REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości, PIT - rozliczenia

Przejęcie podmiotu to także obowiązek sporządzenia PIT-11

Wraz z przejęciem innego podmiotu oprócz szeregu kwestii finansowych oraz organizacyjnych Spółka przejmująca powinna mieć na uwadze kwestie rozliczeń podatkowych, w tym w szczególności obowiązki informacyjne w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych. Przy przejęciu mającym miejsce w trakcie roku podatkowego następującym wraz z przejściem pracowników na podstawie art. 23(1) kodeksu pracy, podatnicy zgłaszają bowiem wątpliwości, za jaki okres obowiązani są złożyć informację PIT-11 dla przejętych pracowników.

PIT od dochodu ze sprzedaży nieruchomości - koszty spadkobierców

Przy sprzedaży nieruchomości podstawą opodatkowania PIT jest dochód (różnica między przychodem i kosztami jego uzyskania). Jednak konkretne przepisy, które tworzą tę zasadę, mogą prowadzić do rażącego pokrzywdzenia osoby, która nabyła nieruchomość w drodze dziedziczenia.

Sprzedaż i wyprzedaż przez Internet – kto i kiedy musi odprowadzić podatek?

Letnie wyprzedaże w pełni. Przed polowaniem na cenowe okazje w galeriach handlowych warto zrobić porządek w swojej szafie. Wystawiając w sieci nienoszoną odzież, biżuterię czy obuwie można zarobić na kolejne zakupy. O czym powinien wiedzieć każdy Sprzedający oraz kiedy transakcje na aukcjach czy w opcji Kup Teraz są traktowane jako działalność zarobkowa, wyjaśnia Akademia Allegro.

Błędy na paragonach z kasy fiskalnej a księgowanie w pkpir

W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w wystawianych paragonach, w podatkowej księdze przychodów i rozchodów (pkpir) nie ujmuje się korekt poszczególnych paragonów, a wartości wynikające z raportów dobowych, bądź ich zestawień, pomniejszone, bądź powiększone o sumę wartości korekt poszczególnych paragonów, wynikającą z odrębnej ewidencji, prowadzonej dla celów podatku od towarów i usług. Jeżeli część z błędnie zarejestrowanych na kasie rejestrującej wpłat dotyczy środków pieniężnych nie stanowiących przychodu podatkowego (zaliczek na poczet wykonania przyszłych usług), ww. korekty będą miały również wpływ na kwoty wykazane uprzednio w kolumnie 16 podatkowej księgi przychodów i rozchodów.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości za domek letniskowy

Nawet 1450 zł może wynieść w 2012 r. w najbardziej niekorzystnej sytuacji roczny podatek od nieruchomości w przypadku domku letniskowego o powierzchni 150 m2, położonego na działce o powierzchni 800 m2. Ale gdy taki sam domek służy celom mieszkalnym podatek od nieruchomości wyniósłby maksymalnie tylko 105 zł. W najgorszej sytuacji są przedsiębiorcy wynajmujący pokoje turystom – dla nich podatek z analogicznej nieruchomości to aż 3.963 zł. Oprócz tego muszą oczywiście płacić podatki od przychodów z najmu, jeżeli nie spełniają warunków do objęcia zwolnieniem.

Stawka podatku od nieruchomości za garaż stanowiący odrębną własność

Garaż stanowiący przedmiot odrębnej własności, który nie jest związany z prowadzeniem działalności gospodarczej, usytuowany w budynku mieszkalnym wielorodzinnym, podlega opodatkowaniu podatkiem od nieruchomości według stawki podatku przewidzianej w art. 5 ust. 1 pkt 2 lit. e ustawy.ustawy o podatkach i opłatach lokalnych. Czyli wg stawki dla budynków pozostałych (aktualnie maksymalnie 7,36 zł za 1 m2 - ponad 10 razy większej niż dla budynków mieszkalnych.

