Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Działalność gospodarcza

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Kiedy agroturystyka nie musi być zarejestrowana jako działalność gospodarcza

Prowadzenie działalności agroturystycznej nie zawsze będzie działalnością gospodarczą, która wymaga rejestracji. Przyjmować turystów na zasadach gospodarstwa agroturystycznego może zarówno rolnik, przedsiębiorca, jak i osoba prywatna. Nie każdy jednak zapłaci podatek dochodowy z tego tytułu i nie każdy będzie musiał zarejestrować działalność w CEIDG.

Coworking - gdzie, za ile, czy warto

W Polsce działa 145 biur coworkingowych. Ze wspólnych nowoczesnych przestrzeni biurowych, które oferują nie tylko dostęp do biurek, lecz także m.in. do sal konferencyjnych czy internetu, coraz chętniej korzystają start-upy i freelancerzy. Przewagą są niskie koszty wynajmu i możliwość współpracy z innymi mikroprzedsiębiorcami.

Jak być konkurencyjnym na rynku

Konkurencyjność jako rywalizacja podmiotów działających w tej samej branży jest motorem napędzającym gospodarkę i zmuszającym przedsiębiorstwa do pracy. Aby pokonać konkurencję, firma musi wypracować własną, indywidualną i niepowtarzalną strategię funkcjonowania na rynku, dzięki której będzie atrakcyjniejsza od rywali.

Zatory płatnicze hamują rozwój małych firm

Gospodarki wielu krajów opierają się na zaangażowaniu i dynamice małych i mikrofirm. Jednak najmniejsze przedsiębiorstwa najbardziej są narażone na różnego rodzaju ryzyka w prowadzeniu biznesu. Jednymi z największych niedogodności są opóźnienia w płatnościach, powodujące zatory płatnicze i kłopoty finansowe wielu podmiotów.

Czy przedsiębiorca może zawrzeć umowę z konsumentem przez SMS-a

Ustawa o prawach konsumenta, która weszła w życie 25 grudnia 2014 r., w sposób istotny zmieniła dotychczasowe zasady zawierania umów przez telefon. Obecnie zawarcie umowy w trakcie rozmowy telefonicznej jest już niemożliwe - może być ona jedynie wstępem do jej podpisania. Mimo tego, że strony uzgodniły przez telefon główne założenia kontraktu, przedsiębiorca musi przedstawić je na piśmie, a konsument potwierdzić podpisem w takiej samej formie. Powstaje jednak pytanie, czy umowę z konsumentem można zawrzeć przez SMS-a?

Zgłoszenie danych osobowych

Zgodnie z art. 40 z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, administrator danych jest obowiązany zgłosić zbiór danych do rejestracji Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych, z wyjątkiem przypadków wskazanych w art. 43 ustawy. Podmiotem określonej w przepisie normy prawnej jest każdy administrator danych, przez którego zgodnie z art. 7 pkt 4 ustawy rozumie się organ, jednostkę organizacyjną, podmiot lub osobę fizyczną lub osobę prawną , które decydują o celach i środkach przetwarzania danych osobowych.

Relacje z kontrahentami – jak pozyskać nowych i współpracować z obecnymi?

W sektorze MŚP współpraca z kontrahentami to niezwykle istotna sprawa, gdyż jest ona bezpośrednia i personalna. Pozyskanie nowych partnerów i utrzymanie dobrych relacji z obecnymi jest często kwestią „być albo nie być” firmy na rynku. W głównej mierze to właśnie rzetelni kontrahenci decydują o płynności finansowej danego przedsiębiorstwa, a dzięki ich zweryfikowaniu możemy uchronić się przed bankructwem.

Wsparcie dla firm wdrażających nowe technologie

Przedsiębiorcy wprowadzający nowe technologie, w wyniku których na rynku pojawią się nowe lub znacząco ulepszone towary, procesy lub usługi, które do tej pory nie były wytwarzane w Polsce, będą mogli skorzystać ze specjalnego kredytu.

Jak usprawnić komunikację i poprawić współpracę międzydziałową w firmie?

