REKLAMA
REKLAMA
Kategorie
Prawo
Sprawy rodzinne
Spadki
Darowizny
Rozwody
Alimenty
Małżeństwo
Prawa seniora
Pomoc społeczna
500 plus 800 plus
Sprawy karne
Prawo karne
Kodeks karny
Wykroczenia
Więziennictwo
Konsument i umowy
Umowy
Prawa konsumenta
Reklamacje
W sądzie
Ubezpieczenia
Sprawy urzędowe
Pozwy
Notariusz
Gmina
Powiat
Konstytucja
Wybory
Pisma i druki
Pomoc prawna
Egzekucja komornicza
Służby mundurowe
Wojsko
Policja
Straż Pożarna
Leśnictwo
Straż Graniczna
Straż miejska
Twoje pieniądze
Zarobki
Świadczenia
Oszczędności
Podatki
Koszty utrzymania
Zakupy
Wypoczynek
Księgowość firm
Podatki
PIT
Program do rozliczenia PIT 2022
VAT
CIT
Ryczałt
Akcyza
Koszty
Urząd Skarbowy
Karta podatkowa
zobacz więcej »
Rachunkowość
Zasady ogólne
Księgi rachunkowe
Ewidencja księgowa
Sprawozdawczość
Amortyzacja
Rachunkowość rolnicza
Inwentaryzacja
Rachunkowość budżetowa
Rachunkowość organizacji non-profit
Obrót gospodarczy
Działalność gospodarcza
Spółki
Cło
Finanse i inwestycje
Zamówienia publiczne
Windykacja
Fundacje, stowarzyszenia
Inne zagadnienia
ZUS i kadry
Składki
Urlopy
Wynagrodzenia
Zatrudnianie i zwalnianie
Umowy zlecenia
Inne zagadnienia
Księgowość firm - aktualności
Aktualności z Ministerstwa Finansów
Kadry
Indywidualne prawo pracy
Czas pracy
Ochrona danych osobowych
Odpowiedzialność, prawa i obowiązki
Uprawnienia rodzicielskie
Zatrudnianie i zwalnianie
Zakaz konkurencji
Mobbing
Sygnalista
Wynagrodzenia
Dokumentacja płacowa
Działalność socjalna
Ochrona wynagrodzenia
Podróże służbowe
Rozliczanie wynagrodzeń
Składniki wynagrodzenia
Wynagrodzenie minimalne
Podatki
Ubezpieczenia
Emerytury i renty
Pracownicze Plany Kapitałowe
Składki na ubezpieczenie społeczne
Świadczenie przedemerytalne
Ubezpieczenie zdrowotne
Zasady podlegania
Zasiłki i inne świadczenia
Urlopy
Macierzyński
Urlop rodzicielski
Urlop na żądanie
Urlopy okolicznościowe
Wychowawczy
Wypoczynkowy
Zwolnienia od pracy
Urlop bezpłatny
Urlop ojcowski
Sektor publiczny
Księgowość budżetowa
Rachunkowość budżetowa
Sprawozdawczość
Podatki
Kadry i płace
ZUS
Zamówienia publiczne
Organizacja
Prawo administracyjne
Postępowanie administracyjne
Ustrój i jednostki
Pracownicy
Klienci
Spółka komunalna
RODO
Compliance
Prawo wodne
Orzeczenia
Finanse
Rachunkowość budżetowa
Podatki i opłaty
Zamówienia publiczne
Audyt i kontrola
Dobre praktyki
Budżet
Zadania
Bezpieczeństwo
Oświata
Kultura
Pomoc społeczna
Zdrowie
Sport i turystyka
Środowisko
Gospodarka komunalna
Gospodarka przestrzenna
Zarządzanie nieruchomościami
Rozwój i promocja
Fundusze unijne
Współpraca
Partnerstwo publiczno-prywatne
Marketing
Dobre praktyki
Edukacja
Rodzice i Uczniowie
Studenci
Nauczyciele
Egzamin ósmoklasisty
Matura
Księgowość budżetowa
