REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Kontrola podatkowa, Podmioty powiązane

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Kontrola podatkowa - fiskus ma 98% skuteczności. Adwokat radzi jak się przygotować i ograniczyć ryzyko kary

Choć liczba kontroli podatkowych w Polsce od 2023 roku spada, ich skuteczność jest wyższa niż kiedykolwiek. W 2024 roku aż 98,1% kontroli podatkowych oraz 94% kontroli celno-skarbowych zakończyło się wykryciem nieprawidłowości. Urzędy skarbowe, dzięki wykorzystaniu narzędzi analitycznych takich jak STIR, JPK czy big data, trafnie typują podmioty do weryfikacji, skupiając się na firmach obecnych na rynku i rzeczywiście dostępnych dla egzekucji zobowiązań. W efekcie kontrola może spotkać każdego podatnika, który nieświadomie popełnił błąd lub padł ofiarą nieuczciwego kontrahenta.

Fiskus przesłuchuje, kreuje dowody, pisze protokół … co się może zdarzyć w czasie kontroli? Dlaczego warto mieć wtedy przy sobie doradcę podatkowego?

Niedawno w prasie i mediach społecznościowych rozgorzała dyskusja odnośnie skutków niezapewnienia obecności obrońcy przy różnego rodzaju czynności z udziałem podejrzanego w postępowaniu karnym. Waga udziału obrońcy dla zapewnienia praw osoby tylko podejrzanej, a tym bardziej już oskarżonej jest oczywistej nawet dla laików. To z czego jednak wiele osób nie zdaje sobie sprawy, to fakt, że obecność zawodowego pełnomocnika może mieć kluczowe znaczenie dla rozstrzygnięcia sprawy.

Fiskus przegrał przez własny błąd. Podatnik uniknął 84 tys. zł podatku, bo urzędnicy nie znali terminu przedawnienia

Fundacja wygrała przed WSA w Gliwicach spór o 84 tys. zł podatku, bo fiskus nie zdążył przed upływem terminu przedawnienia. Kontrola trwała ponad 5 lat, a urzędnicy nie przestrzegali procedur. Sprawa pokazuje, że przepisy podatkowe działają w obie strony – także na korzyść podatnika.

Naliczanie odsetek za zwłokę a czas trwania kontroli podatkowej, celno-skarbowej lub postępowania podatkowego – zmiany w Ordynacji podatkowej jeszcze w 2025 r.

Ministerstwo Finansów przygotowało projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej, która ma m.in. na celu zmobilizowanie organów podatkowych do zakończenia kontroli podatkowej i kontroli celno-skarbowej w terminie nie dłuższym niż 6 miesięcy od dnia jej wszczęcia. Jeżeli to się nie stanie, to nie będzie można podatnikowi naliczyć odsetek od zaległości podatkowych (odsetek za zwłokę) stwierdzonych w toku kontroli.

REKLAMA

Czego najczęściej dotyczą kontrole z urzędu skarbowego i ZUS-u?

Przedsiębiorcy mają szereg obowiązków wobec państwa - jako podatnicy muszą przestrzegać przepisów podatkowych, a jako płatnicy stosować normy z zakresu ubezpieczeń społecznych. W obu tych sferach często dochodzi do uchybień. Dlatego upoważnione organy sprawdzają, czy firmy przestrzegają obowiązujących przepisów. W naszym artykule przedstawiamy najczęstsze obszary, które podlegają kontroli organów podatkowych lub Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Skarbówka śledzi przelewy i zagląda na konta bankowe obywateli i firm. Nadmiernie. UODO do MF: przepisy niezgodne z Konstytucją i prawem UE

Obowiązujące obecnie przepisy dają organom podatkowym niemal nieograniczony dostęp do rachunków bankowych oraz informacji kredytowych podatników. Otrzymaliśmy już kilka sygnałów od naszych Klientów, którzy zostali zapytani przez organy skarbowe o operacje na ich kontach bankowych, głównie dotyczące dużych przelewów, takich jak darowizny między ojcem a synem.

Czy faktura korygująca musi zawierać adnotację o przyczynie korekty. Jak wystawić fakturę korygującą, by uniknąć kłopotów z kontrolą podatkową

Kiedy trzeba skorygować dane na fakturze, czy zawsze do tego potrzebna jest faktura korygująca. Czym faktura korygująca różni się od zwykłej faktury i jakie elementy musi zawierać, by kontrola podatkowa nie zakwestionowała prawidłowego księgowania.

