo-obywatel (reforma procedur administracyjnych), mniej uciążliwe kontrole i ochronę przed zmianami interpretacji prawa, złagodzenie przepisów prawa pracy wobec małych przedsiębiorców, płynną sukcesję jednoosobowych firm, łatwiejsze odzyskiwanie długów (pakiet dla wierzyciela), ułatwienia w prowadzeniu działalności gospodarczej, poddanie szerokiej dyskusji koncepcji spółki dedykowanej start-upom, reformę Głównego Urzędu Miar.

Mikroprzedsiębiorcy muszą wdrożyć JPK dopiero od 2018 roku

Mikroprzedsiębiorcy nie muszą wdrażać Jednolitego Pliku Kontrolnego od 1 lipca 2016 r. Mogą oni na żądanie organów podatkowych przekazywać księgi podatkowe, ewidencje i dowody księgowe w formacie JPK wymaganym przez fiskusa, jednak do 30 czerwca 2018 r. przekazanie fiskusowi dokumentów w formacie JPK jest dla nich fakultatywne. Dopiero od 1 lipca 2018 r. będzie to dla nich obowiązkowe. Jednak mikroprzedsiębiorcy będą musieli przekazywać informacje o ewidencji VAT w formacie JPK comiesięcznie już od rozliczenia za styczeń 2018 r.

Dlaczego warto skorzystać z usług Steuerberatera (niemieckiego doradcy podatkowego)?

Założenie działalności gospodarczej w Niemczech – Gewerbe - związane jest z wieloma formalnościami urzędowymi i wymogami prawnymi. Warto w tej kwestii zaufać ekspertowi, który dysponuje odpowiednimi kwalifikacjami i wiedzą – Steuerberaterowi. Tego typu firma pomaga w założeniu działalności, prowadzeniu księgowości czy przygotowaniu rozliczenia rocznego. Zakres usług Steuerberatera (większy niż polskiego doradcy podatkowego) wspiera właścicieli firm oraz gwarantuje im legalne i bezpieczne usługi.

Podatek przychodowy dla najmniejszych przedsiębiorców

Ministerstwo Rozwoju pracuje nad koncepcją wprowadzenia podatku od przychodu dla najmniejszych firm, zamiast ustalania dochodu i opłacania osobno podatków i składek na ubezpieczenia społeczne. Będzie to część tzw. pierwszego pakietu pro-przedsiębiorczego.

Zmiany w ustawie o swobodzie działalności gospodarczej

W dniu 19 maja 2016 r. częściowo weszła w życie ustawa z dnia 25 września 2015 r. o zmianie ustawy o swobodzie działalności gospodarczej oraz niektórych innych ustaw. Efektem zmian jest m.in. wprowadzenie możliwości rezygnacji z wpisu w CEIDG przed rozpoczęciem wykonywania działalności gospodarczej.

Obowiązek przesyłania rejestrów VAT w formie Jednolitego Pliku Kontrolnego

Obowiązek comiesięcznego generowania rejestru VAT w formie Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK) obejmie w pierwszej kolejności dużych przedsiębiorców, już od 1 lipca 2016 r. Od tego miesiąca organy podatkowe mają również prawo żądać od dużych podatników innych danych w przypadku ewentualnej kontroli (np. obejmujących struktury wyciągu bankowego czy ksiąg rachunkowych).

Która firma skorzysta na outsourcingu?

Często prezentowana jest opinia, że outsourcing jest korzystnym rozwiązaniem, które pomaga skupić się na głównej działalności. Przekazanie części procesów na zewnątrz również pozwala rozwiązać wiele wewnętrznych problemów, z którymi borykają się zarządzający. Ale czy tak naprawdę z outsourcingu może korzystać każda firma? Kiedy warto się na niego zdecydować?

Kredyty dla firmy 2016 – jak minimalizować koszty kredytu

Rozwój każdej firmy zależy od sprawnego finansowania, także kredytowego. Przedsiębiorcy powinni więc wiedzieć, jak minimalizować koszty kredytu. Prezentujemy kilka sprawdzonych sposobów.

Zasady łączenia spółek kapitałowych – zagadnienia prawne i podatkowe

Wskutek połączenia, spółka przejmująca staje się właścicielem aktywów innej spółki i wypracowanego przez nią know-how, dzięki któremu może np. zreorganizować kadrę pracowniczą, zmniejszyć koszty administracyjne oraz zwiększyć lub zróżnicować produkcję. To w rezultacie daje przewagę konkurencyjną na rynku. Dodatkowo jednym z najpowszechniejszych skojarzeń związanych z restrukturyzacją spółek jest kwestia podatkowa, jak np. odliczenie straty, kontynuacja odpisów amortyzacyjnych, czy też brak uznania za dochód nadwyżki przejętego majątku.

Czy obowiązek raportowania w formacie JPK obejmie dane sprzed 1 lipca 2016 r.