Rachunkowość budżetowa
Ewidencja
Klasyfikacja
Wydatki strukturalne
Nieprawidłowości
Sprawozdawczość
Sprawozdawczość budżetowa
Sprawozdawczość w zakresie operacji finansowych
Sprawozdawczość finansowa
Inwentaryzacja
Pozostałe
Podatki
Procedury podatkowe
Podatki dochodowe
VAT
Podatki i opłaty lokalne
Pozostałe podatki i opłaty
Centralizacja Vat
Kadry i płace
Zatrudnianie i zwalnianie
Wynagrodzenia
Urlopy
Podnoszenie kwalifikacji i awanse
Działalność socjalna (ZFŚS)
Podróże służbowe
Pracownicy oświaty
Pracownicy służby zdrowia
ZUS
Ubezpieczenia społeczne
Ubezpieczenia zdrowotne
Ubezpieczenia majątkowe i osobowe
Zamówienia publiczne
Strony umowy
Tryby udzielania zamówienia
Środki ochrony prawnej
Moja Firma
Biznes i finanse
Wiadomości
Firma
Finanse
Prawo
Zarządzanie
Poradniki
Cykle tematyczne
Finanse
Notowania
Kredyty
Inwestycje
Karty kredytowe
Lokaty
Budżet domowy
Kursy walut
Zarządzanie
Szkolenia
Manager
Personel
Outsourcing
Sekretariat
Korespondencja w biznesie
Etykieta w biznesie
Zakładam firmę
Podejmowanie działalności
Opodatkowanie
Zatrudnianie
ZUS
Oprogramowanie
Moto
Motonews
Moto porady
Testy aut
Auto i prawo
Logistyka
Jednoślad
Galerie
Alkotest on-line
Nieruchomości
Wiadomości
Zakup kawalerki w 2023 roku. Sprawdzamy, czy warto
Koszty utrzymania mieszkania 2023
Kredyt hipoteczny a wynajem. Co się bardziej opłaca?
Bezpieczny Kredyt 2% - symulacja korzyści
zobacz więcej »
Prawo
Wynajem pokoju - przepisy. Na co trzeba uważać?
Czy wykreślenie hipoteki bez zgody banku jest możliwe?
Jak mały deweloper może obniżyć podatki?
Jak się zabezpieczyć przed problemami z lokatorem?
zobacz więcej »
Nieruchomości
Jakich błędów unikać przy inwestowaniu w mieszkania?
Najem instytucjonalny – alternatywna wersja najmu
Rola inicjatyw ekologicznych w firmach deweloperskich
Jak oszczędzać na ogrzewaniu, energii elektrycznej i innych opłatach?
zobacz więcej »
Finanse
Jak obniżyć ratę kredytu hipotecznego?
Jak długo Polacy mieszkają z rodzicami?
Ceny prądu w Polsce na przestrzeni 20 lat
Co zrobić z zaległościami opłat za mieszkanie?
zobacz więcej »
Biura rachunkowe
Zakładam biuro rachunkowe
Obowiązkowe ubezpieczenie OC biura rachunkowego
Wybór lokalu i urządzenie biura
Czy biuro rachunkowe może być prowadzone w formie działalności nierejestrowanej?
W jakiej formie założyć biuro rachunkowe: jednoosobowej działalności czy spółki
Jak założyć biuro rachunkowe?
zobacz więcej »
Prowadzę biuro rachunkowe
Świadczenie usług księgowych na podstawie umowy ustnej
Nowoczesne biuro rachunkowe - czyli jakie?
Zmiana biura rachunkowego a księgi rachunkowe
Nowy jednolity plik kontrolny a odpowiedzialność biura rachunkowego
Czy biuro rachunkowe musi udzielić komornikowi informacji o klientach?
zobacz więcej »
Korzystam z biura rachunkowego
3 argumenty za wyborem nowoczesnego biura
Odpowiedzialność biura rachunkowego - orzecznictwo
E-dokumentacja pracownicza prowadzona w biurze rachunkowym
Odpowiedzialność za rachunkowość, gdy prowadzenie ksiąg rachunkowych powierzono biuru rachunkowemu
zobacz więcej »
INFORLEX
INFORLEX Biuro Rachunkowe
INFORLEX Księgowość
INFORLEX Księgowość i Kadry
INFORLEX Biznes
e-Wydania czasopism
AML
Podatki
Interpretacje podatkowe
Orzeczenia
Interpretacje
VAT
CIT
PIT
Ryczałt
PCC
Akcyza
Podatek od spadków i darowizn
Ordynacja podatkowa
Inne
Sztuczna inteligencja AI
Sztuczna inteligencja
ChatGPT
Rozmowy z ChatGPT
QUIZY
Edukacja
Szkoła podstawowa klasy 1-3
Biologia
Geografia
Historia
Polski
Kultura
Ekonomia
Sport
Nauka
Sztuczna inteligencja (AI)
Prawo
Kadry
Księgowość
Bezpieczeństwo i higiena pracy
Zdrowie
Motoryzacja
KSeF
PODCASTY
Media
Internet
Telewizja
Prasa
Szukaj
Sklep
Kalkulatory
Szkolenia
Załóż konto
Zaloguj się
Zaloguj
Nie pamiętam hasła
Zaloguj się
Zarejestruj się
Proszę podać poprawny adres e-mail
Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Załóż konto
Załóż konto
Zaloguj się
Przypomnij hasło
Przypomnij hasło
Witaj
Zmień dane
Usuń konto
Twoje dane
Aktualizacja danych
Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Zmień dane
Konto
Rejestracja
Zaloguj się
Serwisy
Zaloguj się
Zarejestruj się
Wiadomości
Certyfikaty
Quizy Testy
Obserwowane
Historia
Ulubione
Kalkulatory
Wskaźniki i stawki
Sklep
Interpretacje
Kursy walut
Monitor Polski
Terminarz
Dziennik Ustaw
Dzienniki Urzędowe
Dzienniki Unii Europejskiej
Akty ujednolicone
Eksperci
Firmy
Forum
Newsletter
Druki
Wzory umów
Inforlex
InforAkademia
Encyklopedia prawa
Słownik
Paremie łacińskie
Aktualności z MF
Szkolenia
Księgowość
Kadry
Biznes
Sektor publiczny
Prawo
Twoje pieniądze
AML
Nieruchomości
Księgowość budżetowa
PODCASTY
REKLAMA
Strona główna
»
Księgowość
»
Tematy
»
Tematy
»
Biuro rachunkowe
»
Przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu
Biuro rachunkowe, Przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
W Centralnym Rejestrze Beneficjentów Rzeczywistych (CRBR) zarejestrowano 563 tys. beneficjentów rzeczywistych
20 lip 2020
W Centralnym Rejestrze Beneficjentów Rzeczywistych zarejestrowano 563 tys. beneficjentów rzeczywistych 326 tys. spółek - poinformowało Ministerstwo Finansów. Resort podkreśla, że baza CRBR powstała, aby wspierać walkę z praniem pieniędzy oraz finansowaniem terroryzmu.
Jak założyć nowoczesne biuro rachunkowe?
13 lip 2020
Wiele osób zdecydowało się na założenie biura rachunkowego i odniosło sukces. Do tego grona przedsiębiorców wciąż dołączają kolejne osoby. Jak udało się im rozkręcić biznes w branży usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych? Dlaczego klienci chętnie korzystają z ich usług? Jaka jest recepta na dobrze funkcjonujące biuro rachunkowe? Od czego w ogóle zacząć? Jakie formalności są niezbędne? I wreszcie, co zrobić by nasze biuro wyróżniało się na rynku pod względem świadczonych usług księgowych? A zatem, co tak naprawdę należy zrobić, aby nasze biuro było po prostu nowoczesne?
RODO w biurze rachunkowym – jak chronić dane osobowe klientów?
29 cze 2020
Ochrona danych osobowych klientów biur rachunkowych w zgodzie z RODO to temat niezwykle istotny i obszerny. W naszym artykule postaramy się rozwiać najczęściej pojawiające się obecnie wątpliwości.
Praca zdalna w księgowości
29 cze 2020
Praca zdalna w księgowości jest jak najbardziej możliwa. Można nawet powiedzieć więcej – postęp technologiczny prowadzi do rosnącej popularności wykonywania tego zawodu z domu. Jakie warunki należy spełnić, aby księgowy mógł pracować w systemie home office?
Odpowiedzialność karna księgowych
29 cze 2020
Wykonywanie zawodu księgowego nie jest samo w sobie sprawą łatwą, gdy weźmie się pod uwagę chociażby zmienność prawa podatkowego czy gospodarczego w ostatnich miesiącach. Koronawirus wymusił bardzo wiele nagłych i niespodziewanych zmian, z którymi muszą mierzyć się księgowi. Niestety to nie wszystko. Księgowi podlegają bowiem pod wiele przepisów prawa, które nakładają na nich sankcje za nieprawidłowości, także niezawinione, w zakresie rachunkowości.