Nowy zespół do walki z szarą strefą! Rząd tworzy superurząd, który ma pomóc typować podatników do kontroli

Premier Donald Tusk chce powołać superurząd do walki z szarą strefą - tak podaje "Dziennik Gazeta Prawna". Skoordynowanie działań zespołu złożonego z przedstawicieli kilku resortów ma, według założeń, m.in. pomóc typować podatników do kontroli.

REKLAMA

Fiskus nie będzie wszczynał kontroli podatkowych bez zawiadomienia? Ten wyrok WSA w Warszawie może być przełomem

Przedsiębiorcy od lat zmagają się z kontrolami podatkowymi wszczynanymi przez urzędników skarbowych bez uprzedniego zawiadomienia. Czy wydany w kwietniu 2024 r. wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie położy kres tej szkodliwej praktyce? Czy informacja o przeciwdziałaniu przestępstwu powinna być uzasadniona? Czy pomimo niedopuszczalności wniesienia sprzeciwu, przedsiębiorcy przysługuje prawo rozpoznania sprawy przez sąd administracyjny? 

Skarbówka gorliwie kontroluje podatek u źródła (WHT). WSA w Warszawie: zabezpieczenie „na zapas” wykluczone

Rozliczenia w podatku u źródła (WHT) w ostatnich latach są obiektem wzmożonego zainteresowania organów podatkowych. Oprócz wszczynania kontroli podatkowych czy celno-skarbowych wobec płatników, organy dokonują bardziej dotkliwych i niekorzystnych działań, takich jak chociażby wszczynanie postępowań karnoskarbowych czy wydawanie decyzji zabezpieczających. Często te dodatkowe działania podejmowane są jedynie w celu zawieszenia biegu terminu przedawnienia i wydłużenia czasu na wydanie decyzji. Takie działania organów podlegają jednak kontroli sądowej, czego wyraz dał WSA w Warszawie w wyroku z 22 lutego 2024 r., sygn. III SA/Wa 2564/23.

Kontrola podatkowa: czy musi być zapowiedziana przez skarbówkę? Zasada i wyjątki

Kontrola podatkowa, to oczywiście nic przyjemnego dla podatnika ale czasem się zdarza. Na taką okoliczność trzeba być przygotowanym. W szczególności warto wiedzieć, że taka kontrola z urzędu skarbowego powinna być w większości przypadków zapowiedziana z 7-dniowym wyprzedzeniem. Ale od tej zasady są niestety liczne wyjątki. Zobaczmy co na ten temat mówią przepisy.

Fiskus kontroluje mniej, ale za to skuteczniej. Kto może spodziewać się kontroli?

Ministerstwo Finansów podało, że w 2023 roku wszczęto prawie 29 proc. mniej kontroli podatkowych niż rok wcześniej. Jednak wciąż są one bardzo skuteczne, w 97,6 proc. stwierdzono nieprawidłowości. Czy w tym roku będzie podobnie? Na pewno w związku z tzw. dyrektywą DAC7, fiskus będzie sprawdzać, czy firmy korzystające z internetowych platform sprzedażowych nie uchylają się od płacenia podatków.

Ceny transferowe 2024 - kontrole. Wezwanie do przedłożenia dokumentacji lokalnej, a zwolnienie dla podmiotów krajowych

W związku z rosnącym zainteresowaniem organów podatkowych cenami transferowymi można zaobserwować zwiększoną liczbę kontroli w tym zakresie. Choć prowadzenie kontroli na podstawie i w granicach przepisów prawa stanowi obowiązek organów podatkowych, kontrolującym zdarzają się w tym zakresie nadużycia.

Tłumaczenia dokumentów obcojęzycznych w toku kontroli podatkowej - terminy. Jak przyspieszyć tłumaczenie?

W niniejszym artykule omówimy możliwości zachowania terminu wyznaczonego przez organ na przedłożenie tłumaczeń uwierzytelnionych (przysięgłych) dokumentów. Jak przyspieszyć tłumaczenia dokumentów obcojęzycznych w trakcie kontroli podatkowej?

Obcojęzyczne dokumenty a kontrola podatkowa – jak zabezpieczyć się przed nadmiernymi kosztami tłumaczeń?

