REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Najważniejsze zmiany w podatkach (PIT,CIT, VAT) w 2020 roku

Najważniejsze zmiany w podatkach (PIT,CIT, VAT) w 2020 roku
Najważniejsze zmiany w podatkach (PIT,CIT, VAT) w 2020 roku

REKLAMA

REKLAMA

Nowe terminy składania rocznych zeznań PIT, sankcje za zapłatę na rachunek spoza białej listy, obowiązkowy split payment, ulga na złe długi, nowe stawki VAT, wystawianie faktur na podstawie paragonów, mikrorachunek podatkowy, kasy fiskalne online. Co jeszcze ważnego weszło lub wejdzie w życie w 2020 roku?

Nowe terminy składania rocznych zeznań podatkowych PIT

Wszystkie zeznania PIT za 2019 r. składasz od 15 lutego 2020 r. Deklaracje przesłane przed tym terminem będą uznane za złożone od 15 lutego. Oznacza to, że nawet jeśli złożysz swój PIT wcześniej, to termin zwrotu nadpłaty będzie liczony od 15 lutego. Urząd ma 45 dni na jej zwrot, licząc od dnia złożenia zeznania podatkowego elektronicznie, zaś 3 miesiące w przypadku zeznań podatkowych składanych w formie papierowej, ale nie wcześniej niż od 15 lutego 2020 r.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Zmienia się także termin składania PIT-28. Od 2020 r. będziesz mieć na to więcej czasu, bo do końca lutego roku następującego po roku podatkowym. W 2020 r. ostatni dzień lutego wypada w sobotę, więc termin złożenia zeznania to 2 marca 2020 r.

Zobacz jak złożyć PIT 28.

Wszystkie pozostałe zeznania PIT możesz składać tak jak dotychczas, czyli do 30 kwietnia 2020 r.

REKLAMA

Skala podatkowa PIT 2020

Od 1 stycznia 2020 r. obniżeniu z 18 do 17% ulega niższa stawka podatkowa dla osób rozliczających się wg skali podatkowej (czyli na zasadach ogólnych). Zmieniła się także kwota zmniejszająca podatek.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tabela: Skala podatkowa obowiązująca od 1 stycznia 2020 r.

Podstawa obliczenia podatku w złotych Podatek wynosi
ponad do
85 528 zł 17%
85 528 zł 14 539 zł 76 gr + 32% nadwyżki ponad 85 528 zł minus kwota zmniejszająca podatek

Kwota zmniejszająca podatek w 2020 r. wynosi:

  1. 1360 zł - dla podstawy obliczenia podatku nieprzekraczającej kwoty 8000 zł;
  2. 1360 zł pomniejszone o kwotę obliczoną według wzoru: 834 zł 88 gr × (podstawa obliczenia podatku - 8000 zł) ÷ 5000 zł - dla podstawy obliczenia podatku wyższej od 8000 zł i nieprzekraczającej kwoty 13 000 zł;
  3. 525 zł 12 gr - dla podstawy obliczenia podatku wyższej od 13 000 zł i nieprzekraczającej kwoty 85 528 zł;
  4. 525 zł 12 gr pomniejszone o kwotę obliczoną według wzoru: 525 zł 12 gr × (podstawa obliczenia podatku - 85 528 zł) ÷ 41 472 zł - dla podstawy obliczenia podatku wyższej od 85 528 zł i nieprzekraczającej kwoty 127 000 zł.

Wykaz podatników VAT i rachunki bankowe w nim publikowane

Od 1 września 2019 r. działa Wykaz podatników VAT czyli tzw. biała lista podatników VAT. Wykaz daje przedsiębiorcom możliwość sprawdzenia czy kontrahent jest czynnym podatnikiem VAT, czy odmówiono mu rejestracji, wykreślono lub przywrócono do rejestru. W Wykazie publikowane są także numery rachunków firmowych podatników VAT, czyli numery bankowych rachunków rozliczeniowych lub rachunków w SKOK, otwartych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą.