Refakturowanie kosztów mediów w najmie - kiedy powstaje przychód

Minister Finansów w wydanej 15 czerwca 2012 r. interpretacji ogólnej wyjaśnił zasady ustalania momentu powstania przychodu z tytułu refakturowania usług u podatników osiągających przychody z najmu w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Fikcyjne samozatrudnienie

Często pracodawca stawia pracownika przed koniecznością przejścia na tzw. samozatrudnienie, czyli podjęcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Skutkuje to przede wszystkim mniejszymi obciążeniami pracodawcy z tytułu składek na ubezpieczenia społeczne. Ale nie zawsze to samozatrudnienie można uznać za prawdziwą działalność gospodarczą. Kiedy mamy do czynienia z fikcyjnym samozatrudnieniem i jakie są jego konsekwencje?

REKLAMA

Gdzie płaci podatki stewardessa norweskich linii lotniczych mieszkająca w Polsce

Okazuje się, że nie ma w tym przypadku znaczenia siedziba linii lotniczych, a wyłącznie miejsce zamieszkania stewardessy. Jeżeli mieszka w Polsce i tu znajduje się jej rezydencja podatkowa, to od dochodów ze swej pracy płaci podatki tylko w Polsce.

Dochody z pracy w Norwegii i z rynku Forex – gdzie trzeba płacić PIT

Polak zamieszkujący i pracujący na terytorium Królestwa Norwegii nie jest zobowiązany do płacenia podatku PIT w Polsce zarówno od dochodów z pracy, jak i swoich inwestycji na rynku Forex. Nie ma tu znaczenia fakt, że inwestycji dokonywał za pośrednictwem polskiego biura maklerskiego.

Dochody z pracy w Wielkiej Brytanii – gdzie płacić PIT

Zasadniczo podatki od dochodów z pracy płacimy tam, gdzie mieszkamy. Dlatego w przypadku Polaka podejmującego zatrudnienie w Anglii, Walii, Szkocji, Irlandii Północnej i innych terytoriach objętych podatkową jurysdykcją Wielkiej Brytanii, kluczową kwestią będzie ustalenie jego rezydencji podatkowej.

Wspólne rozliczenie z dzieckiem samotnych rodziców mniej dostępne

Do rozliczenia jako samotny rodzic nie wystarczy już określony stan cywilny. Konieczne jest faktyczne samotne wychowywanie dziecka, choć przepisy nie definiują, co ono oznacza. Obecnie konkubenci nie powinni mieć wątpliwości, że ten sposób rozliczenia nie jest przeznaczony dla nich.

Do 3 miesięcy oczekiwania na zwrot nadpłaty PIT

Złożyłeś rocznego PIT-a i czekasz na zwrot nadpłaty? Fiskus ma na to maksymalnie 3 miesiące. Wiele zależy więc od tego kiedy złożyłeś PIT-a, gdyż od tego dnia liczy się ten okres. Ci, którzy wysłali PIT przez Internet (korzystając z e-deklaracji) otrzymują z reguły zwrot nadpłaty znacznie szybciej niż podatnicy składający papierowego PIT-a.

Kto zapłaci podatek od nieruchomości od budowli wzniesionych na dzierżawionym gruncie?

Nie ulega wątpliwości, że budowle wybudowane na dzierżawionym gruncie, wykorzystywane do prowadzenia działalności gospodarczej, zasadniczo stanowią przedmiot opodatkowania podatkiem od nieruchomości. Trudność polega jednak na wskazaniu podmiotu, który jest zobowiązany do zapłaty podatku. Czy podatnikiem jest właściciel gruntu czy też może przedsiębiorca, który poniósł nakłady w związku ze wzniesieniem budowli?

Czy trzeba zapłacić 1 zł podatku?

Czy trzeba zapłacić 1 zł podatku? Przepisy nie wprowadzają limitów kwotowych podatków podlegających obowiązkowi zapłaty, czy egzekucji. Dlatego też podatnik ma obowiązek zapłacić nawet 1 zł podatku (np. dopłaty PIT) – jeżeli taka suma wyjdzie mu w rozliczeniu podatkowym.

Studium uwarunkowań nie jest podstawą dla zwolnienie z VAT sprzedaży działek

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu wydał 26 stycznia 2012 r. wyrok (sygn. akt I SA/Wr 1641/11), w którym rozstrzygnął kwestię w zakresie zwolnień podatkowych, do których uprawniona jest gmina, z tytułu dostaw terenów o charakterze innym niż budowlany. Istotą powyższego sporu była sprzedaż działek gruntowych przez gminę, przeznaczonych w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy pod zabudowę mieszkaniowo – handlową lub handlową.

