REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Podpis elektroniczny, Krajowy Rejestr Sądowy (KRS)

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Jak podpisywać e-sprawozdania finansowe?

Obecnie sprawozdania finansowe można sporządzać jedynie w formie elektronicznej, zgodnie wytycznymi określonymi przez Ministerstwo Finansów. W tym artykule omówimy, jak prawidłowo podpisywać e-sprawozdania finansowe, aby były zgodne z obowiązującymi przepisami.

Wykreślenie spółki z KRS za niezłożenie sprawozdania finansowego. Co z toczącym się postępowaniem podatkowym?

Niedopełnienie obowiązku złożenia sprawozdania finansowego daje sądom rejestrowym możliwość rozwiązania spółki i ustanowienia likwidatorów. W niektórych przypadkach może nawet dojść do rozwiązania spółki bez przeprowadzania postępowania likwidacyjnego. Jakie konsekwencje niesie wykreślenie podmiotu z Krajowego Rejestru Sądowego w toku toczącego się postępowania podatkowego?

Błędy i braki formalne we wnioskach KRS – skutki dla spółek

Jakie skutki mają błędy i braki formalne we wnioskach do KRS?

Nie trzeba mieć nr PESEL by zarejestrować spółkę w Polsce. Zmiany w KRS i KSH korzystne dla cudzoziemców

Zniesienie obowiązku PESEL przy rejestracji spółki oraz obowiązek udostępniania przez Ministerstwo Sprawiedliwości wzorów umów spółek prawa handlowego w języku innym niż polski – to dwie wprowadzone w grudniu 2022 roku zmiany w ustawie o Krajowym Rejestrze Sądowym i Kodeksie spółek handlowych (KSH), które mocno ułatwią cudzoziemcom zakładanie i rozwijanie biznesu w Polsce. Są wśród nich też takie, na które uwagę powinni zwrócić polscy przedsiębiorcy, a na tym nie koniec zmian – w przygotowaniu są już kolejne modyfikacje KSH, które mają na celu m.in. przyspieszenie cyfryzacji postępowań rejestrowych i działalności spółek. 

REKLAMA

Podpis zaufany ePUAP a podpis własnoręczny – czy są tak samo ważne?

Cyfryzacja życia codziennego prowadzi do tego, że coraz więcej dokumentów podpisywanych jest za pomocą podpisu zaufanego – jednej z funkcji platformy ePUAP. To wygodne rozwiązanie, dzięki któremu możemy przyspieszyć obieg dokumentów. Ale czy każdy dokument podpisany podpisem zaufanym jest tak samo ważny jak dokument podpisany własnoręcznie?

Umowy o pracę i zlecenia zawierane i rozliczane w systemie teleinformatycznym

25 października 2022 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o systemie teleinformatycznym do obsługi niektórych umów (m.in. do umów o pracę, umów zlecenia, umów o świadczenie usług, do których stosuje się przepisy o zleceniu), przedłożony przez ministra rodziny i polityki społecznej. Z rozwiązań przewidzianych w ustawie będą mogli skorzystać mikroprzedsiębiorcy, podmioty zatrudniające nie więcej niż 9 osób niebędący mikroprzedsiębiorcą, rolnicy, rodzice oraz osoby fizyczne. Projekt trafi teraz do prac legislacyjnych w Sejmie.

Weryfikacja podpisu elektronicznego na dokumencie od fiskusa - nowa usługa PUESC

Platforma Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC) uruchomiła 12 października 2022 r. nową, bezpłatną e-usługę publiczną „Zweryfikuj podpis elektroniczny”. Dzięki tej usłudze można sprawdzić online status podpisu elektronicznego na dokumencie (w formie elektronicznej), który otrzymano z jednostki Krajowej Administracji Skarbowej (np. z urzędu skarbowego) lub Ministerstwa Finansów.

Wpis w KRS. Czy sąd rejestrowy ma prawo badać prawidłowość podjęcia uchwał spółki?

Jakie uprawnienia ma sąd rejestrowy w ramach postępowania w sprawie wpisu do KRS dotyczącego spółki? Czy jego kognicja ogranicza się jedynie do badania dokumentów? A może ma prawo zbadać, czy zgromadzenie wspólników, podczas którego podpisano dokumenty, zostało zwołane prawidłowo?

REKLAMA

Podpis osobisty w kodeksie cywilnym - projekt

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt nowelizacji Kodeksu cywilnego, który m.in. zakłada rozszerzenie o podpis osobisty katalogu podpisów elektronicznych, których użycie umożliwi zachowanie formy elektronicznej czynności prawnej. W ten sposób rozszerzy się funkcjonalność e-dowodu, w którym może być zakodowany podpis osobisty (jako zaawansowany podpis elektroniczny). Projekt nowelizacji kodeksu cywilnego jest przygotowywany w Ministerstwie Sprawiedliwości i ma zostać przyjęty przez Radę Ministrów w IV. kwartale 2022 roku. Zatem nowych przepisów można się spodziewać nie wcześniej niż w 2023 roku.

Informacja o cenach transferowych - podpis elektroniczny i odpowiedzialność za prawidłowość danych

Jakim podpisem elektronicznym można podpisać informację o cenach transferowych? Kto ma obowiązek podpisać informację TPR? Kto ponosi odpowiedzialność za prawidłowość danych w informacji o cenach transferowych? Wyjaśnień w tym zakresie udzielił 30 maja 2022 r. Minister Finansów w odpowiedzi na interpelację poselską.

Elektroniczna skrzynka doręczeń (e-Doręczenia) - nowy obowiązek spółek wpisanych do KRS i nie tylko

Nie od dziś wiadomo, że zmiana znanych i utrwalonych rozwiązań to jedna z najtrudniejszych rzeczy do przeprowadzenia. Niemniej w dobie szybkiego rozwoju technologicznego konieczne są ulepszenia procesów zachodzących w życiu codziennym. Taką naturalną zmianą będzie więc rezygnacja z tradycyjnej poczty na rzecz elektronicznych doręczeń.

Zmiany w Krajowym Rejestrze Sądowym od 21 czerwca 2022 r.

Prezydent Andrzej Duda podpisał 2 maja 2022 r. nowelizację ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym. Nowe przepisy mają zapobiegać tzw. kradzieży spółek. Zmiany wejdą w życie 21 czerwca 2022 r.

Ustawa o rachunkowości - dokumenty składane do KRS - terminy, forma

Jakie dokumenty i w jakim formacie zgodnie z ustawą o rachunkowości jednostka mająca siedzibę na terytorium Polski powinna złożyć do KRS? Jakie zmiany zajdą od 1 czerwca 2022 r.? Wyjaśnia Ministerstwo Finansów.

Senat bez poprawek do nowelizacji mającej przeciwdziałać kradzieży spółek

Senat bez poprawek przyjął w czwartek przepisy mające zapobiegać tzw. kradzieży spółek. Dotycząca tej kwestii nowelizacja ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym trafi teraz do prezydenta. Zmiana miałaby wejść w życie 21 czerwca

Podpis kwalifikowany dla JPK - zmiany od 2022 roku

Podpis kwalifikowany pod JPK - zmiany od 2022 roku. Ministerstwo Finansów informuje, że pliki JPK, CUK i ALK podpisane podpisem kwalifikowanym z użyciem algorytmu SHA-1 będzie można składać przez Bramkę JPK tylko do końca 2021 roku. Po 1 stycznia 2022 roku przez Bramkę JPK będzie można wysłać plik podpisany podpisem kwalifikowanym, który wykorzystuje algorytm SHA-256.

Elektroniczny KRS – jak sprawdza się nowy system

Elektroniczny KRS. Od 1 lipca 2021 r. wnioski do Krajowego Rejestru Sadowego („KRS”) mogą być składane wyłącznie w drodze elektronicznej. Czy elektronizacja przyśpieszyła rozpoznawanie wniosków?

Blockchain w firmie. Podpis elektroniczny i cyfryzacja obiegu dokumentów

Blockchain w firmie. Pandemia zmusiła przedsiębiorców do przyspieszenia cyfryzacji dotychczasowych procesów. Bez wdrożenia innowacyjnych rozwiązań dla wielu firm podpisanie zwykłej umowy w czasie koronawirusa było utrudnione lub wręcz niemożliwe. Tymczasem dzięki zastosowaniu m.in. technologii blockchain przedsiębiorcy mogą korzystać zarówno z elektronicznego podpisu, jak również zarządzać całym cyklem obiegu dokumentów. Od momentu wytworzenia dokumentu aż do rozliczania wszystkich zdarzeń w jego obrębie.