Do końca 2019 r. Wykaz pełnił wyłączenie funkcję informacyjną. Od 1 stycznia 2020 r., jeśli zapłacisz czynnemu podatnikowi podatku VAT, za fakturę dokumentującą dostawę towarów lub świadczenie usług, na rachunek inny niż widniejący w Wykazie, nie możesz zaliczyć tego wydatku do kosztów uzyskania przychodów. Ta sankcja dotyczy wyłącznie faktur na kwotę przekraczającą 15 tys. zł. Przy niższych kwotach zapłata na rachunek spoza białej listy nie będzie powodowała negatywnych konsekwencji.

Jeśli zapłaciłeś swojemu kontrahentowi na rachunek, którego nie ma w Wykazie, wciąż możesz uniknąć sankcji - musisz w ciągu 3 dni od dnia dokonania płatności poinformować o tym fakcie naczelnika urzędu skarbowego. Zobacz jak złożyć zawiadomienie o zapłacie należności na rachunek bankowy inny niż zawarty na dzień zlecenia przelewu w Wykazie podatników VAT.

Sprawdź, czy dotyczy cię split payment

Mechanizm podzielonej płatności, czyli split payment, polega na tym, że płatność za towar lub usługę dokonywana przez nabywcę zostaje rozdzielona na kwotę netto i podatek VAT. Kwota netto trafia na rachunek rozliczeniowy sprzedawcy, a kwota podatku VAT - na jego rachunek VAT.

Obowiązek stosowania mechanizmu podzielonej płatności mają podatnicy VAT, kiedy:

Od 1 stycznia 2020 r., jeżeli zapłacisz za fakturę oznaczoną wyrazami „mechanizm podzielonej płatności” z pominięciem tego mechanizmu, tj. bez użycia specjalnego komunikatu przelewu, nie będziesz mógł zaliczyć takiej płatności do kosztów uzyskania przychodów.

Jeżeli jednak na fakturze, która powinna zostać opłacona w mechanizmie podzielonej płatności, nie ma właściwego oznaczenia (tj. „mechanizm podzielonej płatności”), sankcja w postaci wyłączenia płatności z kosztów uzyskania przychodów nie ma zastosowania.

Sprawdź, czy możesz skorzystać z ulgi na złe długi

Od 1 stycznia 2020 r. wprowadzono tzw. ulgę na złe długi, na wzór tej, która od wielu lat obowiązuje w ustawie o podatku od towarów i usług. Dzięki temu wierzyciel, który nie otrzymał należności przez 90 dni od terminu płatności określonego na fakturze, rachunku lub w umowie, ma prawo:

  • zmniejszyć o wartość tej należności podstawę obliczenia podatku albo
  • zwiększyć o wartość tej należności poniesioną stratę.

Prawo do zmniejszenia podstawy obliczenia podatku albo zwiększenia straty przysługuje:

  • przedsiębiorcy, który wcześniej zaliczył wartość tej wierzytelności do przychodów należnych,
  • pod warunkiem, że wierzytelność do dnia złożenia zeznania podatkowego nie została uregulowana lub zbyta.

Zmniejszenia podstawy obliczenia podatku albo zwiększenia straty dokonuje się w zeznaniu podatkowym składanym za rok podatkowy, w którym upłynęło 90 dni od dnia upływu terminu płatności.

Korzystny status małego podatnika w PIT/CIT

Od 1 stycznia 2020 r. limit przychodów kwalifikujący do grupy małych podatników w PIT/CIT wzrósł z 1,2 mln euro do 2 mln euro.

Limit ten przelicza się na złote według średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski na pierwszy dzień roboczy października poprzedniego roku podatkowego, w zaokrągleniu do 1000 zł. W 2020 r. małymi podatnikami w PIT/CIT będą przedsiębiorcy, u których wartość przychodu brutto nie przekroczyła w 2019 r. kwoty 8 mln 747 tys. zł.

Status małego podatnika w PIT/CIT oznacza możliwość:

  • kwartalnego rozliczenia podatku dochodowego,
  • jednorazowej amortyzacji środków trwałych do kwoty 50 tys. euro,
  • stosowania obniżonej stawki CIT (9%) - po spełnieniu dodatkowych warunków.