PIT od zagranicznych zarobków - przychody w obcej walucie trzeba przeliczyć na złote

Jeżeli uzyskałeś przychody w walucie obcej musisz je przeliczyć na złote stosując właściwy kurs. Bez względu na rodzaj źródła przychodu jest on określony tak samo, ale faktycznie dzień ten będzie się różnił, gdyż trzeba wziąć średni kurs ogłoszony przez NBP z dnia poprzedzającego dzień uzyskania przychodu.

Wspólne rozliczenie PIT małżonków - wspólne zameldowanie niekonieczne

Wspólne rozliczenie roczne PIT z tytułu podatku dochodowego to preferencja przewidziana dla małżeństw posiadających wspólność majątkową. Okoliczność różniących się adresów zameldowania małżonków nie może stanowić przeszkody w korzystaniu z tego prawa.

Czy każda nieruchomość przedsiębiorcy opodatkowana jest wyższą stawką podatku od nieruchomości?

Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą może nabyć nieruchomość (grunt i budynek) do jego majątku osobistego. W związku z tym powstaje wątpliwość czy jest ona związana z tą działalnością i czy powinna być opodatkowana wyższą stawką podatku.

PIT 2011 – rozliczenie roczne łatwe dla połowy Polaków

Z badania KPMG wynika, że ponad połowa podatników PIT w Polsce nie ma trudności z wypełnieniem formularza PIT. Ale w 2012 roku jedynie 37% Polaków wypełni roczne zeznanie podatkowe w pełni samodzielnie. Około 70% Polaków zdecyduje się na przekazanie 1% podatku na rzecz organizacji pożytku publicznego, a 50% skorzysta z ulg podatkowych. 71% podatników złoży zeznanie podatkowe bezpośrednio w Urzędzie Skarbowym.

Rodzice wykazują w swoim zeznaniu PIT dochody małoletniego dziecka

Jeżeli Twoje małoletnie dziecko uzyskało dochody w zeszłym roku, musisz doliczyć jego dochody do swoich i wspólnie je opodatkować wykazując w PIT. Ale gdy małoletnie dziecko uzyskuje stypendium konieczne będzie złożenie odrębnego zeznania.

PIT-38 od dochodów z giełdy nie wyklucza wspólnego rozliczenia innych dochodów

Dochody z odpłatnego zbycia papierów wartościowych i pochodnych instrumentów finansowych (uzyskanych na giełdzie i poza nią) wymagają oddzielnego rozliczenia wynikającego z nich podatku niż ma to miejsce w przypadku innych dochodów, takich jak z pracy na etacie czy też prowadzonej działalności gospodarczej. Wiąże się z tym również konieczność złożenia osobnej deklaracji podatkowej - PIT-38, którą można złożyć tylko indywidualnie. Jednak inne dochody (z pracy, czy działalności) można rozliczyć wspólnie.

Strata z działalności gospodarczej nie wyklucza dopłaty PIT z pracy etatowej

Prowadzisz firmę i masz za sobą słaby rok? Niestety poniesionej straty nie odliczysz od dochodów z innych źródeł, na przykład pracy na etacie, nawet jeśli z tej pracy masz dopłatę podatku. Jedynym pocieszeniem dla takich przedsiębiorców jest możliwość odliczania poniesionej straty w kolejnych latach, ale tylko z działalności gospodarczej.

Wspólne rozliczenie PIT z dzieckiem – wystarczy jeden dzień samotnego rodzicielstwa

Podatnikom PIT samotnie wychowującym dzieci przysługuje prawo do preferencyjnego podatkowego rozliczenia rocznego. Nie ma przy tym znaczenia długość okresu, w którym podatnik posiadał w rozliczanym roku podatkowym status osoby samotnie wychowującej dziecko. Żeby skorzystać z tego rozwiązania nie można spóźnić się ze złożeniem PIT-a.