Kwestia sprawnej współpracy pomiędzy poszczególnymi działami przedsiębiorstwa jest sprawą często pomijalną i zaniedbywaną. Jednakże, to właśnie współdziałanie w firmie znacznie wpływa na jej rozwój, motywuje pracowników do pracy oraz buduje pozytywny obraz przedsiębiorstwa na rynku. Okazuje się, że komunikacja w zespole jest głównym determinantem, nierzadko przesądzającym o sukcesie firmy.

Mediacja i arbitraż jako formy rozwiązywania konfliktów między przedsiębiorcami

W obrocie gospodarczym niejednokrotnie dochodzi do konfliktów między przedsiębiorcami. Te poważne zwykle mają swój finał w sądzie, jednak nie dla wszystkich dochodzenie swoich praw w ten sposób jest korzystne. Proces sądowy to długa i kosztowna procedura, tymczasem przedsiębiorcom zależy na szybkim rozwiązywaniu sporów, a przy tym w miarę możliwości zachowanie dobrych stosunków między stronami konfliktu. Przedsiębiorcy mogą więc skorzystać z alternatywnych sposobów rozwiązywania antagonizmów, takich jak mediacja lub arbitraż.

Jak zarabiają właściciele portali i blogerzy

Artykuły sponsorowane, reklamy, kampanie promocyjne, sieci afiliacyjne, programy partnerskie – to najczęściej wykorzystywane sposoby na zarabianie na blogu czy portalu internetowym. Które z nich przynoszą najlepsze efekty? Jak oceniają je prowadzący portale i blogerzy?

Technologie i rozwiązania mobilne pomagają w prowadzeniu firmy

Trudno w dzisiejszych czasach wyobrazić sobie życie bez technologii, a wielu już po prostu nie jest w stanie funkcjonować bez urządzeń mobilnych. Jak wynika z raportu Global Mobile Data Traffic Forecast wydanego na początku tego roku przez Cisco, smartfony w 2014 r. wygenerowały 30 razy więcej ruchu niż cały Internet w roku 2000. Coraz trudniej będzie zatem prowadzić biznes, stroniąc od nowoczesnych rozwiązań mobilnych.

Przechowywanie dokumentacji przedsiębiorstwa – uporządkowane archiwum

Dokument, bez względu na to, czy jest on papierowy, czy elektroniczny, stanowi pierwszorzędny dowód każdej transakcji lub sprawy. Dlatego też prowadząc firmę, musimy pamiętać o tym, aby nasza dokumentacja była prowadzona i przechowywana fachowo. Dzięki temu unikniemy sytuacji, w której istotny dla nas dokument ginie, bądź zostaje uszkodzony. Jak więc przechowywać dokumenty w przedsiębiorstwie, tak aby nasza firma działała sprawnie?

Płynność finansowa w przedsiębiorstwie – jak o nią zadbać?

Płynność finansowa jest głównym czynnikiem umożliwiającym przedsiębiorstwu jego sprawne funkcjonowanie oraz rozwój. Ponadto wywiązywanie się w terminie ze wszelkich należności umacnia wizerunek firmy na rynku i sprawia, że jest ona stale atrakcyjna dla kontrahentów. Utrzymanie płynności jest dla każdego przedsiębiorstwa rzeczą priorytetową, gdyż jej brak może stać się przyczyną upadku firmy.

Pensjonaty i turystyka – podatkowe pułapki

Trzy przykłady błędnych, nie skonsultowanych wcześniej z ekspertami podatkowymi, decyzji biznesowych właścicieli pensjonatów przedstawia ku przestrodze Sławomir Janiak, Tax Manager z POLAUDIT Sp. z o.o.

Sprawdź kondycję twojej firmy on-line - Autodiagnoza

Ministerstwo Gospodarki poinformowało o uruchomieniu od 22 lipca 2015 r. dostępnego online narzędzia, dzięki któremu przedsiębiorcy mogą sprawdzić kondycję ekonomiczną swojej firmy. Ma ono pomóc dostrzec odpowiednio wcześniej ewentualne problemy w prowadzeniu działalności gospodarczej, w tym zagrożenie niewypłacalnością.