Jak ustanowić pełnomocnika do podpisywania e-deklaracji podatkowych?

E-deklaracje podatkowe mogą być podpisywane także przez pełnomocnika podatnika, płatnika lub inkasenta. W tym celu konieczne jest złożenie formularza UPL-1. Jak ustanowić pełnomocnictwo do podpisywania e-deklaracji? Jak odwołać takie pełnomocnictwo (OPL-1)?

PIT-11 mailem do pracownika z podpisem elektronicznym

PIT-11 można wysłać mailem. Do końca lutego pracodawcy mają obowiązek przesłania pracownikom rozliczenia PIT-11. Istniejące przepisy dopuszczają możliwość przekazania deklaracji w formie elektronicznej. Plik, udostępniany w formacie PDF, powinien jednak zostać opatrzony elektronicznym podpisem kwalifikowanym, który z mocy prawa jest równoważny podpisowi własnoręcznemu.

Coraz więcej firm stosuje e-podpis

E-podpis. Podpis elektroniczny (e-podpis) jest stosowany w Polsce od 20 lat, ale to w ostatnich miesiącach przeżywa prawdziwy boom. Szczególnie w czasie pandemii stał się rozwiązaniem, które ułatwia wdrożenie na szeroką skalę pracy zdalnej, ale też usprawnia załatwianie spraw urzędowych i bankowych bez wychodzenia z domu. Badania Kantara pokazują, że 28 proc. użytkowników bankowości internetowej chciałoby korzystać z e-podpisu. Dlatego na jego wdrożenie decyduje się coraz więcej firm i instytucji, m.in. największe banki i operatorzy telekomunikacyjni.

Zeznania PIT-28 i PIT-36 będzie można podpisać elektronicznie

PIT-28 i PIT-36 z podpisem elektronicznym. Ustawodawca rozszerza katalog formularzy podatkowych, które podatnicy będą mogli podpisać poszczególnymi rodzajami podpisów elektronicznych. Nowe przepisy mają wejść w życie 15 lutego 2021 r.

Zmiany w ustawie o rachunkowości dotyczące sprawozdań finansowych

Zmiany w ustawie o rachunkowości, które zakłada procedowany obecnie projekt ustawy, dotyczą zasad sporządzania sprawozdań finansowych oraz sprawozdań z działalności, a także zasad podpisywania sprawozdań. W konsekwencji zmian jednostki zobowiązane będą do sporządzania sprawozdań finansowych w formacie i zgodnie z wymogami określonymi w rozporządzeniu Komisji (UE) 2019/815. Jakie dokładnie zmiany przewiduje ustawodawca w ustawie o rachunkowości?

Prosta spółka akcyjna i eKRS od 1 lipca 2021 r.

Prosta spółka akcyjna i eKRS od 1 lipca 2021 r. Ustawodawca wprowadza zmiany dotyczące przesunięcia terminu wejścia w życie przepisów o prostej spółce akcyjnej i eKRS.

Jak przesyłać i podpisywać e-deklaracje podatkowe?

Jak przesyłać e-deklaracje podatkowe oraz elektroniczne podania podatkowe? Jak podpisywać deklaracje i podania wysyłane drogą elektroniczną? Jakie są rodzaje podpisów elektronicznych i w przypadku których deklaracji oraz podań można je stosować?

Rozwój ePUAP – coraz mniej powodów by chodzić do urzędu

Wydarzenia ostatnich miesięcy - stan pandemii oraz wprowadzone środki ostrożności tj. ograniczenia w dostępie do placówek podmiotów administracji publicznej, przyczyniły się do dynamicznego rozwoju w zakresie informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne m. in. za sprawą upowszechnienia korzystania z platformy ePUAP przez obywateli. Czym jest ePUAP? Jakie sprawy urzędowe można załatwić przez internet?

Jaki adres spółki na fakturze?

Spółka z o.o. będąca czynnym podatnikiem VAT powinna podać na fakturze (zarówno fakturze sprzedaży jak i zakupu) właściwy adres, zgodny z wpisem w Krajowym Rejestrze Sądowym. W zgłoszeniu rejestracyjnym w zakresie podatku od towarów i usług VAT-R oraz w rejestrze przedsiębiorców KRS, adres siedziby spółki zawiera ulicę, miejscowość, kod pocztowy oraz miejscowość poczty. Dlatego na fakturze trzeba zapisać zarówno miejscowość siedziby spółki jak i nazwę miejscowości poczty.

E-sprawozdanie finansowe za 2020 rok - jak nie popełnić błędu (np. w podpisie elektronicznym)?

Przedsiębiorcy i organizacje przy tworzeniu raportów za 2020 r. muszą pamiętać m.in. o wykorzystaniu aktualnych struktur logicznych, a także o odpowiedniej kolejności podpisów.

Odwołanie członka zarządu spółki z o.o. i wykreślenie z KRS

Odwołanie członka zarządu jest często poruszanym tematem wśród przedsiębiorców. Jednakże zagadnienia związane z właściwym odwołaniem członka zarządu oraz skutecznym dokonaniem wpisu do KRS mogą stanowić przeszkodę w prawidłowym funkcjonowaniu spółki. Poniżej podpowiadamy, w jaki sposób dokonać skutecznego i zgodnego z prawem odwołania członka zarządu i jak ten fakt zgłosić do KRS.

5 najczęstszych błędów popełnianych podczas rejestracji spółki z o.o.

Osoby, które pierwszy raz zakładają własną firmę, często decydują się na formę jednoosobowej działalności gospodarczej. Z czasem może się okazać, że firma się rozrasta, a korzystniejszym rozwiązaniem byłaby spółka. Przekształcenie jdg w spółkę jest możliwe, ale trzeba pamiętać o tym, że błędy w rejestracji nowego podmiotu mogą być kosztowne. Eksperci podpowiadają, jak ich uniknąć.

Likwidacja spółki z o.o. a przychód w CIT z tytułu niespłaconych zobowiązań

Przepisy dopuszczają możliwość likwidacji spółki z o.o. bez spłacenia wszystkich jej zobowiązań. Wykreślenie spółki z o.o. z rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego nie skutkuje wygaśnięciem tych zobowiązań. Dlatego w takiej sytuacji nie dojdzie po stronie spółki do powstania przychodu z tytułu umorzonych zobowiązań, na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. a ustawy o CIT. Tym bardziej, że wykreślona z rejestru spółka nie może być podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych.

Profil PUE ZUS do bonu turystycznego – jak założyć, jakie dane są potrzebne?

W celu skorzystania z bonu turystycznego konieczne jest założenie profilu PUE ZUS. Można to zrobić na kilka sposobów. Jak założyć konto w systemie PUE ZUS? Jakie dane są niezbędne przy zakładaniu konta?

E-sprawozdania finansowe za rok 2019 - doradza SKwP

Każdy kto prowadzi księgi rachunkowe jest zobowiązany do sporządzania sprawozdania finansowego (e-sprawozdania), którego zatwierdzenie jest podstawą ostatecznego zamknięcia ksiąg rachunkowych roku obrotowego. W tym roku mamy nadzieję, że moment ten nastąpi później niż zazwyczaj. Ale w końcu nastąpi.

Jak zgłaszać beneficjentów rzeczywistych do CRBR

Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych (CRBR) to system, w którym są gromadzone i przetwarzane informacje o beneficjentach rzeczywistych, tj. osobach fizycznych sprawujących bezpośrednią lub pośrednią kontrolę nad spółką. Termin na zgłoszenie spółek do systemu upływa 13 kwietnia 2020 r. Natomiast w przypadku spółek wpisanych do KRS po 13 października 2019 r. zgłoszenie musi być dokonane nie później niż w terminie 7 dni od dnia wpisu do KRS.

Nowe wzory zaświadczeń podatkowych od 4 grudnia 2019 r.

Resort finansów przygotował nowe wzory zaświadczeń wydawanych przez organy podatkowe. Zmiany dostosowują formularze do nowych możliwości podpisywania przez organy podatkowe dokumentów wysyłanych w formie elektronicznej. Rozporządzenie wprowadzające nowe wzory weszło w życie 4 grudnia 2019 r.

Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych, czyli nowe obowiązki dla spółek

Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych, który funkcjonuje od 13 października br., ma zapobiegać zarówno praniu brudnych pieniędzy, jak i zmniejszyć ryzyko terroryzmu. Wszystkie polskie spółki handlowe muszą zgłosić do 13 kwietnia 2020 r. informacje o swoich tzw. beneficjentach rzeczywistych. Nowo powstające spółki mają na to 7 dni od zarejestrowania w KRS. Kary za spóźnienie sięgną miliona złotych.

Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych od 13 października 2019 r.

Od 13 października 2019 r. każda polska spółka handlowa oprócz spółki partnerskiej ma obowiązek zgłosić informacje o swoich beneficjentach rzeczywistych, a więc o osobach fizycznych sprawujących bezpośrednio lub pośrednio kontrolę nad spółką, do nowo powstałego rejestru. Za takie osoby są uważani między innymi wszyscy wspólnicy spółek osobowych oraz wspólnicy mający więcej niż 25% udziałów w spółce z o.o.

Jak utworzyć związek sportowy?

Świadcząc pomoc prawną obserwujemy tendencję do tworzenia nowych struktur sportowych, niezależnie od istniejących już polskich związków sportowych. Dotyczy to między innymi nowych dyscyplin, które stają się u nas coraz popularniejsze, z czym oczywiście wiążą się dalsze działania zmierzające do uporządkowania kwestii prawnych i organizacyjnych. Jak w praktyce przedstawia się proces utworzenia związku sportowego? Na co zwracać uwagę organizując zebranie założycielskie?

Obowiązek dostosowania wpisu w KRS do 1 grudnia 2019 r.

Przypominamy o uaktualnieniu wpisu w KRS w zakresie przedmiotu działalności przedsiębiorcy do 1 grudnia 2019 r., a także o terminowym złożeniu wymaganych oświadczeń o adresach do doręczeń nie później niż do 15 września 2019 r. Za niedopełnienie obowiązków grozi grzywna lub areszt.

Sądy rejestrowe walczą z zaległościami w składaniu rocznych sprawozdań finansowych

Ponad rok temu wprowadzone zostały rewolucyjne zmiany dotyczące składania i sporządzania rocznych sprawozdań finansowych. Od 15 marca 2018 roku dokumenty te składane są za pośrednictwem systemu informatycznego udostępnionego przez Ministerstwo Sprawiedliwości. Dodatkowo, od 1 października 2018 roku także same roczne sprawozdania finansowe sporządza się elektronicznie. Nowe rozwiązania nie tylko zaskoczyły wielu przedsiębiorców, ale również wprowadziły niemałe zamieszanie w tym usystematyzowanym dotychczas obszarze. Wobec tego, że wiele spółek wpisanych do KRS posiada zaległości w składaniu rocznych sprawozdań finansowych, warto przyjrzeć się bliżej orężowi stosowanemu przez sądy rejestrowe w celu egzekwowania obowiązków sprawozdawczych.

Wykreślenie spółki z KRS - konieczne zgłoszenie likwidacji i wezwanie wierzycieli

Uchwała zgromadzenia wspólników o rozwiązaniu spółki i otwarciu likwidacji dopiero rozpoczyna cały proces likwidacji. Nawet jeśli na jego końcu sąd dokona wykreślenia spółki z KRS, a postanowienie w tej sprawie się uprawomocni, spełnione muszą zostać jeszcze obowiązki zgłoszenia likwidacji i wezwanie wierzycieli.

Jak złożyć sprawozdanie finansowe przez eKRS

Ministerstwo Sprawiedliwości uruchomiło możliwość składania sprawozdań finansowych w formie elektronicznej. Do tego celu służy portal eKRS. Został on dostosowany do przyjmowania sprawozdań finansowych sporządzonych po 1 października 2018 r. w plikach i formatach wskazanych przez Ministerstwo Finansów. Jak krok po kroku złożyć sprawozdanie finansowe przez portal eKRS?

Sankcje za niezłożenie sprawozdania finansowego do KRS

Podmiot, który nie złożył we właściwym rejestrze sądowym sprawozdania finansowego lub sprawozdania z działalności podlega karze grzywny albo ograniczeniu wolności. Oprócz tego sąd rejestrowy wszczyna wobec podmiotu, który nie złożył dokumentacji finansowej, tzw. postępowanie przymuszające, które przewiduje grzywnę przewidzianą przepisami postępowania cywilnego, a która nakładana jest na członka lub członków zarządu.

