REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Przedsiębiorca, VAT

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Darowizna sprzętu komputerowego z preferencyjną stawką VAT 0%

Skorzystanie z preferencyjnej stawki VAT w wysokości 0% jest instrumentem wyjątkowym i stosowanym przez ustawodawcę w sytuacjach nadzwyczajnych. Jest ona wykorzystywana zazwyczaj przy czynnościach, których świadczenie odbywa się na rzecz sektora o szczególnej użyteczności publicznej. Wraz z wdrożeniem rozwiązań mających na celu niwelowanie negatywnych skutków ekonomicznych wirusa COVID-19, do obrotu prawnego wprowadzona została preferencja na nieodpłatną dostawę laptopów i tabletów przekazanych między innym na rzecz placówek oświatowych. Rozwiązanie to okazało się jednak bardzo mylące, bowiem w Ustawie o VAT, od kilku lat funkcjonuje możliwość zastosowania preferencyjnej stawki w zakresie dostawy sprzętu komputerowego między innymi na rzecz placówek oświatowych. Jednakże, również i w tym przypadku różnica jest na tyle subtelna, iż może prowadzić do wielu niejasności oraz niedopowiedzeń, które w konsekwencji mogą skutkować odmową prawa do skorzystania z preferencyjnej stawki 0%.

Inne formy zatrudnienia - obopólne korzyści dla pracodawcy i pracownika

Kodeks pracy oprócz standardowych form zatrudnienia, przewiduje również inne formy angażowania pracowników, do których można zaliczyć np. staże, praktyki czy zatrudnianie młodocianych. Charakteryzują się one szeregiem dwustronnych obowiązków, ale niosą również wiele korzyści, zarówno dla zatrudnianego, jak i zatrudniającego.

Tarcza Finansowa - ruszyła procedura odwoławcza

Ruszyła procedura odwoławcza w sprawie Tarczy Finansowej PFR - poinformował Polski Fundusz Rozwoju. Dotyczy to firm, które otrzymały już subwencję, ale w kwocie niższej niż wnioskowana.

Fundusze zdobyte dzięki dezinwestycjom poprawią płynność i bilanse firm

Fundusze zdobyte dzięki dezinwestycjom pomogą w utrzymaniu płynności i wzmocnią nadwyrężone pandemią koronawirusa bilanse. Przyspieszą też zmiany technologiczne w firmach, np. automatyzację. Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez EY.

REKLAMA

Korekta cen transferowych – uzasadnienie biznesowe, skutki podatkowe i karnoskarbowe

Zmiana realiów rynkowych wywołana światową pandemią COVID-19 w wielu przypadkach będzie wiązać się z koniecznością rewizji uzgodnień biznesowych w grupach kapitałowych. Odzwierciedleniem obrotu towarowego i usługowego między powiązanymi jednostkami jest dokumentacja TP sporządzana zgodnie z przepisami CIT. Nie wszyscy przedsiębiorcy są świadomi, że korekta cen transferowych może również wpływać na rozliczenie VAT oraz wymiar należności celnych.

Tarcza antykryzysowa 3.0 - nieodpłatna pomoc prawna dla samozatrudnionych

Tarcza antykryzysowa 3.0 rozszerza nieodpłatną pomoc prawną na przedsiębiorców prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą; wprowadza również rozwiązania, które ułatwią dostęp do takiego wsparcia w czasie pandemii – podaje Ministerstwo Sprawiedliwości.

Kiedy rozliczenie VAT ulega przedawnieniu?

Zobowiązania podatkowe, w tym również w zakresie VAT, przedawniają się z upływem 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku. Jednak specyfika podatku VAT powoduje problemy z ustaleniem terminu przedawnienia, szczególnie gdy rozliczenie kończyło się kwotą zwrotu lub nadwyżką do przeniesienia na następny okres rozliczeniowy, gdyż one też ulegają przedawnieniu. Ponadto nie można automatycznie przyjmować zawsze 5-letniego terminu, gdyż w praktyce ze względu na zawieszenie lub przerwanie często ulega on znacznemu wydłużeniu. Przedawnienie rozliczenia powoduje, że podatnik nie musi przechowywać już dokumentacji za ten okres, a organ nie może żądać zapłaty podatku i dokonywać kontroli rozliczenia. Podatnik nie może natomiast skorygować przedawnionego rozliczenia, wystąpić o zwrot czy nadpłatę za ten okres. Warto zatem wiedzieć, jak ustalać termin przedawnienia w VAT.

