REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Ulga podatkowa na badania i rozwój (B+R), Podatki 2020

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Stawki VAT na książki i czasopisma od 2019 r.

Przygotowany przez Ministerstwo Finansów projekt wprowadzający nową matrycę stawek VAT dotyczy m.in. książek i czasopism. Już od kwietnia 2019 roku do każdego rodzaju książki (także e-booków) będzie miała zastosowanie 5% stawka podatku VAT, a wszelkiego rodzaju gazety, dzienniki i czasopisma (drukowane i w formie elektronicznej) objęte zostaną 8% stawką VAT. Podwyższeniu natomiast ulegnie stawka VAT (z 5% do 8%) na czasopisma specjalistyczne.

Wiążąca informacja stawkowa (WIS) 2019/2020

Wprowadzenie wiążącej informacji stawkowej w zakresie VAT przewiduje opublikowany 9 listopada 2018 r. projekt nowelizacji ustawy o VAT i Ordynacji podatkowej. WIS-y podatnicy będą mogli uzyskać już od 1 kwietnia 2019 r. ale WIS-y otrzymane przed 1 stycznia 2020 r. będą chronić podatników dopiero w odniesieniu do transakcji, realizowanych w 2020 roku.

Podwyższenie limitu dla małego podatnika od 2020 r.

Podwyższenie progu przychodów uprawniającego do uzyskania statusu „małego podatnika” z 1,2 mln euro do 2 mln euro – to jedno z najważniejszych rozwiązań, które zawiera przyjęta przez Sejm ustawa o uproszczeniach w prawie dla przedsiębiorców. Nowy limit, dotyczący podatników PIT i CIT, będzie miała zastosowanie od 2020 r.

Nowa matryca stawek VAT od 1 stycznia 2020 r.

Minister Finansów opublikował 9 listopada 2018 r. projekt nowelizacji ustawy o VAT i Ordynacji podatkowej. Ta nowelizacja ma na celu przede wszystkim wprowadzenie nowej matrycy stawek VAT, tj. wprowadzenie nowych wykazów towarów i usług opodatkowanych stawkami obniżonymi 8% i 5% klasyfikowanych na podstawie Nomenklatury Scalonej (CN) oraz PKWiU 2015. Nowością będzie też wprowadzenie instytucji wiążącej informacji stawkowej (WIS). Zakłada się, że nowe przepisy wejdą w życie 1 stycznia 2020 r. z wyjątkiem przepisów dotyczących wprowadzenia WIS oraz regulacji dotyczących stawek na książki, nuty, mapy i czasopisma oraz e-publikacje, które mają obowiązywać od 1 kwietnia 2019 r.

Zawieszenie podatku od sprzedaży detalicznej do końca 2019 roku

W IV kwartale 2018 r. zostanie przyjęty przez Radę Ministrów projekt nowelizacji ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej, zgodnie z którym przepisy ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej będą miały zastosowanie do przychodów ze sprzedaży detalicznej, osiągniętych dopiero od 1 stycznia 2020 r. W efekcie nastąpi przedłużenie do 31 grudnia 2019 r. zawieszenia stosowania przepisów ustawy o podatku od sprzedaży detalicznej.

Wyszukiwarka ulg podatkowych B+R

W październiku 2018 r. międzynarodowa grupa doradcza Ayming uruchomiła platformę internetową „Global R&D Tax Incentives: The Benchmark”, która pozwala przedsiębiorstwom na kompleksowy przegląd i porównanie zachęt podatkowych na działalność badawczo-rozwojową, dostępnych w różnych krajach. Najnowsze narzędzie ma ułatwiać firmom strategiczne planowanie działań badawczo-rozwojowych i wybór optymalnej lokalizacji inwestycji B+R.

Wielka Brytania wprowadzi podatek od usług cyfrowych

Wielka Brytania chce wprowadzić podatek od usług cyfrowych do 2020 r. Podatek będzie skierowany przeciwko optymalizacji podatkowej stosowanej przede wszystkim przez amerykańskich gigantów technologicznych, takich jak Google, Amazon czy Facebook. Nad podobnym rozwiązaniem pracuje również Hiszpania.

Reforma podatków dochodowych w 2019 r.