Nie zmienia się limit wartości sprzedaży  uprawniający do statusu małego podatnika w podatku VAT. Wynosi 1,2 mln euro (wraz z kwotą podatku VAT) w poprzednim roku podatkowym.

Zobacz kim jest mały podatnik w VAT.

Faktura tylko do paragonu z NIP

Od 1 stycznia 2020 r. można wystawić fakturę na podstawie paragonu, tylko jeżeli paragon zawiera numer NIP nabywcy. Jeżeli twoja kasa fiskalna nie pozwala na wystawienie paragonu z numerem NIP nabywcy, powinieneś go poinformować, że może otrzyma fakturę wyłącznie w chwili dokonywania zakupu.

Jeżeli sprzedawca wystawi i zaewidencjonuje fakturę, wystawioną na podstawie paragonu, który nie zawiera numeru NIP nabywcy, organ podatkowy ustali temu podatnikowi dodatkowe zobowiązanie podatkowe w wysokości 100% kwoty podatku wykazanego na tej fakturze. Osoba fizyczna, która ponosi odpowiedzialność karno-skarbową, może otrzymać karę grzywny w wysokości do 240 stawek dziennych albo karę grzywny za wykroczenie skarbowe.

Sprawdź, czy musisz mieć kasę online

Od 1 stycznia 2020 r. pierwsi podatnicy mają obowiązek ewidencjonować sprzedaż na kasach fiskalnych online. Te kasy umożliwiają łączenie i przesyłanie danych pomiędzy daną kasą a Centralnym Repozytorium Kas, czyli systemem teleinformatycznym, który służy do:

  • odbierania i gromadzenia danych z kas rejestrujących,
  • analizy i kontroli danych z kas rejestrujących,
  • przesyłania poleceń dotyczących pracy kas rejestrujących.

Tabela: terminy wejścia obowiązku ewidencji sprzedaży na kasie online

Rodzaj działalności Początek obowiązku stosowania kasy rejestrującej online

•    świadczenie usług naprawy pojazdów silnikowych oraz motorowerów, w tym naprawy opon, ich zakładania, bieżnikowania i regenerowania, oraz w zakresie wymiany opon lub kół dla pojazdów silnikowych oraz motorowerów,
•    sprzedaż benzyny silnikowej, oleju napędowego, gazu przeznaczonego do napędu silników spalinowych

1 stycznia 2020 r.

•    świadczenie usług związanych z wyżywieniem wyłącznie świadczonych przez stacjonarne placówki gastronomiczne, w tym również sezonowo, oraz usług w zakresie krótkotrwałego zakwaterowania,
•    sprzedaż węgla, brykietu i podobnych paliw stałych wytwarzanych z węgla, węgla brunatnego, koksu i półkoksu przeznaczonych do celów opałowych

1 lipca 2020 r.

świadczenie usług:
•    fryzjerskich
•    kosmetycznych i kosmetologicznych
•    budowlanych
•    w zakresie opieki medycznej świadczonej przez lekarzy i lekarzy dentystów
•    prawniczych
•    związanych z działalnością obiektów służących poprawie kondycji fizycznej - wyłącznie w zakresie wstępu

1 stycznia 2021 r.

Nowa matryca stawek VAT

1 kwietnia 2020 r. podatnicy zaczną stosować tzw. nową matrycę stawek VAT, czyli wykaz towarów i usług objętych obniżonymi stawkami 8% i 5%.

Klasyfikacja towarów będzie dokonywana na podstawie Nomenklatury Scalonej, zamiast obecnie stosowanej Polskiej Klasyfikacji Towarów i Usług z 2008 r. Ta zmiana pozwoli na uproszczenie rozliczeń, ponieważ jednakową stawką zostaną objęte całe działy produktów. Na przykład wszystkie produkty mieszczące się w grupie pieczywo oraz wyroby ciastkarskie będą opodatkowane stawką 5%, zamiast obecnie stosowanych stawek, które są uzależnione od daty przydatności produktu do spożycia tj. 5%, 8% i 23%.