Sprawozdanie finansowe - termin zatwierdzenia sprawozdania

Sprawozdanie finansowe - termin zatwierdzenia sprawozdania. W myśl ustawy o rachunkowości, w połowie roku kalendarzowego, należy dopełniać obowiązków dotyczących dokumentacji finansowej. Wynika to z sześciomiesięcznego terminu na zatwierdzenie sprawozdania finansowego, ustanowionego przez ustawodawcę.

Koniec z papierową formą sprawozdań finansowych - jak sporządzać i składać e-sprawozdania finansowe

Wszystkie sprawozdania finansowe sporządzane po dniu 1 października 2018 r. przez jednostki prowadzące księgi rachunkowe muszą być przygotowywane w formie elektronicznej. Nie ma przy tym znaczenia, okres za jak sporządzane jest dane sprawozdanie finansowe a decydujące w tym przypadku będzie to, że sprawozdanie sporządzane po 1 października 2018 r.

Sprawozdania finansowe zakładów ubezpieczeń i reasekuracji

Zakłady ubezpieczeń i zakłady reasekuracji zostaną zwolnione z dotychczasowego wymogu podwójnego raportowania danych finansowych zarówno do organu nadzoru, jak i Krajowego Rejestru Sądowego. Ponadto, będą obowiązane do sporządzania części A dodatkowych sprawozdań finansowych i statystycznych jedynie w postaci elektronicznej, co redukuje obciążania formalne i stanowi uproszczenie w zakresie sporządzania takiego sprawozdania.

W jaki sposób pozyskiwać informacje gospodarcze?

Dla prawidłowego funkcjonowania przedsiębiorstwa niezbędne jest pozyskiwanie wielu informacji z otoczenia gospodarczego i odpowiednie ich przetwarzanie na potrzeby prowadzonej działalności. Konieczne jest m.in. monitorowanie kontrahentów pod kątem zasadności nawiązania z nim współpracy, jej kontynuacji lub zaprzestania. Jakie są główne źródła informacji gospodarczych i metody ich pozyskiwania?

Podpis elektroniczny w podatkach 2019 - formularze podatkowe i podania

Minister Finansów przygotował projekt rozporządzenia rozszerzającego (już w trakcie 2019 roku) listę deklaracji, informacji i podań w sprawach podatkowych, które mogą być podpisywane danymi autoryzującymi (tzw. inny podpis elektroniczny zapewniający autentyczność deklaracji i podań). W ten sposób będą mogły być podpisywane także informacje w sprawie opłaty paliwowej, opłaty emisyjnej, podania w sprawach dotyczących podatku akcyzowego, deklaracje o wysokości daniny solidarnościowej (DSF-1) oraz zeznania PIT-36S, PIT-36LS i PIT-28S.

Kto musi podpisać e-sprawozdanie finansowe?

Główny księgowy, jak również wszyscy członkowie zarządu muszą w terminie do końca marca sygnować roczne raporty finansowe za ubiegły rok. Bez tych podpisów przygotowane e-sprawozdanie finansowe jest nieważne.

"Podpisywarka" na Profilu Zaufanym - podpisz elektronicznie dokument składany do urzędu

Obywatel, który chce wysłać podpisany przez siebie dokument do urzędu może to zrobić elektronicznie – i nie chodzi tu wcale o popularne pismo ogólne. Ministerstwo Cyfryzacji przygotowało nowe, proste rozwiązanie - "Podpisywarkę". Dzięki niemu można podpisać dokument Profilem Zaufanym, a później wysłać go choćby mailem. To ważna informacja np. dla organizacji takich jak np. stowarzyszenia, czy inne organizacje pozarządowe, które do końca marca, drogą elektroniczną powinny złożyć sprawozdania finansowe.

Profil Zaufany - szybko i wygodnie sprawdzisz e-PIT

Ministerstwo Cyfryzacji zachęca do zakładania Profilu Zaufanego. Zdaniem MC Profil Zaufany to m.in. najszybszy sposób, aby sprawdzić e-PIT. Wg stanu na 21 marca 2019 r. ponad 800 tysięcy osób skorzystało do tej pory z Profilu Zaufanego (PZ), by na portalu www.podatki.gov.pl sprawdzić swój e-PIT. Od początku marca 2019 r. przybyło niemal 200 tysięcy nowych właścicieli PZ.

REKLAMA