REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Mikroprzedsiębiorca, PIT - koszty

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Koszty podatkowe a wydatki z tytułu adaptacji i remontu wynajmowanej nieruchomości

Bezpośrednio do kosztów uzyskania przychodów można zaliczyć wydatki poniesione na remont nieruchomości, jeżeli w istocie wydatki te będą mieć wyłącznie charakter wydatków remontowych. Natomiast wydatki o charakterze ulepszeniowym, a więc wydatki poniesione na adaptację nieruchomości, w celu dostosowania jej do potrzeb prowadzonej działalności gospodarczej, wykraczające poza zakres definicji „remontu”, stanowić będą inwestycję w „obcym środku trwałym”.

Darmowe programy do ewidencji VAT i JPK_VAT dla mikrofirm - propozycja MF

Elektroniczne programy do prowadzenia ewidencji VAT i generowania JPK_VAT dla mikrofirm mogą powstać we współpracy Ministerstwa Finansów (MF) i producentów sprzętu IT. To szansa na szersze dotarcie do najmniejszych przedsiębiorców, którzy od 2018 r. będą mieć obowiązek składania elektronicznej ewidencji VAT. Ministerstwo Finansów proponuje, aby programy dla mikrofirm w określonym zakresie były udostępniane im bezpłatnie.

Ogólnopolska akcja szkoleniowa Ministerstwa Finansów „Wtorki z JPK"

Ministerstwo Finansów oraz Krajowa Administracja Skarbowa organizują ogólnopolską akcję szkoleniową „Wtorki z JPK". W każdy wtorek listopada urzędy skarbowe będą szkolić mikroprzedsiębiorców z tworzenia i przesyłania plików JPK_VAT. Przedsiębiorcy będą mogli się przeszkolić w dowolnym urzędzie.

Kiedy wydatki na garnitur i koszule można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu

Wydatki poniesione w związku z nabyciem stroju biznesowego (np. garnitur i koszule) ze stałym oznaczeniem firmy pozostają w ścisłym związku z prowadzoną działalnością gospodarczą i stanowią koszt uzyskania przychodów. Tak uznał Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z 18 września 2017 r. To wyjątek w utrwalonej linii interpretacyjnej i orzeczniczej utrzymującej, że elegancka garderoba – jakkolwiek użytkowana w celach służbowych – stanowi rzecz ściśle osobistą i jako nie może być zaliczona do kosztów uzyskania przychodu.

Wydatki na jedzenie w delegacjach pracowniczych – koszty uzyskania przychodów

Spółce przysługuje prawo zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na nabycie usług gastronomicznych w związku z podróżami służbowymi pracowników, jeśli zostaną poniesione w celu osiągnięcia przychodów bądź też zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów.

Mikrobiznes może wypróbować raportowanie JPK jeszcze w tym roku

Mikroprzedsiębiorcy muszą zacząć oswajać się ze świadomością, że od stycznia 2018 roku będą obowiązani do przesyłania comiesięcznych raportów w postaci plików JPK_VAT. Ministerstwo Finansów już dziś zachęca do wysyłania testowych raportów. Zdaniem eksperta Bogdana Zatorskiego, to dobry pomysł, dzięki niemu ograniczy się liczbę błędów w plikach przesyłanych przez nową grupę obowiązanych podatników.

Mikroprzedsiębiorco – czas przygotować się na JPK

Mikroprzedsiębiorcy mają jeszcze tylko trzy miesiące, aby zapoznać się z procedurą wysyłki rejestrów sprzedaży i zakupu VAT w formacie Jednolitego Pliku Kontrolnego. Od 1 stycznia 2018 roku będą musieli co miesiąc, obowiązkowo przesyłać do urzędu skarbowego pliki JPK_VAT.

Czy czesne za studia można uznać za koszt uzyskania przychodu?

W ramach poszerzania swojej wiedzy i kompetencji, a także uzyskiwania nowych uprawnień przedsiębiorcy decydują się na podjęcie studiów. Niekiedy wiąże się to z koniecznością opłacania czesnego, czy to za studia na uczelni prywatnej, czy też za studia wieczorowe czy zaoczne. Czy opłaty za studia mogą zostać uznane za koszt uzyskania przychodu?

Uproszczenia w księgowości dla jednostek mikro od 2018 r.