Ministerstwo Finansów poinformowało, że w 2019 r. będzie pracowało nad przygotowaniem reformy podatków dochodowych. W efekcie tych prac do końca przyszłego roku ma zostać wypracowany pakiet zawierający prosty PIT (opodatkowanie dochodów osób fizycznych z pracy), opodatkowanie działalności gospodarczej i podatek od zysków kapitałowych.

Rzecznik Praw Podatnika ma być niezależny od MF

Rzecznik Praw Podatnika będzie powoływany na wniosek ministra finansów ale nie ma obaw o jego niezależność - zapewnia PAP wiceminister finansów Filip Świtała. Rzecznik Praw Podatnika będzie powoływany na 6-letnią kadencję, bez możliwości jej powtórzenia i będzie nieusuwalny. Zdaniem ministra Świtały nie ma uzasadnienia, by nowego rzecznika umieszczać w strukturach Rzecznika MŚP.

Rzecznik Praw Podatnika - potrzebna instytucja

Zdaniem Rady Podatkowej Konfederacji Lewiatan utworzenie instytucji Rzecznika Praw Podatnika zasługuje na poparcie ponieważ obecnie prawa podatników nie są odpowiednio chronione. Wątpliwości budzi umiejscowienie go de facto w strukturach organów podatkowych, czy prawo odwołania rzecznika, przysługujące ministrowi finansów, bowiem może ograniczyć to jego swobodę w prowadzeniu sporów z resortem finansów i podległymi mu organami. Jednak łączenie go z innymi rzecznikami nie jest rozwiązaniem tego problemu, a tworzy nowe.

Ordynacja podatkowa 2020 - wykorzystanie danych biometrycznych podatnika

W nowej Ordynacji podatkowej, która ma wejść w życie od początku 2020 r., zakłada się, że system rozpoznawałby głos dzwoniącego na podatkową infolinię Krajowej Informacji Skarbowej. Fiskus uzyskałby więc możliwość przetwarzania danych biometrycznych podatników.

Ulga podatkowa na B+R – coraz więcej firm inwestuje w badania i rozwój

Minister przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz poinformowała, że dwukrotnie zwiększyła się liczba firm, które skorzystały z ulgi podatkowej na badania i rozwój. Jej zdaniem, to, że coraz więcej firm wydaje pieniądze na B+R oznacza, że gospodarka zaczyna być "zdrowo innowacyjna".

Prace nad nowymi produktami można rozliczyć z ulgą podatkową na B+R

W polskiej gospodarce wprowadzanie nowych produktów na rynek stało się niemal codziennością. Okazuje się jednak, że niewiele polskich przedsiębiorstw zdaje sobie sprawę z tego, że w przypadku kosztów poniesionych na prace nad nowymi produktami można rozliczyć tzw. ulgę podatkową na B+R (badania i rozwój).

Ulga na złe długi w CIT i PIT od 2020 r.

Wprowadzenie ulgi na złe długi w CIT i PIT, podobnie jak ma to miejsce w przypadku VAT - takie rozwiązanie zawiera projekt nowelizacji prawa dotyczący ograniczenia zatorów płatniczych. Ulga na złe długi w podatkach dochodowych ma zacząć obowiązywać od 1 stycznia 2020 r. W projekcie przewidziano także krótsze terminy płatności, publikowanie informacji o praktykach płatniczych i terminach zapłaty przez największe firmy, a także szybką ścieżkę do nakazu zapłaty. Projekt trafił do konsultacji.

Danina solidarnościowa od 2019 r. - zapłacą ją osoby o dochodach powyżej 1 mln zł

Solidarnościowy Fundusz Wsparcia Osób Niepełnosprawnych będzie zasilany m.in. z daniny solidarnościowej. Daninę już od 2019 roku zapłacą osoby fizyczne, których dochody w roku podatkowym przekroczą 1 mln zł (suma dochodów będzie pomniejszana o zapłacone składki na ubezpieczenia społeczne).

Ordynacja podatkowa 2020 - mediacja i umowa podatkowa

Nowa Ordynacja podatkowa, której wejście w życie zaplanowane jest na 2020 r., ma być prosta, przejrzysta i przyjazna. W celu lepszego dialogu z organami podatkowymi, podatnikom ma służyć instytucja mediacji i umowa podatkowa.

