Pracodawcy dość często umożliwiają pracownikom korzystanie w godzinach pracy z podstawowych produktów spożywczych. Poza tym produkty takie są wykorzystywane podczas spotkań z kontrahentami, odbywających się w firmach lub też w ramach poczęstunków dla klientów. Ostatnie zmiany ustawy o podatku od towarów i usług wzbudziły wątpliwości podatników, czy zobowiązani są opodatkować VAT nieodpłatne udostępniane produktów spożywczych, takich jak kawa, herbata, czy ciastka, pracownikom lub kontrahentom.
Bez względu na to, czy umowy menedżerskie zostaną zawarte w ramach działalności gospodarczej, czy też poza nią, przychody z tytułu ich wykonywania będą zaliczane do przychodów z działalności wykonywanej osobiście i opodatkowane według jednakowych zasad. Zasady te wyłączają możliwość kwalifikowania przychodów z umów menedżerskich, nawet tych, które są zawierane w ramach działalności gospodarczej, jako przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej, a tym samym opodatkowania ich 19% podatkiem liniowym.
Więcej niż jedną podatkową księgę przychodów i rozchodów może prowadzić ten przedsiębiorca, który prowadzi przedsiębiorstwo wielozakładowe. Czyli przykładowo ma kilka oddzielnych sklepów, zakładów produkcyjnych, czy punktów usługowych. Wtedy musi prowadzić odrębne księgi w każdym zakładzie albo prowadzić jedną księgę w miejscu wskazanym jako jego siedziba, pod warunkiem, że w poszczególnych zakładach jest prowadzona co najmniej ewidencja sprzedaży.
Od 2011 roku można odliczyć tylko 65,22 % naliczonego VAT z faktur ze stawką 23 %. Jeżeli w następnych latach będzie rosła stawka podstawowa VAT, to procentowe limity zwrotu VAT za materiały budowlane będą spadać. Generalnie limity zmieniają się co kwartał wraz ze zmianami wskaźnika ceny 1m2 powierzchni użytkowej budynku mieszkalnego oddanego do użytkowania ustalanego przez GUS. Aktualnie (dot. wniosków składanych w II kwartale 2014) limity nieco wzrosły w porównaniu do poprzedniego kwartału. Od I kwartału 2014 limity dotyczą przede wszystkim osób, które dysponują fakturami wystawionymi przed 1 stycznia 2014 r. - odliczają na "starych zasadach", a także tych nielicznych osób, które mogą skorzystać ze zwrotu VAT na nowych zasadach, obowiązujących od 2014 r.
Dokonując sprzedaży towarów, sprzedawca dokonuje wyłącznie dostawy
towarów, nie świadczy usług pocztowych. Koszty dodatkowe które ponosi,
wchodzą w skład jego podstawowej czynności, jaką jest sprzedaż towarów.
Stanowiąca koszt dodatkowy, opłata pocztowa, jest jednym z poniesionych
kosztów związanych ze świadczeniem głównym, która w efekcie kształtuje
kwotę ostateczną żądaną od nabywcy.
Jeśli dana czynność wykonana została poza zakresem działań producenta, handlowca, usługodawcy, pozyskującego zasoby naturalne, rolnika czy wykonującego wolny zawód to w świetle art. 4 ust. 1 i 2 VI Dyrektywy z tytułu wykonania takiej czynności dany podmiot nie może być uznany za podatnika VAT i to bez względu na to, czy czynność tę wykonał jednorazowo, ale w okolicznościach wskazujących na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy, czy też wielokrotnie.Tak wynika z wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku z 15 września 2010 r. (I SA/Gd 508/10).