REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Tarcza Antykryzysowa, Zarząd

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Posiedzenia zarządów i rad nadzorczych spółek będą mogły odbywać się zdalnie

W rządowym projekcie ustawy o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw znalazły się rozwiązania wypracowane przez Komisję ds. reformy nadzoru właścicielskiego. Komisja ta działa w Ministerstwie Aktywów Państwowych. Zmiany mają umożliwić odbywanie posiedzeń organów spółek kapitałowych przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej.

Obowiązek sporządania sprawozdań finansowych przesunięty na początek lipca

Przesuwamy obowiązek sporządzania sprawozdań finansowych na początek lipca - poinformowała minister rozwoju Jadwiga Emilewicz.

Tarcza antykryzysowa - projekty ustaw

Na stronach Sejmu opublikowany został główny projekty ustawy wprowadzającej rozwiązania prawne składające się na tzw. tarczę antykryzysową. Jakie propozycje przygotował rząd w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem koronawirusa oraz wywołanymi nim sytuacjami kryzysowymi?

Tarcza antykryzysowa ma obowiązywać od 1 kwietnia 2020 r.

Marszałek Sejmu Elżbieta Witek wyraziła nadzieję, że Senat będzie obradował "wkrótce po" piątkowym posiedzeniu Sejmu, i od 1 kwietnia 2020 r. tarcza antykryzysowa wejdzie w życie. W czwartek pakiet miałby być skonsultowany z opozycją.

Tarcza antykryzysowa – rozwiązania zaakceptowane przez rząd

Rząd zaakceptował pakiet rozwiązań składających się na tzw. tarczę antykryzysową. Przewiduje się m.in. pokrycie przez państwo składek na ZUS przez 3 miesiące dla mikrofirm, świadczenie miesięczne w kwocie do około 2 tys. zł (dla zatrudnionych na umowy zlecenia lub o dzieło oraz samozatrudnionych), dofinansowanie wynagrodzeń pracowników dla firm w kłopotach (do wysokości 40% przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia). Tarcza zakłada również odroczenie niektórych obowiązków podatkowych i sprawozdawczych.

W ramach tarczy antykryzysowej możliwe dofinansowanie wynagrodzeń z UE

Pracodawcy, którym przez pandemię koronawirusa spadły obroty, będą mogli starać się o dofinasowanie z Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS) - wskazało w środę Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej. To jedno z rozwiązań, które znalazło się w projekcie tarczy antykryzysowej.

Tarcza Antykryzysowa - stanowisko przedsiębiorców

Ze smutkiem zauważamy, że tempo prac nad „tarczą antywirusową” kompletnie nie przystaje do rzeczywistości gospodarczej spowodowanej przez pandemię koronawirusa - pisze w swoim stanowisku Związek Przedsiębiorców i Pracodawców. Przedsiębiorcy podkreślają, że już w tej chwili wiemy, że w najbliższym czasie pracę straci co najmniej kilkaset tysięcy ludzi, a firmy będą upadać, a zatem konieczne jest jak najszybsze podjęcie działań pomagających firmom przetrwać w tej kryzysowej sytuacji. Mając to na uwadze, prezentują kompleksowe stanowisko w sprawie, wypracowane w toku intensywnych konsultacji z polskim biznesem.

Trwają konsultacje z klubami parlamentarnymi ws. Tarczy Antykryzysowej

Od rana trwają konsulacie ws. Tarczy Antykryzysowej z przedstawicielami wszystkich klubów parlamentarnych - poinformowało w środę Ministerstwo Rozwoju.

Doradcy podatkowi przygotowali 23 poprawki do specustawy podatkowej i 40 innych propozycji pilnych zmian w prawie

63 poprawki ogłosili eksperci pracujący w specjalnym zespole Krajowej Rady Doradców Podatkowych, który monitoruje przebieg prac legislacyjnych związanych z tzw. tarczą antykryzysową. Samorząd doradców podatkowych w trosce o polskich przedsiębiorców apeluje o jak najszybsze dostosowanie obowiązujących obecnie przepisów do nadzwyczajnej sytuacji w kraju.

Tarcza antykryzysowa bez przesunięcia terminów na złożenie zeznań podatkowych i sprawozdań finansowych

Tarcza antykryzysowa nie spełnia oczekiwań przedsiębiorców. Najczęściej pojawiający się postulat to odroczenie terminów na zapłatę podatków, sporządzenie CIT-8 oraz sprawozdań finansowych za 2019 r.

Tarcza antykryzysowa - zmiany w zakresie prawa podatkowego

W związku z wprowadzonym stanem zagrożenia epidemicznego z powodu koronawirusa przygotowana została tzw. tarcza antykryzysowa, która ma zapewnić płynność finansową przedsiębiorców i bezpieczeństwo zatrudnionych tam pracowników. Jakie zmiany w zakresie prawa podatkowego proponuje rząd?

Rozwiązania poprawiające płynność finansową firm w pakiecie antykryzysowym

Przesunięcie terminów płatności, mikropożyczki dla przedsiębiorców - takie m.in. są propozycje poprawiające płynność finansową firm, które składają się na tarczę antykryzysową.

Pakiet antykryzysowy to za mało. Zrezygnujmy ze split payment, zawieśmy podatki i ZUS

W odpowiedzi na sytuację wywołaną koronawirusem, w dniu 18 marca zostały przedstawione założenia pakietu antykryzysowego. Pakiet oparty jest na pięciu filarach, a dwa pierwsze skierowane są dla pracowników i przedsiębiorców.

Zmiany w podatkach w pakiecie Tarczy Antykryzysowej

Wsteczne rozliczanie strat podatkowych (PIT i CIT) przez przedsiębiorców, wydłużenie terminu wpłat pracowniczych zaliczek PIT, czy przesunięcie w czasie planowanych zmian podatkowych. To tylko niektóre z rozwiązań zaproponowanych przez Ministerstwo Finansów, które znalazły się w Gospodarczej i Społecznej Tarczy Antykryzysowej dla Bezpieczeństwa Przedsiębiorstw i Pracowników w związku z pandemią koronawirusa SARS-Cov-2. Pakiet ten ma przeciwdziałać negatywnym skutkom pandemii.

I filar pakietu pomocowego dla gospodarki – Bezpieczeństwo Pracowników

Rząd przygotował pakiet pomocowy dla przedsiębiorców i gospodarki w związku z epidemią koronawirusa. Projekt pod nazwą: "Gospodarcza i społeczna tarcza antykryzysowa dla bezpieczeństwa przedsiębiorców i pracowników w związku z pandemią wirusa SARS- Cov - 2", obejmie 5 filarów: bezpieczeństwo pracowników, finansowanie przedsiębiorstw, ochronę zdrowia, wzmocnienie systemu finansowego i program inwestycji publicznych. Poniżej szczegóły pierwszego filaru pakietu pomocowego dla gospodarki "Bezpieczeństwo Pracowników" przedstawionego w środę 18 marca 2020 r. przez premiera Mateusza Morawieckiego, według dokumentu KPRM.

II filar pakietu pomocowego dla gospodarki – Finansowanie Przedsiębiorstw

Rząd przygotował pakiet pomocowy dla przedsiębiorców i gospodarki w związku z epidemią koronawirusa. Projekt pod nazwą: "Gospodarcza i społeczna tarcza antykryzysowa dla bezpieczeństwa przedsiębiorców i pracowników w związku z pandemią wirusa SARS- Cov - 2", obejmie 5 filarów: bezpieczeństwo pracowników, finansowanie przedsiębiorstw, ochronę zdrowia, wzmocnienie systemu finansowego i program inwestycji publicznych. Poniżej szczegóły drugiego filaru pakietu pomocowego dla gospodarki "Finansowanie Przedsiębiorstw" przedstawionego w środę 18 marca 2020 r. przez premiera Mateusza Morawieckiego, według dokumentu KPRM.

Założenia pakietu antykryzysowego. Jego szacunkowa wartość to 212 mld zł

Obrona przed utratą miejsc pracy, wsparcie dla służby zdrowia, bezpieczeństwo systemu finansowego, wsparcie dla przedsiębiorców i inwestycje publiczne - to pięć filarów pakietu antykryzysowego, którego założenia przedstawił w środę premier Mateusz Morawiecki. Szacunkowa wartość pakietu to około 212 mld zł. Pakiet osłonowy ma być odpowiedzią na kryzys w związku z epidemią koronawirusa.

Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych (CRBR) - czy ujawnianie beneficjentów rzeczywistych wpłynie na ściągalność podatków?

W październiku ubiegłego roku weszły w życie przepisy ustanawiające Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych (CRBR). Czy mechanizm, czyli obowiązek ujawniania beneficjentów rzeczywistych polskich spółek, poprawi ściągalność podatków?

Raportowanie schematów podatkowych i podatek u źródła - odpowiedzialność zarządu

W związku z kolejnymi zmianami w prawie podatkowym, zwiększeniu uległ zakres odpowiedzialności osób zarządzających przedsiębiorstwami. Muszą oni dostosować się do nowych wymogów dotyczących raportowania schematów podatkowych oraz podatku u źródła. Za nieprawidłowości w tym zakresie grożą sankcje sięgające milionów złotych.

Jak motywować członków zarządu i kluczowych pracowników

Wprowadzenie programu motywacyjnego dla kadry zarządzającej z pewnością nie jest łatwe. Projektujące go osoby stają bowiem przed trudnym zadaniem pogodzenia interesów sponsorów programu (właścicieli, akcjonariuszy) i jego odbiorców (menedżerów). Jak tworzy się programy motywacyjne dla zarządu oraz kluczowych pracowników?

Strategia lean - nauka przez działanie

Do podstawowych umiejętności lidera lean – bez względu na to, czy zarządza pięcioma osobami, czy wielomiliardową firmą – należy osobiste przewodzenie wysiłkom kaizen. Wiąże się to z pozyskiwaniem i angażowaniem do współpracy innych ludzi, którzy zechcą podążać wytyczonym tropem zmian, wspólnie uznanych za niezbędne.

Strategia lean to lepsze podejście biznesowe

Strategia lean koncentruje się na nauce konkurencyjności i polega na przyjęciu zasadniczo innego podejścia do kwestii myślenia w miejscu pracy. W lean chodzi o kształtowanie umiejętności odkrywania nowych faktów oraz pogłębiania wiedzy.

Wynagrodzenia członków zarządów

Jak kształtują się wynagrodzenia osób zasiadających w zarządach spółek giełdowych, a także osób pełniących poszczególne funkcje w zarządach spółek Skarbu Państwa?

Umowa o pracę z członkiem zarządu

Przed zawarciem umowy o pracę z członkiem zarządu spółki należy dokonać dokładnej analizy zakresu obowiązków członka zarządu. Może okazać się bowiem, że w przypadku nawiązania stosunku prawnego na podstawie takiej umowy, nie będzie on mógł być uznany za stosunek pracy.

Wniosek o upadłość a zobowiązania podatkowe spółki

Naczelny Sąd Administracyjny wydał wyrok dotyczący przesłanki odpowiedzialności członka zarządu za długi osoby prawnej, polegającej na niezgłoszeniu wniosku o upadłość. Sąd wskazał, że członek zarządu może zwolnić się z odpowiedzialności, jeżeli wykaże m.in., że we właściwym czasie zgłoszono wniosek o ogłoszenie upadłości lub wszczęto postępowanie zapobiegające upadłości.

Umocowanie pełnomocnika spółki kapitałowej przy umowach z członkami zarządu

Zgromadzenie wspólników spółki kapitałowej może udzielić pełnomocnictwa rodzajowego, a zatem do reprezentowania spółki w zakresie określonej kategorii umów lub sporach z członkiem zarządu. Co oznacza, że zgromadzenie wspólników nie musi powoływać pełnomocnika osobno dla każdej z czynności.

Polecamy książkę "ZWINNOLOGIA. Innowacyjne podejście do zarządzania zmianą"

"ZWINNOLOGIA. Innowacyjne podejście do zarządzania zmianą", której autorami są Jarosław Rubin, Wiesław Grabowski, Marek Naumiuk, to pierwsza na polskim rynku książka opisująca zastosowanie praktyk zwinnych (agile) w zarządzaniu zmianą. Zrywa ona z klasycznym zarządzaniem zmianą, pokazując współczesne podejście, które zakłada, że nastawienie na informację zwrotną, dialog i eksperymentowanie to droga do sukcesu. Patronat medialny nad książką objął Infor.

Kiedy członek zarządu spółki nie może być pracownikiem

Członek zarządu związany jest ze spółką tzw. stosunkiem korporacyjnym. Na jego podstawie, w konsekwencji powołania do organu zarządzającego, członek zarządu może wykonywać swoją funkcję. Jednak to nie stosunek korporacyjny jest tym, na podstawie którego najczęściej swoją funkcję pełnią członkowie zarządu. Zdarza się też, że obok stosunku korporacyjnego występuje stosunek pracy lub stosunek cywilnoprawny oparty o umowę zlecenia lub tzw. umowę menadżerską.

Rezygnacja z pełnienia funkcji członka zarządu spółki z o.o. - zmiany od marca 2019 r.

Kwestia rezygnacji z członkostwa w Zarządzie spółki z o.o. budziła dotąd wiele kontrowersji – rozbieżność stanowisk dotyczących sposobu rezygnacji występowała zarówno w praktyce gospodarczej, jak i w doktrynie i orzecznictwie. Przyczyną niejasności w tym zakresie była niedostatecznie szczegółowa regulacja kodeksu spółek handlowych (dalej: k.s.h.). Przepisy wskazywały jedynie, że mandat członka Zarządu wygasa m.in. wskutek rezygnacji, a do jej złożenia stosuje się odpowiednio przepisy o wypowiedzeniu zlecenia przez przyjmującego zlecenie (art. 202 §4-5 k.s.h.). Kwestią sporną było natomiast to, komu członek Zarządu winien złożyć swoją rezygnację.

Brak podpisu pod sprawozdaniem finansowym - kary i inne skutki

Co grozi za brak podpisu pod sprawozdaniem finansowym? Czy mimo braku podpisu (np. jednego z kilku członków zarządu) sprawozdanie finansowe jest ważne? Za brak podpisu pod sprawozdaniem finansowym mogą grozić wysokie kary – grzywna lub dwa lata więzienia. Zdaniem Krzysztofa Burnosa, prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów trudno wyobrazić sobie nałożenie takiej kary jedynie za samo spóźnienie członka zarządu w złożeniu podpisu pod sprawozdaniem. Jego zdaniem brak podpisu oznacza co najwyżej, że dokument zawiera braki formalne.

Dochodzenie roszczeń od członków zarządu spółki z o.o.

Mówiąc o odpowiedzialności członków zarządu za zobowiązania spółki z o.o. należy sięgnąć do przepisów Kodeksu spółek handlowych, Kodeksu cywilnego oraz orzecznictwa. W przypadku dochodzenia roszczenia na drodze sądowej jedną z podstawowych kwestii wymagających zdefiniowania jest wyznaczenie granic tego roszczenia, a także poprawne określenie wartości przedmiotu sporu.

Systemy wynagrodzeń kadry zarządzającej - zarządzanie przez cele

Jak powinien wyglądać skuteczny systemy wynagrodzeń kadry zarządzającej? Przede wszystkim należy go tak skonstruować, aby wspierał realizację trzech głównych zadań: rekrutacji, retencji i motywowania najlepszych menadżerów. Można wykorzystać Short Term Incentive Plans (STI), jako formę premii rocznej przyznawanej za realizację określonych wskaźników. W Polsce są one często nazywane programami zarządzania przez cele - management by objectives (MBO).

Jak ustalić wysokość wynagrodzenia pracownika (kadry zarządzającej)

W celu ustalenia właściwej wysokości wynagrodzenia pracownika niezbędne jest dysponowanie odpowiednim porównaniem (benchmarkiem). W przypadku wynagrodzeń wyższej kadry zarządzającej cały proces jest dużo bardziej skomplikowany niż ma to miejsce w przypadku pracowników szeregowych.

Opodatkowanie VAT członków zarządu spółki z o.o.

Kwestia opodatkowania członków zarządów podatkiem od towarów i usług (dalej jako VAT) budzi wiele sporów i kontrowersji. Niezwykle istotne jest by umowa zawarta z zarządzającym spełniała łącznie wszystkie trzy warunki wynikające z art. 15 ust. 3 pkt 3 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (dalej jako ustawa VAT).

Odpowiedzialność członka zarządu za zaległości podatkowe spółki z o.o.

W przypadku gdy egzekucja z majątku spółki z o.o. staje się bezskuteczna, to za jej zobowiązania podatkowe całym swym majątkiem odpowiadają solidarnie członkowie jej zarządu. Jednakże, powstanie zaległości musi nastąpić w okresie pełnienia funkcji członka zarządu, a on w odpowiednim czasie nie dokonał zgłoszenia wniosku o upadłość bądź otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego.

Wynagrodzenie prezesa zarządu jednoosobowej spółki z o.o. – koszty uzyskania przychodów

Wynagrodzenie prezesa jednoosobowej spółki z o.o., pełniącego funkcję na podstawie powołania uchwałą nadzwyczajnego zgromadzenia wspólników stanowi koszt uzyskania przychodów. Taką wykładnię potwierdził Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z 28 czerwca 2018 r.

Prezes spółki prowadzący własną działalność gospodarczą – skutki podatkowe

Często spotykaną praktyką jest łączenie funkcji prezesa członka zarządu w spółce kapitałowej ze świadczeniem usług takiej spółce w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej. Jednakże łączenie tych funkcji może spowodować problemy na gruncie zarówno podatku dochodowego, jak i podatku VAT (nierzetelne faktury, usunięcie wynagrodzenia usługodawcy z kosztów uzyskania przychodu itd.).

Wykonywanie funkcji zarządczych w spółce córce przez członków zarządu spółki matki bez wynagrodzenia

Spółka matka nie otrzymuje bezpośredniego przysporzenia majątkowego za pełnienie funkcji zarządczych w spółce córce przez członków zarządu spółki matki, a pośrednie – w postaci dywidendy. W związku z tym, należy wyprowadzić wniosek, że wykonywanie przez członków zarządu spółki matki pracy na rzecz spółki córki nie stanowi świadczenia nieodpłatnego, a tym samym nie będzie stanowiło przychodu, od którego należy odprowadzić podatek CIT.

Jak sutecznie odwołać członka zarządu spółki z o.o.

W świetle obowiązującego prawa odwołanie członka zarządu spółki z o.o. jest skuteczne z chwilą podjęcia uchwały przez wspólników. W uchwale takiej można także wskazać termin, od którego wywoła ona skutki prawne. Uchwała taka powinna zostać podjęta bezwzględną większością głosów.

Odpowiedzialność członków zarządu za zobowiązania podatkowe spółek

Odpowiedzialność członków zarządu spółek kapitałowych (spółka akcyjna lub spółka z o.o.) za niezapłacone zobowiązania podatkowe tej spółki jest jednym z przykładów odpowiedzialności za „nieswoje długi”. Innymi słowy, jest to odpowiedzialność za zobowiązania podatkowe osób trzecich.

Zasady opodatkowania dochodów uzyskiwanych przez członków zarządów

W wyniku zmian, które weszły w życie na początku tego roku osoby pełniące funkcje członków zarządów i osiągające przychody w spółkach są zobowiązane rozliczać uzyskiwane wynagrodzenie tylko zgodnie ze skalą podatku dochodowego PIT obowiązującego w Polsce, a więc w wysokości 18% i 32%.

Co zmieniło się w prawie podatkowym w związku z programem opcji menadżerskich?

Od 1 stycznia 2018 roku weszła w życie nowelizacja ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Ustawa doprecyzowuje m.in. kwestie związane z opodatkowaniem przychodów z tytułu uczestnictwa w tzw. pracowniczych programach motywacyjnych.

Podatek PIT od odszkodowań i odpraw menedżerów

Praktyka w stosowaniu przepisów o opodatkowaniu stawką 70% odpraw i odszkodowań należnych członkom zarządu spółek z udziałem Skarbu Państwa pokazuje wyraźnie, że radykalizm rozwiązań przewidzianych w obowiązujących od początku 2016 r. przepisach został znacząco złagodzony przez ich nieprecyzyjność. Z drugiej zaś strony z tego samego powodu organy podatkowe mogą pozwolić sobie na swobodną interpretację przepisów w sposób niekorzystny dla podatnika.

Odpowiedzialność członków zarządu w przypadku niewypłacalności spółki

Czy członkowie zarządu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością odpowiadają za zobowiązania spółki powstałe po objęciu funkcji w zarządzie w przypadku, gdy spółka była już wcześniej niewypłacalna?

Czy wydatki spółki na ubezpieczenie OC członków zarządu i rady nadzorczej są kosztem uzyskania przychodów?

Zdaniem Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej wydatki na nabycie przez spółkę z o.o. polisy OC dla członków zarządu i członków rady nadzorczej nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów spółki. Wydatki te nie mają bowiem na celu osiągnięcia przychodów przez spółkę (ani zabezpieczenia jej źródła przychodów), lecz są ponoszone aby chronić od odpowiedzialności cywilnej (np. odszkodowawczej) osoby fizyczne pełniące te funkcje. Czyli są ponoszone nie w interesie spółki tylko w interesie tych członków organów spółki. Poza tym tego typu wydatki na rzecz pracowników i członków rad nadzorczych są wprost wyłączone z kosztów na podstawie ustawy o CIT.

Odpowiedzialność członków zarządu za zobowiązania spółki

Członkowie zarządu odpowiadają całym swoim majątkiem solidarnie ze spółką za zobowiązania spółki. Taka odpowiedzialność wystąpi - jak podkreśla ekspert Grant Thornton - jeżeli egzekucja okazała się w całości lub w części bezskuteczna, a członek zarządu nie wykazał, że we właściwym czasie zgłoszono wniosek o ogłoszenie upadłości lub wszczęto postępowanie zapobiegające ogłoszeniu upadłości (postępowanie układowe) albo niezgłoszenie wniosku o ogłoszenie upadłości lub niewszczęcie postępowania zapobiegającego ogłoszeniu upadłości (postępowania układowego) nastąpiło bez jego winy.

Świadczenie usług zarządzania przez członka zarządu spółki a zwolnienie z VAT

Usługi zarządzania w swojej istocie nie są związane z udzielaniem opinii czy porad. Charakteryzują się one działalnością polegającą na podejmowaniu decyzji czy też prowadzeniu bieżących spraw spółki w tym jej reprezentacji. W związku z tym usługi zarządzania świadczone na rzecz spółek kapitałowych przez ich członków zarządu nie stanowią usług doradczych. W konsekwencji zarządzający spółkami kapitałowymi mogą korzystać ze zwolnienia z podatku VAT.

Opodatkowanie PIT odprawy dla prezesa zarządu spółki przekształconej w spółkę Skarbu Państwa

Odwoływany członek zarządu nie zapłaci 70% podatku przy odchodzeniu ze spółki przejętej przez Skarb Państwa, jeśli świadczenie nie było wcześniej przewidziane w jego umowie, lecz zostanie wypłacone na podstawie oddzielnego porozumienia.

Usługi zarządzania świadczone przez członka zarządu – skutki w VAT

Członkowie zarządu mieli dotychczas wiele możliwości prowadzenia swojej współpracy ze spółką, która ich powołała na to stanowisko. W przeważającej części była to umowa cywilno-prawna nakierowana na powołanie odpowiedniej osoby, do wykonywania funkcji zarządczo-kontrolnych nad prowadzoną działalnością. Inną formą, równoległą do funkcji członka zarządu, było zakładanie działalności gospodarczej. Format ten, przez długi czas sprawdzał się zarówno po stronie spółki oraz po stronie członka zarządu.

Skutki nieprawidłowej reprezentacja spółki z o.o.

Spółka z o.o. jest co do zasady reprezentowana przez zarząd, który został przy niej ustanowiony. Można jednak wymienić kilka przypadków, w których dojdzie do nieprawidłowej reprezentacji spółki z o.o. W zależności od sytuacji skutki takiej nieprawidłowej reprezentacji będą odmienne.

REKLAMA