Ordynacja podatkowa 2020 - wyższa opłata za wydanie interpretacji podatkowej

W sytuacji gdy przedmiotem wniosku o wydanie interpretacji podatkowej będzie szczególnie skomplikowany stan faktyczny (zdarzenie przyszłe), opłata za jego wydanie będzie wynosić 2 tys. zł. Takie rozwiązanie zostało zawarte w projekcie Ordynacji podatkowej i miałoby wejść w życie od 2020 r.

Zachęta podatkowa do finansowania działalności z własnych środków od 2019 r.

Ministerstwo Finansów zamierza wprowadzić zachętę do pozostawiania w spółkach kapitału na rozwój poprzez zwiększenie podatkowej atrakcyjności finansowania własnego. Pojawi się możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów hipotetycznych kosztów pozyskania kapitału zewnętrznego, w przypadku gdy źródłem finansowania spółki są dopłaty wnoszone przez wspólników lub tzw. zyski zatrzymane. Nowe rozwiązanie ma obowiązywać od 2020 r., jednakże również w odniesieniu do zysku zatrzymanego w 2019 r.

Podatkowe Centrum Kompetencyjne Podatków Lokalnych od 2020 r.

Ministerstwo Finansów planuje powołanie Podatkowego Centrum Kompetencyjnego Podatków Lokalnych, które będzie działać w strukturze organizacyjnej Krajowej Informacji Skarbowej. Do zadań nowej jednostki, która zostanie utworzona prawdopodobnie w 2020 r., należało będzie wsparcie samorządowych organów podatkowych. Przedmiotem wsparcia będzie obszar ordynacji podatkowej oraz podatków lokalnych.

Rzecznik Praw Podatnika od 1 stycznia 2020 r.

Ministerstwo Finansów skierowało do konsultacji projekt ustawy o Rzeczniku Praw Podatnika. Rzecznik ma być instytucją dbającą przede wszystkim o respektowanie praw podatników. Do jego zadań należała będzie też bieżąca analiza stosowania prawa podatkowego. Nowe regulacje mają wejść w życie 1 stycznia 2020 r.

Ordynacja podatkowa 2020 - postępowanie uproszczone

Jeżeli kwota podatku nie przekroczy 5 tys. zł, organ podatkowy będzie mógł prowadzić postępowanie uproszczone, jeśli tylko zgodzi się na to podatnik – takie rozwiązanie przewiduje projekt nowej ordynacji podatkowej, która ma zacząć obowiązywać od 2020 roku.

Nowa Ordynacja podatkowa od 2020 roku

Ministerstwo Finansów rozpoczęło konsultacje publiczne i uzgodnienia międzyresortowe projektu nowej Ordynacji podatkowej. Projekt opracowała Komisja Kodyfikacyjna Ogólnego Prawa Podatkowego. Nowa Ordynacja podatkowa ma wejść w życie 1 stycznia 2020 roku i wprowadzać mechanizmy, które "prowadziłyby do wyważenia interesu publicznego i interesu podatnika. Między innymi ma zwiększyć zaufanie podatników do organów podatkowych m.in. dzięki mniejszej liczbie kontroli firm, a zarazem większej skuteczności efektywności wymiaru i poboru podatków.

Ulga na badania i rozwój (B+R) - korzysta więcej podatników CIT

Podatnicy CIT odliczyli za 2017 r. ponad 2,5-krotnie więcej wydatków na badania i rozwój niż rok wcześniej. Z ulgi B+R skorzystało dwa razy więcej firm.

Koszty prac B+R osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą a koszty kwalifikowane

Po ostatniej zmianie przepisów dotyczących ulgi badawczo-rozwojowej, wśród kosztów kwalifikowanych B+R znalazły się koszty wynagrodzenia współpracowników realizujących prace na podstawie umowy zlecenie oraz umowy o dzieło. Wątpliwości mogą budzić koszty współpracowników realizujących prace badawczo-rozwojowe w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.

Jak skorzystać z ulgi badawczo-rozwojowej

Ulga badawczo-rozwojowa może przyczynić się do istotnych oszczędności podatkowych związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą. Aby było to jak najbardziej efektywne, jak podkreśla ekspert Grant Thornton, warto odpowiednio się przygotować i zabezpieczyć prawo do skorzystania z dodatkowego odliczenia.

