Wydatki na reklamę i promocję produktów lub usług w mediach (internet, gazety, czasopisma, telewizja, radio, gazetki reklamowe) są kosztem podatkowym. Brak jest możliwości bezpośredniego powiązania kosztu reklamy z uzyskanym przychodem stąd koszty te mają charakter pośredni. Zatem można zaliczyć je do kosztów uzyskania przychodów w dacie poniesienia (dacie zaksięgowania jako koszt).
Osoba, która obejmuje udziały lub akcje w zamian za aport niestanowiący przedsiębiorstwa ani jego zorganizowanej części, ma obowiązek wykazać przychód równy nominalnej wartości obejmowanych udziałów lub akcji. Ma też prawo do potrącenia kosztu. W przypadku osób nieprowadzących działalności gospodarczej, koszt jest definiowany jako suma wydatków poniesionych przy nabyciu przedmiotu aportu. Dlatego, jeżeli przedmiot aportu został nabyty w drodze darowizny, to osoba wnosząca aport nie ma prawa do potrącenia żadnych kosztów i płaci podatek od przychodu (wartości objętych udziałów lub akcji) w pełnej wysokości.
Wypełniając roczne PIT-y, wiele osób ustaliło, że dostanie zwrot nadpłaty z urzędu skarbowego. Taka nadpłata, w zdecydowanej większości przypadków, powinna być zwrócona w terminie 3 miesięcy od złożenia deklaracji. Zdarzają się jednak sytuacje szczególne, kiedy termin ulega przesunięciu. Co to za sytuacje i o czym jeszcze warto wiedzieć oczekując na zwrot nadpłaty?