REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Odszkodowanie, Wypowiedzenie umowy o pracę

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Odszkodowanie za niezgodne z prawem rozwiązanie umowy o pracę - zwolnienie z PIT

Zgodnie z przepisami Kodeksu pracy pracownik może żądać odszkodowania za niezgodne z prawem rozwiązanie umowy o pracę. Takie odszkodowanie jest objęte zwolnieniem od podatku dochodowego. Co się dzieje jednak w przypadku, gdy odszkodowanie przekracza wskazane przepisami 3-miesięczne wynagrodzenie za pracę?

Wypowiedzenie umowy o pracę z powodu naruszenia zasad współżycia społecznego

Przestrzeganie w zakładzie pracy zasad współżycia społecznego oddziałuje nie tylko na efektywność pracy, ale także na atmosferę jaka panuje w zakładzie. W związku z tym nieprzestrzeganie zasad współżycia społecznego oraz brak porozumienia pomiędzy pracownikami przy realizacji obowiązków może stać się przyczyną uzasadniającą wypowiedzenie umowy o pracę.

Jakie wymogi formalne musi spełniać wypowiedzenie umowy o pracę?

Jakie warunki musi spełnić oraz jakich formalności musi dochować zarówno pracownik, jak i pracodawca, w celu prawidłowego zakończenia stosunku pracy w drodze wypowiedzenia?

Odszkodowania i zadośćuczynienia za wypadki przy pracy bez PIT

Odszkodowania przyznane na podstawie kodeksu cywilnego z tytułu uszkodzenia ciała lub rozstroju zdrowia korzystają ze zwolnienia z opodatkowania w PIT. W tym bowiem przypadku odrębna ustawa (k.c.) określa zasady ustalania odszkodowania.

Czy renta odszkodowawcza jest zwolniona z PIT

Zgodnie z przepisami ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych niektóre dochody są zwolnione z podatku. Zwolnieniem objęte są m.in. otrzymane odszkodowania lub zadośćuczynienia, jeżeli ich wysokość lub zasady ustalania wynikają wprost z przepisów odrębnych ustaw lub przepisów wykonawczych wydanych na podstawie tych ustaw.

Odszkodowanie dla byłego pracownika – rozliczenie PIT

W celu oceny możliwości zastosowania zwolnienia z art. 21 ust. 1 pkt 3b ustawy o PIT do otrzymanego przez podatnika odszkodowania konieczna jest analiza podstawy jego otrzymania.

21 dni na odwołanie się od wypowiedzenia umowy o pracę?

Rada Ministrów rozpatrzy 17 stycznia 2017 r. propozycje zmian w kodeksie pracy przygotowane przez Radę Dialogu Społecznego. Jedną z postulowanych przez RDS zmian jest przedłużenie terminu na odwołanie się od wypowiedzenia umowy o pracę z 7 do 21 dni. Zwiększona ma też być rola mediacji w rozstrzyganiu sporów pracodawców z pracownikami.

Świadectwa pracy do zmiany

Obradujące w Gdańsku prezydium KK NSZZ "Solidarność" zgłosiło uwagi do projektu rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie szczegółowej treści świadectwa pracy, sposobu i trybu jego wydania, prostowania i uzupełniania.

Jak ująć w księgach odszkodowanie za powypadkową naprawę samochodu

Spółce przyznano odszkodowanie za powypadkową naprawę samochodu ciężarowego. Kwota z tytułu odszkodowania wpłynęła bezpośrednio na rachunek bankowy warsztatu, który wystawił fakturę na kwotę niższą niż przyznane odszkodowanie, a spółka dopłaciła VAT. Jak w związku z tym zaksięgować powstałą nadpłatę z tytułu przyznanego odszkodowania?

Okresy wypowiedzenia umów terminowych

Nowelizacją obowiązującą od dnia 22 lutego 2016 r. wprowadzono nowe regulacje w zakresie długości okresu wypowiedzenia terminowych umów o pracę. Zgodnie z wprowadzonymi zmianami, okres wypowiedzenia umów na czas określony został uzależniony od okresu zatrudnienia u danego pracodawcy (tzw. zakładowy staż pracy). Zrównano go z długością okresów wypowiedzenia umów bezterminowych.