Niewiele firm korzysta z ulgi B+R w PIT i CIT

Po ponad dwóch latach obowiązywania w Polsce ulgi na badania i rozwój 35 proc. przedsiębiorstw deklaruje, że w ogóle o niej nie słyszało, a zaledwie 9 proc. badanych odliczyło ulgę za rok podatkowy 2017. Aż 45 proc. firm twierdzi, że nie prowadzi działalności badawczo-rozwojowej, choć w badaniu wzięły udział przedsiębiorstwa z branż, w których działania B+R występują najczęściej w ramach regularnie prowadzonej działalności. Firmy, które nie identyfikują działań B+R i nie korzystają z ulgi, tracą szansę na uzyskanie oszczędności, które mogą przeznaczyć na rozwój. Takie wnioski płyną z raportu Ayming Polska „Ulga B+R. Krok milowy w rozwoju innowacyjności przedsiębiorstw”.

Działalność badawczo rozwojowa (B+R) w polskich firmach - raport Ayming

Jak podaje Główny Urząd Statystyczny, w 2016 r. udział nakładów wewnętrznych na badania i rozwój w PKB wyniósł zaledwie 0,97 proc. Cel, który stoi przed Polską do 2020 r. to 1,7 proc. Szansą na jego realizację jest silniejsza aktywizacja przedsiębiorstw. Tymczasem z badania Ayming Polska wynika, że blisko połowa firm twierdzi, że w ogóle nie prowadzi działalności badawczo-rozwojowej. W 2018 r. jedynie 45 proc. badanych planuje jakiekolwiek wydatki na badania i rozwój. Czy firmy na pewno nie prowadzą działalności badawczo-rozwojowej? Jak skłonić je do dalszego zwiększania nakładów na B+R?

Ulga B+R także dla działających w specjalnych strefach ekonomicznych – korzystne zmiany od 2018 r.

Na mocy ustawy z 9 listopada 2017 r. o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy otoczenia prawnego działalności innowacyjnej, z początkiem 2018 r. wprowadzono kolejne modyfikacje w funkcjonowaniu ulgi na działalność badawczo-rozwojową (dalej: B+R).

Reforma podatków dochodowych w 2020 roku

W Ministerstwie Finansów trwają obecnie prace nad reformą podatków dochodowych, która miałaby wejść w życie w 2020 roku. Rozważane jest zastąpienie dwóch obecnie funkcjonujących ustaw o podatkach dochodowych (PIT i CIT) trzema ustawami, tj. ustawą o PIT od osób zatrudnionych na wszelkich formach świadczenia pracy, ustawą o podatku od zysku przedsiębiorcy oraz ustawą o podatku od zysków kapitałowych.

Nowa ulga B+R od 2018 r. nie dla start-upów

Od 1 stycznia 2018 r. będą obowiązywały nowe limity ulgi B+R. Innowacyjne firmy startujące z biznesem (tzw. start-upy) nie skorzystają jednak z podatkowej preferencji. Natomiast centra badawczo-rozwojowe nie będą mogły się nią w pełni nacieszyć.

Większa ulga podatkowa na działalność B+R od 2018 r.

Zwiększenie wysokości ulgi podatkowej na działalność badawczo-rozwojową do 100 proc. (150 proc. dla Centrów Badawczo-Rozwojowych) - takie rozwiązanie przewiduje ustawa zmieniająca niektóre ustawy w celu poprawy prawnego otoczenia działalności innowacyjnej, która wejdzie w życie z dniem 1 stycznia 2018 r.

Fundusze na rozwój działalności B+R w regionach

Po ogłoszonych przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju ogólnokrajowych naborach w ramach tzw. Szybkiej Ścieżki oraz konkursach prowadzonych przez PARP w ramach poddziałania "Badania na rynek", ciekawą ofertę dofinansowania na rozwój działalności B+R przygotowały instytucje regionalne.

Kiedy można uznać wydatki związane z zatrudnieniem za koszt kwalifikowany?

Co decyduje o tym, czy wynagrodzenie stanowi koszt kwalifikowany, a więc taki, który dodatkowo, w ramach ulgi na badania i rozwój, można odliczyć od przychodu. Zdaniem dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej o odliczeniu kosztów pracowniczych nie decydują zapisy w umowie o pracę, a liczy się faktyczna realizacja zadań badawczo-rozwojowych.

Planowane zmiany w uldze na działalność badawczo-rozwojową od 2018 roku

Z początkiem maja 2017 roku rozpoczęto prace nad wprowadzeniem kompleksowych zmian w zakresie tzw. ulgi na działalność badawczo-rozwojową (dalej: ulga B+R). Do chwili obecnej, projekt ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy otoczenia prawnego działalności innowacyjnej (dalej: Projekt) nie został jeszcze oficjalnie przekazany pod obrady Sejmu. Niemniej, jego ostatnia wersja pozwala na przedstawienie najważniejszych założeń planowanych zmian, które mają zacząć obowiązywać już od 1 stycznia 2018 r.

Ulga na badania i rozwój - korzysta więcej podatników CIT, ale odliczają mniej

Nowa preferencja, czyi ulga podatkowa na badania i rozwój (B+R) przyniosła odmienne efekty niż poprzednia na nowe technologie. Korzysta więcej podatników CIT, ale odliczają mniej. Natomiast u podatników PIT jest na odwrót.

Fundusze europejskie - konkurs „Badania na rynek”

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) w sierpnia br. ogłosiła kolejny nabór wniosków w ramach działania 3.2.1 Badania na rynek. Poprzednie edycje konkursu cieszyły się dużym zainteresowaniem. W ubiegłym roku PARP oceniła około 200 wniosków o dofinansowanie, z czego wsparcie otrzymało 50 projektów na kwotę ok. 2,51 mld zł. Natomiast w pierwszym konkursie w 2017 r. złożono 154 wniosków o dofinansowanie na łączną kwotę 1,8 mld zł dofinansowania.

Odliczenie kosztów poniesionych na działalność badawczo-rozwojową

Przedsiębiorcy mogą odliczyć koszty poświęcone na działalność badawczo-rozwojową (B+R) w ramach swojego przedsiębiorstwa. Jakie są przesłanki, aby takie koszty mogły zostać odliczone?

100% odliczenia kosztów kwalifikowanych w ramach ulgi B+R od stycznia 2018 roku

Projekt nowej (drugiej) ustawy o innowacyjności przewiduje podwyższenie kwoty maksymalnego odliczenia wszystkich kosztów kwalifikowanych na działalność B+R od podstawy obliczenia podatku do 100%. Rozszerzony ma też zostać katalog kosztów kwalifikowanych Rozwiązania te mają na celu wzrost innowacyjności polskiej gospodarki.

Ulga na działalność badawczo-rozwojową w CIT i PIT

Ministerstwo Finansów przygotowało wyjaśnienia w zakresie zasad odliczania tzw. kosztów pracowniczych w ramach działalności badawczo-rozwojowej (ulgi B+R). Jest to ulga, która efektywnie obniża wysokość podatków dochodowych płaconych przez podatników prowadzących działalność badawczo-rozwojową. Popularność ulgi B+R rośnie wraz ze wzrostem limitów odliczeń.

Odpisy amortyzacyjne jako „koszty kwalifikowane” w uldze na działalność badawczo-rozwojową

Ulga na działalność badawczo-rozwojową umożliwia podatnikom CIT odliczenie od podstawy opodatkowania „kosztów kwalifikowanych”, poniesionych na działalność badawczo-rozwojową. Takie wydatki obniżają dochód podatnika jako koszty uzyskania przychodów – a dodatkowo – ich określony procent pomniejsza podstawę opodatkowania. W konsekwencji, zmniejszeniu ulega podatek do zapłaty.

Jak uzyskać dofinansowanie na działalność badawczo-rozwojową?

Uruchomienie czy rozbudowa działu badawczo-rozwojowego w firmie to rodzaje projektów, które mogą liczyć na dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach działania 2.1 Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Nabór wniosków w ramach tego programu potrwa od 8 maja do 7 lipca 2017 r. Na dofinansowanie przeznaczono aż 900 milionów złotych.