Klasyfikacja usług będzie dalej dokonywana w oparciu o Polską Klasyfikację towarów i usług, ale właściwa dla klasyfikowania usług będzie PKWiU z 2015 r. a nie ta z 2008 r.

Ważne! Zmiana klasyfikacji i załączników 3 i 10 do ustawy o VAT może oznaczać zmianę stosowanej obecnie stawki VAT! Sprawdź nowe załączniki nr 3 i 10 do ustawy o VAT:

Jeśli masz wątpliwości jak ustalić prawidłową klasyfikację towaru lub usługi, od 1 listopada 2019 r. możesz wystąpić do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej o wydanie wiążącej informacji stawkowej.

Koniec odrębnych deklaracji VAT 7 i VAT 7-K

Od 1 kwietnia 2020 r. duzi podatnicy nie będą składali deklaracji VAT.

Mikro, mali i średni przedsiębiorcy przestaną składać deklaracje VAT od 1 lipca 2020 r., czyli zamiast deklaracji VAT za lipiec 2020 r., złożą po raz pierwszy JPK_VAT.

Zniesienie obowiązku składania deklaracji VAT związane jest z rozwojem i rozbudową plików JPK_VAT. Dotychczasowe deklaracje VAT-7 i VAT-7K zostaną zintegrowane z plikami JPK_VAT, które stanowią informację z prowadzonej przez podatników ewidencji VAT.

Podatnicy, którzy obecnie rozliczają się miesięcznie, będą przesyłać rozbudowane pliki JPK_VAT co miesiąc, w dotychczasowym terminie, tj. do 25. dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego dotyczą.

Podatnicy, którzy obecnie rozliczają się kwartalnie, będą przesyłać:

  • pliki JPK_VAT, w części dotyczącej ewidencji VAT - za pierwszy i drugi miesiąc kwartału,
  • nowy rozszerzony JPK_VAT, który zacznie obowiązywać 1 kwietnia 2020 r. - za trzeci miesiąc kwartału.

Szczegółowy zakres danych wykazywanych w nowym, rozszerzonym pliku JPK_VAT określa rozporządzenie Ministra Finansów, Inwestycji i Rozwoju z dnia 15 października 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu danych zawartych w deklaracjach podatkowych i w ewidencji w zakresie podatku od towarów i usług.

Zapłać podatki na mikrorachunek

Od 1 stycznia 2020 r. większość rachunków urzędów skarbowych do wpłat zobowiązań podatkowych zostanie zastąpiona przez indywidualny rachunek przypisany do każdego podatnika – tzw. mikrorachunek podatkowy. Będą się nim posługiwać wszyscy, którzy mają numer PESEL lub NIP i płacą podatki. Nie ma tu znaczenia ani forma prawna prowadzonej działalności ani wielkość przedsiębiorcy. Swój mikrorachunek generujesz posługując się:

  • numerem PESEL -  jeśli jesteś osobą fizyczną, która nie prowadzi działalności gospodarczej lub nie jest płatnikiem VAT,
  • numerem NIP - jeśli jesteś:
    • osobą fizyczną, która prowadzi działalność gospodarczą,
    • płatnikiem VAT,
    • osobą fizyczną, nieobjętą rejestrem PESEL, która jest podatnikiem na podstawie odrębnych przepisów (na przykład cudzoziemcem).

To oznacza, że należności podatkowe z tytułu PIT, CIT i VAT zapłacisz zawsze na ten sam rachunek - przypisany tylko do ciebie lub twojej firmy. Ten numer nie zmieni się nawet gdy ty zmienisz adres zamieszkania, urząd skarbowy czy nazwisko. Dzięki mikrorachunkowi nie będzie trzeba sprawdzać numeru rachunku urzędu skarbowego przed każdą płatnością. Swój mikrorachunek, jeśli nie będziesz go pamiętać, wygenerujesz online - w dowolnym czasie i w każdym miejscu.

