Więcej niż jedną podatkową księgę przychodów i rozchodów może prowadzić ten przedsiębiorca, który prowadzi przedsiębiorstwo wielozakładowe. Czyli przykładowo ma kilka oddzielnych sklepów, zakładów produkcyjnych, czy punktów usługowych. Wtedy musi prowadzić odrębne księgi w każdym zakładzie albo prowadzić jedną księgę w miejscu wskazanym jako jego siedziba, pod warunkiem, że w poszczególnych zakładach jest prowadzona co najmniej ewidencja sprzedaży.
Dokonując sprzedaży towarów, sprzedawca dokonuje wyłącznie dostawy
towarów, nie świadczy usług pocztowych. Koszty dodatkowe które ponosi,
wchodzą w skład jego podstawowej czynności, jaką jest sprzedaż towarów.
Stanowiąca koszt dodatkowy, opłata pocztowa, jest jednym z poniesionych
kosztów związanych ze świadczeniem głównym, która w efekcie kształtuje
kwotę ostateczną żądaną od nabywcy.
Od 2011 roku obowiązują nowe wzory deklaracji VAT-7, VAT-7K, VAT-7D, VAT-8 i VAT-9M. Dotychczasowe wzory będzie można stosować nie dłużej niż do rozliczenia za ostatni okres rozliczeniowy pierwszego półrocza 2011 r., ale we wzorach deklaracji VAT-7, VAT-7K i VAT-7D w części C trzeba będzie wpisywać nowe stawki VAT.