Opodatkowanie VAT usług budowlanych świadczonych w innych państwach UE

Usługi budowlane świadczone w innych państwach członkowskich podlegają opodatkowaniu w miejscu położenia nieruchomości. Jeżeli podatnik posiada dokumenty, z których wynika, że zakupy dokonane na terytorium Polski pozostają w związku z działalnością opodatkowaną w innym państwie - przysługuje mu prawo do odliczenia podatku naliczonego w cenie tych zakupów.

PIT od dochodu ze sprzedaży nieruchomości – zwolnienie na modernizację mieszkania

Podatnik zbył nieruchomość nabytą po dniu 1 stycznia 2009 r. Czy podatnik, zgodnie z art. 21 ust. 25 pkt 1 lit. d w związku z art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, może wydatkować uzyskany dochód na modernizację własnego mieszkania ?

Odpłatne zbycie nieruchomości niewprowadzonej do ewidencji środków trwałych – skutki w PIT

Skutki podatkowe odpłatnego zbycia nieruchomości w podatku dochodowym od osób fizycznych są różne, w zależności od źródła przychodów, do jakich przychód uzyskany ze zbycia zostanie zakwalifikowany.

Jak udowodnić wyższe koszty pracownicze – bilety kodowane na karcie miejskiej

Podatnicy dojeżdżający do pracy z innej miejscowości komunikacją podmiejską (np. kolejkami podmiejskimi) mają wątpliwości, jak udokumentować swoje wydatki na bilety kodowane na kartach miejskich. Czy samo zakodowanie na imiennej karcie biletów okresowych wystarczy do odpisania sobie wyższych kosztów pracowniczych w PIT? Zdaniem Ministerstwa Finansów oprócz karty potrzebne będą też paragony.

Niania sama płaci PIT od dochodu z umowy uaktywniającej

Na podstawie umowy uaktywniającej niania sprawuje opiekę nad dziećmi od ukończenia 20 tygodnia życia. Jest ona zawierana w formie pisemnej między nianią a rodzicem lub rodzicami dziecka. Tak wynika z ustawy z 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz.U.Nr 45 poz 235). Kto i jak ma rozliczyć przychód z tej umowy – wyjaśniają eksperci Krajowej Informacji Podatkowej.

Nieodpłatne świadczenia dla pracowników – ryczałtowa opłata za dowóz do pracy

Jeżeli wartości nieodpłatnych świadczeń pracowniczych nie można przyporządkować do świadczeń uzyskiwanych przez konkretnego pracownika nie jest możliwe ustalenie przychodu konkretnego pracownika. Dzieje się to najczęściej, gdy opłata wnoszona jest ryczałtowo za wszystkich pracowników.

Ulgi w PIT dla przedsiębiorców

Podatnicy prowadzący działalność gospodarczą, opodatkowani wg skali podatkowej PIT mogą skorzystać z odliczeń od dochodu (np. z tytułu przekazanych darowizn, wydatków na Internet), odliczeń od podatku (np. ulga na dziecko), a także z możliwości wspólnego rozliczenia z małżonkiem. Przedsiębiorcy opodatkowani liniowo mogą jedynie zmniejszyć swój dochód o zapłacone składki na ubezpieczenie społeczne, a podatek o składki z tytułu ubezpieczenia zdrowotnego. Płacącym podatek w formie karty podatkowej zostaje tylko odliczenie składek na ubezpieczenie zdrowotne.

Używanie przez pracownika prywatnego samochodu do celów służbowych – skutki w PIT

Niektóre firmy chcąc ograniczyć koszty swojej działalności niekiedy podejmują decyzję o rezygnacji z leasingu samochodów. W zamian wprowadzają system wykorzystywania przez pracowników ich samochodów prywatnych na cele służbowe z przyznaniem im stosowanego dodatku na pokrycie kosztów tego użytkowania. Jakie skutki wywoła przyznanie takiego dodatkowego świadczenia dla pracownika na gruncie przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej: ustawa o PIT)?

1% PIT, to ponad 400 milionów zł wsparcia dla organizacji charytatywnych

Jeżeli nie chcesz by całym Twoim podatkiem dysponowali politycy (zarówno na szczeblu centralnym, jak i lokalnym – bo część PIT jest przekazywana do Twojej gminy) - zadysponuj w rocznym zeznaniu PIT 1% swojego podatku na rzecz wybranej organizacji pożytku publicznego. To dla tych organizacji i ich podopiecznych realne wsparcie. Jednak duża część podatników PIT nadal tego nie robi.