Podstawowe aspekty prowadzenia biznesu w Wielkiej Brytanii

Przy rozpoczynaniu działalności gospodarczej w Wielkiej Brytanii istnieje szereg wymogów prawnych, które muszą być przestrzegane. Prezentujemy krótki wstęp do niektórych obszarów prawa, które muszą być brane pod uwagę przy zakładaniu i prowadzeniu firmy w UK.

Kiedy pośrednik może domagać się wynagrodzenia za swoje świadczenie?

Podstawowym warunkiem dla uznania ważności umowy pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, jest jej forma pisemna. Umowa powinna określać zakresu czynności Pośrednika, za które będzie przysługiwało mu wynagrodzenie. Jak skonstruować umowę, aby uniknąć trudności w wyegzekwowaniu wynagrodzenia za wykonaną usługę?

Nowe Prawo działalności gospodarczej od 2016 r.

Od 2016 r. zacznie obowiązywać nowe Prawo działalności gospodarczej. Projekt ustawy w tej sprawie trafił do Komitetu Rady Ministrów. Nowe przepisy mają wzmocnić gwarancje dla przedsiębiorców. Zostanie wprowadzonych 15 podstawowych zasad prowadzenia biznesu. Uporządkowane zostaną relacje między przedsiębiorcami a organami administracji.

Większe wymagania dla firm pożyczkowych - Sejm przyjął ustawę "antylichwiarską"

Klienci firm pożyczkowych będą chronieni przed ogromnymi, "lichwiarskimi" kosztami pożyczek, a z rynku finansowego będzie łatwiej eliminować oszustów - takie mają być skutki nowelizacji ustawy o nadzorze nad rynkiem finansowym uchwalonej w piątek 10 lipca 2015 r. przez Sejm.

Ustawa o zużytym sprzęcie elektronicznym - wyższe limity odzysku elektrośmieci

Zwiększenie odzysku elektrośmieci i ograniczenie szarej strefy m.in. przez to, że niekompletny sprzęt elektryczny i elektroniczny ma nie trafiać do skupów złomu - to cele ustawy o zużytym sprzęcie elektronicznym, którą uchwalił w piątek 10 lipca 2015 r. Sejm.

Spory przedsiębiorców - mediacja

Wbrew niektórym opiniom nowe przepisy dot. mediacji nie przewidują przymuszania przedsiębiorców do mediacji, mają tylko ułatwić jej stosowanie, mówi PAP Roman Rewald. Jego zdaniem podziały w środowisku mediatorów ws. tych regulacji to wynik walki o bardzo ograniczony rynek.

Praca handlowca po zmianach w ustawie telekomunikacyjnej

Niedawno znowelizowana ustawa telekomunikacyjna powoduje konieczność zmian w dziale handlowym. Znacznie ograniczona została możliwość korzystania z telefonu czy e-mailingów do celów sprzedażowych. Działy handlowe jednak nadal mają szerokie pole do działania, jeśli chodzi o pozyskiwanie klientów. Na czym powinny się skupić?

Nowe zasady prowadzenia działalności gospodarczej

Założenia do nowej ustawy – Prawo działalności gospodarczej zawierają wiele nowych i zarazem kluczowych dla firm zasad prowadzenia działalności gospodarczej.

Jedno okienko rozliczeniowe dla ceł i podatków w imporcie od 1 lipca 2015 r.

Od początku lipca 16 rachunków bankowych różnych izb celnych zastąpi jedno konto krakowskiej Izby Celnej, na które importer będzie wpłacał należne cła i podatki. Pojawi się też nowy formularz wpłat gotówkowych i polecenia przelewu należności związanych z importem.

Ekspansja firmy na rynki zagraniczne - jak korzystać z rządowego wsparcia eksportu?

Warto zauważyć, że mimo rosyjskiego embarga w 2014 r. wartość polskiego eksportu żywności zwiększyła się o 4,5 proc. do 21,3 mld euro w porównaniu do roku poprzedniego. Co więcej: według prognoz w najbliższych latach polski eksport powinien rosnąć w tempie ok. 5-6 proc. rocznie, dzięki czemu realne jest podwojenie jego obecnej wartości w 2030 roku do poziomu ponad 500 mld dolarów. W poniższym artykule prezentujemy programy rządowe, których celem jest wsparcie finansowe eksporterów, jak i promocja polskich przedsiębiorców za granicą.

AEO (upoważniony przedsiębiorca) - zaufany partner administracji celnej

AEO (Autorised Economic Operator) to uznawany we wszystkich krajach Wspólnoty Europejskiej status zaufanego partnera administracji celnej, potwierdzający wiarygodność, rzetelność i prawidłowość wywiązywania się przez przedsiębiorcę z obowiązków nakładanych przepisami prawa celnego i dotyczących obrotu towarowego z zagranicą. Upoważniony przedsiębiorca jest także podmiotem wiarygodnym finansowo, regulującym należycie swoje zobowiązania celne i podatkowe wynikające z prowadzonej przez niego działalności.

Czy smartfony mogą obniżyć koszty w firmie

Smartfony mogą służyć do obniżania kosztów w firmie i uzyskania przewagi nad konkurencją. Pytanie jednak: Czy polskie firmy w pełni wykorzystują potencjał tych urządzeń?

Prawie 3 miliony jednoosobowych firm w Polsce

Na koniec maja 2015 r. w Polsce było zarejestrowanych 2 962 597 jednoosobowych działalności gospodarczych. To najwyższy poziom od czerwca 2014 roku. Liczba najmniejszych firm rośnie, bo poprawa wyników finansowych powoduje, że mniej działalności jest zamykanych. A dobry okres dla mikroprzedsiębiorców powinien potrwać – jak prognozuje Ministerstwo Finansów w założeniach do projektu budżetu na 2016 r. – co najmniej przez dwa lata.

Jak wybrać narzędzia informatyczne wspomagające zarządzanie w firmach małych i średnich

W ostatnich latach obserwujemy logarytmiczny wzrost gromadzonych i przetwarzanych danych. Nawet w niewielkich przedsiębiorstwach sektora MSP ilość niezbędnych do właściwego zarządzania danych szybko rośnie. Czym, wobec tego kierować się przy wyborze narzędzi, które pomogą nam opanować coraz większe ilości danych, obrobić je i pomóc wyciągnąć właściwe wnioski pozwalające na podejmowanie racjonalnych decyzji? Jest wiele artykułów mówiących o konieczności budowania koncepcji merytorycznych odzwierciedlających model biznesowy organizacji …. Słusznie, ale spójrzmy na zagadnienie od strony praktycznej.

Jak założyć agencję turystyczną?

W okresie urlopowym można dobrze zarobić na pośrednictwie turystycznym. Jakie formalności trzeba wypełnić by świadczyć tego rodzaju usługi? Na początku należy oczywiście założyć działalność gospodarczą. Kolejnym krokiem jest m.in. instalacja kasy fiskalnej. Pamiętajmy też, że firmę można zawiesić po sezonie. Wtedy zaoszczędzimy na ZUS-ie i podatkach.

Czy przedsiębiorca powinien korzystać z wywiadu gospodarczego?

Czy wywiad gospodarczy jest tym samym co szpiegostwo gospodarcze? Czy przedsiębiorca powinien korzystać z wywiadu gospodarczego, jeżeli 85% informacji na temat konkurencji znajdzie w Google i innych otwartych źródłach? Czy pracownicy wywiadowni gospodarczych spędzają całe dnie w Excelu analizując dane, czy raczej w terenie podglądając przez lornetkę? Czym jest, tak naprawdę, wywiad gospodarczy?

Nowelizacja Prawa własności przemysłowej

Zabezpieczenie praw patentowych nawet po ich wygaśnięciu w przypadku uznanych dzieł wzornictwa przemysłowego oraz uproszczenie składania wniosków w Urzędzie Patentowym - to niektóre skutki znowelizowanego w piątek 12 czerwca 2015 r. przez Sejm Prawa własności przemysłowej.

Jak uzyskać dotacje z urzędu pracy na podjęcie działalności gospodarczej

Dotacje przyznawane przez urząd pracy to niewątpliwie wielkie ułatwienie dla każdego, kto zakłada działalność gospodarczą. Głównym ich celem jest wspieranie początkujących przedsiębiorców, motywowanie do zakładania działalności gospodarczej i tym samym zapobieganie bezrobociu. Dotacje spełniają swoje zadanie do czego przyczyniają się korzystne warunki na jakich można je zdobyć. Nie bez znaczenia jest także fakt, że dofinansowanie jest bezzwrotne, a czas oczekiwania na decyzję stosunkowo krótki.

Nowelizacja ustawy o sądach powszechnych narusza zasady ochrony danych osobowych?

W dniu 16 marca 2015 r. Prezydent skierował do Trybunału Konstytucyjnego wniosek w trybie kontroli prewencyjnej w sprawie nowelizacji ustawy prawo o ustroju sądów powszechnych. We wniosku Prezydent zarzucił ustawie niezgodność z konstytucją nowych przepisów, dotyczących uprawnień Ministra Sprawiedliwości w ramach kontroli administracyjnej. Jednym z powodów, dla których wniosek został skierowany, była ochrona danych osobowych. Zdaniem Prezydenta, nowe przepisy mogą spowodować naruszenie prawa do ochrony danych, w tym danych wrażliwych.

Opłata reprograficzna, czyli „podatek od smartfonów i tabletów”

W związku z trwającymi w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego pracami nad zmianą ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych nie milknie debata na temat opłaty reprograficznej, nazywanej popularnie (choć błędnie) „podatkiem od smartfonów i tabletów”.

Czy porównywarki cenowe mogą używać cudzych znaków towarowych

Gdy właściciel Ceneo.pl został pozwany przez Immergas z uwagi na m.in. naruszenie prawa ochronnego udzielonego na jego znak towarowy branża e-commerce mocno się zaniepokoiła. Gdyby bowiem okazało się, że Sąd przyznałby rację Immergas, wówczas umieszczanie przez porównywarki cenowe znaków towarowych odnoszących się do produktów byłoby niedopuszczalne.

Zasady bezpieczeństwa danych w chmurze obliczeniowej

Korzystanie z usług chmurowych może wiązać się z ryzykiem i obawą o bezpieczeństwo przechowywanych w chmurze danych. Najlepszych praktyk w zakresie przetwarzania danych w chmurze dostarczały dotychczas standardy takie jak Cloud Security Alliance Security Guidance (Wytyczne bezpieczeństwa dla krytycznych obszarów w Cloud Computing), Cloud Control Matrix (CCM) czy choćby tzw. „Dekalog Chmuroluba”.

Reprezentowanie przedsiębiorcy zagranicznego w Polsce

Osoba upoważniona w oddziale do reprezentowania przedsiębiorcy zagranicznego, której dane zostały objęte wpisem tego oddziału do KRS, może udzielić pełnomocnictwa procesowego do zastępowania przedsiębiorcy zagranicznego w sprawach o roszczenia związane z działalnością tego oddziału.

Ekspansja firmy na rynki zagraniczne - gdzie szukać pomocy prawnej?

W poprzednim artykule z cyklu dotyczącego ekspansji firmy na rynki zagraniczne omawialiśmy aspekty związane z podjęciem decyzji o rozpoczęciu eksportu. Analiza dotychczasowej działalności, pytanie o pozycję na rynku krajowym, określenie mocnych i słabych stron firmy oraz opracowana strategia w sytuacjach kryzysowych pomogą nam ocenić, czy jesteśmy w stanie wywalczyć mocną pozycję zagranicą. Jeśli przeprowadzona analiza dała pozytywne wyniki i podjęliśmy decyzję o rozpoczęciu eksportu, następnym krokiem jest przygotowanie niezbędnych dokumentów. Do tego będzie potrzebna wiedza prawnicza oraz wsparcie instytucji, które pomogą przebrnąć nam przez pierwsze, najtrudniejsze miesiące działalności.

Ubezpieczenie podatkowej ochrony prawnej

Głównym świadczeniem z polisy ubezpieczenia podatkowej ochrony prawnej jest refundacja uiszczonego wynagrodzenia profesjonalnego pełnomocnika, który podejmie się obrony interesów ubezpieczonego.

Nowe wzory deklaracji SSE/A, SSE-R i SSE-R/A

Przedsiębiorcy prowadzący firmę na terenie specjalnej strefy ekonomicznej dokonają rozliczenia podatku dochodowego na nowych deklaracjach. Każdy przedsiębiorca, który w takiej strefie rozpocznie działalność albo zakończy rok podatkowy po 20 maja br., rozliczy się z dochodów na nowych wzorach deklaracji SSE/A, SSE-R i SSE-R/A.

Nowe formy pomocy dla firm zagrożonych niewypłacalnością od 1 stycznia 2016 r.

Sejm uchwalił ustawę – Prawo restrukturyzacyjne, która wprowadzi nowe mechanizmy wsparcia dla firm z problemami finansowymi. Zaproponowane rozwiązania przewidziane ustawie, pozwalają na przeprowadzenie restrukturyzacji zobowiązań zagrożonej niewypłacalnością firmy i zapobieżenie jej likwidacji. Nowe regulacje w zakresie Prawa restrukturyzacyjnego mają wejść w życie 1 stycznia 2016 r.

Inkubator przedsiębiorczości a podatki

Inkubator przedsiębiorczości to instytucja, której celem jest wspieranie przedsiębiorczości. Firmy, które funkcjonują w ramach Inkubatora przedsiębiorczości mogą liczyć na szereg korzyści podatkowych.

Towary podwójnego zastosowania - kontrola i zezwolenia

Nie zawsze jesteśmy tego świadomi, że posługujemy się towarami podwójnego zastosowania, czyli takimi, które mają zastosowanie cywilne, ale potencjalnie mogą być wykorzystane do celów militarnych.

Zmiany w prawie upadłościowym i naprawczym – restrukturyzacja zamiast likwidacji

W dniu 9 kwietnia 2015 r. Sejm RP uchwalił podczas III czytania ustawę prawo restrukturyzacyjne realizującą zasadę „nowej szansy”. Nowelizacja, która ma wejść w życie od 1 stycznia 2016 r., zakłada również szereg zmian w ustawie prawo upadłościowe i naprawcze.

Klauzula „nie na zlecenie” w wekslu

Przedsiębiorcy wykorzystują w swojej działalności weksle, traktując je najczęściej jako zabezpieczenie zobowiązań, a także jako formę zapłaty. Na mocy art. 11 ust. 1 ustawy Prawo wekslowe każdy weksel może zostać przeniesiony przez indos, nawet gdyby przy nazwisku remitenta nie znajdowała się klauzula „na zlecenie”. Zgodnie z regułą wyrażoną w w/w przepisie, wystawca ma możliwość odebrać wekslowi jego obiegowy charakter umniejszając na nim zapis „nie na zlecenie” bądź też inne równoznaczne zastrzeżenie. Wprowadzenie takiego zapisu do weksla skutkuje zakazem jego indosowania. Taki weksel z zakazem dalszego indosowania w obrocie wekslowym określa się wekslem imiennym lub też rekta wekslem.

Jak ustalić, czy i kiedy doszło do drugiej strony oświadczenie woli, gdy nie odbiera korespondencji?

Z nielicznymi wyjątkami, każdemu przedsiębiorcy zdarzyło się, że kontrahent, a zwłaszcza dłużnik, nie odbierał korespondencji. W ten sposób skutecznie utrudniał czy wręcz uniemożliwiał dokonanie pewnych czynności, jak na przykład wezwanie do zapłaty długu lub potrącenie wzajemnych wierzytelności. Czy jednak nieodbieranie przesyłek przez ich adresata skutkuje niezłożeniem oświadczenia woli i niedokonaniem zamierzonej czynności? Może tak być, ale nie musi.

Odsetki od lokat terminowych związanych z działalnością gospodarczą

Czy odsetki uzyskane z lokat terminowych firmy należą do przychodów z działalności gospodarczej?

Allegro pod lupą fiskusa

Handel w internecie jest prężnie rozwijającą się sferą, generującą rokrocznie ogromne zyski dla prowadzących transakcje w wirtualnej przestrzeni. Wyniki badań Milward Brown pokazują, iż Allegro było w 2014 roku jednym z najczęściej odwiedzanych portali, a jego działalność wiąże się z obrotem 10 mld złotych w skali roku. W związku z tym na myśl nasuwa się kilka pytań związanych z rozliczaniem transakcji z fiskusem. Kto i kiedy musi się rozliczyć z działalności na Allegro? Jakie są konsekwencje braku rozliczenia?