Przygotowany przez rząd projekt zmian w ustawie o rachunkowości, zawiera m.in. uproszczenia w księgowości dla mikro-przedsiębiorców, czyli rozszerzenie katalogu jednostek mikro, które mogą stosować uproszczenia w sprawozdawczości finansowej o firmy prowadzone przez osoby fizyczne – próg przychodów o równowartości w walucie polskiej nie mniej niż 2 mln euro i nie więcej niż 3 mln euro. Nowe regulacje mają wejść w życie w 2018 r.

Wydatki gastronomiczne w trakcie spotkań z kontrahentami a koszty podatkowe

Zaliczenie w koszty podatkowe wydatków gastronomicznych budzi wątpliwości ze względu na zapis w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych mówiący, iż za koszty uzyskania przychodów nie uważa się kosztów reprezentacji.

Faktury powyżej 15 tys. zł opłacone gotówką nie mogą stanowić kosztu

W związku z nowelizacją ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, która weszła w życie na początku tego roku, obowiązuje nowy limit płatności gotówkowych. W wyniku zmian faktury o wartości powyżej 15 tys. zł opłacone gotówką nie mogą stanowić kosztu podatkowego. Jak działa limit 15 tys. zł na płatności gotówkowe?

Korekta kosztów podatkowych przy płatnościach gotówkowych ponad 15 tys. zł

W 2015 r. zmianie uległy przepisy nakazujące korektę kosztów uzyskania przychodu w wyniku braku terminowej zapłaty z tytułu nabytych towarów i usług. Obecnie przedsiębiorcy zobligowani są do kontroli swoich zobowiązań pod kątem sposobu uiszczenia zapłaty.

Diety i ryczałt za nocleg dla pracowników w podróży służbowej są kosztem uzyskania przychodów

Podatnikowi przysługuje prawo zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wypłacanych pracownikom zatrudnionym na stanowisku kierowcy, będących w podróży służbowej, wartości diet oraz kwot ryczałtu za noclegi.

Szybszy zwrot VAT w branży budowlanej – jakie warunki należy spełnić?

Zwroty VAT zadeklarowane przez mikroprzedsiębiorców świadczących usługi budowlane są realizowane przez organy podatkowe w skróconym czasie, tj. nawet do 15 dni. Jakie warunki należy spełnić, by otrzymać zwrot w krótszym terminie?

Koszty uzyskania przychodów w PIT przy sprzedaży nieruchomości

Jeżeli podatnik dokonuje sprzedaży nieruchomości przed upływem 5 letniego okresu określonego w ustawie o PIT, zobowiązany jest do zapłaty podatku od uzyskanego dochodu (wyjątek stanowi skorzystanie z ulgi mieszkaniowej). W związku z tym, że podstawą opodatkowania jest dochód, istotne jest określenie kosztów jego uzyskania, które mogą obniżyć kwotę należnego podatku.

Koszt podatkowy w dniu ujęcia w księgach rachunkowych - zmiany w PIT i CIT 2018

Minister Rozwoju i Finansów przygotował projekt nowelizacji ustaw o: PIT, CIT i ryczałcie od przychodów ewidencjonowanych, zgodnie z którym koszt podatkowy będzie powstawał w tym samym dniu, w którym obciąży on wynik finansowy firmy, zgodnie z przyjętymi zasadami rachunkowości. Zmiana ta (ma wejść w życie od 1 stycznia 2018 r.) nie będzie dotyczyć podatników, którzy rozliczają się na podstawie podatkowej księgi przychodów i rozchodów, a jedynie prowadzących tzw. pełną rachunkowość (księgi rachunkowe).

Umowa zlecenia poza działalnością gospodarczą a koszty w PIT - decyduje treść umowy

Nawet jeżeli zakres umowy zlecenia pokrywa się z zakresem prowadzonej działalności, w określonych przypadkach można zastosować zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) zryczałtowane koszty uzyskania przychodów w wysokości 20%.

Koszty pośrednie - nowe zasady rozliczania od 1 stycznia 2018 r.

Od 2018 r. mają obowiązywać nowe zasady dotyczące rozliczania kosztów pośrednich. Przedsiębiorcy będą odliczać wstępną opłatę leasingową, prowizje i inne koszty pośrednie w tym samym momencie, w którym potrącą je dla celów bilansowych, a zatem zasadniczo rozliczą je w czasie, a nie jak dziś jednorazowo.