Czy na podstawie nowego przepisu art. 193a Ordynacji podatkowej, organy podatkowe mogą żądać od przedsiębiorców raportowania ksiąg podatkowych w formacie Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK) za okresy przeszłe, tj. za okresy sprzed wejścia w życie nowych przepisów Ordynacji podatkowej w odniesieniu do danego podatnika?

Składki ZUS i podatki w jednym dla firm

Zniesienia zryczałtowanej składki ZUS dla małych firm chce Parlamentarny Zespół na rzecz Przedsiębiorczości i Patriotyzmu Ekonomicznego. W zamian przedsiębiorcy mający miesięczny przychód poniżej 5 tys. zł płaciliby składkę 25 proc. od tego przychodu. Zawierałyby one już w sobie wszystkie podatki.

Firmowe płatności powyżej 15 tys. zł tylko przez konto - od 1 stycznia 2017 r.

Od 2017 r. firmowe płatności powyżej 15 tys. zł będą mogły być dokonywane tylko za pośrednictwem rachunku płatniczego - takie rozwiązanie zakłada podpisana przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja ustaw o PIT i CIT oraz ustawy o swobodzie działalności gospodarczej.

Jak poprawić pomyłkę w przelewie do urzędu skarbowego

Do podstawowych obowiązków związanych z prowadzeniem firmy należy dokonywanie przelewów na rzecz państwa. Niejednokrotnie zdarza się tu, że przedsiębiorca – z różnych względów – popełnia jakiś błąd. A to zapłaci zbyt niską lub zbyt wysoką kwotę, a to pomyli numer konta albo urząd skarbowy. Podpowiadamy, jak naprawić swoją pomyłkę.

Mija termin na zaświadczenie o przychodzie osób na zasiłku przedemerytalnym

Płatnicy składek muszą poinformować ZUS o przychodzie uzyskanym w okresie od 1 marca 2015 r. do 29 lutego 2016 r. przez osoby pobierające zasiłek lub świadczenie przedemerytalne. Pracodawcy (zleceniodawcy) mają obowiązek złożyć zaświadczenie o przychodzie do 31 maja 2016 r.

Jakie skutki wywoła klauzula przeciwko unikaniu opodatkowania

Regulacje dotyczące klauzuli przeciwko unikaniu opodatkowania będą miały zastosowanie do korzyści podatkowej uzyskanej po dniu ich wejścia w życie. Jest to zapis, który budzi wiele kontrowersji, gdyż w praktyce będzie skutkować działaniem prawa wstecz. Organy będą bowiem mogły kwestionować np. wysokość odpisów amortyzacyjnych, które powstały w wyniku transakcji przeprowadzonych przed wejście w życie nowych ograniczeń.

Będzie Rzecznik Praw Przedsiębiorcy

Do Sejmu trafił projekt ustawy o Rzeczniku Praw Przedsiębiorcy. Projektowane przepisy powołują instytucję Rzecznika Praw Przedsiębiorcy, którego zadaniem byłaby obrona interesów przedsiębiorców w sytuacjach konfliktowych, w których stroną przeciwną jest Państwo.

Kiedy przedsiębiorca jest zwolniony ze składki zdrowotnej

W przypadku zdecydowanej większości polskich przedsiębiorców składka zdrowotna jest jednym z tych zobowiązań względem państwa, od których bardzo trudno uciec. Istnieje jednak pewne grono osób prowadzących działalność gospodarczą mających szansę na zwolnienie z jej zapłaty.

Zabezpieczenia umowne, czyli jak ograniczyć ryzyko niewypłacalności kontrahenta

W prowadzeniu działalności gospodarczej istotne jest odpowiednie zabezpieczenie dokonywanych transakcji. Przedsiębiorca, który chce uniknąć przypadków niewypłacalności kontrahentów, powinien zadbać o właściwe zabezpieczanie umów pod względem prawnym, w celu ograniczenia ryzyka nie wykonania przedmiotu umowy.

Klauzula przeciwko unikaniu opodatkowania – przepisy przejściowe

Projekt Ordynacji podatkowej nie zakłada całkowitych zmian treści klauzuli przeciwko unikaniu opodatkowania. Warto jednak zwrócić uwagę na przepisy przejściowe.

Skuteczna i efektywna komunikacja firmy z audytorem - wywiad

O tym, jak powinna wyglądać komunikacja na linii biznes-audytor będą rozmawiać uczestnicy konferencji Regionalnego Oddziału KIBR w Warszawie „Dwa światy: audytora i biznesu”. Konferencja odbędzie się w Arkadach Kubickiego Zamku Królewskiego w Warszawie 3 czerwca 2016 r. Portal infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia. Zapraszamy do lektury rozmowy z Ewą Sowińską, zastępcą prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów i przewodniczącą Komisji KRBR ds. szkoleń, która będzie jednym z panelistów konferencji.

REKLAMA