Na uzasadnione żądanie organu, należy przetłumaczyć obcojęzyczny dokument na język polski. Tłumaczenie takie powinno być wiarygodne, zatem - jak uznaje się w doktrynie oraz orzecznictwie – sporządzone przez tłumacza przysięgłego. Zgodnie z wyraźnym uregulowaniem ordynacji podatkowej oraz ustawy o KAS, koszty takich tłumaczeń pokrywa przedsiębiorca. Wielu przedsiębiorców stoi przed wyzwaniem zminimalizowania kosztów tłumaczeń przysięgłych, które niejednokrotnie mogą – w przypadku obszernych dokumentów – wynosić nawet do kilkunastu czy kilkudziesięciu tysięcy złotych. 

Jak urząd skarbowy wybiera podatników do kontroli podatkowej? Kontrola krzyżowa, kontrola "na własne życzenie" i inne powody

Co sprawia, że urząd skarbowy kontroluje danego podatnika? Czym kieruje się fiskus wybierając podatników do kontroli podatkowej? Jak minimalizować ryzyko kontroli? Jak przygotować się do kontroli podatkowej?

Rosja na liście rajów podatkowych. Jakie skutki dla polskich firm?

Rosja znalazła się na liście rajów podatkowych. Współpraca z takim krajem dla firm oznacza wiele negatywnych skutków podatkowych.

Przychody nieujawnione – jakimi sankcjami dysponuje administracja skarbowa

Nieujawnienie całości lub części przychodów. Skutkiem takiego działania może być zakwalifikowanie wzbogacenia się jako przychód z nieujawnionych źródeł oraz kara finansowa.

Program Współdziałania – dobrowolna współpraca podatnika z fiskusem

Program Współdziałania jest potrzebny przedsiębiorcom i KAS. Podatnik opracowuje i wdraża mechanizmy samokontroli, dzięki czemu urzędnicy wykonują mniej kontroli. W zamian zyskuje on pewność swojej pozycji podatkowej. Jednak proces zmierzający do zawarcia umowy między nim i Szefem KAS jest zbyt długotrwały i skomplikowany.

Coraz więcej kontroli podatkowych. Wzrost rdr. ponad 16 proc.

W pierwszej połowie br. liczba wszczętych kontroli podatkowych była o ponad 16% większa w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Ostatnio najwięcej takich działań rozpoczął IAS w Warszawie, a najmniej – IAS w Olsztynie.

Czy powiązania kapitałowe i osobowe spółek mogą wpływać na wysokość opłacanych składek ZUS?

Spółka dominująca, będąca nawet 100% udziałowcem spółki zależnej nie ma obowiązku opłacania składek ZUS za spółkę zależną.

Transakcje między podmiotami powiązanymi. Ukryta dywidenda

Wraz z wejściem w życie przepisów od 1 stycznia bieżącego roku wprowadzono do ustawy o CIT pewne niekorzystne i bardzo ograniczające możliwość dokonywania transakcji między podmiotami powiązanymi przepisy - dotyczące ukrytej dywidendy oraz przerzuconych dochodów.

Nabycie sprawdzające - czym jest, procedura krok po kroku, prawa, obowiązki, kary

Czym jest nabycie sprawdzające? Kto kogo sprawdza w trakcie nabycia sprawdzającego? Jakie są prawa i obowiązki sprawdzającego? Jakie prawa i obowiązki ma sprawdzany? Jakie kary mogą być nałożone w związku z nabyciem sprawdzającym?

Opodatkowanie spółek holdingowych w 2022 roku – problemy interpretacyjne

Preferencyjne opodatkowanie polskich spółek holdingowych weszło w życie z dniem 1 stycznia 2022 r. razem z nowelizacją pozostałych przepisów podatkowych w ramach tzw. „Polskiego Ładu”. Po półrocznym okresie obowiązywania tych przepisów, można powiedzieć, że budzą one wiele problemów interpretacyjnych. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydał w tej sprawie już kilka interpretacji indywidualnych, a kolejne są w trakcie analizowania. Na marginesie warto dodać, że inaczej niż w każdym innym przypadku, projekty interpretacji podatkowych związanych z „Polskim Ładem” są przed ich wydaniem konsultowane przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z Ministerstwem Finansów. Jest to dość nietypowa procedura wydawania interpretacji indywidualnych, co jednocześnie potwierdza brak przejrzystości wprowadzonych regulacji prawnych. W niniejszym artykule omawiam kluczowe kwestie związane z opodatkowaniem spółek holdingowych, które sprawiają podatnikom CIT największe problemy interpretacyjne.

