Spółka, w której jestem zatrudniona, zorganizowała konferencję prasową, podczas której zaprezentowany został nowy produkt lansowany przez firmę. Czy koszty takiej konferencji, jako zorganizowanej dla ograniczonego kręgu odbiorców, stanowi reklamę niepubliczną podlegającą zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów jedynie do wysokości 0,25% przychodów?
Komisja Europejska, chcąc uniknąć ucieczki rachunków oszczędnościowych mieszkańców UE poza państwa członkowskie, włączyła do wspólnotowego systemu opodatkowania dochodów z oszczędności takie raje podatkowe, jak Szwajcaria i Monako czy ośrodki międzynarodowych operacji, takie jak Jersey, Guernsey i wyspa Man.
Moja działalność gospodarcza, oprócz usług reklamowych, polega m.in. na wydawaniu gazety lokalnej (od stycznia br.). Drukarnia na moje zlecenie drukuje gazetę, a ja rozwożę ją po lokalnych sklepach i kioskach. Nieczęsto się zdarza, że uda się gazetę sprzedać w takiej ilości, jaka została wydrukowana. Niesprzedane gazety (zwroty) zostają u mnie i są niszczone, a czasami rozdawane. Proszę o odpowiedź, jak prawidłowo należy udokumentować dla celów VAT i podatku dochodowego niesprzedane egzemplarze gazet. Czy należy sporządzać protokoły na gazety, które zostają zniszczone, a na rozdawane - faktury wewnętrzne? Cena gazety brutto wynosi 2,20 zł. Czy muszę od zwrotów płacić należny VAT i podatek, skoro fakturę z drukarni zaksięgowałem w całości w koszty i odliczyłem podatek naliczony? Dodam, że prowadzę książkę przychodów i rozchodów.
Centrala w Warszawie ma podpisaną umowę ramową, dotyczącą współpracy z jednym z operatorów sieci komórkowych. Część numerów przydzielona została do naszego Oddziału - i za użytkowanie tych numerów jesteśmy obciążani. W lutym centrala dokonała u operatora zmiany dwóch numerów abonenckich (z 601... na 605...). Jeden ze starych numerów stał się nieaktywny, w jego miejsce użytkujemy nowo przyznany numer, za który zapłaciliśmy 1 PLN za aktywację. Natomiast w czerwcu br. drugi ze starych numerów abonenckich, za zgodą naszej dyrekcji i operatora, przeszedł na prywatny numer jednego z naszych pracowników. Dokonano cesji numeru z Oddziału na osobę fizyczną. W to miejsce Oddział użytkuje nowo przyznany numer, za który zapłaciliśmy 1 PLN za aktywację. Czy cesja, o której mowa, jest opodatkowana podatkiem VAT? Jeżeli tak, to jaka kwota powinna być podstawą?