Można rozliczyć się wspólnie z małżonkiem płacącym ryczałt od najmu prywatnego

Pan Romuald prowadzi firmę, a uzyskane dochody z pozarolniczej działalności gospodarczej opodatkowuje według skali podatkowej. Żona Pana Romualda uzyskuje dochody ze stosunku pracy, a dodatkowo wynajmuje poza działalnością gospodarczą własny lokal mieszkalny, z którego przychody opodatkowuje na zasadach ryczałtu 8,5%. Między małżonkami od początku trwania małżeństwa, tj. od sierpnia 2007 r., istnieje ustawowa wspólność majątkowa. Czy uzyskując dochody z wyżej wskazanych źródeł, małżonkowie zachowują prawo do wspólnego rozliczenia?

Podatek od nieruchomości 2012 – do 15 marca zapłać I ratę

Podatek od nieruchomości jest płatny w ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku podatkowego, w terminach: do dnia 15 marca, 15 maja, 15 września i 15 listopada danego roku podatkowego. Podatek od nieruchomości na rok podatkowy od osób fizycznych ustala w drodze decyzji organ podatkowy właściwy ze względu na miejsce położenia nieruchomości. Czyli jeżeli nie dostałeś decyzji „wymiarowej” o podatku od nieruchomości z gminy – nie musisz na razie płacić.

Emeryci i renciści mogą przekazać 1% swojego podatku PIT organizacjom pożytku publicznego

Jeżeli emeryt lub rencista chce zadysponować 1% swojego PIT na rzecz wybranej organizacji pożytku publicznego musi wypełnić i złożyć PIT.

Zasiłek chorobowy po zmarłym – skutki w PIT

Czy zasiłek chorobowy, który pozostał po zmarłej osobie, wypłacony przez zakład pracy stanowi przychód osoby uprawnionej do renty rodzinnej? Czy osoba taka powinna rozliczać go jako swój przychód na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, czy też przychód ten wchodzi w skład masy spadkowej, a tym samym podlega podatkowi od spadków i darowizn?

Czy od odszkodowania otrzymanego na podstawie wyroku sądu należy zapłacić PIT?

Za zaniżenie wysokości emerytury z powodu błędnie wystawionego świadectwa pracy przez pracodawcę, pracownik ma prawo otrzymać odszkodowanie. Sąd może także zasądzić odsetki za wskazany okres. Czy wypłacona kwota powinna zostać opodatkowana? Okazuje się, że nie.

Podatek od dochodu ze sprzedaży odziedziczonej nieruchomości

Jaka część kwoty – cała, czy faktycznie otrzymana - uzyskanej ze sprzedaży odziedziczonej nieruchomości, zbytej na podstawie umowy przedwstępnej zawartej przez spadkodawcę, podlega opodatkowaniu PIT?

Wspólne rozliczenie małżonków 2011/2012 – vademecum

Polskie prawo podatkowe w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych stwarza możliwość wspólnego opodatkowania swoich dochodów przez małżonków, co stanowi korzystną preferencję podatkową. Jednak takie rozwiązanie wymaga spełnienia pewnych – określonych w ustawie o PIT – warunków.

NIP czy PESEL w PIT-11 – wyjaśnienia Ministerstwa Finansów

Ministerstwo Finansów wyjaśnia wątpliwości dotyczące nowych zasad ewidencji podatników. Co wpisać w PIT-11, jaki identyfikator dla cudzoziemca i inne kwestie. Nie będzie na razie kar w przypadku błędów.

NIP czy PESEL w PIT-11 – wyjaśnienia Ministerstwa Finansów - PIT 2011

Ministerstwo Finansów wyjaśnia wątpliwości dotyczące nowych zasad ewidencji podatników. Co wpisać w PIT-11, jaki identyfikator dla cudzoziemca i inne kwestie. Nie będzie na razie kar w przypadku błędów.

Czy małżonkowie, którzy złożyli odrębne zeznania podatkowe, mogą poprzez korektę złożyć wspólne zeznanie

Gdy małżonkowie złożyli odrębne zeznania, a następnie uznali, że chcą skorzystać z preferencyjnego opodatkowania, to do dnia, w którym upływa termin określony dla złożenia zeznania (30 kwietnia), mogą dokonać ich korekty składając wspólne zeznanie. Późniejsze złożenie oświadczenia, podobnie jak złożenie wspólnej deklaracji korygującej pozbawi małżonków prawa do rozliczenia łącznego.

Wspólne rozliczenie małżonków - strata podatkowa

Nie ma przeszkód prawnych dla wspólnego rozliczenia PIT małżonków, jeżeli którekolwiek z nich poniósł w danym roku podatkowym stratę z działalności gospodarczej. Wspólne opodatkowanie dochodów jest również dopuszczalne, gdy małżonek osiągnął dochód z danego źródła i od tego dochodu będzie odliczał stratę z lat ubiegłych. Wtedy podatek należy obliczyć od łącznych dochodów małżonków, które zostały pomniejszone o straty z lat ubiegłych przez każdego z tych małżonków z osobna. Przy łącznym opodatkowaniu nie można odejmować straty jednego z małżonków od dochodu drugiego.

Wspólne rozliczenie roczne małżonków - rozwód i separacja

Rozwód i separacja w trakcie roku podatkowego powodują ustanie wspólności majątkowej między małżonkami, co uniemożliwia wspólne opodatkowanie dochodów tego roku. Sam rozwód w rozliczanym roku pozbawia prawa do wspólnego opodatkowania. Bowiem, podobnie jak w sytuacji zawarcia związku małżeńskiego w danym roku, nie został spełniony warunek trwania małżeństwa cały rok.

Czy małżonkowie mogą się wspólnie rozliczyć, jeśli zawiesili prowadzenie działalności gospodarczej

Ogólna zasada opodatkowania dochodów jest taka, że każdy podatnik rozlicza się indywidualnie i płaci podatek dochodowy od własnych przychodów. Również małżonkowie podlegają odrębnemu opodatkowaniu od osiąganych przez dochodów. Od tego jest jednak wyjątek.

Podatek od budowli – jak ustalić podstawę opodatkowania

Określenie podstawy opodatkowania budowli, jako jednego z przedmiotów opodatkowania podatkiem od nieruchomości, uzależnione zostało od tego, czy te składniki majątku podlegają amortyzacji na podstawie ustaw o podatku dochodowym (a więc stanowią środki trwałe wykorzystywane na potrzeby prowadzonej działalności) czy też nie podlegają amortyzacji na podstawie tych ustaw.

Jak rozliczać w PIT wynagrodzenie prokurenta

Czy spółka będąc płatnikiem PIT, jest zobowiązana do pobierania zaliczek na PIT z tytułu wynagrodzenia prokurenta powołanego uchwałą zarządu.

PIT od sprzedaży nieruchomości po likwidacji działalności gospodarczej

Podatnik prowadził działalność gospodarczą, ramach której wykorzystywał wybudowany na własnym gruncie budynek. Nieruchomości zostały wpisane do ewidencji środków trwałych i dokonywano od nich odpisów amortyzacyjnych. W związku z likwidacją działalności zamierza sprzedać nieruchomość. Jakie konsekwencje w podatku dochodowym rodzi sprzedaż nieruchomości po likwidacji działalności gospodarczej?

Wyjazdy integracyjne - ryczałtowe koszty imprezy dzielimy na każdego pracownika

Nie ma wątpliwości, że wyjazdy i imprezy integracyjne dla pracowników finansowane ze środków obrotowych pracodawcy są przychodem pracowników opodatkowanym PIT. I nawet sądy administracyjne zgadzają się już z Ministrem Finansów, że przychód przypadający na danego pracownika można wyliczyć arytmetycznie. Po prostu dzieląc łączną kwotę wydatków poniesionych przez pracodawcę na zorganizowanie imprezy przez liczbę pracowników zaproszonych. Tak ustaloną cenę jednostkową (jednostkowy przychód) trzeba przypisać tylko pracownikom uczestniczącym w danej imprezie.

REKLAMA