Akcyza na płyny do e-papierosów zagraża przedsiębiorstwom

Ministerstwo Finansów przewiduje nałożenie akcyzy w wysokości 70 gr na płyn do elektronicznych papierosów za każdy jego mililitr. Projekt budzi silne obawy w branży, a stanowisko w tej sprawie zajął Związek Przedsiębiorców i Pracodawców. Według organizacji istnieje ryzyko upadku wielu sklepów, a w związku z tym utraty tysięcy miejsc pracy. Projekt ustawy jest na etapie konsultacji publicznych. Wejście przepisów w życie planowane jest na 1 stycznia 2018 r.

Środki trwałe o wartości początkowej do 5000 zł zaliczysz od razu do kosztów podatkowych

Ministerstwo Finansów zamierza zmienić ustawy o podatkach dochodowych (PIT i CIT) i podwyższyć do 5.000 zł, limit wartości środków trwałych lub wartości niematerialnych i prawnych, dzięki czemu będzie można jednorazowo zaliczyć wydatki (w ramach ww. limitu) na nabycie takich składników majątku do kosztów uzyskania przychodów.

Jak rozliczać wydatki na przystosowanie budynku pod wynajem

Przedsiębiorcy niejednokrotnie dokonują zakupu nieruchomości prywatnie, aby później zmienić jej przeznaczenie i włączyć do majątku firmowego. W takiej sytuacji zazwyczaj muszą zostać poniesione wydatki na przystosowanie budynku. Pojawia się więc pytanie, czy wydatki na przystosowanie budynku pod wynajem można zaliczyć do kosztów podatkowych oraz czy można taki lokal zaliczyć do środków trwałych.

Obowiązek przekazywania JPK_WB nie obejmie mikroprzedsiębiorców

Przedsiębiorcy o statusie mikroprzedsiębiorcy nie są adresatami kolejnego projektu Ministerstwa Finansów, zgodnie z którym przedsiębiorca miałby codziennie przesyłać fiskusowi wyciągi z firmowego konta w postaci plików JPK_WB. Natomiast konsekwencje wprowadzenia takiego obowiązku odczują duże, średnie i małe firm.

Jak rozliczyć stratę z tytułu wydania własnej książki

Podatnik uzyskał przychód ze sprzedaży napisanej przez siebie książki, który był niższy od kosztów uzyskania przychodu z tej sprzedaży. Podatnik poniósł więc stratę i nie uzyskał dochodu z tytułu sprzedaży książki. Nie wystąpił u niego zatem z tego tytułu dochód podlegający opodatkowaniu PIT. Całość poniesionych przez siebie kosztów wydania książki podatnik może rozliczyć w zeznaniu podatkowym.

Koszty uzyskania przychodów w PIT 2016/2017 - wyjaśnienia MF

Eksperci Ministerstwa Finansów udzielili odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania i wątpliwości z zakresu kosztów uzyskania przychodów w podatku dochodowym od osób fizycznych.

Koszty uzyskania przychodów w przypadku opinii biegłego sądowego

Jeśli wynagrodzenie za sporządzenie opinii przez biegłego jest wynagrodzeniem za wykonaną pracę, to nie stanowi ono przychodu za korzystanie z praw autorskich lub rozporządzanie tymi prawami. W konsekwencji do wynagrodzenia za wydanie ww. opinii nie będą miały zastosowania koszty uzyskania przychodów, tj. w wysokości 50% uzyskanego przychodu.

Umowa najmu na czas określony przeważnie wykluczy płatność gotówką

Dokonywanie rozliczeń gotówkowych nadal jest popularne wśród wielu przedsiębiorców. Dotyczy to nie tylko drobnych płatności, które nie są przeprowadzane za pośrednictwem rachunku bankowego, ale także czynszu za wynajem lokalu. Zgodnie z kontrowersyjnym podejściem organów do regulacji obowiązującej od 1 stycznia 2017 roku, w przypadku zawarcia umowy najmu na czas określony - gdy znana jest wysokość czynszu za wszystkie, przewidziane w umowie okresy rozliczeniowe i suma ta przekracza 15.000 zł – płatności powinny być dokonywane za pośrednictwem rachunku bankowego, pod rygorem niemożności zaliczenia wydatku do kosztów uzyskania przychodów.

Jakie skutki podatkowe wywołuje wcześniejsze rozwiązanie umowy leasingu

W praktyce gospodarczej niejednokrotnie dochodzi do sytuacji, w których leasingobiorca decyduje się na wykupienie przedmiotu leasingu przed zakończeniem trwania umowy. Powstaje w związku z tym pytanie jakie skutki podatkowe wywołuje wcześniejsze rozwiązanie umowy leasingu oraz czy wiąże się to z obowiązkiem dokonania korekty kosztów uzyskania przychodów.