Paragony i kasy fiskalne kontrolowane przez KAS. Tysiące wystawionych mandatów w I kwartale 2022 roku

Krajowa Administracja Skarbowa przeprowadziła w I kwartale 2022 r. ponad 48,5 tys. kontroli wystawiania paragonów i ewidencjonowania sprzedaży na kasach rejestrujących wraz z nabyciem sprawdzającym. Nie ma natomiast danych dotyczących przeprowadzonych czynności w analogicznym okresie 2021 roku, czym są zaskoczeni eksperci. Z kolei o ponad 263% wzrosła rdr. liczba mandatów z tytułu nieprawidłowości w zakresie ewidencjonowania sprzedaży przy zastosowaniu kasy rejestrującej i wydawania nabywcy paragonu fiskalnego. Ostatnio wystawiono je na łączną kwotę ponad 2,4 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 441%.

Transakcje z podmiotami powiązanymi - co warto wiedzieć?

Podatnicy podejmujący transakcje z podmiotami powiązanymi powinni pamiętać o obowiązkach w zakresie cen transferowych. Istotne jest, że dana firma nie musi być częścią międzynarodowego holdingu, grupy kapitałowej. Obowiązki w zakresie cen transferowych mogą dotyczyć także transakcji między spółką a np. jej wspólnikami czy członkami zarządu.

Lokaty i konta oszczędnościowe (marzec 2022 r.) – jakie oprocentowanie?

Banki zwiększają oprocentowanie lokat i kont oszczędnościowych po ostatnich podwyżkach stóp procentowych NBP. Jakie oprocentowanie oferują banki w marcu 2022 roku? Ile można zarobić na lokacie i na koncie oszczędnościowym?

Kary porządkowe w kontroli podatkowej – jak z nimi walczyć

W jakich sytuacjach organy podatkowe mogą nakładać kary porządkowe podczas kontroli podatkowej? Kiedy można skutecznie kwestionować kary porządkowe? Wyjaśnia Monika Wolska-Bryńska, radca prawny.

Oświadczenie o sporządzeniu dokumentacji cen transferowych na przestrzeni zmieniających się regulacji

Należy zauważyć, iż wprowadzenie z dniem 1 stycznia 2017 roku przepisów, które obligują do poinformowania fiskusa o przygotowaniu dokumentacji cen transferowych, niewątpliwie wpłynęło na podejście podatników do rzetelnego wywiązywania się z regulacji transfer pricing.

Ceny transferowe a COVID19. Zbiór dobrych praktyk

Departament Cen Transferowych i Wycen Ministerstwa Finansów poinformował o publikacji dokumentu „Wpływ Covid-19 na ceny transferowe. Zbiór dobrych praktyk” datowanego na 15 grudnia 2021 r. Dokument ten jest skierowany do podatników i administracji podatkowej. Zawiera rekomendacje w zakresie dobrych praktyk związanych z wybranymi obszarami cen transferowych, na które szczególnie duży wpływ miała, ma lub może mieć pandemia COVID-19. Zbiór dobrych praktyk uwzględnia rekomendacje Forum Cen Transferowych z 28 września 2021 r. dotyczące wpływu pandemii Covid-19 na ceny transferowe dla polskich podatników. Nie jest to interpretacja ogólna ani objaśnienia podatkowe w rozumieniu przepisów art. 14a § 1 Ordynacji podatkowej, zatem zastosowanie się do treści tego dokumentu nie ma dla podatników waloru ochronnego.

„Ukryta dywidenda” a koszty podatkowe – czy przedsiębiorcy mają się czego obawiać?

Ukryta dywidenda a koszty podatkowe. Jednym z rozwiązań w ramach Polskiego Ładu mającym wpłynąć na uszczelnienie systemu podatkowego, jest wykluczenie możliwości rozliczania kosztów uzyskania przychodu z określonych tytułów w przypadku transakcji dotyczących podmiotów powiązanych. Twórcy nowych przepisów nazwali takie świadczenia „ukrytymi dywidendami” i uwzględnili jako nową kategorię podatkową. Wprowadzone zmiany znalazły także swoje odzwierciedlenie w rozszerzonym katalogu kosztów niestanowiących kosztów podatkowych zawartym w art. 16 ustawy o PDOP.

Koszty usług niematerialnych w 2022 roku - uchylenie art. 15e ustawy o CIT

Koszty usług niematerialnych w 2022 roku. Ustawa nowelizująca wiele przepisów podatkowych przygotowana w ramach rządowego programu „Polski Ład” uchyla od 2022 roku w całości art. 15e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych. Nie oznacza to jednak, że problemy interpretacyjne związane ze stosowaniem tego przepisu znikną wraz z nadejściem nowego roku.

Ograniczanie konkurencji - spółka zależna odpowie za działalność spółki dominującej

Ograniczanie konkurencji - spółka zależna odpowie za działalność spółki dominującej. Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej w dniu 6 października 2021 r. w sprawie C-882/19 wydał istotny wyrok, który wpływa na prawo holdingowe spółek. Trybunał uznał, że każdy poszkodowany będzie mógł dochodzić odszkodowania od „przedsiębiorstw”, które uczestniczyły w kartelu lub w praktykach zakazanych na mocy art. 101 TFUE, naprawienia szkody wyrządzonej przez te praktyki antykonkurencyjne.

Analizy porównawcze cen transferowych muszą być aktualizowane

Analiza porównawcza. Podmioty powiązane w ramach grup kapitałowych często są stronami umów o finansowanie, dzięki czemu możliwe jest efektywne zarządzanie płynnością finansową w grupach kapitałowych oraz zagospodarowanie nadwyżki finansowej osiąganej przez grupę w danym okresie. Z perspektywy cen transferowych zawieranie takich transakcji powinno odbywać się na warunkach rynkowych, czyli takich, na jakich ustaliłyby to niezależne od siebie podmioty niepowiązane. W wielu przypadkach podstawą dokonywanych ustaleń są analizy cen transferowych oraz ich aktualizacje.

Polski Ład - kontrola podatnika na wniosek

Kontrola podatnika na wniosek. Polski Ład przewiduje autokontrolę podatnika w związku z nieprawidłowościami wykrytymi u kontrahenta. Rozwiązanie to niesie za sobą szereg niewiadomych, w szczególności kto, przez kogo i kiedy miałby być kontrolowany. W projekcie przepisów rolę sygnalisty pełnić będzie Szef KAS, który ma ostrzegać przed ryzykiem znikającego podatnika, co powinno zwiększyć czujność jego kontrahentów i umożliwić im działania w celu zachowania należytej staranności we współpracy z podejrzanym podatnikiem.

Ukryta dywidenda w Polskim Ładzie

Polski Ład zakłada, że koszty od podmiotów powiązanych nie będą mogły stanowić kosztów podatkowych. Co dokładnie planuje ustawodawca?

Korekta deklaracji VAT po zakończeniu kontroli

Korekta deklaracji VAT po zakończeniu kontroli. Dokonanie zmian w rozliczeniu VAT wymaga sporządzenia odpowiedniej korekty deklaracji. Uprawnienie do korekty ulega jednak zawieszeniu na czas trwania kontroli podatkowej w zakresie objętym tą kontrolą. Jeżeli kontrola podatkowa wykaże nieprawidłowości, a podatnik zgadza się z jej ustaleniami, ewentualnej korekty może dokonać zatem dopiero po zakończeniu kontroli. Istotne jest, aby odpowiednich zmian dokonać jeszcze przed wszczęciem postępowania podatkowego. Wtedy możemy uniknąć sankcji.

Zakup usług od podmiotów powiązanych - limit w CIT

Limit zakupu usług finansowych od podmiotów powiązanych. Ograniczenie możliwości zaliczenia do kosztów podatkowych wydatków na zakup usług niematerialnych od podmiotów powiązanych jest bardzo rygorystycznie przestrzegane przez organy podatkowe, które często wykraczają poza ramy przepisu i cele, jakie przyświecały ustawodawcy.

Koszty usług niematerialnych w CIT - usługi handlowe nie są podobne do doradczych

Tematyka limitowanych kosztów uzyskania przychodów z tytułu niektórych usług niematerialnych nabywanych od podmiotów powiązanych budzi wiele sporów podatników z organami podatkowymi. W wyroku z 16 marca 2021 r. Naczelny Sąd Administracyjny zakwestionował interpretację Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, który usługi handlowe uznał za podobne do usług doradczych, badania rynku oraz reklamowych. W uzasadnieniu wyroku NSA trafnie stwierdził, że „(…) gdyby usługi doradcze odnosić do innych usług w taki sposób, jak czyni to Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, to byłyby do nich podobne wszystkie profesjonalne usługi, których świadczenie opiera się na wiedzy i doświadczeniu.”. Co ważne, wyrok ten pozostanie aktualny nawet w przypadku uchylenia art. 15e ustawy o CIT, co zakłada projekt nowelizacji ustawy o CIT przygotowany w ramach Polskiego Ładu.

Polski Ład. Kontrola podatkowa na wniosek

Polski Ład. Podatnik, który dostanie od szefa Krajowej Administracji Skarbowej ostrzeżenie przed podejrzanym kontrahentem, będzie mógł wnioskować o przeprowadzenie kontroli podatkowej w zakresie będącym przedmiotem tego ostrzeżenia.

Ceny transferowe - obowiązek sporządzania dokumentacji „master file”

Dokumentacja „master file” (ceny transferowe). Ministerstwo Finansów udzieliło odpowiedź na interpelację poselską w sprawie grupowej dokumentacji cen transferowych „master file”.

Zwolnienie z obowiązku dokumentacji cen transferowych

Dokumentacja cen transferowych. Lokalną dokumentację cen transferowych powinny sporządzić podmioty powiązane w celu wykazania, że ceny przyjęte w danym roku obrotowym zostały ustalone na warunkach rynkowych, tj. takich, jakie ustaliłyby podmioty niepowiązane. Ustawodawca przewidział różne progi kwotowe dla jednorodnych transakcji kontrolowanych w zależności od charakteru transakcji.

Ceny transferowe - metoda marży transakcyjnej netto

Ceny transferowe. Resort finansów poinformował o rozpoczęciu konsultacji podatkowych dotyczących objaśnień podatkowych w zakresie cen transferowych nr 5 – metoda marży transakcyjnej netto. Konsultacje potrwają do dnia 31 sierpnia 2021 r.

Ceny transferowe - interaktywny formularz TPR-C(3)

Ceny transferowe - formularz TPR-C. Resort finansów opublikował na Portalu Podatkowym formularz interaktywny informacji o cenach transferowych TPR-C(3). Bramka e-Deklaracji jest już gotowa na przyjmowanie formularza.

Czynności sprawdzające a ulgi podatkowe

Czynności sprawdzające. Ulgi podatkowe są preferencjami dla podatników, dlatego możliwość skorzystania z nich jest ograniczona i wymaga spełnienia określonych warunków. Organy podatkowe w sposób szczególny mogą kontrolować skorzystanie przez podatnika z ulg, ponieważ formalnie nie muszą wszczynać kontroli podatkowej, a wystarczy sformalizowana procedura, jaką są czynności sprawdzające.

Lokalna dokumentacja cen transferowych – co warto wiedzieć?

Lokalna dokumentacja cen transferowych. Kiedy należy przygotować lokalną dokumentację cen transferowych? Jakie elementy składowe powinna zawierać?

Mniejsze wpływy z kontroli podatników w 2020 r.

Kontrola podatkowa. Organy kontrolne są coraz bardziej skuteczne w wykrywaniu nieprawidłowości, a zmniejszenie wpływów z kontroli w 2020 r. to wynik pandemii - ocenili 20 kwietnia 2021 r. podczas webinarium poświęconego zagadnieniom ryzyka w sprawach podatkowych eksperci firmy Deloitte.

Dokumentacja cen transferowych. Zakupy kontrahenta w raju podatkowym

Dokumentacja cen transferowych. Dokonanie przez kontrahenta polskiego podatnika zakupów w tzw. rajach podatkowych nie jest przesłanką do powstania obowiązku przygotowania dokumentacji cen transferowych - wynika z wyjaśnień resortu finansów.

Sprawozdania z realizacji APA (formularz APA-C) do 30 czerwca 2021 r.

Termin złożenia sprawozdania z realizacji APA (formularz APA-C) ulega zmianie z uwagi na wydłużenie terminu złożenia rocznego zeznania podatkowego CIT-8 (CIT-8A). Nowy termin na złożenie sprawozdania z realizacji APA upływa z dniem 30 czerwca 2021 r.

Czym jest transakcja kontrolowana – projekt interpretacji ogólnej

Transakcja kontrolowana. Ministerstwo Finansów ogłosiło 7 kwietnia 2021 r. konsultacje podatkowe projektu interpretacji ogólnej Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej. Dokument precyzuje pojęcie transakcji kontrolowanej. To odpowiedź na zgłaszane przez podatników rozbieżności w interpretacji przepisów.

REKLAMA