Crowdfunding to forma pozyskiwania środków finansowych, wykorzystująca możliwości jakie daje Internet. Różnego rodzaju projekty, rozpropagowane na dedykowanych platformach internetowych, forach społecznościowych a niekiedy blogach, są finansowane poprzez stosunkowo dużą liczbę, przeważnie jednorazowych i drobnych wpłat. Sposób opodatkowania crowdfundingu zależy od tego, czy podmiot pozyskujący w ten sposób finansowanie jest przedsiębiorcą, czy też nie.
Każde przedsiębiorstwo, prędzej czy później, musi zdecydować skąd wziąć kapitał na dalsze inwestycje. Dzieje się tak, ponieważ w pewnym momencie środki własne przestają być wystarczające, o ile oczywiście myśli się o rozwoju a nie o utrzymaniu osiągniętego etapu. Na decyzję o wyborze źródła finansowania wpływ ma nie tylko stopień rozwoju spółki i jej potrzeby kapitałowe, ale również to, jak bardzo właściciele gotowi są podzielić się władzą w firmie.
Ambush marketing związany jest z najważniejszymi międzynarodowymi wydarzeniami, które przyciągają uwagę wielomilionowej publiczności na całym świecie. Zjawisko to oznacza zasadzkę, pułapkę, podstęp marketingowy. Ambush marketing pojawia się w momencie, gdy podmioty, które nie zawarły umów licencyjnych na posługiwanie się zastrzeżonym znakiem towarowym związanym z imprezą, wplatają w swoją reklamę takie treści, które wywołują skojarzenie z ową imprezą.
Jednym z podstawowych problemów, z którymi muszą mierzyć się dzisiejsi przedsiębiorcy, jest brak terminowości spłat należności przez partnerów biznesowych. Czasem jest to wynikiem nieszczęśliwego zbiegu okoliczności, który powoduje u kontrahenta przejściowe kłopoty. Czasem, niestety, bywa też tak, że partner biznesowy prowadzi takie działania celowo, traktując opóźnienie zapłaty jako formę bezkosztowego kredytowania. W każdym z tych przypadków warto skorzystać ze wsparcia firmy windykacyjnej – aby wypracować wspólnie rozwiązanie ułatwiające wyjście z trudnej sytuacji albo po prostu wyegzekwować swoje pieniądze.