REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Faktura elektroniczna, Korekta faktury

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Faktury korygujące po utracie prawa do zwolnienia podmiotowego

Podatnik, który utracił prawo do zwolnienia podmiotowego, powinien złożyć zaległe deklaracje i zapłacić należny podatek wraz z odsetkami za zwłokę za okres od dnia utraty prawa do zwolnienia podmiotowego. Podatnik ma też obowiązek skorygować faktury wystawione w okresie, w którym utracił prawo do zwolnienia.

Elektroniczne faktury we wszystkich urzędach

Ministerstwo Rozwoju rozpoczęło realizację projektu „Platforma pośrednicząca elektronicznego fakturowania dla sfery finansów publicznych”. Celem projektu jest wprowadzenie faktur elektronicznych w relacjach z administracją publiczną.

Zgoda kontrahenta na stosowanie faktury elektronicznej

Przedsiębiorca chce zacząć stosować faktury elektroniczne w rozliczeniach ze swoim kontrahentem. Jak w takie sytuacji wygląda kwestii wyrażenia zgody kontrahenta na stosowanie faktury w postaci elektronicznej?

Jakie wymogi formalne musi spełniać faktura elektroniczna

Faktury w formie elektronicznej są coraz częściej stosowane przez przedsiębiorców w obrocie gospodarczym. Warto więc wiedzieć jakie wymogi formalne muszą spełniać tego rodzaju faktury.

REKLAMA

JPK, elektroniczne kontrole podatkowe, Centralny Rejestr Faktur

15 września 2016 r. na konferencji „Elektroniczne kontrole podatkowe - pierwsze doświadczenia. Wyzwania przedsiębiorców i rozwiązania ekspertów” przedstawiciele Ministerstwa Finansów przestawili aktualny stan wdrażania Jednolitego Pliku Kontrolnego. Spółka Aplikacje Krytyczne Sp. z o.o. zaczyna wraz z MF prace nad Centralnym Rejestrem Faktur i zaawansowanymi narzędziami do analizy plików JPK.

Fakturowanie elektroniczne w zamówieniach publicznych

Wprowadzenie e-faktur w zamówieniach publicznych to cel projektu założeń ustawy, który 5 września 2016 r. przyjął rząd. Zmiany mają m.in. zmniejszyć koszty prowadzenia działalności gospodarczej i wyeliminować błędy, które pojawiają się przy ręcznym wprowadzaniu danych z faktur.

E-faktury w zamówieniach publicznych od listopada 2018 r.

Rada Ministrów 5 września zajmie się projektem założeń do ustawy o elektronicznym fakturowaniu w zamówieniach publicznych, który powstał w Ministerstwie Rozwoju i ma na celu upowszechnienie faktur elektronicznych w zamówieniach publicznych. Projekt zakłada wejście w życie ustawy z dniem 26 stycznia 2018 r. z vacatio legis do dnia 26 listopada 2018 r.

Potwierdzenie odbioru elektronicznej faktury korygującej

Według ustawy o VAT możliwość skorygowania obrotu na skutek wystawienia faktury korygującej in minus, wymaga uzyskania od kontrahenta potwierdzenia odbioru faktury przez nabywcę. Tradycyjnie potwierdzenie to przybiera formę zwrotki pocztowej. W dzisiejszych czasach organy skarbowe zdają się jednak akceptować fakt zmian w obrocie gospodarczym i dopuszczają także szereg innych możliwości potwierdzenia odbioru takiej faktury.

REKLAMA

Jak skorygować błędne dane nabywcy na fakturze

W przypadku, gdy nabywca otrzyma fakturę zawierającą błędy w elementach nazwy sprzedawcy lub nabywcy albo oznaczenia towaru lub usługi, może je skorygować notą korygującą. Należy jednak podkreślić, że wystawienie noty korygującej nie może prowadzić do zmiany podmiotu umowy sprzedaży. W przypadku, gdy błędne są wszystkie dane nabywcy wskazane na fakturze, nie jest dopuszczalne jej korygowanie w drodze noty korygującej. Jedynym sposobem naprawienia tego typu błędu jest wystawienie faktury korygującej przez sprzedawcę.

Potwierdzenie odbioru faktury korygującej do faktury zaliczkowej

W jakich sytuacjach występuje obowiązek posiadania odbioru faktury korygującej wystawionej do faktury zaliczkowej?

Faktury elektroniczne – dla kogo i po co?

Faktury elektroniczne ułatwiają życie przedsiębiorcom, jednak w polskich firmach wciąż dominuje papier. Dla których firm przejście na e-faktury będzie najkorzystniejsze? Jak przejść na e-faktury? Zdaniem Przemysława Płudowskiego, Dyrektora Sprzedaży Produktów Elektronicznych BillBird S.A., każde wdrożenie e-fakturowania w przypadku firmy wystawiającej ponad 1000 faktur miesięcznie okazywało się dla niej opłacalne.

Faktury elektroniczne w zamówieniach publicznych od 2018 roku

Od 2018 roku w zamówieniach publicznych pojawią się nowe przepisy przewidujące obowiązek wystawiania przez wykonawców i odbierania przez zamawiających ustrukturyzowanych faktur elektronicznych, związanych z realizacją zamówień publicznych, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego. Planuje się wejście powyższego obowiązku dla zamawiających od dnia 26 listopada 2018 r., a dla wykonawców natomiast od dnia 1 listopada 2020 r.

Bezpieczeństwo w e-fakturowaniu

Elektroniczne dokumenty, jak już wielokrotnie zauważaliśmy, to nieunikniona przyszłość: coraz częściej same pliki oraz systemy generujące lub analizujące e-dokumenty będą wypierać klasyczną kulturę papieru.

Korekta przychodów oraz kosztów podatkowych – zmiany 2016

Od początku 2016 r. obowiązują zmiany obu ustaw o podatkach dochodowych w zakresie korygowania przychodów i kosztów uzyskania przychodów.

Zbiorcze faktury korygujące dokumentujące rabaty

Podatnik VAT może udokumentować przyznawane współpracującym firmom premie pieniężne (rabaty) za pomocą zbiorczych korekt, jeżeli dany rabat był udzielany w odniesieniu do wszystkich dostaw towarów zrealizowanych w danym okresie na rzecz konkretnego nabywcy.

Potwierdzenie dostarczenia faktury korygującej w formie elektronicznej

Prowadzę sklep internetowy. Każdą sprzedaż dokumentuję fakturą, którą wysyłam razem z towarem. Gdy następuje zwrot towarów lub nabywca nie odbierze przesyłki, wystawiam fakturę korygującą. Nie zawsze kupujący potwierdza otrzymanie faktury korygującej. Czy mogę przyjąć, że skoro e-mail nie wrócił, to kupujący otrzymał fakturę korygującą?

Korekta faktury zaliczkowej po zmianie zamówienia

Pół roku temu dostałem zaliczkę na towar. Wystawiłem fakturę zaliczkową. Teraz okazuje się, że klient chciałby trochę inny towar tego samego rodzaju i chciałby, aby tamta zaliczka stała się zaliczką na ten nowy towar (nie będzie zwrotu gotówki). Czy postąpię prawidłowo, jeżeli wystawię fakturę korygującą do zera do zaliczki na stary towar oraz nową fakturę zaliczkową?

Centralny rejestr faktur – ile będzie kosztować ten nonsens?

Zdaniem profesora Witolda Modzelewskiego centralny rejestr faktur niczego dobrego nie przyniesie, a stworzy wiele nowych zagrożeń. Przy pomocy centralnego rejestru faktur będzie np. można zniszczyć każdego przeciwnika. Jak? Bardzo prosto: rejestruje się zupełnie legalną firmę o tej samej nazwie co konkurent, która następnie wystawia tysiące fałszywych faktur i wprowadza je do rejestru (legalnie). Zanim pokrzywdzony wyjaśni, że nie jest wielbłądem, może nie przetrwać najazdu policji i służb skarbowych. Według profesora Modzelewskiego nie mając wiarygodnego wykazu podatników, nie można tworzyć rejestru faktur, bo mnożyć to będzie kolejne fikcje.

E-faktura – korzyści i wyzwania

Rynek faktury elektronicznej rośnie na całym świecie. Zgodnie z prognozą firmy Billentis zawartą w raporcie zatytułowanym E-Invoicing/E-Billing – entering new era 2015, spośród 500 miliardów faktur wymienianych na całym świecie w 2015 roku blisko 42 miliardy będą to faktury elektroniczne. Raport przewiduje, że w ciągu następnych pięciu lat roczna stopa stałego wzrostu powinna wynosić 10-20%. Ten szacunek pozostaje w zgodzie z badaniem przeprowadzonym na zlecenie European E-Invoicing Service Providers Association, które ogłosiło że porównując dane z 2013 i 2014 roku roczny wzrost liczby faktur elektronicznych wyniósł 17%. Wyzwania stojące przed rynkiem e-faktur omawia Bartłomiej Wójtowicz - Product Manager, Comarch EDI.

Zasady rozliczania faktur korygujących w 2016 r.

Od 1 stycznia 2016 r. podatnicy mają prawo i obowiązek odnotowywania korekt przychodów i kosztów w roku podatkowym, w którym faktury korygujące zostały wystawione lub otrzymane. A zatem podatnicy muszą pamiętać, że korekty wynikające z otrzymanych lub wystawionych w nowym roku faktur korygujących należy uwzględniać w 2016 r. Z kolei same koszty i przychody rozliczane są na dotychczasowych zasadach.

E-fakturowanie w firmie – jak zacząć?

Fakturowanie elektroniczne już wkrótce będzie powszechną koniecznością. Coraz więcej firm, kierując się wymogami oszczędności i ekologii będzie przechodziło na ten typ dokumentowania transakcji. Elektronika w obiegu gospodarczym będzie przypominać kręgi rozchodzące się na wodzie: kolejni kontrahenci unowocześniających się firm będą starali się dostosować do wymogów partnerów. Jak zacząć taki proces?

Faktura 3.0 – nowy wymiar dokumentu

Od lat poprzez określenie „faktura elektroniczna”, lub „e-faktura” najczęściej zwykliśmy rozumieć plik cyfrowy (przeważnie PDF) będący niczym innym jak „obrazem” zwykłej faktury papierowej. Rozwiązanie wygodne, proste (i tańsze) w przechowywaniu, łatwe do wysyłki. Ale jak to zwykle bywa z pochłaniającą nasze czasy nowoczesnością – to co nowoczesne wczoraj i dzisiaj, zanim się obejrzymy trafi do muzeum. Tak będzie również z fakturami w PDFie. Nadchodzi epoka faktur 3.0 – dokumentów inteligentnych.

IFK poleca: Konieczna zgoda na faktury elektroniczne

Ustawodawca wprowadził wymóg uzyskania akceptacji odbiorcy na otrzymywanie przez niego faktur w formie elektronicznej. Jednak kwestię sposobu wyrażenia zgody pozostawił całkowicie w gestii stron. Nie narzucił, ani nie wskazał w tym zakresie (nawet przykładowo) żadnych form.

Kiedy skorygować odliczony VAT, jeśli faktura pierwotna zaginęła

Jako spółka dokonaliśmy krajowego nabycia towarów w styczniu 2014 r. Odliczenia podatku na podstawie otrzymanej faktury dokonaliśmy zgodnie z obowiązującymi przepisami w rozliczeniu za styczeń 2014 r. W lutym 2014 r. okazało się, że zaginęła faktura, na podstawie której dokonano odliczenia. Wystąpiliśmy do sprzedawcy o duplikat faktury, który otrzymaliśmy w marcu 2014 r. Czy mamy to jakoś skorygować?

Faktury elektroniczne - data otrzymania, zgoda na otrzymywanie, archiwizacja

Jak ustalić datę otrzymania faktury w formie elektronicznej? W jakiej formie powinna być wyrażona zgoda odbiorcy na otrzymywanie faktur elektronicznych? Czy można archiwizować otrzymane faktury papierowe wyłącznie w formie elektronicznej? Odpowiadamy na te pytania.

Czy trzeba wystawić fakturę korygującą po udzieleniu skonta

Zgodnie z treścią art. 29a ust. 7 pkt 1 ustawy o VAT wyłączone z podstawy opodatkowania są kwoty stanowiące obniżkę cen w formie rabatu z tytułu wcześniejszej zapłaty. Jak w związku z tym należy obecnie dokumentować udzielenie rabatu z tytułu wcześniejszej zapłaty? Czy nadal należy wystawiać fakturę korygującą?

Czy faktury korygujące można wystawiać w innym systemie niż faktury pierwotne

Czy prawidłowe jest wystawianie faktur korygujących w systemie finansowo-księgowym, czyli w innym systemie niż system fakturujący, w taki sposób, że wystawiamy prawidłową fakturę na podstawie dwóch dokumentów składowych noszących znamiona faktur?

Kiedy rozliczyć fakturę korygującą, gdy nabywca jej nie odebrał

14 maja 2015 r. zrobiłam korektę faktury, obniżając podatek należny. Faktura została wysłana za potwierdzeniem odbioru. W czerwcu została nam zwrócona, ponieważ odbiorca jej nie odebrał. Kwota różnicy z faktury korekty została przelana na konto odbiorcy w maju 2015 r. Jak mam postąpić z rozliczeniem podatku VAT?

Jak poprawić brak danych jednego z nabywców na fakturze

Chłopak i dziewczyna kupili w moim sklepie na spółkę laptopa. Zażądali ode mnie faktury, a ja ją wystawiłem, ale tylko na nazwisko jednego z nich. Oni żądają, żeby na fakturze były dane obojga. Czy mają rację? Jak poprawić taki błąd?

Czy wypłacający premię pieniężną wystawia fakturę korygującą

Jesteśmy firmą handlową, która współpracuje z przedstawicielami handlowymi na podstawie umów cywilnoprawnych. Przedstawiciele Ci wystawiają nam faktury za usługę za dany miesiąc. Wystawiają również faktury dodatkowe za osiągnięcie progów sprzedaży, które wyliczane są na podstawie obrotów osiągniętych za poprzedni miesiąc. Czy takie postępowanie jest prawidłowe?

Jak dokonać korekty faktury niezawierającej daty dostawy

Wysyłając towar kontrahentom dołączamy do niego fakturę. Ponieważ towary przewożą wynajęte przez nas firmy transportowe, w momencie wystawiania faktury nie znamy dokładnej daty dostawy, gdyż zgodnie z warunkami dostaw uzgodnionymi w umowach z klientami datą dostawy towaru jest moment dostarczenia go klientowi. Nie wpisujemy więc daty dostawy na fakturze przekazywanej wraz z towarem kontrahentowi. Czy w momencie otrzymania dokumentów potwierdzających odbiór towaru opatrzonych datą powinniśmy wystawić fakturę korygującą, uzupełniając w ten sposób tę pozycję faktury?

Czy faktura korygująca musi nosić nazwę „faktura korygująca"

Czy faktura korygująca musi nosić nazwę „faktura korygująca"? Czy wymagane jest umieszczenie tej nazwy w górnej części faktury, czy też można ją umieścić w dowolnym miejscu tego dokumentu?

Czy podpis kontrahenta na fakturze korygującej jest obowiązkowy

Z różnych przyczyn wystawiamy naszym kontrahentom faktury korygujące. Niektórzy z nich odmawiają ich podpisania. Czy możemy ich jakoś zmusić, żeby na tych fakturach składali swój podpis?

Jak dokonać korekty faktury zawierającej VAT wykazany w euro

W otrzymanej fakturze, wystawionej w euro, nie tylko wartość netto jest wyrażona w tej walucie, ale również w euro został określony podatek VAT. Czy powinniśmy samodzielnie przeliczyć ten podatek na złote, czy też raczej zażądać faktury korygującej od sprzedawcy?

Czy można skorygować paragon z kasy fiskalnej fakturą korygującą

Jeden z klientów, któremu sprzedaliśmy towar, ewidencjonując tę sprzedaż na kasie fiskalnej, zażądał od nas skorygowania paragonu fakturą korygującą. Naszym zdaniem przepisy nie umożliwiają dokonania bezpośrednio takiej korekty. Czy mamy rację?

Jakie dane powinna zawierać faktura korygująca wystawiona z powodu zmiany ceny

Jesteśmy zmuszeni podwyższyć cenę wykazaną na fakturze pierwotnej kilku kontrahentom. W dwóch przypadkach - z powodu naszej pomyłki, a w pozostałych ze względu na waloryzację o wskaźnik ogłoszony przez GUS. Czy faktury korygujące wystawiane z tych przyczyn różnią się co do treści?

Czy na fakturze korygującej trzeba podać przyczyny jej wystawienia

Wystawiliśmy fakturę korygującą kontrahentowi, jednak nie zamieściliśmy na niej przyczyny korekty. Czy taka faktura może zostać uznana za wadliwą?

Jak skorygować fakturę wystawioną przed dostawą towaru, gdy ostatecznie do dostawy nie doszło

Wystawiliśmy kontrahentowi fakturę na poczet przyszłej dostawy towaru, którą od nas odebrał (nie była to faktura zaliczkowa, gdyż nie wiązała się z żadną przedpłatą z jego strony). Kontrahent ostatecznie wycofał się z transakcji, jednak nie odesłał nam przekazanego mu uprzednio egzemplarza faktury. Co powinniśmy z nią zrobić w takiej sytuacji?

Potwierdzenie odbioru faktury korygującej

Przepisy nie precyzują, w jaki sposób powinien być potwierdzany odbiór faktury korygującej, ani też nie określają formy takiego potwierdzenia. Każda metoda potwierdzenia jest więc dopuszczalna. Przepisy nakazują potwierdzanie tylko takich faktur korygujących, które skutkują obniżeniem pod­stawy opodatkowania oraz kwoty podatku VAT. Treść potwierdzenia otrzymania faktury korygującej powinna wskazywać, że faktura korygująca, której potwierdzenie dotyczy, dotarła do nabywcy, a ponadto powinno ono zawierać datę otrzymania przez nabywcę faktury korygującej oraz datę wpływu tego po­twierdzenia do wystawcy faktury.

Jak wystawić fakturę korygującą w przypadku zwrotu kwot dotacji, subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze

Świadczymy na rzecz miasta usługi komunikacji miejskiej. W ubiegłym roku otrzymaliśmy dofinansowanie w postaci dopłaty do cen biletów ulgowych, które udokumentowaliśmy fakturą i uwzględniliśmy w podstawie opodatkowania VAT. Okazało się niedawno, że przekazana nam kwota dofinansowania została zawyżona i zostaliśmy zobowiązani do zwrotu niesłusznie nam przekazanej kwoty. Czy ten zwrot powinniśmy udokumentować fakturą korygującą?

Jak skorygować korekty faktur niezawierających wbrew obowiązkowi oznaczenia „metoda kasowa"

Jesteśmy spółką cywilną. Rejestrując spółkę jako czynnego podatnika VAT wybraliśmy metodę kasową rozliczania tego podatku. Jednak nie poinformowaliśmy o tym naszych kontrahentów, nie zamieszczając na fakturach oznaczenia „metoda kasowa", ani też nie powiadamiając ich o tym w jakikolwiek inny sposób. W konsekwencji odliczali oni VAT z naszych faktur w niewłaściwych okresach rozliczeniowych (w miesiącu otrzymania faktury, a nie jak powinni - w miesiącu zapłaty należności). Natomiast my odprowadzaliśmy VAT należny zgodnie z wybraną metodą, tj. w rozliczeniu za okres, w którym otrzymaliśmy od nich zapłatę za faktury. Czy jesteśmy zobowiązani skorygować nasze faktury, chociaż podatek VAT wykazany na tych fakturach rozliczyliśmy prawidłowo?

Jak gmina powinna dokonać korekty z powodu błędnego opodatkowania VAT sprzedaży gruntu niezabudowanego korzystającego ze zwolnienia

Sprzedaliśmy gminną działkę w trybie przepisów ustawy o gospodarce nieruchomościami. Wystawiliśmy fakturę dokumentującą tę sprzedaż z 23% VAT, uznając, że jest to dostawa opodatkowana. Okazało się jednak, że dostawa tego gruntu spełnia warunki do zwolnienia z VAT, określonego w art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy o VAT. Czy możemy wystawić fakturę korygującą tę sprzedaż i odzyskać niepotrzebnie zapłacony podatek?

Kiedy rozliczać faktury korygujące dotyczące dostaw energii elektrycznej

Sprzedajemy energię elektryczną klientom biznesowym i indywidualnym, którzy zużywają ją do własnych celów. Faktury za dostawę energii elektrycznej będą wystawiane z terminem płatności przypadającym po terminie wystawienia faktury. W praktyce zdarza się, że wystawiając te faktury popełniamy błąd sami albo też z przyczyn od nas niezależnych (np. błędne odczyty liczników energii elektrycznej przekazywane przez podmiot trzeci, z którym współpracujemy). Wówczas wystawiamy faktury korygujące, zarówno zwiększające, jak i zmniejszające podstawę opodatkowania podatkiem VAT. Kiedy powinny one zostać ujęte w rejestrach i deklaracjach VAT?

Jak skorygować fakturę, na której znalazły się dane pracownika zamiast danych firmy

Prowadzimy działalność handlową. Sprzedaż dla klientów detalicznych ewidencjonujemy na kasie fiskalnej. Nasi klienci, którzy chcą od nas otrzymać fakturę, przedstawiają oryginał paragonu. Na tej podstawie wystawiamy im fakturę. Zgodnie z przepisami, do kopii faktury dołączamy paragon dokumentujący dokonanie transakcji, który otrzymujemy od klienta. Często służbowych zakupów dokonują u nas pracownicy firm i niejednokrotnie zdarza się, że podają oni do faktury własne dane, zamiast danych pracodawcy. W jakiej formie powinny zostać skorygowane błędne dane? Klient (firma) żąda od nas faktury korygującej, a my uważamy, że dopuszczalne jest samodzielne skorygowanie tych danych przez klienta notą korygującą. Kto ma rację?

Czy konieczna jest korekta faktury w razie przekazania zaliczki nowemu podmiotowi

Jesteśmy firmą deweloperską. W ramach realizacji inwestycji zawarliśmy szereg umów przedwstępnych z osobami zainteresowanymi nabyciem lokali, przyjmując od nich zaliczki na poczet zakupu. Zaliczki te udokumentowane zostały fakturami VAT wystawionymi przez nas na przyszłych kupujących. W związku ze sprzedażą inwestycji i zawarciem trójstronnych porozumień o przekazaniu zaliczek na rzecz nabywcy inwestycji za zgodą kupujących, wystawiliśmy kupującym faktury korygujące pierwotne faktury zaliczkowe „do zera". Czy w takiej sytuacji, nie dokonując faktycznie zwrotu zaliczek kupującym, mieliśmy prawo wystawić faktury korygujące?

Czy na fakturze korygującej trzeba podawać numer faktury korygowanej

Okazało się, że system wystawiania i wysyłania faktur elektronicznych, którzy stworzyli nasi informatycy na potrzeby stosowania elektronicznego obiegu i archiwizacji dokumentów, nie pozwala na umieszczanie w ich treści niektórych informacji. W przypadku faktur korygujących umieszczany jest w nich tylko unikalny wewnątrzfirmowy numer transakcji (powiązany z zamówieniem), natomiast nie jest wpisywany numer pierwotnej faktury dokumentującej daną sprzedaż. Czy umieszczenie takiego wewnątrzfirmowego oznaczenia transakcji zamiast numeru faktury pierwotnej może spowodować zakwestionowanie przez organ podatkowy prawidłowości faktury korygującej?

Czy można dokonać korekty, gdy do usług druku była stosowana stawka podstawowa VAT

Od kilku lat drukujemy czasopismo (PKWiU 58.14.11) na zlecenie wydawnictwa w ilości nieprzekraczającej 1000 szt. kwartalnie. Ponieważ nie mieliśmy potwierdzenia, że czasopismu temu został nadany numer ISSN, ani też w żadnym miejscu nie był uwidoczniony jego nakład, to na fakturach za wytworzenie i dostawy tego czasopisma stosowaliśmy stawkę 22% VAT (a od 1 stycznia 2011 r. - 23%). Obecnie wydawnictwo zwróciło się do nas o skorygowanie faktur za 5 lat wstecz, przedkładając pismo (opatrzone bieżącą datą) o nadaniu czasopismu numeru ISSN już od 2000 r. Czy powinniśmy skorygować nasze faktury wstecz, tak jak żąda tego klient?

Czy konieczne jest otrzymanie potwierdzenia odbioru faktury korygującej dokumentującej udzielenie skonta

W celu poprawienia naszej płynności finansowej, w rozliczeniach z klientami jako dodatkową zachętę do terminowego regulowania należności, stosujemy skonto na wystawianych fakturach, o które - zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami - pomniejszamy podstawę opodatkowania od razu w momencie wystawienia faktury. Jeśli klient nie skorzysta ze skonta, wystawiamy faktury korygujące na jego wartość. Klient, który nie decyduje się skorzystać ze skonta, po upływie terminu jego obowiązywania przelewa nam w „zwykłym" terminie płatności pełną kwotę należności. Czy w takim przypadku mamy obowiązek żądania od klientów przekazania nam potwierdzenia otrzymania przez nich tych faktur korygujących?

Czy można wystawić fakturę korygującą do faktury objętej przedawnieniem

Od kilku lat przyjmowaliśmy zaliczki od osób zainteresowanych nabyciem lokalu w prowadzonej przez nas inwestycji. Otrzymanie zaliczek dokumentowaliśmy fakturami. Ponieważ najprawdopodobniej będziemy zmuszeni odstąpić od kontynuowania tej inwestycji, będziemy zwracać otrzymane uprzednio zaliczki. W kilku przypadkach od wpłacenia zaliczek oraz ich udokumentowania fakturami VAT i ujęcia w deklaracjach VAT upłynęło już 5 lat. Czy mimo to, w związku z koniecznością zwrotu takich zaliczek, możemy wystawić fakturę korygującą dokumentującą ich zwrot?

Kto ma obowiązek wystawienia faktur korygujących do faktur sprzedażowych przy podziale spółki

W wyniku podziału przez wydzielenie w trybie art. 529 § 1 pkt 4 k.s.h. przejęliśmy część majątku spółek dzielonych. Majątek ten stanowi zorganizowaną część przedsiębiorstwa. Po dniu podziału okazało się, że konieczne będzie wystawienie faktur korygujących w stosunku do sprzedaży związanej z działalnością spółek dzielonych, zrealizowanej do dnia podziału. Czy obowiązek wystawienia i ujmowania dla celów VAT faktur korygujących dotyczący sprzedaży związanej ze zorganizowaną częścią przedsiębiorstwa i zrealizowanej do dnia podziału spoczywa na nas jako spółce przejmującej, czy na spółkach dzielonych, jeżeli faktury korygujące będą wystawiane już po dniu podziału?

REKLAMA