Czy można stosować 50% koszty do wynagrodzenia za projekty wykonywane dla pracodawcy

Pracownik, który w ramach obowiązków wynikających ze stosunku pracy wykonuje pracę twórczą, w efekcie której powstają dzieła stanowiące utwory w rozumieniu przepisów ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, ma prawo do 50% kosztów uzyskania przychodów. Warunkiem stosowania podwyższonych kosztów jest prowadzenie przez pracodawcę ewidencji czasu pracy, z której wynika, ile godzin pracy w ciągu każdego miesiąca pracownik poświęca na działalność twórczą.

Mniejsze składki ZUS dla mikroprzedsiębiorców od 2018 roku

Przedsiębiorcy rozpoczynający działalność nie będą musieli płacić składek na ubezpieczenie społeczne przez pierwsze 6 miesięcy prowadzenia firmy. Potem, tak jak dotąd, będą mogli przez 2 lata płacić niższe składki. Ponadto przedsiębiorcy osiągający miesięczny przychód w wysokości mniejszej niż 2,5-krotność minimalnego wynagrodzenia (obecnie 5 tys. złotych) będą płacić znacznie niższe składki na ubezpieczenia społeczne niż obecnie. Ministerstwo Rozwoju przygotowało w tym zakresie projekt nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. Nowe przepisy mają wejść w życie 1 stycznia 2018 roku. Z nowych rozwiązań skorzysta prawie 200 tysięcy firm.

Ulga badawczo-rozwojowa - wydatki na umowy cywilnoprawne

Wydatki związane z zawartymi umowami cywilnoprawnymi (zlecenia lub umowami o dzieło) z osobami fizycznymi, w tym również dotyczącymi wykonania ekspertyz, nabycia wyników badań naukowych, nie mogą być zaliczone do „kosztów kwalifikowanych” w ramach działalności badawczo-rozwojowej. Tym samym nie wejdą one do kalkulacji podstawy ulgi na działalność badawczo-rozwojową.

Płatności gotówkowe i bezgotówkowe – definicja transakcji i jednorazowej wartości transakcji

Zdaniem Ministra Rozwoju i Finansów przez transakcję należy rozumieć czynność prawną (umowę) zawieraną w związku z prowadzoną przez strony działalnością gospodarczą, w wykonaniu której dokonywana jest co najmniej jedna płatność. Natomiast jednorazowa wartość transakcji oznacza ogólną wartość wierzytelności lub zobowiązań, określoną w umowie zawartej między przedsiębiorcami. Przymiot jednorazowości nie odnosi się do liczby płatności, lecz odzwierciedla wymóg powiązania poszczególnych świadczeń w ramach jednego stosunku umownego.

Łyżworolki mogą być kosztem podatkowym firmy

Wydatek poniesiony przez podatnika PIT (przedsiębiorcę) na zakup łyżworolek będzie stanowił koszt uzyskania przychodów w prowadzonej działalności gospodarczej pod warunkiem wykorzystywania tych łyżworolek wyłącznie na potrzeby tej działalności i w jej ramach. Jednak obowiązkiem podatnika jest wykazanie, w oparciu o konkretne dowody, związku pomiędzy poniesieniem wydatku zaliczonego do kosztów podatkowych a uzyskaniem przychodu (w tym także zachowaniem albo zabezpieczeniem źródła przychodów).

Jak ująć nieściągalne wierzytelności w kosztach? Część 2

W poprzedniej części omawialiśmy wyrok NSA z 16 lutego 2016 r. (sygn. II FSK 421/14). Zgodnie z tezą w nim zawartą, nieściągalne wierzytelności mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów (KUP) w kwocie brutto. Wydawało się, że linia orzecznicza NSA uległa zmianie na korzyść podatników. Dotychczasowe orzeczenia mówiły bowiem o tym, że nieściągalne wierzytelności mogą być zarachowane w KUP jedynie w kwocie netto, a zatem bez podatku VAT.

Jak ująć nieściągalne wierzytelności w kosztach? Część 1

Jeżeli kontrahent nie dokona zapłaty za wykonanie umowy, podatnikowi przysługuje prawo wpisania w koszty uzyskania przychodów wartości wierzytelności wynikającej z tej umowy. Pojawiają się jednak wątpliwości, w jakiej kwocie należy taką nieściągalną wierzytelność ująć w kosztach - brutto czy netto?