Kompetencje i kwalifikacje księgowych
29 cze 2020
Jakie kompetencje są potrzebne do pracy we współczesnej księgowości? Jak zdobywać odpowiednie kwalifikacje zawodowe (jakie są tutaj możliwości)? Jak ważne jest ustawiczne dokształcanie w tej profesji, a co się z tym wiąże, uzupełnianie i aktualizacja wiedzy z zakresu podatków, rachunkowości oraz dziedzin pokrewnych? Na te pytania, choć oczywiście w ograniczonym zakresie, spróbujemy sobie odpowiedzieć w niniejszym artykule.
Zdalnie i stacjonarnie - jak stworzyć hybrydowy zespół w księgowości?
24 cze 2020
Praca zdalna w czasie koronawirusa wywróciła nasze życie do góry nogami. Dziś, gdy kluczowe obostrzenia zostały zdjęte, wiele biur zaczyna opracowywać plan powrotu do pracy. Propozycją, o której mówi się coraz częściej, są zespoły hybrydowe. Jak zorganizować ich pracę w księgowości i na co położyć nacisk?
Webinarium Księgowość 4.0.
12 cze 2020
Weź udział w innowacyjnym webinarium Księgowość 4.0. i poznaj najnowsze trendy z branży oraz dowiedz się, jak przywrócić pozycję swojej firmy na rynku po czasie obostrzeń wywołanych pandemią koronawirusa. Dowiedz się, co radzą eksperci. Udział w wydarzeniu jest nieograniczony i bezpłatny. 29 czerwca przejdź wspólnie z Targami Kielce do nowoczesnego wymiaru księgowości.
Odpowiedzialność biura rachunkowego
09 cze 2020
Częstą praktyką gospodarczą jest powierzanie prowadzenia ksiąg rachunkowych firmy wyspecjalizowanemu w tym zakresie podmiotowi zewnętrznemu jakim jest biuro rachunkowe. Główną przyczyną takiego działania jest minimalizacja kosztów związanych z obsługą finansowo-księgową. Przekazanie ksiąg rachunkowych powoduje jednak, że pojawia się problem odpowiedzialności za ich prowadzenie. Kto jest wówczas za nie tak naprawdę odpowiedzialny? Czy biuro rachunkowe, czy kierownik jednostki? Które przepisy prawa odnoszą się do zagadnienia odpowiedzialności stron umowy o prowadzenie ksiąg rachunkowych?
Księgowość nie jest nudna, a „księgowy” brzmi dumnie
08 cze 2020
Księgowość nie jest nudna, daje duże możliwości rozwoju i satysfakcji. Księgowość w dzisiejszych czasach to nie tylko księgowanie, to bardziej analiza, wsparcie dla klienta, bycie doradcą. To dbanie o bezpieczeństwo podatkowe klienta czy pracodawcy. Księgowość to również umiejętność komunikacji o czym nieraz się zapomina. O zawodzie księgowego, codziennych problemach, satysfakcjach, a także o perspektywach i zagrożeniach stojących przed tą profesją, rozmawiamy z Małgorzatą i Witoldem Zawadzkimi - księgowymi, biegłymi rewidentami i Członkami Zarządu Polaudit Sp. z o.o.
Księgowość zdalnie - z jakimi problemami mierzą się biura rachunkowe?
02 cze 2020
Minione miesiące pokazały, że wykonywanie swoich obowiązków poza biurem jest możliwe. Także w branżach, które do tej pory zupełnie nie kojarzyły się z modelem home office – takich jak księgowość. Doświadczenie pracy zdalnej po raz kolejny udowadnia, że nie trzeba wcale wiele, aby działać efektywnie. Co o obecnej sytuacji sądzą biura rachunkowe?
Firmy wdrażają systemy księgowe oparte na chmurze
28 maja 2020
Pracownicy działów księgowych i biur rachunkowych, niezależni księgowi czy przedsiębiorcy prowadzący księgowość na własną rękę, stają przed coraz większymi wyzwaniami związanymi z koniecznością zwiększenia efektywności procesów, zmianami w polskim systemie podatkowym czy zapewnieniem bezpieczeństwa wrażliwych danych. Z tych powodów coraz więcej firm przekonuje się do nowoczesnych technologii informatycznych – rezygnują z tradycyjnego obiegu dokumentów na rzecz elektronicznego. Wdrażają systemy księgowe oparte na chmurze i wykorzystują ich potencjał, czerpiąc korzyści dla biznesu.
Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych ponownie w Centrum Kongresowym Targów Kielce
27 maja 2020
W Kielcach od 27 do 28 października 2020 po raz kolejny odbędzie się jedyne w swoim rodzaju wydarzenie kierowane do branży finansowej. Podczas przedsięwzięcia zaprezentowane zostaną wszelkie trendy i nowości, które na co dzień funkcjonują w biurach rachunkowych. Patronem medialnym wydarzenia jest Infor.
Zakres odpowiedzialności biura rachunkowego – wskazówki dla przedsiębiorcy [PODCAST]
01 kwi 2020
Problematyka odpowiedzialności za księgi rachunkowe firmy prowadzone przez biuro rachunkowe nie należy do łatwych i wciąż budzi liczne wątpliwości. Przedsiębiorcy, którzy powierzają prowadzenie ksiąg na zewnątrz, powinni być świadomi jaki jest zakres tej odpowiedzialności po obu stronach, by nie narazić się na straty finansowe. Zapraszamy do odsłuchania podcastu.
Potrzebne jest podejście systemowe, polegające na przesunięciu terminów dla wszystkich podatników
13 mar 2020
Uważamy, że potrzebne jest podejście systemowe, polegające na przesunięciu terminów dla wszystkich podatników. Niestety nie możemy podać konkretnej daty przesunięcia tych terminów, ponieważ nie wiemy jak długo utrzyma się paraliż związany z koronawirusem. Dlatego zaproponowaliśmy, aby terminy te zostały przesunięte na 30 dzień od dnia otwarcia żłobków, przedszkoli i szkół - powiedział prof. Stanisław Hońko, wiceprezes Zarządu Głównego Stowarzyszenia Księgowych w Polsce w wywiadzie dla Infor.pl.
Jakie obowiązki wynikają z ustawy AML
13 mar 2020
13 kwietnia 2020 r. mija termin, w którym zgodnie z zapisami Ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu z dnia 1 marca 2018, należy dokonać zgłoszenia beneficjentów rzeczywistych spółek do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych. Kogo należy zgłosić, kto powinien tego dokonać i jaka jest rola instytucji obowiązanych w zakresie AML (Anti-Money Laundering)?
Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych (CRBR) - zgłoszenie danych do 13 kwietnia 2020 r.
06 mar 2020
Spółki wpisane do KRS przed 13 października 2019 r. powinny przekazać pierwsze zgłoszenie do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych (CRBR) do 13 kwietnia 2020 r.
Technologie cyfrowe w rachunkowości i działach finansowych
03 mar 2020
Przedsiębiorcy coraz chętniej korzystają z technologii cyfrowych w obszarze finansów. 11 proc. działów finansowych już teraz stosuje automatyzację procesów, a 17 proc. zamierza zrobić to w perspektywie 3-5 lat. Mimo to firmy za mało inwestują w rozwój pracowników i działów finansowych i rachunkowości. Transformacja cyfrowa wymaga od nich nowych kompetencji, tymczasem większość nie rozwija swoich umiejętności na tyle szybko, żeby uwzględniały one wpływ, jaki mają na branżę sztuczna inteligencja, automatyzacja i nowe technologie. 76 proc. organizacji na szkolenia pracowników przeznacza mniej niż 10 proc. budżetu założonego na cyfrową transformację – wynika z badań Association of International Certified Professional Accountants.
Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych – zasady działania, podmioty obowiązane, sankcje
26 lut 2020
Jakie są zasady działania Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych (CRBR)? Które podmioty obowiązane są do dokonywania zgłoszeń? Jakie sankcje grożą z tytułu niewykonania obowiązków?
Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych (CRBR) - czy ujawnianie beneficjentów rzeczywistych wpłynie na ściągalność podatków?
21 lut 2020
W październiku ubiegłego roku weszły w życie przepisy ustanawiające Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych (CRBR). Czy mechanizm, czyli obowiązek ujawniania beneficjentów rzeczywistych polskich spółek, poprawi ściągalność podatków?
Elita księgowych w Targach Kielce
04 gru 2019
Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych, który odbywał się od 26 do 27 listopada w kieleckim ośrodku wystawienniczym spotkał się z pozytywnym odbiorem uczestników. Patronat medialny nad wydarzeniem objął Infor.
Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych, czyli nowe obowiązki dla spółek
19 lis 2019
Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych, który funkcjonuje od 13 października br., ma zapobiegać zarówno praniu brudnych pieniędzy, jak i zmniejszyć ryzyko terroryzmu. Wszystkie polskie spółki handlowe muszą zgłosić do 13 kwietnia 2020 r. informacje o swoich tzw. beneficjentach rzeczywistych. Nowo powstające spółki mają na to 7 dni od zarejestrowania w KRS. Kary za spóźnienie sięgną miliona złotych.
Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych już 26-27 listopada w Targach Kielce
08 lis 2019
Wydarzenie adresowane jest do właścicieli biur rachunkowych, księgowych i dostawców usług finansowych. Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych (MKBR) to spotkanie służące wymianie doświadczeń i usług, na którym obecni będą wszyscy liczący się gracze branży finansowej oraz rachunkowej. Patronem medialnym wydarzenia jest Infor.
Nowe technologie w służbie księgowego i przedsiębiorcy
06 lis 2019
Od cyfryzacji nie ma odwrotu, ale nowe technologie nie pozbawią księgowych zawodu. Ułatwią natomiast prace rozliczeniowe, a rachunkowość stanie się jednostką wspomagającą zarządzanie firmą. Oto główne wnioski z I Konferencji Przedsiębiorców i Księgowych „Poznajmy się!”, która odbyła się w dniach 1-2 października w Warszawie. Patronat medialny nad wydarzeniem objął Infor.
Obowiązki biur rachunkowych wynikające z ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu
24 paź 2019
Wypełnianie obowiązków nałożonych na biura rachunkowe ustawą o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu - krok po kroku.
Poznaj INFORLEX Biura Rachunkowe!
07 paź 2019
INFORLEX Biura Rachunkowe to kompleksowa bazy wiedzy z zakresu m.in. podatków, księgowości, kadr, płac, ZUS i RODO.
Zamów bezpłatny 14-dniowy dostęp do INFORLEX Biura rachunkowe!
Certyfikacja zawodu księgowego dobra dla biznesu
02 paź 2019
Obecnie nie ma przepisów określających wymagania wobec osób, które chcą być księgowymi. Brak regulacji jest utrudnieniem przy wyborze księgowego przez firmy. Receptą dla biznesu jest system certyfikacji zawodu księgowego Stowarzyszenia Księgowych w Polsce.
Przedsiębiorca rzadko zmienia biuro rachunkowe
29 sie 2019
Okazuje się, że aż trzy czwarte przedsiębiorców zleca obsługę księgowo-rachunkową specjalistom (biurom rachunkowym). Potrzebują od nich przede wszystkim systematycznych porad w sprawach rozliczeń podatkowych. Księgowy raz obdarzony przez przedsiębiorcę zaufaniem zostaje z nim na długo.
Międzynarodowy Kongres Biur Rachunkowych w Targach Kielce
01 lip 2019
Przyszłość i zwiększenie przychodów biur rachunkowych to główne tematy, które poruszą eksperci podczas Międzynarodowego Kongresu Biur Rachunkowych. Odbędzie się on w dniach 26-27 listopada w Targach Kielce. Patronat medialny nad wydarzeniem objął Infor.
Obowiązek wymiany informacji podatkowych
18 cze 2019
Ustawodawca wprowadził nowe przepisy dotyczące wymiany informacji podatkowych z innymi państwami. Nowe regulacje nadają więcej uprawnień organom podatkowym i więcej obowiązków podmiotom i instytucjom zobowiązanym do raportowania informacji podatkowych.
Lista obecności zgodna z RODO – o czym pamiętać?
26 mar 2019
Po wejściu w życie nowych przepisów o ochronie danych osobowych (RODO), konieczne stało się przeprowadzenie pewnych zmian organizacyjnych i kadrowych. Dotyczy to m.in. listy obecności pracowników. Co należy zrobić, aby lista obecności pracowników w firmie (w biurze rachunkowym) była zgodna z RODO?
Pierwszy Ogólnopolski Kongres Biur Rachunkowych za nami!
27 lis 2018
Ponad 300 uczestników, 50 prelegentów, wykłady i panele warsztatowe – tak w skrócie można podsumować pierwszy Ogólnopolski Kongres Biur Rachunkowych – wydarzenie debiutujące w Targach Kielce.
Spotkanie branży rachunkowej w Kielcach
31 paź 2018
Targi Kielce, EPSA BPO SA oraz Stowarzyszenie Księgowych w Polsce zapraszają na Ogólnopolski Kongres Biur Rachunkowych! Pierwsze w Polsce unikatowe wydarzenie to platforma wymiany wiedzy, doświadczeń i usług, na którym obecni będą wszyscy liczący się gracze branży finansowej oraz rachunkowej. Patronem medialnym wydarzenia jest Infor.
Zakres odpowiedzialności biura rachunkowego za błędy w rozliczeniach
26 paź 2018
Korzystanie z usług biura rachunkowego nie zwalnia podatnika z odpowiedzialności w przypadku popełnionych błędów. Jedna z podstawowych zasad w tym zakresie jest taka, że biuro rachunkowe nie odpowiada za zobowiązania podatkowe swoich klientów. Nie oznacza to oczywiście, że biuro rachunkowe zwolnione jest ze wszelkich odpowiedzialności za popełnione błędy.
Dyrektywa o prawnokarnych środkach przeciwdziałania praniu pieniędzy
16 paź 2018
11 października 2018 r. Rada UE przyjęła nową dyrektywę o walce z praniem pieniędzy. Dyrektywa wprowadza nowe przepisy karne, które będą odcinać i blokować dostęp przestępców do środków finansowych, w tym środków wykorzystywanych do celów terrorystycznych. Po opublikowaniu dyrektywy w Dzienniku Urzędowym UE, państwa członkowskie będą miały 24 miesiące na przeniesienie jej przepisów do prawa krajowego.
I Ogólnopolska Konferencja Biur Rachunkowych i Przedsiębiorców KONEL – 4 października we Wrocławiu
07 wrz 2018
Z Arturem Wyglądała, Prezesem firmy Eliks Audytorska Sp. z o.o., rozmawiamy o organizowanej przez tą firmę I Ogólnopolskiej Konferencji Biur Rachunkowych i Przedsiębiorców KONEL.
„Dobra wiara” i „należyta staranność” w VAT w świetle nowej ustawy dotyczącej przeciwdziałania praniu pieniędzy
07 wrz 2018
Data 13 lipca 2018 r., czyli dzień wejścia w życie nowej ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu przeszedł dla większości podatników VAT w sposób niezauważony, mimo że jest to chyba najważniejsza data w najnowszej historii tego podatku.
Pierwsze takie spotkanie branży rachunkowej!
31 sie 2018
Targi Kielce, EPSA BPO SA oraz Stowarzyszenie Księgowych w Polsce zapraszają na Ogólnopolski Kongres Biur Rachunkowych! Pierwsze w Polsce unikatowe wydarzenie to platforma wymiany wiedzy, doświadczeń i usług, na którym obecni będą wszyscy liczący się gracze branży finansowej oraz rachunkowej.
Przepisy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy a transakcje kryptowalutami
29 sie 2018
Rynek transakcji kryptowalutami został poddany regulacji. Jest to efekt uchwalenia nowej ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu. Zmienione regulacje dotyczą przede wszystkim podmiotów uczestniczących w dokonywaniu transakcji związanych z przepływem środków pieniężnych.
Identyfikacja klienta instytucji obowiązanej - wytyczne GIIF
28 sie 2018
Generalny Inspektor Informacji Finansowej wydał 22 sierpnia 2018 r. wytyczne w sprawie identyfikacji klienta instytucji obowiązanej i weryfikacji jego tożsamości w sytuacji braku jego fizycznej obecności. Publikujemy poniżej te wytyczne.
Przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu - obowiązki fundacji
28 sie 2018
Generalny Inspektor Informacji Finansowej udzielił obszernych wyjaśnień odnośnie obowiązków fundacji w świetle obowiązującej od 13 lipca 2018 r. ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.
Przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu - wywiad z Dyrektorem Departamentu Informacji Finansowej MF
21 sie 2018
Materia prawna związana z przeciwdziałaniem praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu jest trudna i skomplikowana. Odnosi się ona do wielu kwestii związanych z narażaniem systemów finansowych i gospodarczych, reprezentowanych w szczególności przez podmioty zaufania publicznego, na wykorzystywanie ich na potrzeby legalizowania środków pochodzących z przestępczej działalności bądź też takiej działalności dedykowanych. Niemniej wspólny wysiłek zarówno organu w postaci Generalnego Inspektora, zapisy ustawy, jak i aktywność instytucji obowiązanych powinien przyczynić się znacząco do poprawy bezpieczeństwa w kraju, jak i w skali międzynarodowej - powiedział dr Maciej Aleksander Kędzierski, Dyrektor Departamentu Informacji Finansowej Ministerstwa Finansów, w wywiadzie udzielonym dla Infor.