Obowiązkowy split payment a kompensata

Wydatki na zakup towarów lub usług objętych obligatoryjnym mechanizmem podzielonej płatności (split payment), w wysokości w jakiej do ich uregulowania doszło w drodze umownego potrącenia (kompensaty), nie są objęte dyspozycją art. 15d ust. 1 pkt 3 ustawy o CIT i mogą stanowić koszt uzyskania przychodów.

REKLAMA

Więcej czasu na wymianę kas fiskalnych na kasy online

Ministerstwo Finansów zaproponowało opóźnienie wprowadzenia obowiązku stosowania kas fiskalnych online, tj. przedłużenie terminu na prowadzenie ewidencji sprzedaży przy zastosowaniu kas rejestrujących z elektronicznym lub papierowym zapisem kopii. Dla pierwszej grupy podatników (świadczących m.in. usługi związane z wyżywieniem, krótkotrwałym zakwaterowaniem) w terminie do 31 grudnia 2020 r., natomiast dla drugiej grupy podatników (świadczących m.in. usługi fryzjerskie, kosmetyczne, budowlane) do 30 czerwca 2021 r.

Dofinansowanie na zagraniczną ekspansję dla firm ze wschodu Polski

Szansą dla przedsiębiorstw, które ucierpiały przez pandemię koronawirusa, może być zmiana modelu prowadzonej działalności czy ekspansja zagraniczna. Firmy wspiera w tym Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP). Na 800 tys. zł dofinansowania mogą liczyć np. firmy ze wschodu Polski.

Jak przedsiębiorstwa radzą sobie w czasie koronawirusa?

Pandemia spowodowała m.in. konieczność wprowadzenia zmian w zatrudnieniu i wynagradzaniu pracowników. Jak przedsiębiorstwa radzą sobie w czasie kryzysu wywołanego koronawirusem? Prezentujemy podsumowanie wyników badania.

TSUE wypowiedział się w sprawie stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej

W najnowszym wyroku z dnia 7 maja 2020 r. TSUE po raz kolejny wypowiedział się w zakresie ustalania miejsca świadczenia usług na rzecz podatnika VAT, a dokładnie na temat posiadania stałego miejsca siedziby działalności gospodarczej. Tym razem orzeczenie zapadło na kanwie polskiej sprawy skierowanej jako pytanie prejudycjalne przez sąd administracyjny.

Faktury uproszczonej nie można wymienić na fakturę zwykłą

Podatnik, który wystawił fakturę uproszczoną, a więc na kwotę nieprzekraczającą 450 zł, nie powinien wystawiać kolejnej faktury, standardowej - wyjaśnił po raz kolejny dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej.

Tarcza Finansowa PFR – pomoc dla małych i średnich firm

Polski Fundusz Rozwoju w związku z utworzoną przez rząd Tarczą Antykryzysową opracował program „Tarcza Finansowa PFR”, służący m.in. udzieleniu pomocy finansowej małym i średnim przedsiębiorcom, którzy doświadczyli negatywnych następstw pandemii koronawirusa. Program przewiduje przeznaczenie blisko 50 miliardów złotych dla firm, w celu ochrony rynku pracy i zapewnienia firmom płynności finansowej w okresie pandemii i towarzyszącej temu złej sytuacji gospodarczej. Beneficjentami programu są mikroprzedsiębiorcy, małe i średnie oraz duże przedsiębiorstwa. Niniejszy artykuł przedstawia zasady udzielania pomocy finansowej dla małych i średnich przedsiębiorców.

Jakie zmiany wprowadzi nowelizacja ustaw podatkowych?

Chcąc wyjść naprzeciw podatnikom, 6 maja 2020 r. Sejm uchwalił nowelizację​ ustaw o PIT, CIT, VAT i Ordynacji podatkowej. Rząd deklaruje, że nowe przepisy ułatwią podatnikom wywiązywanie się z obowiązków, by dochodziło do mniejszej liczby sporów na linii podatnik-organ podatkowy.

Tarcza Finansowa PFR – na jakie wsparcie finansowe mogą liczyć mikroprzedsiębiorcy?

Polski Fundusz Rozwoju w związku z utworzoną przez rząd Tarczą Antykryzysową opracował program „Tarcza Finansowa PFR”, służący m.in. udzieleniu pomocy finansowej mikroprzedsiębiorcom, którzy doświadczyli negatywnych następstw pandemii koronawirusa. Program przewiduje przeznaczenie blisko 25 miliardów złotych dla mikrofirm, w celu ochrony rynku pracy i zapewnienia firmom płynności finansowej w okresie pandemii i towarzyszącej temu złej sytuacji gospodarczej. Beneficjentami programu są mikroprzedsiębiorcy, a także mali i średni oraz duzi przedsiębiorcy. W tym artykule przedstawione zostały zasady udzielania pomocy finansowej dla mikroprzedsiębiorców.

Kiedy sprzedaż nieruchomości w ramach zarządu prywatnego nie podlega VAT

W przypadku gdy sprzedaż nieruchomości następuje w ramach zarządu majątkiem prywatnym, a nie w ramach działalności gospodarczej, to nie można jej uznać za podlegającą opodatkowaniu VAT. Chyba że sprzedający podejmuje aktywne działania charakterystyczne dla obrotu nieruchomościami, jakie podejmują profesjonalni handlowcy.

Nowelizacja Tarczy antykryzysowej, tzw. Tarczy 3.0

Senat opowiedział się za wykreśleniem z nowelizacji Tarczy antykryzysowej, tzw. Tarczy 3.0, przepisów, które - zdaniem senatorów - nie mają nic wspólnego z pomocą związaną z epidemią koronawirusa, np. regulacji dotyczącej wyboru prezesa UKE.

Dofinansowanie zakupu usług badawczo-rozwojowych - konkurs "Bony na innowacje dla MŚP" 2020

W zaktualizowanym przez Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej harmonogramie naborów Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój, aż w czterech konkursach PARP zwiększono liczbę rund aplikacyjnych. Wnioskodawcy zyskali tym samym więcej czasu na składanie wniosków. Dodatkowo, w związku z dużym zainteresowaniem przedsiębiorców konkursem ogólnym „Bony na innowacje dla MŚP: etap 1 usługowy”, jego budżet został zwiększony do 130 mln zł.

Dofinansowanie zagranicznej ekspansji polskich firm - Internacjonalizacja MŚP 2020

Do 28 maja 2020 r. mikro-, mali i średni przedsiębiorcy ze wschodnich województw Polski mogą składać wnioski do Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości o dofinansowanie w pierwszej rundzie konkursu „Internacjonalizacja MŚP”. Wnioski w drugiej rundzie będzie można składać od 4 sierpnia do 7 września 2020 r. Pieniądze będą wypłacane na dofinansowanie kosztów wprowadzenia na nowe rynki zagraniczne produktów lub usług. Maksymalna kwota dofinansowania na jedną firmę wynosi 800 tys. zł, a całkowita pula środków - 50 mln zł. Tegoroczną nowością jest zniesieniu limitu na koszty udziału w targach, wystawach i misjach gospodarczych.

Firmy wznawiają działalność gospodarczą

Ministerstwo Rozwoju poinformowało, że wg danych Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG na 12 maja liczba aktywnych działalności gospodarczych w Polsce wynosi 2,46 mln firm, czyli tyle, ile na początku 2020 roku. Dokładnie od miesiąca, czyli od 12 kwietnia, notowany jest stopniowy wzrost liczby przedsiębiorstw, które wznawiają prowadzenie działalności gospodarczej.

Nota korygująca do faktury split payment

W przypadku gdy istnieje obowiązek zapłaty z tytułu dostawy towarów bądź świadczenia usług przy zastosowaniu mechanizmu podzielonej płatności (MPP, split payment), to wystawiona faktura dokumentująca te transakcje powinna zawierać zapis „mechanizm podzielonej płatności”. Gdy faktura nie zawiera takiego zapisu, podatnik może sam dokonać poprawy wadliwie wystawionej przez sprzedawcę faktury, wystawiając do niej notę korygującą.

Przekształcenia i transfery przedsiębiorstw – przewodnik po bieżących problemach podatkowych

Spowolnienie gospodarcze wywołane epidemią koronawirusa nie wstrzymało automatycznie zaplanowanych w spółkach procesów restrukturyzacyjnych. Wręcz przeciwnie, konieczność zabezpieczenia majątku i zapewnienia płynności finansowej przedsiębiorstwa w wielu wypadkach przyspieszyła decyzję o reorganizacji biznesu. Biorąc pod uwagę, że przepisy Tarczy Antykryzysowej nie przewidują szczególnych rozwiązać dotyczących przekształceń spółek, podatkowe problemy związane z restrukturyzacjami pozostają aktualne.

Zmiany dla przedsiębiorców od 2021 r. Ministerstwo Finansów zapowiada wprowadzenie estońskiego CIT

Podatek dochodowy od osób prawnych ma zostać w Polsce zrewolucjonizowany, z dużą korzyścią dla przedsiębiorców. Zmiany planowane były już w tym roku, natomiast pandemia koronawirusa pokrzyżowała plany resortu finansów. Pierwsze projekty ustawy mają pojawić się w Sejmie w III kwartale tego roku, a nowe przepisy obowiązywać od początku 2021 roku.

Zawyżona kwota podatku wpłacona na rachunek VAT - czy można zwrócić nadwyżkę kupującemu

Podatnik zapłacił za fakturę z wykorzystaniem mechanizmu podzielonej płatności, przelewając błędną (zbyt dużą) kwotę VAT (1000 zł VAT zamiast 500 zł). Czy sprzedawca może w tej sytuacji zwrócić kupującemu 500 zł z rachunku VAT?

Wypłata odstępnego - skutki w VAT

W przypadku gdy możliwość odstąpienia od umowy i kwota odstępnego została ustalona w umowie i nie jest związana ze szkodą dla jednej strony, tj. jedna strona ma możliwość odstąpienia od umowy, druga strona otrzyma odstępne (wynagrodzenie), to wtedy wypłata odstępnego powinna być opodatkowana VAT i udokumentowana fakturą.

Określenie stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej dla celów VAT

Kwestią, która nieustannie wraca na wokandę sądów administracyjnych jest problematyka prawidłowego określenia stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej dla celów podatku VAT. Mimo wydawałoby się już ugruntowanej linii orzeczniczej w tym zakresie, analiza przesłanek wynikających z orzecznictwa TSUE raz po raz jest przedmiotem kolejnych interpretacji podatkowych i orzeczeń.

Wsparcie dla brytyjskich firm w związku z COVID-19

Każde z państw europejskich stara się ochronić gospodarkę przed negatywnymi skutkami epidemii koronawirusa. Zakres pomocy jest szczególnie imponujący w Wielkiej Brytanii, gdzie uruchomiono kilkanaście programów pomocy, które mają uchronić przedsiębiorców oraz pracowników przed bankructwem. Poniżej przedstawiamy najważniejsze z punktów, z których skorzystać mogą brytyjscy przedsiębiorcy.

Aktualizacja struktur nowego JPK_VAT z deklaracją (JPK_V7M oraz JPK_V7K)

Ministerstwo Finansów poinformowało o o aktualizacji struktur XML nowego pliku JPK_VAT z deklaracją (JPK_V7M oraz JPK_V7K) na ePUAP.

Ulga w ZUS dla samozatrudnionych o dochodach do 7 tys. zł - nie dla wszystkich

Uchwalone przez Sejm zwolnienie ze składek na ZUS dla samozatrudnionych o dochodach poniżej do 7 tys. zł obejmie tych, którzy takie dochody uzyskali w lutym br. - informują PAP eksperci. Tych, którzy zarobili mniej lub w ogóle, ale w kolejnych miesiącach, ulga już nie obejmie.

Klasyfikacja PKWiU w postępowaniu o wydanie interpretacji podatkowej

Czy klasyfikacja PKWiU dokonana przez podatnika we wniosku o indywidualną interpretację powinna być zaliczana do opisu stanu faktycznego, czy raczej stanowi element interpretacji prawa i organ powinien ją przeanalizować, a następnie odnieść się do niej w toku interpretacyjnym?

Nowe wzory VAT-10 i VAT-11 od 1 lipca 2020 r.

Od 1 lipca 2020 r. obowiązywały będą nowe wzory deklaracji VAT dotyczących transakcji wewnątrzwspólnotowych w zakresie nowych środków transportu. Chodzi o wzory VAT-10 i VAT-11.

Potwierdzenie otrzymania faktury korygującej w formie elektronicznej

Jednym z pierwszych skutków wystąpienia pandemii SARS-COV-2 widocznych u przedsiębiorców była rezygnacja z tradycyjnej formy pracy – przedstawiciele wielu branży z dnia na dzień opuścili biura i przenieśli się na kanapę w salonie, stawiając czoła wyzwaniom w systemie home office. Praca z domu wymusiła na pracodawcach przyspieszoną cyfryzację i informatyzację biznesu, w tym zastąpienie formy papierowej dokumentów, formą elektroniczną. Jednym z dokumentów, obecnym w życiu każdego przedsiębiorcy, jest faktura.

Tarcza antykryzysowa 3.0 – przewodnik po zmianach

Tarcza antykryzysowa 3.0 - czyli rządowa nowelizacja niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 - została przyjęta przez Sejm w dniu 30 kwietnia. Obecnie trwają prace senackie nad projektem. Oto najważniejsze nowości prawne zawarte w noweli.

Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych w 2021 roku - limit 1 mln euro

Krajowy Program Reform na rzecz realizacji strategii "Europa 2020", którego aktualizacja 2020/2021 została przyjęta przez Radę Ministrów 28 kwietnia 2020 r. przewiduje m.in., że wzrośnie limit uprawniający osoby fizyczne prowadzące działalność do wyboru ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Wprowadzenie podwyższonego limitu przychodów uprawniającego do opodatkowania w formie ryczałtu będzie dwuetapowe. Przewiduje się, że docelowy limit 2 mln euro będzie obowiązywał od 2022 r. W 2021 r. limit ten będzie wynosił 1 mln euro.

Fundusze UE - ułatwienia w kredycie na innowacje technologiczne w związku z pandemią

Zniesienie limitu dofinansowania wynoszącego 6 mln zł, rezygnacja z konieczności posiadania wkładu własnego, a także zniesienie wymogu innowacyjności w skali krajowej – to główne ułatwienia w kredycie na innowacje technologiczne w związku z pandemią koronawirusa. Nabór wniosków wystartuje 1 czerwca. Wsparcie jest finansowane z funduszy unijnych z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020.

Przesunięcie terminów wprowadzenia kas fiskalnych online na 2021 rok

Z uwagi na trwającą epidemię COVID-19 Ministerstwo Finansów planuje przesunięcie terminów wprowadzenia obowiązku stosowania kas fiskalnych online - poinformował 5 maja 2020 r. Jan Sarnowski, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów w odpowiedzi na interpelację nr 4441 z 22 kwietnia 2020 r. posła Krzysztofa Piątkowskiego.

Kiedy numer paragonu fiskalnego jest też numerem faktury uproszczonej

Paragon fiskalny do kwoty 450 zł brutto (100 euro) zawierający numerem NIP nabywcy, stanowi fakturę uproszczoną. Paragon, który uznany jest za fakturę uproszczoną posiada swój numer i należy przyjąć, że numer paragonu fiskalnego jest numerem tej faktury uproszczonej. Faktura powinna zawierać kolejny numer nadany w ramach jednej lub więcej serii, który w sposób jednoznaczny identyfikuje fakturę - numer paragonu fiskalnego taką rolę spełnia.

Ułatwienia w wywiązywaniu się z obowiązków podatkowych

W Sejmie trwają prace nad projektem noweli kilku ustaw podatkowych, które mają m.in. ułatwić podatnikom wywiązywanie się ze swoich obowiązków. Projekt noweli wprowadzi zmiany w ustawach o PIT, CIT, VAT i Ordynacji podatkowej. Zakłada się m.in. przesunięcie niektórych terminów związanych z obowiązkami podatników, m.in. split payment (przesunięcia terminu z 1 kwietnia na 1 lipca 2020 roku), czy korzystania z rachunku tzw. białej listy podatników VAT.

Zwrot VAT – nie daj się zaskoczyć kontroli!

Podatek VAT to niewątpliwie jeden z kluczowych czynników mających wpływ na płynność finansową firmy. Przedsiębiorca wykonujący czynności opodatkowane ma prawo do odliczenia kwoty podatku zapłaconego w cenie towarów i usług nie ponosząc jego ekonomicznego ciężaru. Jakkolwiek uzyskanie zwrotu nadwyżki podatku często oznacza wieloletni spór z fiskusem, sądy administracyjne dostarczają solidnych argumentów na wypadek dyskusji z urzędnikami.

Tarcza antykryzysowa 3.0 - jakie rozwiązania przewiduje?

Trwają prace parlamentarne nad kolejną nowelizację Tarczy antykryzysowej. Nowela przewiduje zmiany kilkudziesięciu ustaw. W Tarczy antykryzysowej 3.0 znalazły się korzystne rozwiązania dla firm, m.in. rozszerzenie zwolnienia opłacania składek ZUS dla samozatrudnionych.

Tarcza Finansowa - niezgodność przychodu z JPK_VAT powodem odrzucenia wniosku

System odrzuca wnioski o wsparcie z Tarczy Finansowej PFR składane przez przedsiębiorców, którzy rozliczają się metodą kasową. Przyczyną jest niezgodność przychodu z plikami JPK_VAT. Ale będzie możliwe inne rozwiązanie.

Doradcy podatkowi wskazują na dziury w przepisach Tarczy Finansowej

Krajowa Izba Doradców Podatkowych zgłosiła do Ministerstwa Rozwoju swoje zastrzeżenia co do sposobu weryfikacji przedsiębiorców, którzy mogą uzyskać prawo do pomocy finansowej z Polskiego Funduszu Rozwoju. W obecnym kształcie przepisy Tarczy Finansowej wykluczają z tej pomocy wiele przedsiębiorstw, które tego wsparcia potrzebują, aby uchronić się przed upadłością. Pierwsze odmowy już miały miejsce.

W czasie epidemii firmy powinny rozliczać podatki metodą kasową

Podczas trwającej epidemii koronawirusa firmy tracą płynność finansową, ale podatki muszą płacić. W związku z tym powinny się rozliczać z fiskusem metodą kasową. Inaczej będą masowo padać.

Stałe miejsce prowadzenia działalności dla celów VAT - zaplecze personalne i techniczne

Wykorzystanie posiadanej w Polsce infrastruktury technicznej oraz personelu do wykonywania prowadzonej działalności gospodarczej w sposób zorganizowany oraz ciągły, kwalifikuje aktywność spółki niemieckiej na terytorium kraju jako stałe miejsce prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce w rozumieniu przepisów art. 28b ust. 2 ustawy o VAT.

Korzyści płynące z zerowej stawki VAT na książki

Mam nadzieję, że więcej książek trafi do czytelników, ale także lżej będzie prowadzić biznes księgarzom i wydawcom - mówił wicepremier, minister kultury Piotr Gliński, pytany o korzyści płynące z zerowej stawki VAT na książki. To będzie rozwiązania dobre dla wszystkich - ocenił.

Tarcza antykryzysowa 3.0 - zwolnienie ze składek ZUS dla większej grupy przedsiębiorców

Tarcza antykryzysowa 3.0 zawiera rozwiązania dotyczące zwolnienia ze składek ZUS, które powiększają grono przedsiębiorców uprawnionych do zwolnienia. Po spełnieniu określonych przez ustawodawcę warunków, ze zwolnienia będą mogły skorzystać firm zatrudniające do 49 pracowników, jak również osoby korzystające z ulgi na start. Zwolnienie z obowiązku opłacania składek ZUS będzie miało zastosowanie dla dwóch miesięcy, tj. kwietnia i maja.

Czasowe obniżenie stawki VAT do 8% dla dostawy niektórych środków ochrony zdrowia

Do 30 czerwca 2020 r. obowiązuje obniżona do wysokości 8% stawka VAT w przypadku dostawy środków odkażających o właściwościach bakteriobójczych, grzybobójczych i wirusobójczych, mających zastosowanie wyłącznie w ochronie zdrowia, na które zostało wydane pozwolenie tymczasowe albo dokonany wpis do rejestru produktów biobójczych.

Unijna pożyczka płynnościowa do 15 mln zł - jak się o nią ubiegać?

Właściciele mikro-, małych i średnich firm mogą się już ubiegać o unijną pożyczkę płynnościową w maksymalnej wysokości 15 mln zł. Pożyczki są nieoprocentowane – przedsiębiorca będzie spłacał tylko raty kapitałowe. Wnioski można składać elektronicznie w instytucjach finansujących, współpracujących z BGK. To kolejne wzmocnienie tarczy antykryzysowej przygotowanej przez rząd Mateusza Morawieckiego.

Pożyczka 5 000 zł w ramach tarczy antykryzysowej - jakie warunki trzeba spełnić?

Możliwość otrzymania przez przedsiębiorców pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej, w wysokości 5 000 zł, w związku z wystąpieniem epidemii koronawirusa została przewidziana już w pierwotnie uchwalonej wersji ,tzw. tarczy antykryzysowej. Jednak dopiero teraz, po upgrade’owaniu, tarczy słynniejszej od tarczy Achillesa, do wersji 2.0, pożyczka ta może trafić do najmniejszych przedsiębiorców.

REKLAMA