Ulga na badania i rozwój - świadczenia na rzecz pracowników

Ulga na działalność badawczo-rozwojową jest nową konstrukcją prawną, która obowiązuje od 1 stycznia 2016 r. W jej ramach podatnik podatku dochodowego od osób prawnych, prowadzący działalność badawczo-rozwojową może od podstawy opodatkowania CIT odliczyć maksymalnie 30 proc. świadczeń wypłacanych na rzecz pracowników.

Wzory formularzy PIT-36, PIT-36L i PIT/BR - do dochodów od 1 stycznia 2017 r.

Zmodyfikowane zostały wzory deklaracji podatkowych PIT-36 i PIT-36L oraz informacji PIT/BR. Nowe wzory uwzględniają zmiany przepisów ustawy o PIT w zakresie rozliczania ulgi na badania i rozwój i mają zastosowanie do dochodów (przychodów) osiągniętych od 1 stycznia 2017 r.

Dofinansowania badań przemysłowych i prac rozwojowych (tzw. „Szybka Ścieżka”)

Na początku lutego br. Narodowe Centrum Badań i Rozwoju ogłosiło kolejny nabór wniosków o dofinansowanie w ramach działania 1.1.1 Badania przemysłowe i prace rozwojowe realizowane przez przedsiębiorstwa (tzw. „Szybka Ścieżka”). Jest to działanie skierowane do przedsiębiorstw z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, a także do dużych podmiotów gospodarczych.

Ulga badawczo-rozwojowa - wydatki na umowy cywilnoprawne

Wydatki związane z zawartymi umowami cywilnoprawnymi (zlecenia lub umowami o dzieło) z osobami fizycznymi, w tym również dotyczącymi wykonania ekspertyz, nabycia wyników badań naukowych, nie mogą być zaliczone do „kosztów kwalifikowanych” w ramach działalności badawczo-rozwojowej. Tym samym nie wejdą one do kalkulacji podstawy ulgi na działalność badawczo-rozwojową.

Podsumowanie zmian w prawie w styczniu 2017 r.

Przedstawiamy podsumowanie najważniejszych zmian w polskich przepisach prawnych, które miały miejsce w styczniu 2017 r. Zmiany dotyczą regulacji z zakresu ochrony przyrody, działalności innowacyjnej a także podatku dochodowego oraz od towarów i usług.

Praktyczne aspekty korzystania z ulgi podatkowej na badania i rozwój

Ulga podatkowa na badania i rozwój (tzw. ulga B+R) funkcjonuje od początku 2016 r. Jednak niespełna połowa przedsiębiorstw wie, że taka zachęta podatkowa jest dostępna, a tylko niewielka część deklaruje, że skorzysta z tej ulgi.

Nowe wzory deklaracji CIT - do dochodów osiągniętych od 1 stycznia 2017 r.

Modyfikacji ulegną wzory formularzy CIT-8, CIT-8A, CIT-8B, CIT-8/O i CIT-BR. Nowe wzory będą miały zastosowanie do osiągniętych dochodów (poniesionych strat) od dnia 1 stycznia 2017 r.

Większe ulgi podatkowe dla innowacyjnych firm

Na przełomie roku weszły w życie przepisy tzw. małej ustawy o innowacyjności. Wprowadziła ona szereg ulg podatkowych i ułatwień dla przedsiębiorców, którzy inwestują w badania i rozwój. Nowe przepisy upraszczają też procedurę komercjalizacji wynalazków na uczelniach, a w długiej perspektywie mają przyczynić się do lepszej współpracy środowiska naukowego z biznesem. Równolegle w resorcie w tym roku będą prowadzone prace nad kolejną, docelową ustawą o innowacyjności.

Ulgi podatkowe dla prowadzących działalność badawczo-rozwojową od 1 stycznia 2017 r.

Nowe przepisy w zakresie warunków prowadzenia działalności innowacyjnej, które wchodzą w życie 1 stycznia 2017 r., wprowadzają nowe ulgi w podatkach dochodowych dla przedsiębiorstw prowadzących działalność badawczo-rozwojową. Zmiany zakładają m.in. rozszerzenie, o koszty związane z uzyskaniem patentu, listy kosztów uzyskania przychodów ponoszonych na działalność badawczo-rozwojową (tzw. koszty kwalifikowane) odliczanych od podstawy opodatkowania.

REKLAMA