Uzyskanie odszkodowania należnego od czasów PRL - skutki podatkowe

Przejmowanie nieruchomości przez państwo w sposób niezgodny z prawem to nie tylko problem Warszawy. I niewyłącznie skutek dekretu Bieruta. Wiele osób w wyniku decyzji administracyjnych podejmowanych w czasach PRL straciło swoje majątki i nie otrzymało w zamian odszkodowania. Niektórzy odszkodowanie otrzymują dopiero teraz. Jak wygląda kwestia opodatkowania tych odszkodowań?

Czy żołnierzowi można wypowiedzieć umowy o pracę?

Pracownik otrzymał powołanie do wojska 10 lipca. 9 dni później otrzymał od swojego pracodawcy wypowiedzenie. 25 lipca pracownik przekazał pracodawcy kopię dokumentu powołania do wojska. Czy w takiej sytuacji wypowiedzenie ma moc prawną?

Dłuższy okres wypowiedzenia umów na czas określony

Od 21 sierpnia 2016 r. pracownicy zatrudnieni nieprzerwanie na podstawie umów na czas określony trwających 22 lutego 2016 r., czyli w dniu wejścia w życie nowelizacji w zakresie umów terminowych, uzyskali prawo do 1-miesięcznego okresu wypowiedzenia. W tym dniu bowiem pracownicy osiągnęli 6 miesięcy zatrudnienia licząc od dnia wejścia w życie nowelizacji, a taki okres zatrudnienia daje prawo do 1-miesięcznego okresu wypowiedzenia.

Czy odszkodowanie otrzymane od linii lotniczej jest opodatkowane PIT?

Odszkodowanie otrzymane przez pasażera od przewoźnika lotniczego na podstawie regulacji Rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady ustanawiającego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów (dalej jako Rozporządzenie PE i Rady) nie podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym.

Ulga na złe długi w VAT - odszkodowanie wypłacone przez ubezpieczyciela

Spółka ubezpiecza należności w towarzystwie ubezpieczeniowym. Czy po wypłacie odszkodowania przez towarzystwo ubezpieczeniowe spółka może traktować należności, za które otrzymała odszkodowanie, jako wierzytelności nieściągalne i wobec nich skorzystać z ulgi na złe długi? Czy po skorzystaniu z ulgi na złe długi, a następnie otrzymaniu odszkodowania spółka jest obowiązana zwrócić podatek należny w stosunku do części należności pokrytej odszkodowaniem?

Termin 7 dni na odwołanie od wypowiedzenia umowy o pracę jest zbyt krótki

Zdaniem Rzecznika Praw Obywatelskich 7-dniowy termin na odwołanie do sądu po zwolnieniu z pracy jest za krótki i niezgodny z konstytucją. Adam Bodnar powołuje się na sprawę mężczyzny, który z powodu szoku po stracie pracy nie mógł dotrzymać tego terminu.

Powierzenie innych obowiązków pracownikowi w okresie wypowiedzenia

Pracownik, który otrzymał lub złożył oświadczenie o wypowiedzeniu umowy o pracę, bardzo często zostaje zwolniony przez pracodawcę z obowiązku jej świadczenia do czasu rozwiązania umowy o pracę. Ta praktyka, nierzadko wygodna dla przedsiębiorców, którzy chcą odsunąć pracownika od pewnych obowiązków, bywa bardzo kosztowna. Alternatywą jest powierzenie pracownikowi wykonywania innych zadań w okresie wypowiedzenia. Przesłanki stosowania tej instytucji określa art. 42 § 4 Kodeksu Pracy.

Zasady naliczania 70-proc. podatku od odpraw i odszkodowań dla menadżerów

Z końcem ubiegłego roku do ustawy o PIT została wprowadzona 70-proc. stawka podatku, która ma zastosowanie m.in. do odpraw oraz odszkodowań związanych z zakazem konkurencji, wypłacanych osobom kierującym spółkami, w których Skarb Państwa ma więcej niż 50% udziału w głosach. Kiedy spółka musi naliczać 70-proc. podatek od odpraw i odszkodowań dla menadżerów?

Więcej czasu na odwołanie od wypowiedzenia

Na najbliższym posiedzeniu Sejm zajmie się projektem nowelizacji ustawy Kodeks pracy. Zakłada on wydłużenie do 30 dni terminu umożliwiającego pracownikowi odwołanie się do sądu pracy od wypowiedzenia umowy o pracę.

Czy odszkodowanie wypłacone z ubezpieczenia spadkodawcy jest opodatkowane?

Dalsi krewni i znajomi, dziedziczący po zmarłym, są objęci podatkiem do spadków i darowizn. Sumy odszkodowań, wypłacanych z ubezpieczenia na wypadek śmierci, są z tego podatku zwolnione. Ale czy jeżeli osoba niespokrewniona uzyska część kwoty odszkodowania, na dodatek wypłaconego przez zagraniczną firmę ubezpieczeniową?

Kiedy środki wypłacone z odszkodowania nie będą przychodem

Firma dokonała dostawy podzespołów, które okazały się wadliwe. W umowie sprzedaży zawartej z kontrahentem zostały zapisane kary umowne uwzględniające takie sytuacje. Ale zabezpieczeniem dla firmy była polisa, z której kontrahent dostał odszkodowanie. Czy środki wypłacone z odszkodowania kontrahentowi stanowią przychód firmy?

Odszkodowanie bez VAT

Otrzymane środki pieniężne stanowiące odszkodowanie nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług i nie mogą być udokumentowane fakturą. Tak wynika z interpretacji indywidualnej Dyrektora Izby Skarbowej w Bydgoszczy z 26 stycznia 2016 r. (ITPP2/4512-1103/15/AK).

Zasady opodatkowania odpraw i odszkodowań w spółkach Skarbu Państwa

Na początku 2016 r. miały miejsce zmiany w opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych odszkodowań i odpraw w spółkach państwowych. Nowe przepisy ustawy o PIT zostały wprowadzone w celu ograniczenie zjawiska wypłacania zbyt wysokich odpraw oraz odszkodowań z tytułu zakazu konkurencji członkom zarządów spółek z udziałem Skarbu Państwa.

Zmiany w Kodeksie pracy korzystne dla zatrudnionych na czas określony

Zmiany w Kodeksie pracy, które weszły w życie 22 lutego 2016 r. mają przede wszystkim zmniejszyć liczbę umów o pracę na czas określony, które dotąd miały krótsze terminy wypowiedzeń. Teraz okresy wypowiedzenia umów o pracę na czas określony zostały zrównane z okresami wypowiedzeń umów o pracę na czas nieokreślony.

Odszkodowanie wypłacane za grunty podlegające wywłaszczeniu a podatek

Odszkodowanie, które jest wypłacane za grunty podlegające wywłaszczeniu, jest z podatku dochodowego zwolnione. Od tej generalnej zasady są jednak wyjątki. Te odstępstwa mogą zyskać na znaczeniu, jeśli w życie wejdzie ustawa, ograniczająca możliwość handlu oraz dziedziczenia ziemi.

IFK poleca: Kto zapłaci 70% podatek od odpraw i odszkodowań

Menedżerowie zatrudnieni na podstawie umowy o pracę, której przedmiotem są czynności związane z zarządzaniem, lub osoby świadczące usługi zarządzania w ramach umowy cywilnoprawnej od 1 stycznia 2016 r. zapłacą 70% podatek dochodowy od odpraw i odszkodowań przewyższających ustawową wysokość. Zatem do zapłaty zryczałtowanego podatku nie będą zobowiązani zwykli pracownicy, wykonujący inne czynności niż zarządzanie.

Wypowiedzenia umów o pracę - zmiany 2016

W dniu 22 lutego 2016 roku wchodzi w życie nowelizacja Kodeksu pracy przynosząca zmiany w okresach wypowiedzenia umów o pracę. Okresy te nie będą jak dotąd uzależnione od rodzaju umowy, ale od czasu trwania danej umowy. Zatem okresy wypowiedzenia będą takie same dla umów na czas określony i nieokreślony: dwa tygodnie, miesiąc lub trzy miesiące w zależności od długości stażu pracy u danego pracodawcy. Podwyższone zostały ponadto kwoty odszkodowań za niezgodne z prawem wypowiedzenie umowy o pracę.

Urlop wypoczynkowy w okresie wypowiedzenia

Każdy pracownik zatrudniony na umowę o pracę nabywa prawo do urlopu wypoczynkowego. W przypadku zakończenia współpracy pomiędzy pracodawcą a pracownikiem należy uregulować formalności związane z urlopem.

Czy pieniądze otrzymane wskutek skargi na przewlekłość postępowania są zwolnione z PIT

Jestem stroną procesu sądowego. Moja sprawa toczy się w sądzie już od kilkunastu lat. W końcu złożyłam skargę na przewlekłość postępowania sądowego i z tego tytułu została mi przyznana przez sąd rozpatrujący skargę określona suma pieniężna od Skarbu Państwa. Czy otrzymane przeze mnie pieniądze podlegają opodatkowaniu PIT?

Odszkodowanie wypłacone spółce za błąd fiskusa - skutki podatkowe

Jak wynika z orzecznictwa sądów administracyjnych w zakresie określenia konsekwencji podatkowych otrzymanych odszkodowań przez spółki kapitałowe, organy skarbowe stoją na stanowisku, iż środki pieniężne otrzymane przez spółki kapitałowe z tytułu wypłaconego odszkodowania za niezgodne z prawem działania organów państwa (np. aparatu skarbowego) podlegają opodatkowaniu zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt. 1 ustawy o CIT. Przepis ten stanowi, wprost, że przychód to otrzymane pieniądze.

Podatek od odszkodowania dla właścicieli nieruchomości przy lotnisku

Posiadaczom nieruchomości usytuowanych blisko lotnisk przysługuje odszkodowanie, związane z hałasem wytwarzanym przez samoloty oraz z ograniczoną możliwością dysponowania nieruchomością. Odszkodowania z tego tytułu są niejednokrotnie bardzo wysokie. Od części odszkodowań należy jednak zapłacić podatek.

IFK poleca: Od 2016 r. zwolnienie z obowiązku pracy na wypowiedzeniu

Obowiązujące aktualnie przepisy nie przewidują możliwości zwolnienia pracownika z obowiązku świadczenia pracy w okresie wypowiedzenia. Mimo to część pracodawców decyduje się na stosowanie takiego rozwiązania. Nowe regulacje Kodeksu pracy wprowadzą od 22 lutego 2016 r. możliwość jednostronnego zwalniania pracowników z obowiązku świadczenia pracy w okresie wypowiedzenia, niezależnie od tego, jakiego rodzaju umowa jest wypowiadana.

Wypowiedzenie pracownikowi umowy o pracę na okres próbny może uzasadniać roszczenie o odszkodowanie

Wypowiedzenie przez pracodawcę umowy o pracę na okres próbny z zachowaniem terminów wypowiedzenie ustalonych w Kodeksie pracy może w niektórych sytuacjach stanowić nadużycie prawa i uzasadniać roszczenie zwolnionego pracownika o odszkodowanie.

Jak udokumentować dla potrzeb VAT wypłatę odszkodowania

Zawarliśmy ramową umowę o współpracy z kontrahentem. Na jej podstawie miały być składane przez kontrahenta konkretne zlecenia produkcyjne. W związku z zawarciem umowy kupiliśmy materiały i komponenty przeznaczone do realizacji przyszłych zleceń produkcyjnych. Jednak zlecenie produkcji nie nastąpiło. Kontrahent nie odebrał również nabytych przez nas materiałów i komponentów, mimo że umowa ramowa zobowiązywała go do pokrycia ich kosztu. Wystawiliśmy mimo to fakturę na dostawę tych materiałów i komponentów, wykazując ją w rejestrach i deklaracji VAT i odprowadzając podatek należny. Kontrahent fakturę przyjął. Ostatecznie zawarliśmy z tym kontrahentem ugodę, w treści której potwierdziliśmy, iż nie doszło pomiędzy nami do sprzedaży tych materiałów i komponentów oraz że kontrahent nie nabył do nich żadnych praw i zrezygnował z ich odbioru. Ponieważ nie zostały one wykorzystane, to na mocy tej ugody kontrahent zobowiązał się wypłacić nam odszkodowanie za szkody poniesione z powodu bezużytecznego zakupu i niewykorzystania materiałów i komponentów (które jednak nie pokryje w pełni poniesionych przez nas kosztów). My w zamian zrzekliśmy się wszelkich roszczeń. Czy możemy skorygować wystawioną fakturę „do zera", gdyż do sprzedaży faktycznie nie doszło?

IFK poleca: Przyczyna zwolnienia z pracy

W przypadku rozwiązania umowy o pracę zawartej na czas nieokreślony za wypowiedzeniem pracodawca musi w piśmie rozwiązującym umowę o pracę zawsze określić przyczynę uzasadniającą wypowiedzenie. Bezwzględny obowiązek wskazania przyczyny dotyczy również każdego rodzaju umowy, gdy pracodawca rozwiązuje umowę o pracę bez zachowania okresu wypowiedzenia zarówno z winy pracownika, jak i z przyczyn, które nie leżą po stronie pracownika.

Obowiązek podatkowy w przypadku przeniesienia z nakazu organu władzy publicznej towarów w zamian za odszkodowanie

11 czerwca 2015 r. nasza firma otrzymała odszkodowanie w formie pieniężnej za jedną z nierucho­mości gruntowych, na której prowadziła działalność gospodarczą, przejętą na rzecz gminy w związ­ku z realizacją inwestycji na cel publiczny. Odszkodowanie zostało wypłacone na podstawie decyzji z 27 maja 2015 r. Kiedy powstał obowiązek podatkowy z tytułu otrzymanego odszkodowania?

Czy powstaje obowiązek podatkowy z tytułu uzyskania odszkodowania za nienależyte wykonanie umowy

Prowadzimy działalność produkcyjną. Zawieramy umowy z dostawcami krajowymi i zagranicznymi na dostawy materiałów i komponentów potrzebnych nam do produkcji naszych wyrobów. W umowach zastrzegamy sobie prawo odrzucenia zamówienia w całości bądź w części, jeśli nadesłane komponenty bądź materiały nie będą spełniać naszych wymagań. W sytuacji, gdy całość lub część zamówienia zostanie przez nas odrzucona ze względu na niezgodność towaru z umową, dostawca będzie zobowiązany do zapłaty odszkodowania rekompensującego nam straty, jakie poniesiemy na skutek dostaw nieodpowiadających zamówieniu, wadliwych towarów. Czy otrzymane odszkodowanie powinniśmy opodatkować podatkiem VAT, a jeśli tak - to, w którym momencie?

Poszkodowany w wypadku komunikacyjnym nie jest konsumentem - uchwała SN

Poszkodowani w wyniku zdarzeń komunikacyjnych zostaną wyłączeni spod konsumenckiej ochrony UOKiK – to efekt uchwały Sądu Najwyższego z 9 września 2015 r. Zdaniem Urzędu, również oni powinni mieć zapewnioną ochronę konsumencką.

Nowe zasady zawierania i wypowiadania umów o pracę – nowelizacja Kodeksu pracy

5 sierpnia 2015 r. Prezydent podpisał ustawę z 25 czerwca 2015 r. o zmianie ustawy - Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw. Głównym celem tej ustawy jest ograniczenie nieuzasadnionego i niezgodnego z ich przeznaczeniem - wykorzystywania umów o pracę na czas określony. Ponadto te same okresy wypowiedzenia będą miały zastosowanie zarówno do umów o pracę na czas określony i na czas nieokreślony.

Zmiany w umowach terminowych w 2016 r.

W myśl uchwalonej przez Sejm w lipcu br. zmiany Kodeksu pracy, począwszy od 2016 r. umowa o pracę będzie zawierana na okres próbny, na czas nieokreślony albo na czas określony. Likwidacji ulegną umowy na czas wykonania określonej pracy. Głównym celem zmian jest ograniczenie nadużywania przez pracodawców podpisywania z pracownikami terminowych umów o pracę.

Wypowiedzenie, czy porozumienie – jak rozwiązać umowę o pracę?

Nadchodzi czasem taki dzień, kiedy pracownik postanawia odejść z pracy bądź pracodawca postanawia rozstać się z pracownikiem. Pojawia się kwestia formy rozwiązania umowy. Umowę można wypowiedzieć przez jedną lub drugą stronę, bądź też można rozstać się za porozumieniem stron. Jeśli jest z czego wybierać, na co się zdecydować?

Zasada „33 i 3” - limit dla umów o pracę na czas określony

Sejm pracuje nad kolejnymi zmianami w kodeksie pracy. Celem tej nowelizacji jest przede wszystkim ograniczenie nieuzasadnionego wykorzystywania umów o pracę na czas określony. Proponowane rozwiązanie „33 i 3” zakłada, że gdy okres zatrudnienia pracownika na czas określony u jednego pracodawcy przekroczy 33 miesiące lub gdy pracodawca zawarł z pracownikiem już 3 takie umowy – to od następnego dnia po upływie 33 miesięcy lub od dnia zawarcia czwartej umowy – pracownik będzie zatrudniony na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony. Ponadto okresy wypowiedzenia umów o pracę będą takie same dla każdego rodzaju umowy.

Zwolnienie pracownika z przyczyn ekonomicznych

W ostatnich latach pracodawcy coraz częściej zwalniają pracowników z przyczyn ekonomicznych. Co to oznacza?

Wypowiedzenie umowy o pracę przez pracodawcę, rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia

Generalną zasadą jest, że przy wypowiedzeniu umowy o pracę zawartej na czas nieokreślony lub o rozwiązaniu umowy o pracę bez wypowiedzenia pracodawca zobowiązany jest podać przyczyny uzasadniające wypowiedzenie lub rozwiązanie umowy. Obecnie w orzecznictwie zliberalizowano wymagania odnośnie podawania przyczyn wypowiedzenia.

Odszkodowanie otrzymane przez ryczałtowca - skutki podatkowe

Jeżeli poszkodowany w wypadku samochodowym jest przedsiębiorcą i płaci podatek zryczałtowany, wtedy odszkodowanie, jakie otrzyma na naprawę auta czy pojazdu stanowiącego majątek firmy, powiększa przychód podlegający opodatkowaniu.

Umowy terminowe maksymalnie do 33 miesięcy

Projekt nowelizacji Kodeksu pracy, nad którym trwają prace w Sejmie, zakłada ograniczenie czasu trwania umów terminowych maksymalnie do 33 miesięcy oraz zmiany w długości okresów wypowiedzenia umów o pracę na czas określony.

Odsetki od kwot wypłaconych odszkodowań zwolnione z podatku

W świetle obowiązujących przepisów zadośćuczynienie i odszkodowania są zwolnione z podatku dochodowego. Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych nie precyzuje jednak, jak traktować odsetki od kwot wypłaconych odszkodowań, w związku tym fiskus stara się objąć je podatkiem. Tymczasem – według WSA w Łodzi – powinny być one traktowane tak samo, jak odszkodowania, a więc zwolnione z podatku.

Zabezpieczanie należności handlowych - odszkodowanie a przychód w CIT

Kwota zapłacona przez kontrahenta-dłużnika po otrzymaniu przez wnioskodawcę odszkodowania, zwrócona następnie ubezpieczycielowi, pozostanie neutralna podatkowo. Po stronie spółki nie powstanie bowiem żadne definitywne przysporzenie w tym zakresie, a więc nie dojdzie do otrzymania drugi raz tej samej należności.

Czy wypowiedzenie wręczone w dniu wolnym od pracy jest skuteczne?

Jednemu z naszych pracowników który pracuje od wtorku do soboty od 7:00 do 15:00 wręczyliśmy wypowiedzenie w poniedziałek 9 marca tj. w dniu harmonogramowo wolnym. Pracownik ma 3 miesięczny okres wypowiedzenia. Czy takie wypowiedzenie jest ważne i niewadliwe?

Wypowiedzenie umowy o pracę przez pracodawcę – o czym powinien pamiętać pracownik

Pracownik, który otrzymuje od pracodawcy wypowiedzenie umowy o pracę, nawet jeżeli się go spodziewał, zazwyczaj reaguje emocjonalnie. Nie zawsze w takiej sytuacji pamięta o dopilnowaniu wszystkich spraw, które należy w tym czasie sprawdzić. Oto krótki przewodnik postępowania w takiej sytuacji.

REKLAMA