Moja spółka zakupiła grunt w listopadzie 2003 r. W roku 2004 nie otrzymaliśmy decyzji z urzędu miejskiego w sprawie naliczenia, wysokości i terminu płatności podatku od wieczystego użytkowania gruntu. Kilka dni temu przyszło wezwanie do jego zapłaty. Wiem, że urząd nie wysyła powiadomień, jeśli nie zmienia się stawka tego podatku, jednak w tym przypadku (nowy właściciel, inne województwo) uważam, że powinniśmy najpierw otrzymać jakiekolwiek pismo na początku roku.
W 2002 r. nasza spółka z o.o. nabyła udziały w innej spółce kapitałowej za kwotę 500 000 zł. W tym roku zamierzamy sprzedać nabyte wcześniej udziały, jednakże nie uzyskamy za nie ceny, jaką zapłaciliśmy przy ich nabyciu, lecz znacznie niższą (350 000 zł). Na jakich warunkach kodeksu spółek handlowych powinna odbyć się ta sprzedaż, aby była prawnie skuteczna, i czy poniesiona strata związana z tą sprzedażą podlega podatkowemu rozliczeniu?
Razem z żoną i synem prowadzimy niewielką firmę, w której w zasadzie nie zatrudniamy innych osób. Ostatnio jednak, w związku z nawałem pracy, zawarłem umowy zlecenia z dwoma studentami. Kilka lat temu, gdy incydentalnie zawierałem takie umowy, przekazywanych do urzędu skarbowego zaliczek na podatek dochodowy od zleceniodawców nie wykazywało się w żadnej deklaracji. Teraz przeczytałem, że coś się zmieniło; czy wobec tego trzeba składać PIT-4 za każdym razem, gdy się dokonuje wypłaty z tytułu umowy zlecenia?