Podstawa prawna

Art. 5a pkt. 20, art. 14, art. 22k ust. 7, art. 22p, art. 26i, art. 27, art. 42, art. 44, art. 45 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych

Art. 2 pkt 25,  art. 42a, art. 96b, art. 103a, art. 106b, art. 108a -108f, art. 111, art. 145b ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług

Art. 12, art. 18f, art. 19 ust. 1 pkt 2, art. 25 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych

Art. 19 ustawy z dnia 6 marca 2018 Prawo przedsiębiorców

Art. 61b-62 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa

Art. 1 pkt: 7, 17-19, 23 ustawy z dnia 4 lipca 2018 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw

Rozporządzenie Ministra Finansów, Inwestycji i Rozwoju z dnia 15 października 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu danych zawartych w deklaracjach podatkowych i w ewidencji w zakresie podatku od towarów i usług

Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie kas rejestrujących

Źródło: Biznes.gov.pl

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Procedury specjalne na wypadek awarii KSeF lub braku dostępu (tryb offline w 3 wariantach). MFiG: nie ma mowy o przesunięciu terminu wdrożenia systemu

Ministerstwo Finansów nie rozważa przesunięcia terminu obowiązkowego uruchomienia KSeF, poinformował 11 grudnia 2025 r. przedstawiciel resortu w odpowiedzi na interpelację poselską. Zdaniem Ministerstwa KSeF w wersji demonstracyjnej jest stabilny i pewny w działaniu. Ponadto poinformowano, że nie są planowane zmiany odnośnie zasad uwierzytelnienia w KSeF. Jednocześnie Zastępca Szefa KAS przekazał kilka ważnych informacji, m.in. dot. funkcjonowania procedur specjalnych na wypadek awarii KSeF.

Młodzi influencerzy nie zawsze mogą korzystać z ulgi dla młodych. Warto o tym wiedzieć, by nie narazić się na problemy podatkowe

Przychody osób poniżej 26 roku życia mogą korzystać na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych ze zwolnienia przedmiotowego. Chodzi jednak tylko o przychody z określonych źródeł. Aby nie narazić się na problemy podatkowe, trzeba umieć je odróżnić.

W tych przypadkach nie trzeba będzie wystawiać faktur ustrukturyzowanych w KSeF od 1 lutego 2026 r. MFiG wydał rozporządzenie

Minister Finansów i Gospodarki (MFiG) w rozporządzeniu z 7 grudnia 2025 r. określił przypadki odpowiednio udokumentowanych dostaw towarów lub świadczenia usług, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, oraz przypadki, w których mimo braku obowiązku można wystawiać faktury ustrukturyzowane. Rozporządzenie to wejdzie w życie 1 lutego 2026 r.

Rząd potwierdził podstawę składek ZUS na 2026 rok. O ile wzrosną koszty zatrudnienia? Obliczenia na przykładzie wynagrodzeń kierowców w transporcie międzynarodowym

Rząd potwierdził wysokość przeciętnego prognozowanego wynagrodzenia, które w 2026 r. będzie wynosić 9 420 zł. To ważna informacja dla branży transportowej, ponieważ to właśnie od tej kwoty najczęściej naliczane są składki ZUS kierowców wykonujących przewozy międzynarodowe. Dla przedsiębiorców funkcjonujących w warunkach utrzymującej się presji finansowej oznacza to kolejny zauważalny wzrost kosztów. W praktyce może to zwiększyć miesięczne wydatki na jednego kierowcę nawet o kilkaset złotych.

REKLAMA

Można zyskać 11 tys. zł na jednym samochodzie firmowym. Trzeba zdążyć z leasingiem finansowym do końca 2025 roku: 1-2 tygodnie na formalności. Czasem leasing operacyjny jednak bardziej się opłaca

Nawet 11.000,- zł może zaoszczędzić przedsiębiorca, który kupi popularny samochód przed końcem 2025 roku korzystając z leasingu finansowego, a następnie będzie go amortyzował przez 5 lat – wynika z symulacji przygotowanej przez InFakt oraz Superauto.pl. Bowiem1 stycznia 2026 r. wchodzą w życie nowe zasady odliczeń wydatków związanych z samochodem firmowym. Istotnie zmieni się limit określający maksymalną cenę pojazdu umożliwiającą pełne rozliczenie odpisów amortyzacyjnych, a także wydatków związanych z leasingiem lub wynajem aut spalinowych w kosztach uzyskania przychodów. Niekorzystane zmiany dotkną 93% rynku nowych aut – wynika z szacunków Superauto.pl.

Jak poprawiać błędy w fakturach VAT w KSeF? Od lutego 2026 r. koniec z prostą korektą faktury

Wątpliwości związanych z KSeF jest bardzo dużo, ale niektóre znacząco wysuwają się na prowadzenie. Z badania zrealizowanego przez fillup k24 wynika, że co 3. księgowy obawia się sytuacji nietypowych, m.in. trudności w przypadku korekt. Obawy są zasadne, bo już od 1 lutego 2026 r. popularne noty korygujące nie będą miały żadnej mocy. Co w zamian? Jak poradzić sobie z częstymi, drobnymi pomyłkami na fakturach? Ile pracy dojdzie księgowym? Ekspert omawia trzy najczęstsze pytania związane z poprawianiem błędów.

Minister energii: Ceny w taryfach prądu na 2026 r. będą zbliżone do poziomu 500 zł/MWh. Będzie zmiana terminu na dopełnienie formalności w sprawie tańszego prądu

W dniu 9 grudnia 2025 r. Senat skierował do komisji ustawę wydłużającą małym i średnim firmom termin na rozliczenie się z pomocy z tytułu wysokich cen energii. Ok. 50 tys. firm nie złożyło jeszcze takiej informacji lub jej nie poprawiło. Ceny w taryfach prądu na 2026 r. będą zbliżone do poziomu 500 zł/MWh - ocenia minister energii Miłosz Motyka.

Problemy finansowe w firmie: kiedy księgowy powinien ostrzec zarząd? 5 sygnałów nadchodzącego kryzysu

W każdej firmie, niezależnie od skali działania, dział finansowy powinien być pierwszą linią obrony przed kryzysem. To tam symptomy nadchodzących problemów będą widoczne jako pierwsze: w danych, w zestawieniach, w cash flow. Rola księgowego, czy dyrektora finansowego nie powinna ograniczać się do zamykania miesiąca i rozliczeń podatkowych. To na nich spoczywa odpowiedzialność za reakcję, zanim będzie za późno. A warto wskazać, że wg danych Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczych, od stycznia do września bieżącego roku ogłoszono już 3864 postępowania restrukturyzacyjne i zgodnie z tą dynamiką w 2025 roku po raz pierwszy w Polsce przekroczona zostanie liczba 5000 postępowań restrukturyzacyjnych.

REKLAMA

Upominki świąteczne dla pracowników: jak rozliczyć w podatku dochodowym (PIT)? Kiedy prezent jest zwolniony z podatku?

W okresie świątecznym wielu pracodawców decyduje się na wręczenie pracownikom upominków lub prezentów by podziękować za ich pracę. Jest to dość często spotykany gest motywacyjny ze strony pracodawców. Dla pracowników oznaczać to może określone konsekwencje podatkowe na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych (dalej: „PIT”). Należy pamiętać także o fakcie, że może to rodzić obowiązek zapłaty składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne.

Ile zarabia główna księgowa, kontroler finansowy, dyrektor finansowy? Jeżeli ma certyfikat zawodowy, to nawet 25% więcej

Raport płacowy opracowany na zlecenie The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) przez Randstad Polska pokazuje jasno, że certyfikowani specjaliści ds. finansów w Polsce zarabiają, w zależności od stanowiska, od 16% do 25% więcej niż osoby nieposiadające certyfikatów zawodowych. Analiza objęła 500 specjalistów z obszaru finansów, zatrudnionych na pięciu kluczowych stanowiskach: dyrektor finansowy (CFO), menedżer ds. finansów, główny księgowy, menedżer controllingu oraz kontroler finansowy. Wskazuje ona na istotne różnice w poziomie wynagrodzenia pomiędzy osobami posiadającymi certyfikaty zawodowe, takie jak tytuł Chartered Global Management Accountant (CGMA) nadawany przez CIMA czy kwalifikacja biegłego rewidenta przyznawana przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów (KIBR), a tymi, którzy takich certyfikatów nie posiadają.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA