| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: podpis elektroniczny

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu podpis elektroniczny. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące podpis elektroniczny.

JPK_VAT nie trzeba będzie opatrywać podpisem elektronicznym

Aktualizacja: 09.11.2016

Ministerstwo Finansów pracuje nad udostępnieniem wszystkim podatnikom przesyłającym do MF pliki JPK alternatywnych metod uwierzytelniania (podpisywania) tych plików. Innych niż wymagany obecnie kwalifikowany podpis elektroniczny. MF stara się aby alternatywne metody uwierzytelniania było wdrożone od 1 lutego 2017 r. Ponadto MF zamierza umożliwić stosowanie do podpisywania plików JPK także podpisów elektronicznych z innych państw. »

Wkrótce ułatwienia w komunikacji elektronicznej

Aktualizacja: 29.09.2016

Ułatwienie w komunikacji elektronicznej dla obywateli, przedsiębiorców i administracji publicznej na terenie Unii Europejskiej zakłada ustawa o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej, którą podpisał prezydent. »

JPK można podpisać tylko podpisem elektronicznym uzyskanym w Polsce

Aktualizacja: 23.09.2016

Przedsiębiorca, który uzyskał podpis elektroniczny poza granicami Polski, nie wykorzysta go do przesłania fiskusowi jednolitego pliku kontrolnego – potwierdziło Ministerstwo Finansów w odpowiedzi na pytanie DGP. MF przyznaje zarazem, że pracuje nad kompleksowym rozwiązaniem tego problemu i umożliwieniem wykorzystywania zagranicznego podpisu. »

Zwykły podpis elektroniczny ułatwia rejestrację firm

Aktualizacja: 16.09.2016

W ocenie Konfederacji Lewiatan projekt ustawy o zmianie ustawy - Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw ma na celu niepotrzebne zaostrzenie wymogów dotyczących założenia spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Eliminuje on możliwość korzystania ze "zwykłego" podpisu elektronicznego przy zawiązywaniu sp. z o.o. w trybie S-24. Uzasadnienie do projektu ustawy jako powód dla wprowadzenia takiej zmiany podaje bezpieczeństwo obrotu. »

Nie założysz spółki z o.o. ze zwykłym e-podpisem

Aktualizacja: 24.08.2016

Resort sprawiedliwości opublikował projekt nowelizacji ustawy Kodeks spółek handlowych. Podstawowym celem projektowanej ustawy jest wyeliminowanie możliwości korzystania ze "zwykłego" podpisu elektronicznego przy zawiązywaniu spółek z ograniczoną odpowiedzialnością w trybie S-24 i podniesienie w ten sposób bezpieczeństwa obrotu prawnego. Do podpisywania umowy spółki z o.o. zawiązywanej w tym trybie, a także do złożenia wniosku o wpis takiej spółki do Krajowego Rejestru Sądowego stosowane byłyby tylko: kwalifikowany podpis elektroniczny oraz podpis potwierdzony profilem zaufanym ePUAP. »

Deklaracje i informacje podatkowe nie przez ePUAP

Aktualizacja: 18.08.2016

Ministerstwo Finansów informuje, że deklaracje i informacje podatkowe przesyłane drogą elektroniczną nie mogą być podpisywane profilem zaufanym ePUAP i przesyłane za pośrednictwem platformy ePUAP. Natomiast powinny być przesyłane elektronicznie wyłącznie do systemu e-Deklaracje. »

VAT-14 elektronicznie, bez kwalifikowanego e-podpisu

Aktualizacja: 12.07.2016

Resort finansów opublikował projekt rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie w sprawie sposobu przesyłania deklaracji i podań oraz rodzajów podpisu elektronicznego, którymi powinny być opatrzone. Celem zmiany jest włączenie deklaracji o należnych kwotach podatku od towarów i usług w przypadku wewnątrzwspólnotowego nabycia paliw silnikowych (VAT-14) do wykazu deklaracji i podań, które mogą być przesyłane za pomocą środków komunikacji elektronicznej, bez konieczności stosowania kwalifikowanego podpisu elektronicznego. »

Obieg dokumentacji w firmach będzie szybszy i tańszy

Aktualizacja: 05.07.2016

Firmy mogą zaoszczędzić co najmniej 60 proc. czasu na obsługę danego procesu po wprowadzeniu elektronicznych dokumentów. W ten sposób oszczędzają również koszty i usprawniają obsługę klienta. Wprowadzenie w pełni cyfrowego obiegu dokumentów będzie teraz łatwiejsze. Od 1 lipca zaczęło obowiązywać unijne rozporządzenie eIDAS ws. uznawania elektronicznych podpisów, a od 8 września do Kodeksu cywilnego zostanie wprowadzona forma elektroniczna czynności prawnej obok formy pisemnej. »

Rozporządzenie eIDAS dotyczące podpisów elektronicznych

Aktualizacja: 30.06.2016

Od 1 lipca 2016 r. zaczyna obowiązywać unijne rozporządzenie eIDAS w sprawie uznawania podpisów elektronicznych, a od 8 września do Kodeksu cywilnego zostanie wprowadzona forma elektroniczna czynności prawnej obok formy pisemnej. Wprowadzenie w pełni cyfrowego obiegu dokumentów w firmie będzie teraz łatwiejsze. »

Bezpieczny e-podpis zadziała na terenie całej UE

Aktualizacja: 28.06.2016

1 lipca 2016 r. wejdzie w życie rozporządzenie ujednolicające w Unii Europejskiej przepisy dotyczące podpisów elektronicznych. Dla polskich przedsiębiorców najważniejsze jest to, że wydane w Polsce certyfikaty kwalifikowane e-podpisów mają działać na terenie całej UE. Tym samym łatwiej będzie polskim przedsiębiorcom startować w unijnych przetargach i podpisywać transgraniczne umowy. »

Jednolite przepisy o bezpiecznym e-podpisie w całej UE od lipca 2016 r.

Aktualizacja: 18.05.2016

1 lipca 2016 r. wchodzi w życie rozporządzenie eIDAS, które ujednolici w UE przepisy dotyczące podpisów elektronicznych. Certyfikaty kwalifikowane e-podpisów wydawane przez poszczególne kraje będą uznawane w pozostałych 27 państwach. Ułatwi to przedsiębiorcom prowadzenie transgranicznego biznesu i startowanie w przetargach na terenie całej UE. Nowe przepisy uproszczą także kontakty z administracją. »

Rejestracja spółki jawnej przez internet

Aktualizacja: 16.03.2016

Koszt założenia spółki jawnej w KRS-ie w tradycyjny sposób to 600 zł. Ale gdy wniosek o rejestrację złożymy przez internet koszty są mniejsze (bo nie trzeba iść do notariusza) i czas trwania rejestracji skraca się do jednej doby. Ale zakładający spółkę wspólnicy muszą mieć Profile Zaufane lub bezpieczne podpisy elektroniczne z certyfikatem. E-rejestracja spółki ma jednak też swoje ograniczenia. »

Podpis elektroniczny pozwala założyć firmę przez internet

Aktualizacja: 24.02.2016

Dysponując Profilem Zaufanym na ePUAP lub podpisem elektronicznym weryfikowanym certyfikatem kwalifikowanym można zarejestrować firmę w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Wniosek o wpis do CEIDG jest jednocześnie zgłoszeniem do ZUS/KRUS, GUS oraz naczelnika urzędu skarbowego. »

Podpis elektroniczny z kwalifikowanym certyfikatem czy Profil Zaufany ePUAP - co wybrać?

Aktualizacja: 09.02.2016

Aktualnie przez internet (on-line) można założyć firmę, składać deklaracje podatkowe, załatwiać sprawy z ZUS-em czy urzędem miasta. Przedsiębiorcy mogą podpisywać dokumenty elektroniczne zasadniczo na dwa różne sposoby: podpisem elektronicznym z kwalifikowanym certyfikatem oraz w ramach Profilu Zaufanego ePUAP. Które narzędzie jest lepsze? »

Faktury elektroniczne - czy wystarczające jest przesłanie ich w formacie pdf, czy wymagany jest oryginał papierowy?

Aktualizacja: 12.05.2015

Fakturą elektroniczna została w ustawie o podatku od towarów i usług zdefiniowana jako faktura w formie elektronicznej wystawiona i otrzymana w dowolnym formacie elektronicznym. W dobie dzisiejszej dbałości o środowisko, a także techniki, coraz więcej firm decyduje się na wystawianie faktur elektronicznych – ponieważ jest to wygodne, czasooszczędne i szybkie. Czy wystawiając fakturę w formie elektronicznej, konieczne jest ich przesłanie w określonym formacie (np. PDF), czy wymagane jest dosłanie oryginału papierowego? Jakim warunkom powinna odpowiadać faktura, aby była ona uznana za dowód podatkowy? »

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Maciej Aleksandrowicz

Ekspert w dziedzinie ogrodów

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »