Wraz z wejściem w życie ustawy o prawach konsumenta (25 grudnia 2014 r.), zmianie uległy regulacje dotyczące prawa konsumenta do odstąpienia od umowy zawartej na odległość. Na pozór mogłoby się wydawać, że nowymi przepisami najbardziej zainteresowani powinni być konsumenci. Wszakże to ich uprawnienia ulegną zmianie. Jednak nic bardziej mylnego. To przedsiębiorcy, prowadzący działalność polegającą na zawieraniu z konsumentami umów na odległość, powinni jak najlepiej zapoznać się ze tymi zmianami w prawie. Wynika to z faktu, że zostały na nich nałożone nowe obowiązki, a także zmieniły się ich uprawnienia.
W dniu 24 lutego 2015 r. w Warszawie odbędzie się szkolenie, w ramach którego przedstawione zostaną przesłanki, które spowodowały powstanie rekomendacji S i T KNF, zasady tych rekomendacji, ich wpływ na procedurę oceny ryzyka kredytowego i zdolności kredytowej, na możliwości sprzedaży produktów kredytowych oraz na rynki: nieruchomości i produktów kredytowych. Omówione zostaną także obserwowane skutki wprowadzenia zapisów rekomendacji na instytucje podlegające rekomendacjom i rynek, na którym te instytucje działają. Organizatorem szkolenia jest Centrum Promocji Informatyki Spółka z o.o.. Infor.pl jest patronem medialnym tego szkolenia.
W tegorocznej edycji rankingu dobrostanu na świecie Polska awansowała na pozycję 31, plasując się za takimi państwami, jak Czechy, Malta, Portugalia, jednak wyprzedzając np. Włochy, Grecję czy Arabię Saudyjską. Ranking opublikował Legatum Institute - jest to kolejne wydanie rankingu dobrostanu na świecie, który wypracowywany jest od roku 2009.
Koniec 2014 r. to okres intensywnych prac w Komisji Europejskiej oraz w polskiej administracji publicznej nad ustaleniem ostatecznego kształtu dokumentów, na podstawie których w kolejnych latach będzie udzielane wsparcie ze środków UE. 5 grudnia 2014 r. został zaakceptowany Program Operacyjny Polska Cyfrowa, który pozwoli na uruchomienie środków dla firm telekomunikacyjnych, organizacji pozarządowych, instytucji kultury, jednostek naukowych oraz jednostek samorządu terytorialnego (JST) na realizację zadań pozwalających na wzmocnienie cyfrowych fundamentów społecznego i gospodarczego rozwoju kraju.
Przed wprowadzeniem embarga Rosja była dla Polski bardzo ważnym rynkiem eksportowym, aż 9 tys. polskich firm współpracowało z rosyjskimi partnerami, co generowało obroty handlowe na poziomie 36 mld USD w 2013 r. I wszytko wskazywało na to, że polski eksport do Rosji będzie sukcesywnie wzrastać, jednak w sierpniu tego roku na tle politycznych rozgrywek, strona rosyjska nałożyła embargo na polskie produkty spożywcze. W obliczu takiej sytuacji, polscy eksporterzy musieli zwrócić swoją uwagę na inne rynki, także wschodnie.
Zaciekaw, zainspiruj, zaangażuj, a potem mów o tym tak, aby inni chcieli tego słuchać. Twórz historię, opowiadaj obrazem i buduj emocje – takie nowe spojrzenie na promocję miejsc i regionów przedstawili eksperci IV Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach. Wydarzenie, które odbyło się w dniach 20-21 listopada br. w Rzeszowie zgromadziło przeszło 150 uczestników. Patronat medialny nad Kongresem objął portal Infor.pl