Korekta kosztów w pkpir na podstawie nowego dokumentu

Od 1 stycznia 2017 r. obowiązują zmiany w rozporządzeniu w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów związane z wprowadzeniem zakazu zaliczania do kosztów uzyskania przychodów płatności gotówkowych powyżej 15 000 zł. Efektem wprowadzonych zmian jest m.in. poszerzenie katalogu dowodów księgowych o nowy rodzaj dokumentu.

Koszty 2017 - zapłatę gotówką można cofnąć, zrobić przelew i mieć koszty

Przedsiębiorca, który zapłaci gotówką ponad 15 tys. zł, a potem skoryguje swój błąd i ureguluje zobowiązanie przelewem lub w drodze kompensaty, będzie mógł ponownie zwiększyć koszty podatkowe. Potwierdził to dyrektor bydgoskiej izby skarbowej.

Jednorazowa amortyzacja w PIT i CIT do 100 tys. zł rocznie od 2017 roku

Minister Rozwoju i Finansów przygotował i rozpoczął konsultacje projektu nowelizacji ustaw o podatkach dochodowych (PIT i CIT) przewidujący możliwość corocznego jednorazowego zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów (jednorazowy odpis amortyzacyjny) wydatków na nabycie środków trwałych do wysokości 100 tys. złotych, przy minimalnej wartości nakładów 10 tys. złotych. Projekt zakłada, że nowe przepisy mają mieć zastosowanie do środków trwałych nabytych od dnia 1 stycznia 2017 r., jak i dokonanych od tego dnia wpłat na poczet nabycia środków trwałych. Ta "ulga" inwestycyjna nie będzie jednak dotyczyć nieruchomości (tj. budynków i budowli) oraz środków transportu.

Jak rozliczyć zwrot otrzymany na podstawie wyroku sądowego

Podatnik, który otrzymał na podstawie wyroku sądowego zwrot nienależnie wpłaconych kwot, powinien rozpoznać z tego tytułu przychód z działalności gospodarczej, jeżeli kwoty te wcześniej zaliczył do kosztów uzyskania przychodów. Przychodu z działalności gospodarczej nie stanowią natomiast zwrócone kwoty, które wcześniej nie zostały przez podatnika zaliczone do kosztów uzyskania przychodów.

Płatności gotówką powyżej 15 tys. zł nie można zaliczyć w koszty

W wyniku nowelizacji ustawy o PIT i ustawy o CIT oraz ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, która zaczęła obowiązywać z początkiem stycznia br., przedsiębiorcy płacący gotówką mogą stracić prawo do zaliczenia zakupu w koszty uzyskania przychodu, a także prawo do amortyzacji. Wystarczy, że przekroczą limit 15 tys. zł płatności gotówkowej.

Mikroprzedsiębiorcy z obowiązkiem przesyłania JPK_VAT od 1 stycznia 2018 r.

Od początku 2017 r. kolejna tura przedsiębiorstw (małe i średnie) została objęta Jednolitym Plikiem Kontrolnym (JPK). Następne w kolejności będą mikrofirmy. Standardem staje się przesyłka przez internet danych o VAT (JPK_VAT). Jak wygląda ten standard, czyli jak tworzyć pliki JPK, które od 2018 r. będą obowiązkowe już dla wszystkich przedsiębiorców.

Nowa ulga inwestycyjna w PIT i CIT dla firm

Ministerstwo Rozwoju przygotowało nową ulgę inwestycyjną dla przedsiębiorców (podatników PIT i CIT). Ma ona polegać na tym, że do kosztów uzyskania przychodów będzie można zaliczyć wydatki na zakup maszyn i urządzeń o wartości od 10 do 100 tys. zł. Taką informację przekazała PAP wiceminister rozwoju Jadwiga Emilewicz.

Jak ustalić status przedsiębiorcy na potrzeby obowiązku JPK_VAT

Mali i średni przedsiębiorcy mają obowiązek składać pliki JPK_VAT począwszy od rozliczenia za miesiąc styczeń 2017 r. Natomiast mikroprzedsiębiorcy - od rozliczenia za styczeń 2018 r. Ministerstwo Finansów wyjaśniło wątpliwości związane z ustaleniem statusu przedsiębiorcy na potrzeby obowiązku JPK.

Uproszczenia w podatkach dla mikrofirm i firm jednoosobowych w 2017 r.

W 2017 r. firmy jednoosobowe i mikrofirmy mogą liczyć na korzystne dla nich zmiany w podatkach. Jedna z propozycji (przewidziana w tzw. konstytucji dla biznesu) zakłada, że w przypadku osób, których przychody nie przekraczają połowy minimalnego wynagrodzenia, ich działalność nie będzie uznawana za działalność gospodarczą. Uproszczenia w podatkach obejmą również firmy, których przychody nie przekraczają 5 tys. zł.

Limit transakcji gotówkowych w 2017 roku

Przedsiębiorcy, którzy rozliczają się z kontrahentami w formie gotówkowej muszą wiedzieć, że od 1 stycznia 2017 roku limit transakcji, które można przeprowadzać bez korzystania z rachunku płatniczego (np. rachunku bankowego), zostanie zmniejszony z obecnych 15 tys. euro do 15 tys. złotych. Przekroczenie tego limitu skutkuje brakiem możliwości zaliczenia takiego "gotówkowego" wydatku do kosztów uzyskania przychodów. Natomiast nadal będzie możliwe regulowanie zobowiązań, także w kwocie przekraczającej 15 tys. zł w drodze kompensaty, nettingu lub stosowanie transakcji barterowych, albo innych niż płatność form regulowania zobowiązania, bez sankcji w postaci braku możliwości zaliczenia takich wydatków do kosztów uzyskania przychodu.

Pierwsze JPK_VAT małych i średnich przedsiębiorstw do 25 lutego 2017 r.

Małe i średnie przedsiębiorstwa od 2017 r. będą objęte obowiązkiem comiesięcznego przesyłania Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK) w zakresie ewidencji VAT. Pierwsze pliki JPK_VAT muszą dostarczyć do 25 lutego 2017 r.

Koszty podatkowe firm – rząd rezygnuje z ograniczeń dla samochodów

Minister finansów i rozwoju pod wpływem powszechnej krytyki zrezygnował na razie z proponowanych 50% ograniczeń w zakresie zaliczania do kosztów uzyskania przychodów (zarówno w PIT, jak i CIT) wydatków na samochody firmowe, a także wydatków na usługi gastronomiczne, żywność i napoje. Ograniczenia te zostały na razie usunięte z najnowszego projektu (z 23 listopada 2016 r.) ustawy o uproszczeniach podatkowych dla przedsiębiorców. Zmiany w podatkach mają być nadal przedmiotem szerokich konsultacji międzyresortowych i społecznych więc nie wykluczone, że jakieś nowe ograniczenia kosztów podatkowych firm jeszcze się pojawią.

Wydatki związane z udziałem pracowników w pogrzebie członków rodziny pracownika a koszty podatkowe

Wydatki poniesione w związku z udziałem wybranych pracowników w uroczystościach pogrzebowych członków najbliższej rodziny pracowników (w tym koszty dojazdu na te uroczystości) mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów pracodawcy.

Czy wydatki na kurs marketingowy można zaliczyć do kosztów

Wydatki związane z uczestnictwem przedsiębiorcy w kursie z zakresu technik marketingowych, mimo że trudno je przypisać konkretnym przychodom, to jako mające związek z prowadzoną działalnością gospodarczą, faktycznie poniesione i właściwie udokumentowane mogą stanowić koszty uzyskania przychodów prowadzonej działalności gospodarczej.

Czy można zaliczyć do kosztów podatkowych wydatki sfinansowane z dotacji na założenie firmy?

Dotacja z urzędu pracy jest jednym ze źródeł pozyskania środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej. Jednak przedsiębiorcy, którzy skorzystali z takiej dotacji miewają wątpliwości, czy wydatki na cele tworzonej firmy sfinansowane z dotacji można do kosztów uzyskania przychodu.

Przedsiębiorca nie zaliczy do kosztów płatności gotówką powyżej 15 tys. zł

Od 1 stycznia 2017 r. z 15 000 euro do 15 000 zł zostanie obniżony limit wartości transakcji zawieranych między przedsiębiorcami, za które płatność może następować gotówką. Będzie temu towarzyszyć wprowadzenie przepisów wyłączających możliwość zaliczania przez podatników do kosztów uzyskania przychodów wydatków powyżej 15 000 zł opłaconych w całości gotówką.

REKLAMA