Jak firmy korzystają z outsourcingu usług księgowych?
10 sie 2018
Przeprowadzone wśród firm badania wskazują, że blisko 65% przedsiębiorstw korzysta z outsourcingu usług księgowych, podatkowych i prawniczych, a blisko co drugie z nich zleca je jednej firmie. Wśród największych zalet współpracy z jednym zespołem księgowo-podatkowo-prawniczym przedsiębiorcy wymieniają poczucie bezpieczeństwa prowadzenia działalności gospodarczej, a także oszczędność czasu i kosztów.
Ogólnopolski Kongres Biur Rachunkowych - pierwsze takie spotkanie branży rachunkowej!
06 sie 2018
Targi Kielce, EPSA BPO SA oraz Stowarzyszenie Księgowych w Polsce zapraszają na Ogólnopolski Kongres Biur Rachunkowych! Pierwsze w Polsce unikatowe wydarzenie to platforma wymiany wiedzy, doświadczeń i usług, na którym obecni będą wszyscy liczący się gracze branży finansowej oraz rachunkowej. Patronem medialnym wydarzenia jest Infor.
Co grozi za naruszenie przepisów ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy?
17 lip 2018
Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu nakłada na szereg podmiotów takich jak biura rachunkowe, doradcy podatkowi czy biegli rewidenci wymogi związane m.in. ze stosowaniem środków bezpieczeństwa, procedur bezpieczeństwa oraz raportowaniem podejrzanych transakcji. W przypadku niedopełnienia obowiązków mogą zostać zastosowane wobec nich sankcje administracyjne i kary wynikające z przepisów karnych.
Zgłaszanie naruszeń przepisów z zakresu przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu
17 lip 2018
Na podstawie art. 80 ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, Generalny Inspektor Informacji Finansowej przyjmuje zgłoszenia rzeczywistych lub potencjalnych naruszeń przepisów z zakresu przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu od pracowników, byłych pracowników instytucji obowiązanych lub innych osób, które wykonują lub wykonywały czynności na rzecz instytucji obowiązanych na innej podstawie niż stosunek pracy. Przekazanie zgłoszenia nie narusza obowiązku zachowania tajemnicy zawodowej.
Procedura whistleblower - czyli obwiązki przedsiębiorców i członków zarządu wynikające z ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu
16 lip 2018
Ustawa z 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (w art. 2. ust 1) wskazuje na podmioty tzw. „instytucje obowiązane", których dotyczyć ma nowa regulacja. Do tej kategorii należą także przedsiębiorcy, niezależnie od branży w zakresie, w jakim przyjmują lub dokonują płatności w gotówce w wysokości co najmniej 10.000 euro, chociażby w wielu powiązanych transakcjach.
Nowe obowiązki księgowych 2018
16 lip 2018
Podmioty zajmujące się usługowym prowadzeniem ksiąg rachunkowych są jednymi z wielu, które muszą stosować się do nowej ustawy z 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy i finansowaniu terroryzmu (Dz.U. z 2018 r. poz. 723). Do tej kategorii instytucji obowiązanych zalicza się zarówno księgowych – osoby fizyczne prowadzące działalność polegającą na usługowym prowadzeniu ksiąg rachunkowych na podstawie posiadanych uprawnień, jak i podmioty gospodarcze (spółki cywilne, spółki prawa handlowego), oferujące takie usługi i zatrudniające pracowników do usługowego prowadzenia ksiąg.
Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy - analiza transakcji
12 lip 2018
Regulacje zawarte w artykule 8a ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu nie wskazują, czego miałaby dotyczyć bieżąca analiza przeprowadzanych transakcji i pod jakim kątem należy ją wykonywać.
Nowe zasady stosowania szczególnych środków ograniczających - komunikat GIIF
11 lip 2018
Generalny Inspektor Informacji Finansowej poinfomował, że od 13 lipca, w związku z wejściem w życie przepisów ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, obowiązują nowe zasady stosowania szczególnych środków ograniczających. Przepisy rozdziału 10 ustawy zmieniają, uzupełniają i doprecyzowują dotychczasowe uregulowania w tej kwestii.
51 - 100
z 158 artykułów
1
2
3
4
pokaż więcej
REKLAMA